Voor het eerst op vakantie zonder ouders.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLianneZorro

Voor het eerst op vakantie zonder ouders.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 16:43

Ik kon nergens een topic hierover vinden (kan er overheen gekeken hebben en wist ook niet 100% zeker of het hier goed staat :+ ) .

Ik was erg benieuwd hoe oud jullie waren toen je zonder je ouders op vakantie ging, hoe dat was, waar je heen ging en met wie je ging! Hoe reageerde je ouders erop toen je het vroeg/zei? Ik ben namelijk van plan om aankomende zomer na mijn examens met mijn vriend weg te gaan (niet ver) en ik ben gewoon erg nieuwsgierig!

marjolein_el

Re: Voor het eerst op vakantie zonder ouders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:45

ik ga aankomende zomer voor het eerst met vriendinnen. Ik ben nu 16, dan net 17. Naar Spanje willen we. M'n ouders vinden het prima, ze stelde zelfs voor dat we naar Ibiza gaan. :')

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 16:46

Leuk! :) Ik ben dan ook net 17, mijn vriend en ik willen naar Frankrijk! :))

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:47

Pfoe, volgens mij was ik 15. Toen ben ik met een vriendin naar Parijs en Disneyland geweest.
We wilden namelijk heel graag naar het Louvre (we waren een beetje kunst-gek).
Het is al weer even geleden, maar ik kan me niet herinneren dat mijn ouders er een probleem mee hadden.

redbutton

ik ben op mijn 17e voor het eerst geweest, naar kos :) mijn ouders vonden het prima, juist leuk dat ik met vriendinnen ging :P

Nadia
Oppermuts

LZP --> BEU

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 16:49

Thanks voor het verplaatsen!

Mijn vader had het er wel even ''moeilijk'' mee toen ik er net over begon! Maar we zijn er gelukkig uit gekomen :)

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:54

Ik ga komende zomer voor het eerst met vriendinnen op vakantie. Lekker een week of twee naar het buitenland. Dan ben ik 18 jaar, vrij laat dus, maar ik hoef in elk geval geen verantwoording af te leggen. :)

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:54

ik werd toen een week later 18 :P dus zo laat ben je niet hoor :P
mijn ouders vonden het moeilijk toen ik op het punt van vertrekken stond

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:06

Ik ging voor het eerst alleen binnen Nederland op vakantie op mijn 16e, naar de wadden. Op mijn 17e eerste festival, meerdaags en toen ik 18 was naar het buitenland. Eigenlijk was het iedere keer meer een mededeling van mijn kant dan een vraag: 'Ik ga over 4 weken een week naar Terschelling. (pauze) Dat mag toch wel?'

Veel plezier in ieder geval, waar in Frankrijk willen jullie naartoe gaan?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:07

Ik was 16 toen ik voor het eerst ging, gingen we naar zuid-frankrijk.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:09

Toen ik 16 was, met mijn (ex)vriend naar Spanje voor 3 weken :)
Mijn ouders vonden het prima, alleen moest ik wel elke dag iets laten horen. Kreeg ook een berg geld mee zodat ik niks te kort zou komen daar :')

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:15

Ik was 17 toen ik voor het eerst zonder mijn ouders wegging op vakantie, wij zijn toen naar Kroatië geweest. Maar ik moet zeggen dat ik het altijd heeeeerlijk vond om met mijn ouders op vakantie te gaan haha.
Afgelopen zomer (was ik nog 19) ben ik voor 6 weken alleen naar Frankrijk vertrokken om animatiewerk te gaan doen.
Waar in Frankrijk wil je naartoe?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:48

Ik was 17 toen ik voor het eerst met vriendinnen op vakantie ging, naar Turkije...
Was de eerste en laatste keer, ik leerde mijn man daar kennen, ben 2 maanden later in mijn eentje terug geweest en nog eens 2 maanden later daarheen vertrokken. :')
Denk dat ik mijn hart vasthoudt als mijn dochter later met vriendinnen op vakantie gaat. :D

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:49

Ik was 17, ging met mijn vriend naar Spanje :)
Mijn ouders vonden het eigenlijk meteen goed!

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:53

Ik ga volgend jaar voor het eerst zonder ouders op vakantie naar Spanje met mijn vriend :) Als jij jezelf laat vindt dan mag ik mij helemaal wel schamen want ik ben dan 20. Ik vond het altijd heerlijk om met mijn ouders op vakantie te gaan, maar op vakantie gaan hoefde van mij niet zo nodig.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 17:53

Het lieft in het zuiden, maar waar precies weten we nog niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:55

Ik was 19, wat ouder dan de meesten hier, maar ik moest alles zelf financieren en had eerder de behoefte ook niet. Vriendinnen ook niet. Eerste keer vakantie was met een goede vriend, die een soort broertje voor me is. Was echt super :j en verder ging ik daarna een paar keer per jaar met een vriendin op vakantie, gewoon korte reisjes. :j En lange vakanties dan met exvriend en vooral nu met huidige vriend, maar dan gaan we ook de hele wereld over.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:51

Ik was 6 denk ik toen ik voor het eerst zonder mijn ouders op vakantie ging. Ik ging met een vriendinnetje en haar ouders naar zuidlaren, hele wereldreis haha. Ik ging écht alleen op mijn 15e, samen met een vriendin en onze pony's naar een camping. Afgelopen zomer ben ik met mijn vriendinnen naar Kos geweest. Ik was (en ben) 18.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:01

Ik was 16 toen ik voor het eerst zonder m'n eigen ouders ging, maar ging toen met een vriendin en haar ouders. Jaar erop zelfde verhaal.

Ik was 18 toen ik voor het eerst zonder ouders ging. Ben toen met een vriendin en 2 vrienden gegaan, zijn toen naar Turkije geweest :)

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:02

Ik was 8 :+
Ging toen wel naar een vriend van ons, die in Londen woonde. Ben heen samen met mijn vader gereisd, bij een oudtante op bezoek gegaan en samen met hem naar Londen gegaan. Van daaruit een week later als UM (onder begeleiding) terug naar NL. Maar ik denk niet dat dit is wat je zoekt ;)
Eerste keer alleen weg was naar Salamanca, voor 3 weken naar een talenschool en in een gastgezin. Ik was 15. Daarna heb ik dit ieder jaar in andere steden herhaald en ben ook regelmatiger alleen weggeweest. Maar, ik was het reizen door het vele reizen van mijn ouders al gewend en ben al vanaf heel jong behoorlijk zelfstandig. Mijn broertje zouden ze niet zo snel laten gaan, en die is nu 15 :) Het scheelt natuurlijk wel heel veel of je inderdaad zelf makkelijk op verschillende situaties kunt reageren.
Dit jaar ga ik 7 maanden weg, alleen naar Zuid-Amerika. En nu ben ik 19 :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:04

Ik was 16 toen ik voor het eerst op vakantie ging met vriendinnen. Dat was naar Terschelling. Mijn ouders vonden het geen probleem, het was immers in Nederland en als er wat was zouden ze er zo zijn. Het jaar daarna ben ik met een vriendin naar Kroatie geweest met een jongere organisatie.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:07

18 allereerste keer na belgie, jaar erop alleen na frankrijk met net mijn rijbewijs:)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:12

16, met een vriendin een week naar Drenthe :D

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:13

Ik ga binnenkort voor het eerst (serieus, zo vaak weekje weg geweest zonder ouders maar dan bij familie enz) zonder mijn ouders op vakantie. 1,5 week Finland met mijn vriend. Ik ben nu net 17 jaar oud.