tips voor Parijs?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

tips voor Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 15:26

Onze zoon krijgt voor overgang van 3 naar 4 een trip Parijs. We willen met de auto en dan denk 2 nachtjes in een hotelletje. We zijn dus met vader, moeder en zoon ( 15 )
Het zal wel Augustus worden, dus best warm, maar we zitten met de schoolvakantie en deze maand lukt niet meer ivm werk.

Weet iemand hoe je het beste Parijs goed en rustig kan zien? Die rondtoeren zijn niks voor ons, overal 10min stil staan, hele groep mensen en weer door. We willen echt rustig alles bekijken waar Parijs dan bekend om staat.

Ook tips voor net hotel, dus schoon vooral zijn zeer welkom.

Anoeska

Re: tips voor Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:33

De Velib' :D . Overal door Parijs staan fietsen die je 'gratis' kan huren. Volgens mij als je de fiets binnen een uur weer in een stalling terugzet is het gratis. Of in ieder geval heel goedkoop. Ik vond het in ieder geval geweldig om door Parijs te fietsen. Zo leuk en makkelijk, je kan net even meer zien dan wanneer je alleen aan lopend door de stad gaat.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:53

Fietsen in Parijs is zelfmoord hoor, echt waar :Y) Iedereen rijd daar zo gevaarlijk :\

Ze hebben hele handige hop on hop off bussen die langs alle grote bezienswaardigeheden gaan. Geloof 27 euro voor 2 dagen en dan kan je bij elke stop gewoon instappen en je kaartje weer laten zien :) Ik vond het iig ideaal!

edit: Nog een aanrader is om met de trein naar parijs te gaan. In 3 uurtjes ben je van schiphol naar gare du nord en heb je geen last van het chaotische verkeer in Parijs. Ik heb daar werelijkwaar geen auto zonder deuken gezien namelijk :Y)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:58

Wij zijn eind april nog naar Parijs geweest.
Met de metro kom je overal dichtbij. Als wij iets willen zien zijn we ook best goede wandelaars. Volgens mij heb ik heel het centrum van Parijs te voet gedaan.
De orangerie is een aanrader evenals de Notre Dame. Jammer genoeg stond er bij ons een veel te lange rij om ook naar boven in de torens te kunnen.
Het Louvre is uiteraard ook een aanrader.
De eifeltoren moet je natuurlijk gezien hebben maar daar vond ik persoonlijk niet veel aan.
Wat ik ook echt de moeite vond en wat op 5 minuutjes wandelen ligt van de Eifeltoren is Hôtel des invalides, waar Napoleon ook begraven ligt.
Wij zaten in hotel Pulitzer Paris, niet erg goedkoop, maar supernetjes en een heel uitgebreid en lekker ontbijt bij. Goed centraal gelegen en op 2 minuten van metrostation le peletier :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 17:33

Oke, thanx, dingen om op te zoeken en over na te denken! We hebben in Barcelona toen zo een kaart gehad, konden we met bus en metro, was wel heel handig idd en misschien ook eens prijs vergelijken voor trein.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:23

In Parijs kun je zo'n metrokaart kopen voor in de Periferique. Wij zaten 4 dagen in Montparnasse, dat ligt midden in het centrum. We hebben hier toen voor gekozen omdat alle hotellen rondom Gare du Nord liggen en dat is HEEL ver lopen naar alle bezienswaardigheden. Vanaf ons hotel waren de Eiffeltoren, het Louvre, de Seine en de Notre Dame maar een kwartiertje lopen! Het Jardin du Luxembourg lag nog dichterbij en daar werden maandags concerten gegeven door schoolorkesten.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:35

Gewoon lopen :) Zeker met een zoon van 15 moet dat heel erg prima te doen zijn. Onderweg kom je ruim voldoende terrasjes, bakkerijen en parkjes tegen voor pauze momentjes.
Maar ligt er een beetje aan hoe je een stad bezoekt. Als je veel highlights wil zien dan is de metro sneller/efficienter. Maar met rondwandelen pik je veel meer de sfeer van de stad op en kom je ook spontaan leuke gebouwen/winkels/mensen/situaties/museums tegen.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:37

oeh, dit topic volg ik even :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 19:04

We zullen ook wel veel lopen op een rustig tempo, maar het is een warme periode. Aan de ene kant zijn georganiseerde dingen wel goed, want zie je alles, maar we willen alles op ons eigen tempo doen en de tijd hebben om ergens te kijken.

Zoonlief twijfeld trouwens ook over Venetie. Wij zijn daar wel geweest, maar misschien ook wel een optie.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:10

1 tip, neem NIET je auto mee... Die komt er niet zonder kleerscheuren er van af :=.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:58

Inderdaad een passe-partout voor de metro kopen. Wij zijn vorig jaar juni geweest en hebben een metro-kaart voor 3 dagen gekocht. Wij vonden het ideaal! Je kunt de gehele dag in- en uitstappen waar je maar wilt en het is snel (en koel!)...

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:05

Ben benieuwd ga maandag naar Parijs misschien dat hier nog wat leuke dingen in voorbij komen.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:10

Ik volg ook even
Gisteren een reis naar Parijs geboekt :)

Heeft iemand van jullie ervaring met de Paris-pass?
In Rome en Londen heb ik dat al gedaan en daar was ik er tevreden van

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:16

Ess_Ramona schreef:
1 tip, neem NIET je auto mee... Die komt er niet zonder kleerscheuren er van af :=.

Wij zijn gewoon met de eigen auto gegaan en daarna ook dankzij de gps dwars door het centrum van Parijs gereden, valt best mee hoor :)

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:20

wij hebben toen van te voren een aantal dingen bedacht die we wilden zien en zijn daar lekker met de metro naartoe gegaan, is goed bevallen :) uiteraard ook wel stukken gelopen tussen dingen die redelijk dicht bij elkaar lagen maar voor grotere afstanden is de metro toch een stuk minder vermoeiend :+
ik vond het natuurhistorisch museum trouwens ook erg leuk :)
verder hoop ik dat jullie het niet erg warm wordt als jullie daar zijn, heb ooit eind juni in parijs rondgelopen met een graad of 35, was niet prettig :=

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:01

Tsja, de enige tip die ik zou kunnen geven is niet gaan := . Ik vind Parijs echt een verschrikkelijke stad (om het nog maar niet te hebben over gruwelijk duur). Venetie daarintegen vind ik ge-wel-dig! Hmmm, aan mijn post heb je geloof ik niet zo veel...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:21

Vind Parijs echt wel een fijne stad en ben ook blij dit jaar weer te gaan met mooi weer ipv de grijze grauwe dagen van februari.
Let er wel op dat als je met de metro gaat, je goed je tas in de gaten moet houden (of altijd, want zakkenrollers zijn megascherp).
Verder zijn er 1001 verschillende boekjes te koop, ik heb de 100% Parijs, nadat de 100% Dublin ons geweldig heeft rond geleid :D

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:44

Suuskipje schreef:
Fietsen in Parijs is zelfmoord hoor, echt waar :Y) Iedereen rijd daar zo gevaarlijk :\

Tuurlijk, daarom staan er ook iedere paar 100 m Velib stallingen, omdat alle parijzenaren dood willen door in Parijs te fietsen :? Als je denkt dat Parijs alleen bestaat uit de champs elysees kan ik me voorstellen dat je denkt dat dat gevaarlijk is, maar Parijs heeft heel veel leuke kleine straatjes, en grote lanen waar je prima kan fietsen. Parijs is niks anders dan elke andere grote stad. Als je door Amsterdam kan fietsen, kan je dat net zo makkelijk door Parijs.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 23:00

vikki schreef:
Tsja, de enige tip die ik zou kunnen geven is niet gaan := . Ik vind Parijs echt een verschrikkelijke stad (om het nog maar niet te hebben over gruwelijk duur). Venetie daarintegen vind ik ge-wel-dig! Hmmm, aan mijn post heb je geloof ik niet zo veel...

haha, ja bedankt. Maar kan, niet iedereen kan hetzelfde leuk vinden. Wij zijn al op Venetie geweest, maar onze zoon niet. Hij wil graag ook wat dingen zien, dus Parijs, Londen en Denemarken staan ook op het lijstje. Denemarken ken ik zelf toevallig, vond ik ook leuk, maar is totaal anders.

Iedereen doet wat anders, maar vanwege grote verbouwing zouden we niet op vakantie gaan. En ik zelf vind 2 weken aan het strand liggen snel saai en zonde.

Omdat hij over is gaan we nu toch ergens heen wat hij gezien wil hebben en Londen doe ik met de Olympische spelen niet, wordt veel te druk daar.

En er zijn nog meer dingen die mooi zijn, Schotland lijkt me ook erg mooi, Noorwegen, Finland of stedentrip Wenen.

We kennen Rome en gedeeltes Italie goed, zijn in Barcelona geweest en houden van de Ardennen. Maar er is zoveel en je moet keuzes maken.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 23:11

vikki schreef:

Haha eeeeeensch! Enige aan Parijs wat hélemaal geweldig is is Disneyland! <3

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 23:19

Anoeska schreef:
Suuskipje schreef:

Tuurlijk, daarom staan er ook iedere paar 100 m Velib stallingen, omdat alle parijzenaren dood willen door in Parijs te fietsen :? Als je denkt dat Parijs alleen bestaat uit de champs elysees kan ik me voorstellen dat je denkt dat dat gevaarlijk is, maar Parijs heeft heel veel leuke kleine straatjes, en grote lanen waar je prima kan fietsen. Parijs is niks anders dan elke andere grote stad. Als je door Amsterdam kan fietsen, kan je dat net zo makkelijk door Parijs.

Ik ben er in mei geweest en heb zoveel ongelukken zien gebeuren met fietsers, doodeng

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 23:27

Het 100% Parijs boekje is al genoemd en dat is een goede tip omdat er verschillende wandelingen in staan die je kunt doen in verschillende delen van Parijs. Houd er wel rekening mee dat augustus vakantietijd is en half Parijs dus weg is en veel winkels en andere bezienswaardigheden dicht zijn. De grote bezienswaardigheden zijn bijvoorbeeld wel open, maar je hoeft bijvoorbeeld niet de Galeries route te lopen omdat alle winkeltjes dicht zijn.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:38

LZP->BEU

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:47

vikki schreef:

Grappig, Parijs vind ik juist geweldig en Venetie echt afschuwelijk.
Klein, stinkende rotstad :=

Helemaal in augustus zou ik Venetie niet aan raden, veel te warm en benauwd in al die smerige straatjes.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 14:25

Bedankt voor de tips. Heb heel veel gezien op i-net en er is gewoon veel teveel. We zijn wel afhankelijk van de data dat we nog kunnen, dus daar valt al een en ander weg.

Als het Parijs wordt, is het echt een stedentrip.

Stel dat we toch richting Venetie willen, willen we ergens in de buurt gaan zitten aan de kust en 1 of 2 daagjes venetie doen. Dan gaan we een week weg. Beetje een combi wordt het dan.