Toerist uithangen in Nederland. Help? :')

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Toerist uithangen in Nederland. Help? :')

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 22:42

Zoals sommige bokkers weten woon ik niet in Nederland maar in het verenigd koninkrijk.
Ik ben daar geboren maar mijn Nederlandse moeder heeft mij altijd verplicht om toch een beetje Nederlander te zijn.

Nu heb ik in mijn hele leven misschien 20 dagen in Nederland door gebracht (ik ben 25 :=) en ga ik eind Augustus 5 dagen met mijn vriend naar Nederland. Mijn vriend is altijd nieuwsgierig geweest naar Nederland maar ik ben nu niet echt de perfecte gids.

We zullen 5 dagen en 4 nachten in Nederland doorbrengen waar van 1 dag weg valt omdat we s' ochtends vroeg terug vliegen.

We gaan 1 dag op bezoek bij mijn zus en haar kindjes en we gaan 1 dag naar de Efteling, daar verblijven we ook de hele vakantie.

Uiteraard gaan we ook een dag naar Amsterdam maar ik heb geen idee wat we daar moeten doen.
Ik laat hem sowieso de rose buurt zien want dat hoort gewoon vind ik :'), verder hou ik heel erg van vintage winkeltjes met oude maffe spulletjes een hapje en drankje uiteraard ook maar verder weet ik echt niet wat we daar moeten doen..
We houden niet van kunst musea en dat is voornamelijk wat ik kon vinden via internet, geschiedenis musea of eigenaardigheden vinden we dan weer wel leuk.

Verder heb ik geen idee wat we de overige 2 dagen moeten gaan doen. -O-
Een ander pretpark zien we niet echt zitten, ergens heen reizen vinden we niet erg maar liever niet naar de andere kant van het land daar worden we allebei erg kribbig van.

Iemand een leuk idee om 2 dagen in te vullen?
Oja, we willen absoluut niet naar Volendam. :=

corientjuhh

Re: Toerist uithangen in Nederland. Help? :')

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:43

Madurodam?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:44

Haarlem is leuk! En je kunt naar het strand, en er zijn ook genoeg prachtige bossen en duinen :j
Misschien de renbaan Duindigt op zondag? Kun je de wedstrijden zien :D

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:44

Volendam is altijd wel leuk, oh daar wil je juist niet heen.. :')

Een bootje huren in Giethoorn, is wel weer een stukje rijden trouwens.. Misschien een dagje touren door Noord Holland met een paar stops in leuke dorpjes..? :)
Of Madurodam?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:46

Ja ik zou ook zeggen dagje strand, verder euh goeie vraag. Dierentuin ofzo dan?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:48

Madurodam zie je gelijk heel nl! :D en verder ehm den haag ofzo? of de wadden :D

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:48

Een High Tea meepakken in een stad, zoals bijvoorbeeld Rotterdam of Den Haag?
Wil je naar zee? Wil je winkelen? Wil je echt veel dingen zien of vooral vakantie houden?

Gek idee zeg, dat je pas zo weinig hier bent geweest! := Kan ik me echt niet voorstellen! (je schrijft trouwens wel keurig, spreek je nog vaak Nederlands?)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:49

Je slaapt bij je zus? Waar woont zij ongeveer? Misschien is er iets heel leuks in de buurt.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 22:51

Storm schreef:
Je slaapt bij je zus? Waar woont zij ongeveer? Misschien is er iets heel leuks in de buurt.

Sorry, ik bedoel dat we bij de Efteling verblijven. :)
Kaatsheuvel dus.

Iedereen alvast bedankt voor de ideeen ik moet alles even googlen want ik weet echt bijna niets in Nederland
het is voor mij dus ook weer een hele ontdekkingsreis.
Laatst bijgewerkt door Raponsje op 17-07-12 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:51

Park de Hoge Veluwe is ook leuk, lekker buiten, mooie omgeving, en je kunt er fietsen lenen bij de ingangen van het park. Want fietsen en NL, dat hoort gewoon natuurlijk :Y)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:52

Loonse en Drunense duinen is wel leuk voor een lekkere wandeling, mooi stuk natuur en niet heel ver rijden.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:53

als je toch in amsterdam bent - amsterdam dungeon, heb je meteen wat geschiedenis meegepakt :')

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:55

Je wilt niet naar musea, maar een Openluchtmuseum, is dat misschien wat voor jullie? Zaanse Schans, of misschien het Enkhuizer openluchtmuseum?
Alkmaar is een leuke stad om te bekijken, Hoorn ook. En ook in Amsterdam kun je je hart ophalen. Neem een rondvaartboot en bekijk de stad vanaf het water, en ga gewoon eens door de stad lopen. De Jordaan is leuk, de verschillende grachten, idd de rosse buurt.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:56

Openluchtmuseum in Arnhem is trouwens ook ontzettend leuk!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 22:56

Cassidy schreef:
Je wilt niet naar musea, maar een Openluchtmuseum, is dat misschien wat voor jullie? Zaanse Schans, of misschien het Enkhuizer openluchtmuseum?
Alkmaar is een leuke stad om te bekijken, Hoorn ook. En ook in Amsterdam kun je je hart ophalen. Neem een rondvaartboot en bekijk de stad vanaf het water, en ga gewoon eens door de stad lopen. De Jordaan is leuk, de verschillende grachten, idd de rosse buurt.

We willen wel naar een museum, hartstikke leuk juist maar kunst musea trekt ons niet, geschiedenis of bijvoorbeeld amsterdam dungeon vinden we dan wel weer super! :D

Sita, wat is er te zien in het openlucht museum?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:56

Loonse en drunense duinen zijn zeker mooi! Dagje shoppen in Den Bosch is leuk (vind ik persoonlijk veel mooier dan Tilburg). En je hebt ook Safaripark de Beekse Bergen in de buurt.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 22:59

Trouwens een hele stomme vraag misschien, maar zijn de winkels op zondagen in Amsterdam geopend?
Hier zijn de winkels altijd open maar mijn moeder zei dat, dat in Nederland nog wel eens tegen kon vallen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:00

Je zit vlak bij de Efteling? Safaripark de Beekse Bergen is erg leuk om naar toe te gaan. Dat zit in Hilvarenbeek vlakbij waar je verblijft. Ik ben er twee jaar geleden nog geweest. We hebben de wandelroute gevolgd en zijn daarna ook nog met de auto het park rond gereden. Ik vond het te gek!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:01

Astaloca schreef:
Madurodam zie je gelijk heel nl! :D en verder ehm den haag ofzo? of de wadden :D

:))

Zeker naar Madurodam gaan (Den Haag), dat kun je mooi combineren met Den Haag. Als je met de trein gaat kun je beginnen in de binnenstad, is leuk om rond te lopen. Je zou een museum kunnen pakken als je er toch bent, bv het Mauritshuis. Dat zit vlak bij het Binnenhof dat je natuurlijk ook moet zien dan. Lekker lunchen op het Plein, hopelijk mooi weer want dan kun je op 1 van de vele terrassen zitten.

Daarna door naar Madurodam. Als je dat gezien hebt door naar Scheveningen, daar ben je toch bijna. Over de boulevard slenteren en natuurlijk even op het strand. Daar kun je dan gelijk eten. En s avonds moe maar voldaan terug naar huis, eh... Kaatsheuvel. :D

Typisch NL vind ik ook de Deltawerken. Op weg daar naar toe even stoppen bij de molens bij Kinderdijk.

Als je naast Amsterdam nog een stad wil zien... Ik ben verliefd op Utrecht. Het centrum is niet te groot dus lekker overzichtelijk. Je kunt er leuk shoppen en lekker eten. En er zijn genoeg mooie gebouwen te zien. Mocht je naar Utrecht gaan dan kan ik je nog wat leuke plekken noemen als je wilt.

Veel plezier in NL!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:02

Misschien - ook een eindje rijden - Maastricht/Valkenburg. Daarnaast de Veluwe. En Drenthe is ook best leuk (geboren en getogen...)

Maar wat zoek je, zee, bossen, steden...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:05

Raponsje schreef:
Sita, wat is er te zien in het openlucht museum?

http://www.openluchtmuseum.nl/

Oud Hollandse gebouwtjes, haventjes, molens, nederlandse zeldzame (huis)dierrassen..

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:08

Openluchtmuseum is echt de moeite waard.

Dagje naar Giethoorn, varen.
Dagje naar de Veluwe, genoeg leuke plaatsjes daar.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:08

Kinderdijk de molens en de keukenhof? :D
Daar is toch wel echt hollands!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:09

Wat schrijf je keurig Nederlands overigens. Vloeiende zinnen, sprak je moeder Nederlands met jullie thuis ?
Nou wat je gezien moet hebben als je naar de roze buurt gaat is het seksmuseum _O-
De winkels in Amsterdam zijn wel open op zondag over het algemeen.
Kaatsheuvel .. phoe dan zit je wel overal ver vandaan feitelijk.
Valkenburg is best leuk om eens te gaan kijken :j .
En wat ook leuk is wellicht als je van winkelen houdt ( ben er nog nooit geweest overigens) http://www.rosada.nl/l/bezoekers-breda?gclid=CPGDkYrPobECFWJItAodVFWZxQ Fashion Outlet bij Breda.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:11

Misschien de afsluitdijk combineren met museum daar? Dan kun je de bunkers ed bekijken
Kamp westerbork in drenthe?