Ik ben op zoek naar tips over dit land, de cultuur, de omgangsvormen, mooie spots, etc.
Wie biedt!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Het noorden ken ik iets beter, mijn vriend heeft 6 maanden in Rovaniemi gewoond en we zijn een aantal keer in Lapland op vakantie geweest. Rovaniemi is ook zeker de moeite waard. Kerstman woont er.
Vanaf Helsinki kan je met de nachttrein naar Rovaniemi of met het vliegtuig. Allebei aanraders.
Is al een paar jaar geleden. De website van de Finse NS is www.vr.fi (ook in het Engels beschikbaar) Vliegen kan met Finnair. 
Ik vond Oulu trouwens ook echt een superleuke stad.
Ik las te snel.
ik ben jaloers! Vertrek zelf dinsdag naar Australië om met paarden te gaan werken, maar ben echt dól op sneeuw en Scandinavië
Kom al heel wat jaren in Noorwegen, maar Finland staat ook echt hoog op mijn lijstje! (die-hard Nightwish fan...
) Wil je in ieder geval heel veel plezier wensen! Ga je ook een blog bijhouden? (mijn post voegt misschien niet veel toe aan je topic...)
Zal ik je de link sturen als het zover is? 
in Helsinki zijn ze idd minder verlegen, maar waar ik op school zit merk ik toch wel dat iedereen wel wat verlegen is.
) opwaarderen met 'tijd' in Helsinki. Dat betekent dat je bijvoorbeeld 1 maand een bepaald bedrag betaalt (geen abo) en dan gratis door heel de Helsinki area kan reizen (niet Vantaa, Espoo, Sipoo etc.). Het leukst om dan te doen is een random bus/tram nemen en kijken waar je uitkomt. Kan echt heel leuk uitpakken 
Ook veel internationals hoop/denk ik.
Jiwa schreef:Oh ja, Australië is natuurlijk ontzettend stom, nu ben ik helemaal niet jaloers op jou.![]()
Ontzettend gaaf ook zeg! Ga je erover schrijven?
Ik ga denk ik wel bloggen ja.Zal ik je de link sturen als het zover is?
Leuk! 
) Dus dan kan ik je er meer over vertellen!
stuk fijner
-20 vond ik heel goed te doen.