Welke provincie in Nederland voor vakantie??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Welke provincie in Nederland voor vakantie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 13:38

Ik wil in de toekomst graag een vakantiehuisje of caravan kopen in Nederland, zodat we in de winter naar Nederland kunnen komen en dan ons eigen stekje hebben. (we wonen in Spanje :) )

Nu denk ik bij vakantie in Nederland altijd aan Gelderland , omdat ik daar in mijn jeugd ieder jaar wel een paar keer naar toe ging omdat mijn oom daar een caravan had. Ik heb daar onwijs goede herinneringen aan en in principe ben ik ook in de streek van Gelderland aan het zoeken.
Nu vroeg ik me echter af dat er misschien ook wel hele mooie andere plekjes zijn in Nederland.

Vraag is, naar welke provincie gaan jullie het liefste op vakantie, welke camping en waarom??

chocobroodje

Re: Welke provincie in Nederland voor vakantie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 13:51

wat dacht je van limburg :)) De hele provincie is erg mooi, ik vind noordlimburg erg mooi vanwege de bossen en stukken hei. Het midden vanwege de mooie water stukken die ze hebben. En wij in het zuiden hebben natuurlijk de glooiende heuvels en ook redelijk wat bos gebied. Maareuh dat ben ik ;)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 13:54

Gelderland inderdaad en dan op de Veluwe :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 16:09

Veluwe is het einde , heerlijk weekendje naar beekbergen op dit moment. Drenthe is ook mooi :)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:31

Gelderland! En dan vooral de veluwe :)

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:35

Gelderland of Drenthe!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 18:28

Je wilt in de winter gaan kamperen in Nederland?? Lijkt mij nogal ehm...koud :o
Volgens mij zijn de meeste campings ook gesloten in de winter...

Mooie gebieden genoeg in Nederland, als je van water houd dan zou ik zeggen noord-holland (met name Giethoorn bijvb)
Drenthe is een erg mooie provincie, maar Overijssel, Gelderland, Brabant en Limburg zijn ook erg mooi met veel bossen en natuur.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 19:59

Limburg, Gelderland en Friesland (met name waddeneilanden) zijn mijn favoriet. ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:44

Zuid-Limburg vind ik geweldig :) . Maar ik hou van heuvels, dus dat vind ik super :D .

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:48

Sinds ik de Limburgse omgeving heb gezien ben ik verliefd, het is daar ZO mooi. <3
Daar zou ik op vakantie willen. :j

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:04

Zuid-Limburg!!!!
Fantastische flora en fauna! :+:

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 09:43

Ineke2,

Ik wil niet gaan kamperen in de winter, als je een stacaravan , chalet of mobilhome huurt of koopt is net als een huisje, met kachel. En ik weet dat de meeste dingen gesloten zijn in de winter, maar ik werk de hele zomer tot en met 1 november . En daarna heb ik vrij tot maart. Dus moet ik wel op vakantie in de winter, mijn familie woont in Nederland, en Nederland is nog steeds mijn thuisland, dus ik vind het heerlijk om daar naar toe te gaan. Ik kom uit Noord-Holland, en daar zijn de campings bijna allemaal gesloten in de winter maar op de veluwe bv niet :) (Giethoorn ligt trouwens volgens mij niet in Noord holland?)
Takkie muis, op welke camping zit je?? Wij zaten altijd op de Hertenhorst in beekbergen :D

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 09:54

Gelderland, wij zelf (naja mijn ouders) staan in Lunteren met de sta-caravan. In de winter is zo'n ding ondanks de verwarming geen pretje. De kans dat je waterleidingen bevriezen is aanwezig. Op "onze" camping staan ook stenenhuizen, die zijn volgens mij van particulieren maar die worden, dacht ik ook verhuurd.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:41

Sowieso vind ik het wel grappig dat je in de winter een hele periode naar Nl. wilt komen, juist die periode zou ik graag in Spanje zitten :)
Op de Veluwe zijn genoeg stacaravanparken die het hele jaar door bewoond worden en er is ook genoeg te koop.

OT: Giethoorn ligt in Overijssel.

FryskHopke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:43

De waddeneilanden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:38

rocymax schreef:
Ineke2,

Ik wil niet gaan kamperen in de winter, als je een stacaravan , chalet of mobilhome huurt of koopt is net als een huisje, met kachel. En ik weet dat de meeste dingen gesloten zijn in de winter, maar ik werk de hele zomer tot en met 1 november . En daarna heb ik vrij tot maart. Dus moet ik wel op vakantie in de winter, mijn familie woont in Nederland, en Nederland is nog steeds mijn thuisland, dus ik vind het heerlijk om daar naar toe te gaan. Ik kom uit Noord-Holland, en daar zijn de campings bijna allemaal gesloten in de winter maar op de veluwe bv niet :) (Giethoorn ligt trouwens volgens mij niet in Noord holland?)
Takkie muis, op welke camping zit je?? Wij zaten altijd op de Hertenhorst in beekbergen :D

Lol Hotel ernaast , De Stoppelberg :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:52

Het ligt er denk ik helemaal aan wat je wilt.

In de provincie Utrecht zit je overal relatief dichtbij en de Utrechtse heuvelrug is erg mooi, maar wil je meer naar de zee zul je richting Noord/Zuid Holland moeten gaan. Maar ook Drenthe, Brabant, Limburg etc hebben mooie natuurgebieden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:59

Inderdaad, het is maar net wat je wil :)
Hoe ver wil je reizen vanaf het vliegveld? Ga je dat met het openbaar vervoer doen of met een auto?
Woont er nog familie in NL en wil je deze graag (vaak) bezoeken?

Voor zee zou ik kiezen voor Zeeland of Noord-holland. Voor bos Drenthe of Gelderland. Houdt je van zeilen, Friesland met stip op 1. Limburg ben ik zelf nog nooit geweest, NB en Overijssel ken ik niet goed genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:02

LIMURG!
Maaar dat ben ik ±'
Dan vooral valkenburg, daar vind ik het heel mooi. Tussen de heuvels, bosgebieden, en er is een rodelbaan op een heuvel en een kabelbaan daarheen XD
Overigens ook een [klein] pretparkje, volgensmij.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:39

Paardengek0 schreef:
LIMURG!
Maaar dat ben ik ±'
Dan vooral valkenburg, daar vind ik het heel mooi. Tussen de heuvels, bosgebieden, en er is een rodelbaan op een heuvel en een kabelbaan daarheen XD
Overigens ook een [klein] pretparkje, volgensmij.

Dat pretpark stelt geen hol voor, alleen voor kleine kinderen. :')

Ik ben zelf van Zuid-Limburg dus als ik een plek zou moeten kiezen om te kamperen zou dat worden aan de Zeeuwse kust of ergens op de Waddeneilanden.
Zeeuwse kust vind ik prachtig om een paar dagen uit te waaien, heerlijk.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:40

rocymax schreef:
(Giethoorn ligt trouwens volgens mij niet in Noord holland?)

O je hebt gelijk, sorry dat ligt nog net in Overijssel :o

Oke dan snap ik het beter, ik dacht werkelijk dat je met een caravan of tent wilde gaan kamperen :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:44

Noord-Limburg! Supermooie omgeving, genoeg bos en andere dingen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:45

Ik vind Groningen het leukst :))

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 13:44

Zoals al een paar keer gezegt is, het is precies wat je wilt!
Neem je je paard mee of niet? (het is wel handig als de omgeving daar dan een beetje op ingespeelt is, in de meeste gevallen is dit ook wel zo, maar je zal maar net een plek kiezen waar geen ruiterpad te vinden is als je soms naar buiten wild.)
Wil je dat je honden veel los kunnen lopen (in de Veluwe mag dit namelijk niet en is het ook niet geheel verstandig als je het doet heb ik ervaren)
Wil je naar de kust of juist de bossen etc in?
Als je naar de kust wil zij de meeste plaatsen in Noord-Holland zeer aan te raden zoals Egmond, Castricum, Bergen aan zee, Schoorl.
Zelf vind ik Drenthe erg mooi qua bossen en ook heel rustig, zeker als je zelf uit de drukke stad komt.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 18:44

takkie_muis schreef:
rocymax schreef:
Ineke2,

Lol Hotel ernaast , De Stoppelberg :)

hahahaha, wat toevallig. Mooi is het daar he??

Bedankt voor alle informatie. Noord-Holland gaat het niet worden, daar kom ik zelf vandaan. Ik zit te twijfelen tussen Gelderland, Brabant, Overijssel en Drenthe :)