Alleen op vakantie, wie ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_AB_

Alleen op vakantie, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 12:08

Al mn vriendinnen zijn aan de man of hebben al andere plannen, ze kampen die ik jare begeleid heb ben ik nu te oud vor... En nu heb ik geen idee wat ik met mn zomervakantie aan moet...Iemand die ook alleen moet, of leuke tips heeft? Ik hou me aanbevolen!

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:05

Klinkt wel bekend. Ik ga meestal dagjes-dingen doen met vriendinnen i.p.v. op vakantie.

_AB_

Re: Alleen op vakantie, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 13:08

Das ook wel n goeie! Al vind k op vakantie gaan ook wel heel leuk...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:29

Tjah wat wil je precies? Alleen? Groepsreis?

Ik ben een jaar terug voor 2 maanden in mijn eentje op pad geweest door Europa met de trein. Van stad naar stad en juist omdat ik alleen was heel veel mensen leren kennen. Sliep wel in hostels.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 14:53

Weet nog niet helemaal wat ik wil! Heb n maand alleen door oost europa treinen ook overwogen! In welk deel van europa ben jij geweest?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:56

Ik ben van oost naar west gereisd. (Portugal, Spanje, Frankrijk, Zwitserland, Duitsland, Oostenrijk, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Slovenië, Kroatië, Servië, Bulgarije, Turkije, Griekenland.

Persoonlijk vond ik het gedeelte vanaf Wenen het mooiste. Is budget technisch ook goed te doen en de mensen in het oosten zijn simpelweg vriendelijker. Plus dat Servië en Bulgarije nog relatief 'onbekende' toeristische landen zijn. Heb trouwens wel spijt gehad dat ik niet door Bosnië ben gegaan.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:02

Ik ga al jaren alleen op vakantie. Heeft beslist voor- en nadelen. Voordeel is dat je heel vrij bent, je kunt gaan en staan waar en wanneer je wilt. Nadeel is dat je leuke dingen niet makkelijk kunt delen met geliefden.
Ik rijd sinds zeven jaar alleen naar Stockholm en ga daar met auto en al op de boot naar Turku (Finland). Ik zewrf dan een week of drie door Finland en rijd uiteindelijk weer naar huis. Omdat ik weinig geld heb, en de boot behoorlijk duur is, kampeer ik in Finland met een tentje. Nu ik er vaker ben geweest heb ik daar ook vrienden, bij wie ik vaak wel kan overnachten.

Alleen op vakantie is vooral een kwestie van je goed oriënteren op het land waar je heen gaat. Uitzoeken wat er te doen/zien is aan leuke dingen voor de periode dat je er zit. Zorg dat je zoveel mogelijk opties hebt, zodat je, ongeacht waar je bent, altijd keus hebt en niet eenzaam in je tentje blijft zitten. Verder, erop uit gaan. Niet denken van, oh wat moet ik nou, ik durf niet. Gewoon gaan. Met mensen praten, foto's maken, bloggen en vooral, genieten van de vrijheid en het feit dat je voor niemand hoeft te zorgen en met niemand rekening hoeft te houden.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 15:33

Dank jullie wel! :) Nu krijg ik steeds meer zin / motivatie om misschien toch maar alleen op vakantie te gaan! :)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:22

Ik ben jaren alleen op vakantie geweest. De afgelopen jaren neem ik mijn paard(en) mee en organiseer ik ruitervakanties zodat ik niet alleen hoef en nieuwe mensen leer kennen. zeer betaalbaar voor een midweek 210,00 euro voor ruiter en paard(wei en stal/hooi, overnachingen en maaltijden op locatie, toeristenbelasting etc).

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:06

_AB_ schreef:
Al mn vriendinnen zijn aan de man of hebben al andere plannen, ze kampen die ik jare begeleid heb ben ik nu te oud vor... En nu heb ik geen idee wat ik met mn zomervakantie aan moet...Iemand die ook alleen moet, of leuke tips heeft? Ik hou me aanbevolen!

Zou je het leuk vinden om de zuid/westkust van Portugal te verkennen? Kijk dan eens in mijn onderschrift?
Zoveel te beleven hier, schitterende stranden, de oceaan, natuurlijk altijd zon en ook nog zalig eten.
Je zou eventueel (als SonhoCabana in je uppie misschien te prijzig wordt) in het appartement kunnen logeren, we kunnen misschien paardrijden, Lissabon bezoeken, wandelen, zigeunermarkten, terrasje pikken... kortom: is dit een idee?

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:07

Ik had van het voorjaar hetzelfde en ben toen alleen een lang weekend naar Budapest (aanrader btw!) geweest. Ik heb in een (party) hostel geslapen, en had na 1 avond allemaal vrienden om mee door de stad te struinen en savond mee uit te gaan! Maar soms is het ook heerlijk helemaal zelf te beslissen en doen waar je zin in hebt, zonder compromissen te sluiten.

Dinsdag vertrek ik voor 4 maanden alleen naar ZO-Azië!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:25

3 jaar geleden ben ik alleen naar Italië gegaan en eind februari ga ik in mijn uppie een jaar naar Australië!
Gewoon doen, het is heerlijk om alleen te gaan! Gaan en staan waar je wilt!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:02

Heerlijk, alleen reizen.. alleen maar de dingen doen die jij wil doen, met niemand rekening hoeven houden, desnoods elke avond in hetzelfde restaurantje eten omdat het er zoooo lekker is :D

Ben ooit zelf alleen begonnen in Schotland, omdat mijn reisgenootje op het laatste moment niet meer mee kon. Dat beviel erg goed, dus afgelopen herfstvakantie ben ik ook alleen hier in Turkije gegaan. En vrijdag ga ik in mijn eentje de grens met Bulgarije over. In Sofia heb ik een studiegenootje wonen, maar de twee steden daarna ben ik ook alleen. Dat is wel een beetje eng ergens, want ik ken heel Bulgarije niet, maar wel avontuurlijk :P

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 10:36

Ja ik ga dit jaar voor t eerst alleen, naar Londen :)

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:29

Ik ben afgelopen zomer in m'n eentje op taalcursus gegaan in Barcelona voor 2 weken. Was superleuk, want omdat je alleen bent sta je veel meer open voor andere mensen, heb daardoor vrienden gemaakt uit oa Brazilie, Rusland en Duitsland.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:38

Ik ben nu ook alleen op vakantie, maar andere mensen ontmoeten gaat hier nog niet zo makkelijk: het hostel is verlaten, de stadswandeling was een privé rondleiding en de toeristische attracties had ik ook voor mijzelf :')

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:52

Dat klinkt niet zo gezellig Marya.

Ik ga ook meestal alleen op vakantie en vind dat heerlijk. Al een paar jaar. Ik moet zeggen, ik zou nou ook wel eens met een maatje op vakantie willen.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:45

Narya schreef:
Ik ben nu ook alleen op vakantie, maar andere mensen ontmoeten gaat hier nog niet zo makkelijk: het hostel is verlaten, de stadswandeling was een privé rondleiding en de toeristische attracties had ik ook voor mijzelf :')

En hoe komt dit? Buiten het seizoen dus alles is gesloten of zo? Lijkt me niet gezellig voor je.
Vermaak je je wel een beetje?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:56

ik ben alleen na boedapest gevlogen van daar uit met de boot via bratislava na wenen geweest..

hartsikke goed beviel me dat! je komt genoeg mensen tegen! met een nederlandse s avonds nog door boedapest gelopen, heel anders met die lichten van de stad.. prachtig uitzicht vanaf die kasteel daarboven in buda keek je uit over pest.

en in wenen was ik zeker niet alleen... ik was zo stom om tijdens het ek of wk voetbal daar heen te gaan.. wist ik veel als antivoetbal mens kwam er pas achter toen ik er was.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 08:51

countrygirl schreef:
Narya schreef:

En hoe komt dit? Buiten het seizoen dus alles is gesloten of zo? Lijkt me niet gezellig voor je.
Vermaak je je wel een beetje?

Ja, januari is niet echt het seizoen voor cultureel toerisme in Bulgarije. Iedereen is gaan skieën :P Gelukkig heb ik geen andere mensen nodig om mij te vermaken. Ben net vier dagen bij een vriend in Sofia geweest en nu nog twee dagen in de tweede stad van Bulgarije. Zou leuk zijn geweest als er mensen zouden zijn geweest die mij hadden willen vergezellen op mijn avontuur van vandaag (het Bulgaarse platteland op :P) though, want in je eentje is dat best avontuurlijk :')

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:56

Ik zit met hetzelfde 'probleem' en ook aan het overwegen om alleen op vakantie tegaan. Ben me aan het orienteren waarheen. En voor hoelang..

hertogaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:01

:) voeg me er even bij. valt me op hoeveel mensen alleen op vakantie gaan.
nooit bij stil gestaan :(:)
zit zelf te twijfelen om alleen naar Rome te gaan. iemand plaatselijke tips?

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:07

Rome... lijkt mij ook schitterend om te zien. Maar ik woon nu veels te ver weg en door alle dieren hier... kan ik moeilijk op vakantie gaan. Dan zou er hier permanent iemand moeten wezen.
Tenminste,... als ik m'n man mee zou nemen. Maar goed, wij wonen al in 'n vakantieland, dus ik hoef niet zo nodig.
Toch was Rome altijd een plek waarvan ik zei: daar zou ik heen willen, verder als Venetië ben ik nooit gekomen ;-))

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 08:51

Zo, even bijlezen! :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 08:58

Vorig jaar in mn eentje naar de noordkaap gereden met de motor.
Dit jaar alleen naar IJsland, ook met de motor.
En zo zijn er wel meer reizen (sjes) die ik alleen gedaan heb....
Keulen, Faeroer eilanden, Bornholm.
Oświęcim (polen) staat ook nog op de kaart om daar naar toe te gaan.

Heerlijk helemaal zin in!