Parachuut springen op Texel - Ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Parachuut springen op Texel - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 21:25

Op zondag 1 juli is het eindelijk zover. Al vanaf groep 3 hebben mijn beste vriendin en ik afgesproken dat als we geslaagd waren, we parachuut gingen springen (hoe we erbij kwamen, no idea :') ). Wonder boven wonder zijn we altijd bij elkaar in de klas gebleven en zijn we nu allebei geslaagd :):) En dus hebben we maar meteen gereserveerd; we gaan parachuut springen!

Maar nu beginnen de zenuwen toch wel te komen :+ Hebben meer bokkers parachuut gesprongen? Wat vond je het engst? Hoe ging het allemaal? Zou je het nog een keer doen? Heb je ook een DVD erbij genomen?

Kortom, wie heeft er succesverhalen waardoor ik wel weer durf? :=

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:30

Ik heb mijn vriend voor zijn verjaardag een sprong op Texel gegeven, dat is ongeveer een maand geleden.

Het is allemaal super geregeld, nette schema's en allemaal leuke enthousiaste mensen. Het kwam op mij allemaal heel goed en veilig over. Hij had ook met dvd erbij, erg gaaf! Dat doen ze echt super!
Mijn vriend vond het moment dat je springt, de vrije val dus, het engst, maar zodra je zweeft schijnt het heel gaaf te wezen en kun je echt genieten. Hij wil absoluut nog een keer, en wil zelfs zijn brevet halen!

Voor mij zou het niks wezen haha... Maar schijnt echt een onvergeetelijke ervaring te zijn dus ik zeg, gewoon doen!

Picassox

Re: Parachuut springen op Texel - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:33

Gaaf zeg! Twee goede vriendinnen van mij zijn ook samen wezen parachuut springen. Ze vonden het heel erg gaaf en gaan binnenkort weer! :j

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:36

Heb ook ooit eens een sprong gewaagd :j Weliswaar niet op Texel, maar principe is hetzelfde. Ik vond de vrije val echt waanzinnig gaaf!!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 21:44

Oh, al 3 positieve reacties haha, dat scheelt al :')

anne_bento schreef:
Ik heb mijn vriend voor zijn verjaardag een sprong op Texel gegeven, dat is ongeveer een maand geleden.

Het is allemaal super geregeld, nette schema's en allemaal leuke enthousiaste mensen. Het kwam op mij allemaal heel goed en veilig over. Hij had ook met dvd erbij, erg gaaf! Dat doen ze echt super!
Mijn vriend vond het moment dat je springt, de vrije val dus, het engst, maar zodra je zweeft schijnt het heel gaaf te wezen en kun je echt genieten. Hij wil absoluut nog een keer, en wil zelfs zijn brevet halen!

Voor mij zou het niks wezen haha... Maar schijnt echt een onvergeetelijke ervaring te zijn dus ik zeg, gewoon doen!

Die DVD, is dat een beetje uitgebreid? Filmen ze alles of echt alleen de sprong? Want hij is best prijzig :+

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:50

Ze filmen een stukje als je nog op de grond staat, vragen ze of je er zin in hebt enzo, dan een stukje dat je in het vliegtuig zit. Daarna dat je springt en een stuk zweeft en dan gaat de cameraman vast naar beneden en filmt nog hoe je op de grond landt en vraagt nog hoe je het vond.

De rit in het vliegtuigje duurt ongeveer een kwartier, en de sprong zelf maar 5 minuten. De film duurt denk ik ongeveer 5 minuten bij elkaar. Daarnaast worden er nog veel foto's gemaakt, die overigens echt super mooi zijn!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 21:55

anne_bento schreef:
Ze filmen een stukje als je nog op de grond staat, vragen ze of je er zin in hebt enzo, dan een stukje dat je in het vliegtuig zit. Daarna dat je springt en een stuk zweeft en dan gaat de cameraman vast naar beneden en filmt nog hoe je op de grond landt en vraagt nog hoe je het vond.

De rit in het vliegtuigje duurt ongeveer een kwartier, en de sprong zelf maar 5 minuten. De film duurt denk ik ongeveer 5 minuten bij elkaar. Daarnaast worden er nog veel foto's gemaakt, die overigens echt super mooi zijn!

Oh oké! Wel waar voor je geld dus :j Het wordt waarschijnlijk een vreselijk debiele film als ze aan mij gaan vragen hoe ik het vind _O- Waarschijnlijk kan ik voor ik ga geen woord uitbrengen en als ik geweest ben alleen maar gillen _O-

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:29

Haha nou het meest hilarische is nog je gezicht.. Ik wist niet dat je wangen zo konden lubberen haha! Ik zou het met dvd doen, het is niet goedkoop maar wel echt heel leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 05:05

ik heb ook parachutegesprongen, maar niet op texel :D het is echt heel vet...

Toen ik op de locatie was, kon ik wel janken van de zenuwen. Maar gek genoeg hè, toen ik in het vliegtuig zat... Had ik zoiets van 'ach, ik laat het gewoon over me heen komen. Kan nu toch niet meer terug' en toen vond ik het allemaal wel prima en was ik niet een zo heel zenuwachtig. Laat ik het zo zeggen, ik ben zenuwachtiger voor een afspraak met de dokter :D ..

Gewoon gaan met die banaan, en genieten maar ervan +:)+ ! komt echt wel goed :D !

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 06:26

Ik heb een jaar of 20 geleden parachute gesprongen op Texel. Echt waanzinnig. Ik was niet zenuwachtig, gewoon over je heen laten komen. Alleen die vrije val....precies op het moment dat ik het toch wel een beetje benauwd begon te krijgen, ging de parachute open. Extreem verschil, die vrije val en dan dat zweven. Ik heb nog dagen rond gelopen alsof ik zwaar verliefd was, zo'n indruk heeft het gemaakt. {en inderdaad.....die wangen....echt hilarisch}.

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:32

Ik heb vorig jaar september in Apeldoorn parachute gesprongen, ik had het gekregen voor mijn verjaardag :) Het was zo ontzettend tof! Ik heb er absoluut geen spijt van, het was echt geweldig!
Wat je NIET moet doen, is van te voren elkaar gaan opfokken en nadenken over wat er allemaal mis kan gaan. Dit heb ik niet gedaan, en daarom was ik niet zo bang.
Het allerengste moment vond ik het moment dat ik met mijn benen over de rand van het vliegtuig hing en naar beneden keek. Ik had een tandemsprong, dus ik zat aan iemand vast. Dat hielp wel, want anders was ik misschien niet gegaan haha! Maar zodra hij met me mee over de rand sprong, was het zo ontzettend gaaf. Dat gevoel wat je hebt als je in de vrije val zit, is niet te beschrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:54

solo-springen mag alleen na en hele uitgebreide training, haa. Dus denk dat de meeste mensen het hier in dit topic over tandemsprongen hebben .

het moment dat ik met mijn benen over de rand hing vond ik helemaal niet eng haha. Dat was meer het moment datik me erin berust had dat ik misschien wel 2000 meter naar beneden en te pletter zou vallen :') .
Ik vond het moment dat we uitleg kregen, en filmpjes zagen van anderen doodsbange mensen :D veel verontrustender :D het springen zelf viel me harstikke mee!
Maar mss komt het omdat ik ooit gebungeejumpt het. Dat vond ik 10x enger ( omdat je dichter bij de grond zit en zelf moet springen) en ik had zoiets van ' als ik me daar overheen heb kunnen zetten. Moet dit toch ook lukken ' :D

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:12

Ik heb op mijn 16e op Texel parachute gesprongen.. (tandemsprong)

Het is heel gaaf, alleen ik vergat te ademen tijdens de vrije val, dus let daar goed op haha.
Gewoon doen, die adrenaline kick is super!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 12:00

Ik heb jaaaaaren geleden een tandemsprong gemaakt op vliegveld Teuge. Denk niet dat ik het nu nog zou durven (beetje ouder en banger :D ), maar ik vond het ge-wel-dig. Inderdaad, wat eslixapie ook al zegt, het met-je-benen-over-de-rand-van-het-vliegtuig-zitten is heel onwerkelijk, maar je tandeminstructeur duwt je vanzelf naar buiten, hoor :+ .
Tijdens de vrije val dacht ik echt dat geen enkel ingewand op z'n plaats bleef zitten :+ , maar als je eenmaal "hangt" is het helemaal geweldig ... die rust, die stilte ... ik heb inderdaad ook nog een dag of wat met een enorme adrenaline-kick rondgelopen :D . Zeker een aanrader dus, lekker van genieten !!!
Ik had ook een hele leuke tandeminstructeur, die je heerlijk op je gemak stelde, dat was ook wel fijn ;-).

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 12:07

Vorig jaar gekregen, hardstikke leuk.
Heb geen tel angst gehad, maar dat heb ik ook niet zo snel.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 14:18

Nou het stelt me allemaal een beetje gerust :D Het moment van springen lijkt me het engst omdat het zo onnatuurlijk is. Want welk normaal mens gooit zichzelf nou uit een vliegtuig :')

Krijg je een hele harde klap als de parachuut uitgaat? Want je ziet mensen altijd met een razende vaart omhoog schieten.

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:33

Ik vond de klap als de parachute uitgaat niet pijnlijk ofzo. Dat gevoel is juist ook erg gaaf, omdat je ineens stil hangt dan :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:37

Ik ervaarde dat juist helemaal niet als klap. Meer dat gevoel wat je ook op de schommel krijgt, als je vanuit de achteruit weer terug naar voren gaat.

Die mannen waarmee je springt vinden dit net zo standaard als fietsen, dus heb geen tel wantrouwen gehad.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:14

Gedaan, gaaf maar doodeng. 1 tip voor mensen die wel eens wagenziek zijn of luchtziek, neem een pilletje. Ik was erg misselijk en dat maakt de ervaring niet beter..

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:34

20 jaar geleden mijn brevet gehaald op Texel.
Een hele week vakantie van gemaakt, samen met 2 dienstmaten. We kregen korting op de cursus omdat we het vanuit de militaire dienst hadden geregeld.
Geweldige en onvergetelijke vakantie gehad en 8x uit een vliegtuig gevallen. Heb er nog een video band van (voor degenen die niet weten wat dat is; = van voor de dvd ;) ) en zelf springen zou ik eerder aanraden dan zo'n suffe tandemsprong waarbij je als een kangoeroejong in de buidel aan een instructeur hangt. :)
Het is overigens "parachute" ;)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:35

Herinner me ineens dat ik er een foto van in m'n profiel heb gezet, ooit. (ook van voor het digitale tijdperk, maar dat terzijde) :+

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:40

Ik heb het als verjaardags kadootje gegeven aan me vriend...

Hij riep met zijn grote waffel ' ik wil parachute springen! ' tja... toen hij het papiertje uitpakte kneep hij hem toch lichterlijk.... tjaaa..... We hebben t nog niet geplant, volgens mij gaat hij in Apeldoorn...

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 16:42

troi schreef:
Gedaan, gaaf maar doodeng. 1 tip voor mensen die wel eens wagenziek zijn of luchtziek, neem een pilletje. Ik was erg misselijk en dat maakt de ervaring niet beter..

Waar werd je misselijk van dan? Van het vallen zelf lijkt me niet toch? :+ Dat moet dan van het vliegtuigje of de zenuwen zijn geweest..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:27

Van het vliegen. Eigenli was ik van te voren niet zo nerveus, mijn man wel hahaha terwijl hij aan de grond bleef. Het enge vond ik het springen. Dacht echt dat ik doodging..

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 19:29

Oh wauw. Hoop dat ik dat niet denk :')