[FOTO] Curaçao in 48 uur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heranda

[FOTO] Curaçao in 48 uur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 02:02

:wave:

Na mijn vorige IPB reisje naar Bonaire (zie: [BEU] [FOTO] Bonaire in 48 uur), had ik vrijdag 9 november het geluk om weer mee te mogen vliegen met vriendin die stewardess is, en dit keer naar Curaçao! Deze keer waren er nog twee vriendinnen van haar mee, en we hebben met zijn vieren echt een ge-wel-dig weekend gehad.
We hebben de (korte, maar zeer waardevolle) tijd weer zeer goed benut, al zeg ik het zelf 8-)

1. Onderweg even meekijken over de schouder van de piloot:
Afbeelding

2. Uiteraard weer even een foto met dé pet (te blij hoofd):
http://img267.imageshack.us/img267/6453/cur12.png

3. We hadden een tussenlanding op St. Maarten en tijdens de start had ik even de mogelijkheid bij het raam te kunnen zitten:
Afbeelding

4. Halverwege de middag geland op Curaçao. Vanaf het vliegveld met de crew bus naar het Hilton Hotel gereden.
Daar aangekomen waren de kamers nog niet klaar, dus even een plaatje geschoten rondom het hotel:
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Nadat we gesetteld waren op de kamer, even wezen zwemmen, snorkelen en genoten van de ondergaande zon.
Daarna hebben we lekker met de voeten in het zand gegeten bij Pirate's Bay (voorheen Hoekse Hut)!
Afbeelding

7. De volgende ochtend vroeg wakker, dus op het balkon genoten van de weer opkomende zon en de vogeltjes:
Afbeelding

8. Toen iedereen wakker was kregen we telefoon dat onze Suzuki Swift al voor de 'deur' stond, dus zijn we richting de lobby gegaan om dat in orde te maken. Daarna naar het (uitgebreide!) ontbijt gegaan en lekker gegeten. Vervolgens gingen we ons klaar maken voor een autoritje richting het See Aquarium, want we hadden een 'Dolphin Swim' gereserveerd! Dit is echt zo'n bijzondere ervaring dat ik er bijna geen woorden voor heb. De foto's zeggen gelukkig meer dan genoeg <3
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
http://img23.imageshack.us/img23/2000/dolf4.png

12. Overvliegend wild tijdens de dolfijnenshow:
Afbeelding

13. Toen we op het punt stonden om door te gaan, gingen ze de Flamingo's, Pelikaan en Schildpadden voeren en ze zochten vrijwilligers.
Één van de dames gaf mij een duw naar voren om me aan te melden _O- dus heb ik gezellig gedanst met de Pelikaan (eerder mocht hij z'n visje niet krijgen) en heb ik ze allemaal een lekker hapje gegeven:
http://img545.imageshack.us/img545/563/cur16.png

14. Daarna zijn we met de Swift richting het Westpunt gaan rijden. Na een paar keer verkeerd te zijn gereden, de goede weg gevonden en voordat we de eerste baai gingen bezoeken, zijn we even gaan bijtanken bij Jaanchie's!
Afbeelding

15. Vervolgens naar de Kleine Knip gereden en daar lekker gezwommen en gesnorkeld:
Afbeelding

16. Tenslotte nog bij Lagun geweest, maar omdat we zo lang bij de Kleine Knip zijn blijven hangen, was het al aan het schemeren toen we daar aankwamen.
We hebben toen ook besloten daar (boven op een 'berg') een hapje te eten.
Afbeelding

17. Want daarna gingen we terug richting het hotel om ons op te frissen en om te kleden, want toen we nog in Nederland waren zijn we erachter gekomen dat Blof op 10 november een concert zou geven in Willemstad, dus kaarten geregeld!
http://img203.imageshack.us/img203/3422/cur09.png

18. Eerst nog een stukje Memphis Maniacs gezien en daarna kwamen de mannen van Blof - onwijs genoten van dit mooie concert op een bijzondere locatie!!!
Afbeelding

19. De volgende dag nog lekker genoten op het strand en in het water en op de terugweg naar het hotel deze knapperd tegen gekomen:
Afbeelding

Halverwege de zondagmiddag weer richting het vliegveld vertrokken, waar we eind de middag de lucht weer in gingen richting Nederland en maandagochtend vroeg weer zijn geland, helaas. Wederom bizar om in zo'n korte tijd even te kunnen en mogen genieten aan de andere kant van de wereld. We hebben ook bijzondere dingen meegemaakt, die bijna niet in woorden zijn uit te drukken, maar die het weekend echt onvergetelijk hebben gemaakt :z

Waikiki

Re: [FOTO] Curaçao in 48 uur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 03:56

Ik kan niet alle foto's zien want het internet is niet zo snel, maar echt super gaaf Miranda! Heel erg leuk om zo iets van de wereld te zien. Vind je het alleen niet vervelend dat je eerst zo lang in het vliegtuig moet zitten? (Ik had ook gesolliciteerd als stewardess, maar nu ben ik hier geindigt... :+ )

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 07:03

Wat een fantastische foto's! En wat heb jij een mazzel dat je bij de piloten mocht kijken, die kans krijg je bijna nooit tijdens een vlucht want dat is helemaal niet toegestaan. Heerlijke foto's om lekker bij weg te genieten! :D

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 09:37

Wat een prachtig weekendje weg Mir! Fantastisch! <3

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:08

Geweldig verslag Mir, krijg er gewoon vakantiekriebels van :o

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:33

Heer-lijk Mir!! Zo gaaf joh, dat je nog maar vaak van die snoepreisjes mag doen :j
En dan ons lekker maken met foto's :))

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:48

:~ is zo ongeveer het enige wat ik uit kan brengen, ik ben echt jaloers zeg, wat heb jij een mazzel!

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:51

Heerlijk zeg, ik vind Curacao zo mooi <3

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:16

Mir, prachtig!!!
Echt geweldige foto's en met die dolfijnen, wauw!! :wow:

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:01

Ontzettend leuk verslag en foto's weer Mir! *D
Ik ben stiekem ook heel jaloers op je, zo zie je nog eens wat van de wereld... :D

Heb na het zien van je foto's ook weer helemaal de kriebels gekregen, helaas duurt het nog zo lang voor het 10 januari is! -O-

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:09

Gaaaf Mir! Ik wil ook ooit naar 1 van die eilanden, lijkt me heerlijk.!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:22

wat onwijs gaaf zeg! Dat zwemmen met dolfijnen wil ik ooit ook doen

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 14:09

Ziet er echt geweldig uit!
Echt leuk dat je op deze manier van die tripjes kan maken.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 14:58

Wat een mooie foto's. Volgends mij was het echt een weekend genieten.
Ik ben benieuwd waar je volgende reisje heen zal gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 15:20

Alweer wow :D wat een leventje!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:34

Wat een heerlijk weekend heb jij gehad volgens mij! Dansen met een pelikaan, is weer eens wat anders dan een knappe vent ;)! Vooral de foto's met de dolfijnen vind ik echt geweldig! Ik ben echt niet jaloers hoor (probeer ik mezelf in te praten)....

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:29

Wat een gave kans dat je zo eventjes een weekendje aan de andere kant van de wereld kan zitten zeg, Super :) En aan de foto's te zien, heb je een jaloersmakend heerlijk weekend gehad :D

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:38

Ik ben jaloers op je en je stewardess vriendin. Overal naartoe reizen. Prachtig

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 00:11

Marieke, de vluchten zijn inderdaad best lang in vergelijking met de tijd die je hebt op de plaats van bestemming, maar het is het uiteindelijk dubbel en dwars waard hoor! Het zijn zulke mooie ervaringen <3 Jij zit nu natuurlijk ook aan de andere kant van de wereld, lijkt me ook een enorme ervaring! Genieten! Of ook hard werken?

Captain, en dat terwijl de piloten het vaak stik gezellig vinden om even bezoek te krijgen :))

Bedankt verder allemaal voor de leuke reacties! Voelt wel als een voorrecht dit mee te mogen maken!
Laatst bijgewerkt door Heranda op 15-11-12 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 00:14

ik krijg heimwee als ik dit zo zie!
de heerlijke warmte daar..
gaaf dat je in zulk kort tijdsbestek zoveel hebt kunnen doen!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 06:45

Sint Maarten <3 Alleen dan vanuit de lucht, maar dat eiland is ook zo heerlijk! In 2008 daar een half jaar gezeten, maar die heimwee blijft hoor ;)

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:38

Super gaaf zeg miranda!!!!

Jose1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:25

Dat is toevallig, ik ben in dezelfde periode met een vriendin mee geweest die stewardess is. Zij was alleen vrij dus we waren heerlijk op vakantie. We waren er van 7-13 november, ook gegeten bij Hook's hut, naar Blof geweest en we verbleven ook in het hilton :-) Heerlijk was het he en goed weer gehad!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:30

Wat leuk om te zien!! Ben zelf ook stewardess en neem weleens iemand mee. Altijd erg gezellig!
Ziet er leuk uit het dolfijnen zwemmen. Ga zelf volgende week naar Curacao op vakantie, zit eraan te denken ook met de dolfijnen te zwemmen, het is alleen best aan de prijs dacht ik :o

Jose1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:32

Wij hadden geïnformeerd (uiteindelijk niet gedaan) en kwamen op prijzen rond 180 dollar