Wie kan mij helpen?? Stedentrip naar Barcelona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_MC_

Wie kan mij helpen?? Stedentrip naar Barcelona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 11:00

Hey mensjes!

Wie kan mij helpen met het vinden van een zo goedkoop mogelijke stedentrip? Ik ben nu al een tijd aan het rondzoeken, maar er zijn zo veel 'smerige' aanbieders waarbij het eerst zo goedkoop lijkt en dan vervolgens in eens 700 euro is voor 2 personen en 2 nachten. Ben ook al aan het kijken voor een apparte vlucht en hotel boeking, maar het is allemaal zo duur! Ik heb het idee dat het goedkoper moet kunnen, maar ik heb heel internet al afgezocht en ik zie door de bomen het bos niet meer...

Ik vind 700 euro een hoop geld voor 3 daagjes weg! ik zat zelf te denken aan max 400,- euro (en dat vind ik nog veel)

iemand nog leuke sites of ideeen?

alvast bedankt! *\o/*

ladyisabelle

Re: Wie kan mij helpen?? Stedentrip naar Barcelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:01

Vliegt ryanair niet op barcelona?

_MC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 11:11

jep, maar dan vlieg je (bijv. vanaf dusseldorf) midden op de dag... dus je bent de hele vrijdag en zondag kwijt :'(

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:14

Dubbeltje eerste rang verhaal.

Voor 400 euro een trip vinden die aansluit op jouw vliegveldwensen en tijden? En daarbij ook nog een hotel voor 2 nachten?

Gewoon meer geld ervoor uit trekken en anders een goedkopere stad uitzoeken.

_MC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 11:21

Kattenbak schreef:
Dubbeltje eerste rang verhaal.

Voor 400 euro een trip vinden die aansluit op jouw vliegveldwensen en tijden? En daarbij ook nog een hotel voor 2 nachten?

Gewoon meer geld ervoor uit trekken en anders een goedkopere stad uitzoeken.

jep ben een echte 'hollander' en ben der trots op ;)

als jij mij dat geld nou eens fftjes stort, is er geen probleem meer... maar aangezien ik niet meer te besteden heb kan ik er niet 'gewoon' meer geld bij doen...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:22

Dan is het kiezen of delen hoor.

Of je bent idd honderden euro's kwijt en vliegt op de tijden die jou het beste uitkomen, of je schikt je naar de vluchtschema's van de low cost airlines en je hebt een fijne vakantie voor niet al te veel geld.

En wat nou 'Düsseldorf'. Ryanair vliegt vanaf Weeze Airport, net over de grens bij Nijmegen/Venlo. Rijdt een shuttlebus naartoe vanaf station Nijmegen.

Beter nog: Ryanair vliegt ook vanaf Eindhoven naar Barcelona. :)*

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:26

Ik ben afgelopen februari gevlogen vanaf Eindhoven met Transavia, dat was niet vreselijk duur (100 euro pp voor een retour ticket). Je blijft idd wel houden dat je een dag kwijt bent, maar ik ben bang dat je daar maar moeilijk onderuit komt.
Als je dan bijv. in een hostel logeert ipv een hotel, kom je wel rond de 400 euro uit.
Als je toch per sé liever een hotel hebt, wordt het idd iets duurder, zeker aangezien de periode nu duur is. In februari zijn de hotels een stuk goedkoper :D. Ik heb uiteindelijk toen een hotel geboekt via booking.com, vond ik zelf een erg prettige zoeksite, misschien dat je daar iets kunt vinden?
Succes!

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:45

Gezien je budget denk ik dat je óf je tripje moet uitstellen totdat je budget hoger is. óf een andere stad uitkiezen :) Voor 400 euro zit je 3 dagen in Brussel, in een hotel met ontbijt (inclusief treinreis).

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:51

via transavia vlieg je in de ochtend heen en in de avond weer terug.. je hebt al een (retour) ticket voor 120 p.p.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:51

Ben vorig jaar met Vueling van Barcelona terug naar Schiphol gevlogen (heen met KLM omdat we nog heel veel flying blue punten hadden en dus gratis konden). Weet nog dat Vueling niet duur was, maar hoe duur precies kan ik je niet zeggen. We hadden een 5-sterrenhotel voor 100 euro per nacht.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:55

Transavia is idd ook een voordelige optie. Herinner me net dat ik de laatste keer naar Barcelona ook met Transavia vanaf Eindhoven ben gevlogen.

Ze vliegen 2 of 3x per dag en er zijn dagen met goedkope tarieven, iets van 55-60 euro enkele reis.

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:00

Ik ben vorig jaar midden in het hoogseizoen (begin augustus) 4 dagen in Barcelona geweest (maandagochtend aangekomen, vrijdagochtend vertrokken) en ik heb die vakantie nog geen 400 euro opgemaakt. Wij vlogen met Ryanair en we sliepen in een Hostel die heel dicht bij het centrum gelegen was. Je kunt het echt zo duur maken als dat je zelf wil. Als je elke dag ergens duur gaat uit eten, wordt het natuurlijk duurder dan wanneer je, zoals wij deden, zelf gaat koken in het hostel. (ik was er met 3 vriendinnen)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:32

En als je nou een dag eerder weggaat? Dan heb je nog wel heel de vrijdag :)
Bij Easyjet kan je ook nog kijken :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:33

Sowieso alles apart boeken, niet via een aanbieder, dat is altijd duurder omdat die aanbieder ook winst wil maken. Via hostelworld.com een leuk hostel zoeken (veel hebben ook privékamers als je dat prettiger vindt, en is nog steeds flink voordeliger dan een gemiddeld hotel), en accepteren dat je vluchttijden niet ideaal zullen zijn (of dagje eerder weg/meer betalen).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:45

_MC_ schreef:
als jij mij dat geld nou eens fftjes stort, is er geen probleem meer...
Ik vind dit niet echt een nette opmerking van je. Iemand wijst jou er, terecht, op dat je misschien teveel wilt voor je budget. Jij heb x te besteden, dan moet je niet y willen. Dan kun je voor x zoeken en anders gewoon je centen op zak houden en op een spaarrekening zetten. Dat is nog altijd het goedkoopst. Barcelona is nu eenmaal een dure stad.

Je kan nog evt. op whizz air kijken (is hongaars). Lower budget kan haast niet, je betaalt ook apart voor je koffer. Vanaf Frankfurt en hamburg zou je dan in barcelona kunnen komen.

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:01

Kijk eens op D-reizen, die hebben meestal wel leuke prijzen. Ik was 450,- kwijt voor 4 dagen Rome in maart (2 pers). Bedenk wel dat je richting het hoogseizoen gaat, en het dus per week/dag duurder wordt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:02

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:22

Sammie schreef:
_MC_ schreef:
als jij mij dat geld nou eens fftjes stort, is er geen probleem meer...
Ik vind dit niet echt een nette opmerking van je. Iemand wijst jou er, terecht, op dat je misschien teveel wilt voor je budget. Jij heb x te besteden, dan moet je niet y willen. Dan kun je voor x zoeken en anders gewoon je centen op zak houden en op een spaarrekening zetten. Dat is nog altijd het goedkoopst. Barcelona is nu eenmaal een dure stad.

Je kan nog evt. op whizz air kijken (is hongaars). Lower budget kan haast niet, je betaalt ook apart voor je koffer. Vanaf Frankfurt en hamburg zou je dan in barcelona kunnen komen.

Ben ik niet mee eens. 400 euro voor drie dagen is een flinke zak met geld, en ik geloof ook best dat dat goedkoper kan als je geen vijfsterrenhotel oid verwacht.

Dan misschien idd vliegen op een iets minder gunstige tijd en een extra dagje eraan vastplakken oid? Hostel hoeft niet veel te kosten, dan haal je de kosten van een goedkoper ticket er zo uit.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:35

En waar ben je het dan niet mee eens? :D Want dat ontgaat mij eigenlijk :o?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:32

Dat ze teveel eisen heeft voor haar budget :P

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:36

Kijk voor een vlucht eens op de site van vueling.com is alleen geen aanrader als je lange benen hebt, beenruimte is nogal krap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:40

Het is hoogseizoen.. dan vind ik het niet gek dat de prijzen momenteel woekeren, iedereen boekt op dit moment zijn vakantie.

Paar tips van mijn kant:
- Ebookers
- Skyscanner
- Niet in het centrum willen slapen: ik ging naar Badalona, kwartiertje met de metro vanuit het centrum, stuk goedkoper dan centrum
- Probeer er een dag of 2 bij te krijgen, 2 nachten is te weinig (Heb ik zelf gedaan, 2 nachten barcelona voor ik naar mallorca doorging met als gevolg dat ik nog terug moet om te zien wat ik niet heb gezien maar wel wil zien :+ )

_MC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 16:07

allemaal super bedankt vooir de tips! mijn zoektoch gaat verder! =D

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:08

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:12

Narya schreef:
Ben ik niet mee eens. 400 euro voor drie dagen is een flinke zak met geld, en ik geloof ook best dat dat goedkoper kan als je geen vijfsterrenhotel oid verwacht.

Dan misschien idd vliegen op een iets minder gunstige tijd en een extra dagje eraan vastplakken oid? Hostel hoeft niet veel te kosten, dan haal je de kosten van een goedkoper ticket er zo uit.

Wat ik begrijp uit haar OP is dat het 700 euro voor 2 personen wordt. Dan ga ik ervan uit dat de 400 euro ook voor 2 personen is en dan heb je een budget van 200 pp voor 2 nachten + vliegreis. Dat vind ik erg weinig en niet reeel voor wat ze wilt.