Huwelijksreis, mooie bestemmingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Huwelijksreis, mooie bestemmingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 09:36

Volgend jaar september trouwen wij en aansluitend willen we zo'n 2,5 week op huwelijksreis! We zijn ons al een beetje aan het oriënteren op dit moment :D .
Wij zijn de afgelopen jaren altijd naar het Caribisch gebied gevlogen voor vakanties en dit afgelopen jaar ook met Amerika erbij, dus voor de honeymoon willen we eigenlijk iets totaal anders! (Ook wel i.v.m. het orkaanseizoen daar rond september)

De voorkeur gaat uit naar wat verdere bestemmingen waar veel te zien is, maar waar ook gerelaxed kan worden, het liefst in een combinatie, bijvoorbeeld een weekje rondreizen en 1,5 week strand. We willen dus graag de kant van Indische Ocean op! We hebben zelf Thailand, Bali, Mauritsius, Seychellen en de Malediven bekeken. In verband met het budget denk ik dat die laatste 3 niet haalbaar zijn O:) Maar je weet het nooit :+

Zijn er bokkers die die kant op zijn geweest en die bijvoorbeeld een land/streek heel erg aanraden? :)

Bbauke

Re: Huwelijksreis, mooie bestemmingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:49

Ik heb afgelopen decemeber een eigen rondreis in elkaar gezet via thailandonline.nl , echt een aanrader!

Je kunt daar ''bouwstenen kopen'' je kunt hun ook een mail sturen met wat je precies zoekt/wil en kunnen hun iets in elkaar zetten voor je , vervolgens kun je het nog laten aanpassen voor je definitief beslist.

Wij hebben alleen de rustige eilanden van Zuid Thailand genomen zoals Koh lanta/Koh Ngai/Koh Racha Yai ect. afgesloten op het robinson eiland en similan eilanden ( de laatste zelf geregeld niet via thailand online) ! Maar we zijn ook de Jungle in gegaan naar Khao Sok , dit was echt een geweldig ervaring, we verbleven hier in boomhutten en s'ochtends om 6 uur trokken elke dag een apen familie via de hutten naar het riviertje die beneden aan de hutten stroomde. Voor mijn gevoel een redelijke prijs voor al het moois wat we daar hebben gezien en meegemaakt. ( we hebben verslagen en foto's op waarbenjij.nu als je het wil bekijken PB maar ..)

Wij hebben 2,5 jaar geleden ook een rondreis gemaakt naar Costa Rica via FOX reizen dit is ook een aanrader. Maar dan moet je niet bang zijn voor beestjes , wij hebben meerdere malen slangen / spinnen / schorpioenen op,om of in de huisjes gehad..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 10:11

Bedankt voor je reactie! Hebben jullie ook nog een paar dagen strand gehad tussendoor?
Zelf samenstellen lijkt me best lastig (heb dat nog nooit gedaan), maar aan de andere kant ook wel weer erg leuk!
Ben heel benieuwd naar de site met ervaringen!

Wat was je uiteindelijk kwijt en hoelang heb je rondgetrokken? (Mag ook per pb hoor)

Costa Rica lijkt me ook erg mooi, maar ik wil volgend jaar een keer richting Azië/Afrika :)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:13

Wij trouwen in mei en zijn dol op Azië. Hier wordt het wellicht Thailand, Bali of Maleisië, gecombineerd met een paar dagen Singapore (waar vrienden wonen) en een paar dagen Hongkong (waar een neef woont).

We zijn al in Viëtnam, Cambodja en Myanmar geweest, en dat zijn allemaal aanraders!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:21

Maleisie is idd ook een optie, vooral de pherentian islands schijnen prachtig te zijn en er zijn genoeg mogelijkheden om rond te reizen en dingen te zien.

Samen met mijn vriend ben ik twee jaar geleden van Kuala Lumpur naar de taman negara (jungle) gereisd. Toen weer terug naar KL en vandaaruit gevlogen naar Lankawi. In het hotel naast ons op Lankawi hadden ze ook van die prachtige hutten op palen <3

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 10:55

Bedankt voor de reacties :D

Lijstje wordt zo best lang hihi met landen die mogelijk bestemming kunnen worden!

Hoelang is Maleisië vliegen? Vlieg je dan met tussenstop altijd?
KLM vliegt bijv wel rechtstreeks naar Bali. :j

Bbauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:56

Je hebt PB! En Maleisie/Borneo gaan wij volgend jaar rondreizen ! Ben heel benieuwd wat voor moois we daar tegen gaan komen!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:04

Maleisie was geloof ik 11/12 uur vliegen en wij vlogen direct van Schiphol naar Kuala Lumpur met Malasya air. Overigens een hele fijne maatschappij. Naar Lankawi hadden wij wel een aparte vlucht vanaf KL...

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:45

Ik ben 3 weken geleden naar de Malediven geweest. In 1 woord prachtig!
Maar om 2,5 week heen te gaan nee dan is een week genoeg. Maar het is erg duur.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:18

Thailand! Echt geweldig ! <3 Ben er zelf 3 weken heen geweest, 10dagen echt wezen rondreizen met fox en toen nog 10dagen strand gehad! Geweldig! <3

Misschien is Srilanka anders wel wat? *D Zijn er afgelopen zomer heen geweest voor 16dagen. (12dagen rondreis en drie dagen strand. Echt geweldig! Sinds de Tsunami niet echt toeristisch meer en hele mooie stranden! <3 <3 Wel op letten met moessoens. In bepaalde tijden van het jaar kan je de zee haast niet in ivm de sterke stroming.. ( Dit hadden wij dus :+ )

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:28

Bali!!!! Echt een aanrader!!!

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:02

Ik wil heel graag op huwelijksreis naar Sri Lanka in combinatie met de Malediven, maar ik moet eerst nog maar eens een vent zien te vinden :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 11:03

Sri Lanka lijkt me ook mooi idd!
Maar er zijn zoveel mooie bestemmingen :)) ! Helaas bijna overal in september regenseizoen....

kaetifeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:08

Cozumel!! Echt heel mooi en eigenlijk Mexico in het klein eigenlijk, je hebt er bijna alles in het klein. Zelf heb ik daar op mijn huwelijksreis met dolfijnen gezwommen bv

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 11:48

September is orkaanseizoen in de Caribean.. :=
Daarom willen we juist de andere kant op deze keer..
Maar daar blijkt het regenseizoen te zijn! :))
September is gewoon niet zo'n goede vakantiemaand :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:21

Sri Lanka is inderdaad schitterend!
En denk eens aan de west kust van Australie. Ruigm witte stranden, rode woestijn, bossen, koralen, weinig toeristisch. Echt een aanrader.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:29

Destino schreef:
September is orkaanseizoen in de Caribean.. :=
Daarom willen we juist de andere kant op deze keer..
Maar daar blijkt het regenseizoen te zijn! :))
September is gewoon niet zo'n goede vakantiemaand :')

Rond september zat ik op Bali, maar heb geen regen gehad :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:07

De Seychellen zijn beeldschoon. Er is niet superveel 'vermaak', wat mij betreft maakt dat het juist ook zo mooi :) Vergeleken met het Caraibisch gebied is het veeeeel schoner, veel veiliger, veel rustiger en ontelbaar veel mooier (en dat maakt het dus ook duur). Het eilandje La Digue is zo prachtig dat ik echt met m'n ogen heb staan knipperen om zeker te zijn dat ik het echt goed zag :D

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:45

Herkenbaar!!! Wij zijn afgelopen augustus getrouwd en gaan in november nog op "huwelijksreis".

Ik zou je Bali aanraden! Hier zijn wij 2 jaar geleden naar toe geweest en wij willen hier zeker nog een keer weer naar toe, wij zaten toen in Sanur en vanuit daar is eigenlijk het hele eiland te bezoeken. Super lekker eten en de reis er naar toe relatief goedkoop. Ook ter plekke is alles goedkoop. Wel een lange reis er naar toe maar zeker de moeite waard.

We zijn vorig jaar naar Maleisie geweest, ook super maar anders. Maleisie is te groot om op 1 plek te blijven. Je moet reizen om meerdere mooie dingen te zien. Wij zijn begonnen in KL vandaar uit naar Cameron Highlands, terug naar KL en vervolgens naar Langkawi. Hou er in Maleisie rekening mee dat ze last hebben van moessons. Wij konden in november daarom niet naar de Pherentian Islands.

Wij zijn nu aan het kijken naar Sri Lanka, Brazilie en Thailand.

Succes! ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 16:59

Heb inmiddels het reisbureau bezocht en zij raden ons Thailand, Sri Lanka sowieso af, omdat die landen te groot zijn voor onze 2,5 week vakantie. Dan zouden we niet alles kunnen bezoeken en dat is zonde.
Ook raden ze Maleisië gedeeltelijk af tenzij we bijvoorbeeld alleen de west kant van het eiland pakken.
Zij raden Bali aan, omdat je idd vanuit 1 punt alles kunt bezoeken :j .
Op dit moment twijfelen we tussen Bali en Cuba. Dit scheelt nog behoorlijk in prijs, Cuba is al snel zo'n 1000 euro goedkoper, omdat je chartervluchten hebt en die reizen goedkoper zijn (volgens het reisbureau).. Alleen in Cuba is het op dat moment wel orkaanseizoen..

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:01

Canada! :D

S_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:04

Ik ben zelf op de Seychellen geweest. Echt een aanrader ! wauw wat een bijzonder eiland.. Wij zijn niet op het hoofdeiland Mahè verbleven maar het op een na grootste eiland Praslin.. echt een aanrader wauw ik heb super warme herrineringen aan deze plaats. en je kunt het zo budgetproof maken als je zelf wilt.. wij hadden een huisje gehuurd met een auto en gewoon zelf ons plan getrokken wat ook een echte aanrader is omdat als men op een resort zit komen ze toch snel niet van het resort af wat zonde is op zon prachtig eiland ! mocht je er meer informatie of foto's over willen kun je me altijd pb´en..

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:17

Tja..Cuba staat bij ons ook nog op het verlanglijstje. Wij hebben al veel in het caribisch gebied gezeten en zijn nu echt dol op Azie, vandaar dat we nog niet naar Cuba zijn geweest. IMO is Bali misschien in "aanschaf" (de reis ernaar toe) duurder maar volgens mij is Bali ter plekke veel voordeliger! Ik heb destijds ook wel prijs/vergelijk gedaan, het is een beetje appels met peren vergelijken omdat Cuba veelal all-inn is en Bali niet.. Maar je bent écht met 20 euro pp tonnetje rond in Bali :D
En de excursies zijn áltijd goedkoper.. je trekt een Balinees aan z'n oren en die rijdt je de hele dag voor 25 euro over het héle eiland, waar jij maar naar toe wilt en zolang jij wilt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:53

Vreemd, Sri Lanka is echt goed te doen in 2,5 week. Het is een prachtig land en er is goed te reizen, ik zou het zeker wel overwegen.
Daarbij is ern een gedeelte in handen van Tamils, dat stuk zul je toch niet bereizen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:10

Bali heeft als nadeel dat er een berg in het midden van het eiland ligt. :+
Reizen duurt daardoor lang, en echt 't hele eiland zien betekent enorm veel uren in de auto zitten. Ik zou me niet teveel richten op het hele land willen zien, en gewoon genieten van wat je wel ziet. Want ook op een eiland als Bali zijn er nog genoeg dingen die je níet gaat bekijken, dat hou je toch.

Wel voordelig, en een mooi eiland. Al is de hoofdstad (kan 'm niet typen dankzij censuur ^) ) minder leuk dan een paar jaar terug, in de zomer althans. Steeds meer grote winkelketens, drugsverkoop op straat..da's wel zonde.