Scheermesje toegestaan in vliegtuig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lilydj

Scheermesje toegestaan in vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 15:55

Hoi, ik heb al op google en op op bokt gezocht maar ik kon niets vinden.
Is een scheermesje toegestaan in je bagage?
En wat zijn dingen die echt NIET zijn toegestaan, behalve drugs enzo want dat snap ik zelf ook nog wel :+

en zijn er misschien nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Bijv. Hoeveel kg max. Hand en gewone bagage?

Alvast bedankt.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:56

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:57

Gewoon even de luchtvaartmaatschappij bellen.
Overigens ben ik met een vork in mijn handbaggage door de douane in USA gekomen, dus zoooooo goed letten ze ook niet op :S

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 15:58

Dankej die had ik nog niet gevonden :P

Nynke1

Re: Scheermesje toegestaan in vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:01

Een vork :') jij terrorist!

Idd gewoon even bellen, volgens mij kan je het ook op de site van je vliegmaatschappij vinden.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:03

Hahahaha, ja ik wist het niet eens. Zat er al een paar maanden in toen ik eens een fruitsalade mee had genomen naar mn werk... En op schiophol gekocht, ingesealed, onaangebroken flesje water wordt WEL in beslag genomen :(

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:03

:n Zelfs een nagelvijl wordt gezien als moordwapen ;)

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 16:06

Op die site staat echt niets over scheermesjes :P op de ene site zeggen ze verboden en op de andere site zeggen de moet in hand bagage en weer een andere site zegt moet in ruimbagage? :P

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:07

Scheermesjes moeten volgens mij gewoon in de ruimbagage. Als handbagage is het niet toegestaan dacht ik.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:08

Dus dat word bellen ;)

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:11

Je mag niks scherps meenemen, geen nagelknippertje of iets. dan zou je dus ook geen scheermesjes nodig mogen hebben (bij logisch nadenken)

Wat moet je btw met scheermesjes in je handbagage?? je benen scheren onder het vliegen??

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:12

Citaat:
Verboden voorwerpen
Onverminderd de toepasselijke veiligheidsregels mogen passagiers
de volgende voorwerpen niet meenemen in om beveiligingsredenen
beperkt toegankelijke zones en aan boord van luchtvaartuigen:
Vuurwapens en andere apparaten die projectielen kunnen afvuren
Apparaten waarmee een projectiel kan worden afgevuurd en aldus ernstig letsel kan worden
toegebracht, of die de indruk wekken daarvoor te kunnen worden gebruikt, zoals:
• Alle types vuurwapens, zoals pistolen, revolvers, geweren, jachtgeweren
• Speelgoedgeweren, replica- en imitatiegeweren die voor echte wapens kunnen worden aangezien
• Onderdelen van vuurwapens, met uitzondering van telescopische kijkers
• Luchtdruk- en CO² - geweren, zoals pistolen, pagelgeweren, geweren en BB-guns
• Alarmpistolen en startpistolen
• Bogen, kruisbogen en pijlen
• Harpoen- en speergeweren
• Katapulten
Verdovings apparaten - apparaten die specifiek ontworpen zijn om te verdoven of te immobiliseren, zoals:
• Apparaten waarmee schokken kunnen worden toegebracht, zoals stunguns,
taserwapens en stroomstokken
• Apparaten om dieren te verdoven en te doden
• Chemische stoffen, gassen en sprays, zoals mace, pepperspray, traangas, zuurspray en sprays om
dieren te verjagen, waarmee personen kunnen worden uitgeschakeld of onschadelijk gemaakt
Voorwerpen met een scherpe punt of een scherpe rand -
• Ijsbijlen en ijspikken
waarmee ernstig letsel kan worden toegebracht, zoals:
• Scheermessen
• Cuttermessen
• Messen met een blad van meer dan 6 cm
• Scharen met bladen van meer dan 6 cm, gemeten vanaf het scharnierpunt
• Vechtsportmateriaal met een scherp punt of rand
• Zwaarden en sabels
• Breekijzers
• Boren en boorkoppen, inclusief draagbare draadloze elektrische boren
• Gereedschap met een blad of schacht van meer dan 6 cm, dat als wapen
kan worden gebruikt, zoals draagbare draadloze elektrische zagen
• Zagen, inclusif draagbare draadloze elektrische zagen
• Soldeerlampen
• Penschietpistolen en schiethamers
Stompe voorwerpen waarmee kan worden geslagen en aldus enrstige
verwondingen kunnen worden toegebracht, zoals:
• Honkbal- en softbalknuppels
• Knuppels en stokken, zoals houten stokken, gummiknuppels en wapenstokken
• Vechtsportmateriaal
Explosieven en brandgevaarlijke stoffen en apparaten waarmee ernstig letsel kan worden toegebracht
of waarmee de veiligheid van het luchtvaartuig in gevaar kan worden gebracht, of die de indruk
wekken daarvoor te kunnen worden gebruikt, zoals:
• Munitie
• Slagpijpjes
• Ontstekers en lonten
• Replica’s of imitatie van explosieve voorwerpen
• Mijnen, granaten en andere militaire explosieven
• Vuurwerk en ander pyrotechnisch materiaal
• Rookblikken en -patronen
• Dynamiet, buskruit en kneedspringstoffen
Vloeistoffen
Vloeistoffen en gels zijn niet toegestaan tenzij:
• verpakt in verpakkingen van maximaal 100 ml en
• deze verpakkingen in één gesloten doorzichtige hersluitbare plastic zak zitten van maximaal
één liter (maximaal één plastic zak per reiziger)
• aantoonbaar nodig tijdens de reis (b.v. medicijnen en babyvoeding).
Zie voor verdere details en opsommingen de brochure “Hoe om te gaan met de EU regels voor
handbagage" of www.schiphol.nl
De volgende voorwerpen mogen niet door passagiers worden
meegenomen in ruimbagage van een luchtvaartuig:
• Munitie
• Slagpijpjes
• Ontstekers en lonten
• Mijnen, granaten en andere militaire explosieven
• Vuurwerk en ander pyrotechnisch materiaal
• Rookblikken en -patronen
• Dynamiet, buskruit en kneedspringstoffen
Het beveiligingspersoneel mag de toegang tot het gebied achter de
security controle en tot het passagiersgedeelte van een luchtvaartuig
weigeren aan alle passagiers die in het bezit zijn van een niet vermeld
voorwerp dat het beveiligingsperoneel zorgen baart.
Aan deze lijst kunnen geen rechten worden ontleend. De beveiligingsmedewerker
behoudt altijd het recht om alsnog om veiligheidsredenen
een artikel te weigeren.

Beetje begrijpend lezen is ook een kunst :) staat gewoon netjes in de PDF waar op de eerder genoemde site naar gelinkd wordt:

Marije112 schreef:
Google is your best friend! De eerste hit
http://www.schiphol.nl/Reizigers/OpSchi ... bagage.htm

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:14

Is de vlucht zo lang dat je scheermesjes nodig hebt onderweg? :P

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:14

Lynn_x schreef:
Wat moet je btw met scheermesjes in je handbagage?? je benen scheren onder het vliegen??

Ja vroeg ik me ook al af :')
maar ik durfde het niet te vragen omdat ik dacht dat dat dan een of andere domme opmerking maak :+

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:17

In je handbagage mogen inderdaad geen scherpe voorwerpen mee, dus geen scheermesje (wat je daar überhaupt mee moet in de cabine is mij een raadsel :+ ), in je koffer mag je gewoon een scheermesje, nagelschaar, broodmes, nagelvijl, passer etc. meenemen.

Gewicht van je bagage is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. Zo is het bij KLM 23kg per koffer per persoon, maar sommige hanteren een lager of juist hoger gewicht. Handbagage zou ik niet weten, ik mik gewoon in mijn tas wat ik erin wil hebben, neem soms zelfs twee stuks handbagage mee en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Wel schijnt het zo te zijn dat low cost airlines nog wel eens moeilijk willen doen, volgens mij is bij Ryanair 10kg handbagage het maximum, maar daar heb ik nog nooit mee gevlogen, dus dat zou ik je niet zo kunnen vertellen.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:19

Nee, mag niet meegenomen worden. Ik heb vorige week nog gevlogen en kan me nog goed het pictogram met het scheermesje herinneren op de plaat met verboden voorwerpen.

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:22

Nou ik kan best begrijpen dat je die in de handbagage meewilt, niet iedereen heeft handbagage én ruimbagage.. Als je voor alleen scheermesjes een extra tas voor de ruimbagage mee moet gaan nemen... Kost nog extra geld vaak ook, en je moet op je koffer staan te wachten nadat je geland bent.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:23

Toen ik laatst ben gaan vliegen moest een vriendin van mij een set van die vakantie-petanqueballen in haar handbagage zelfs achterlaten op het vliegveld. De vloeistof er in moest maar eens gevaarlijk zijn := . Dus denk niet dat een scheermesje wel mag dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:25

Ik moest vorig jaar ook door dat pieperding en werd aangehouden omdat ik verdacht was.
Ze haalde 2 etui's uit mijn tas en vonden dit nogal verdacht.
De een was echter een make-up tas maar ja... mannen he :+

Er zat een passer in mijn etui, die haalden ze eruit en mocht ik uiteindelijk gewoon mee in het vliegtuig nemen in mijn handbagage, hoefde de punt er niet uit te halen etc...

Maar nee scheermesjes mogen echt niet dus die kan je gewoon in je koffer doen :)

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:25

_Lente_ schreef:
Nou ik kan best begrijpen dat je die in de handbagage meewilt, niet iedereen heeft handbagage én ruimbagage.. Als je voor alleen scheermesjes een extra tas voor de ruimbagage mee moet gaan nemen... Kost nog extra geld vaak ook, en je moet op je koffer staan te wachten nadat je geland bent.
Ik vermoed dat het hier om een vakantie gaat, ook gezien de leeftijd van de TS, die gaat op haar 13de vast niet voor twee dagen op zakenreis, dus als je dan je deo, nagelschaartje, parfum, nachtcrème, zonnebrand, bodylotion etc. mee wilt nemen zul je toch ruimbagage nodig hebben of je moet alles daar kopen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:27

_Lente_ schreef:

Tja, dat is je eigen probleem :) je hebt je gewoon aan de regels te houden. Dan scheer je je toch een paar dagen niet? Koop je op je vakantie bestemming een paar scheermesjes oid.
Zie het probleem niet zo hoor :) valt altijd wel een mouw aan te passen.

Ben ook wel eens met dingen door de douane gekomen die niet mochten, ze letten niet altijd even goed op (banketstaaf als je dan op de terugweg er wel uitgepikt wordt :+ ) of ze gaan te fanatiek aan de slag met inbeslagnemen.

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:32

Evelli schreef:
_Lente_ schreef:

Tja, dat is je eigen probleem :) je hebt je gewoon aan de regels te houden. Dan scheer je je toch een paar dagen niet? Koop je op je vakantie bestemming een paar scheermesjes oid.
Zie het probleem niet zo hoor :) valt altijd wel een mouw aan te passen.

Ben ook wel eens met dingen door de douane gekomen die niet mochten, ze letten niet altijd even goed op (banketstaaf als je dan op de terugweg er wel uitgepikt wordt :+ ) of ze gaan te fanatiek aan de slag met inbeslagnemen.

Ik zeg ook niet dat ik het een verkeerde regel vind ofzo, ik snap gewoon dat iemand dit zichzelf af kan vragen, en daar werd door anderen nogal vreemd over gedaan..
Ik heb persoonlijk ook voor een week maar 1 rugzakje aan zooi nodig (afhankelijk van waar ik heen ga..) hoor, dus het hoeft echt niet alleen op te gaan voor een zakenreisje. En wat de leeftijd van de TS betrefd, ik had op de middelbare school een vriendin die regelmatig een weekend of weekje naar Spanje vloog, omdat haar ouders daar oorspronkelijk vandaan kwamen. Op bezoek bij haar oma enzo.. Ligt er maar net aan hoe zelfstandig ze is ;) En er zijn medewerkers bij het vliegveld die alleenreizende kinderen begeleiden, dus zo raar is dat ook niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:36

De meeste airlines hanteren maximaal 20 kilo per persoon. Let op, enkele low budget airlines zoals Ryanair rekenen voor iedere ingecheckte koffer een extra tarief. Check ruimbagage regels voor de grootste airlines:
KLM
max l+b+h samen max158cm tot 23 kilo

Easyjet
max 20kg geen afmetingen beschikbaar(je kan samen delen, de 1 15 kilo en de ander 25kilo.

Ryanair
Max 15 kilo(kan verhoogd tot 20kg) iedereen 15 max. afmetingen max 81 cm hoog, 119 cm breed en 119 cm diep

Transavia
ruimbagage moet altijd bijgeboekt worden bijboeken tot maximaal 50kg pp, geen afmetingen

Arkefly
max 20kilo, geen afmetingen beschikbaar

Bij alle partijen mag 1 stuk bagage niet meer wegen dan 32kg per stuk(wettelijk vastgesteld.)
Handbagage maten
Naast enkele accessoires als een paraplu, buggy en jas mag je bij economy class 1 stuk handbagage meenemen aan boord. Voor handbagage trolleys, tassen en koffers hanteren de meeste airlines de afmetingen 55cm lengte x breedte 35cm x hoogte 25cm. Deze afmetingen zijn inclusief wieltjes, hengsels en andere uitsteeksels van uw koffer. Houd verder rekening met een maximale cabine gewicht van 5 tot 10 kilo afhankelijk van de maatschappij waarmee u vliegt.

Arkefly
Tassen en trolleys maximale afmetingen: 50 cm lengte x 35 cm breedte x 30 cm diepte. Gewicht maximaal 7 kg per stuk

Transavia.com
Handbagage maximale maten 55 cm lengte x 35 cm breedte x 25 cm. Zwaarte cabinebagage maximaal 10 kilo.

Easyjet
Aan boord geldt maximum van 56 cm lengte x 45 cm breedte x 25 cm diepte, maximale gewicht onbekend.

KLM Air France
Voor hand bagage hanteert KLM: 55 cm lengte x 25 cm breedte x 35 cm diepte,. Qua bagagegewicht maximaal 12 kg per persoon.

Ryanair
Maten reistassen en reiskoffers voor mee aan boord: 55 cm lengte x 40 cm breedte x 20 cm diepte. Maximaal 10 kilo gewicht voor meenemen in de vliegtuig cabines.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:36

Maar het staat zo duidelijk op internet, het is zo makkelijk te vinden :+ dat sommige hier op bokt (na 100.000 van dit soort simpel te vinden dingen topics) er een beetje melig of geirriteerd van worden.
Hoe jong ze ook is, als ze een beetje haar best doet op google had ze het zelf kunnen vinden. Daar leer je veel van (het zelf zoeken en niet makkelijk op een forum gooien en het andere mensen laten doen) en wordt je groot en zelfstandig van :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:38

Alsnog, misschien heeft TS het druk? Als zij dit wilt weten geven we antwoord en als jij geen antwoord wilt geven of je ziet de titel en die bevalt je niet gewoon niet klikken :)