Vraagje over handbagage Rynair?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whoops1

Vraagje over handbagage Rynair?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 20:54

Volgende week ga ik voor klein weekje naar Spanje / Alicante / Valencia..

We nemen alleen handbagage mee, deze mag zijn tot 10 kilo bij de afmetingen : 55 x 40 x 20 cm..

Wie weet of hier dan ook vloeistoffen in mee mag nemen?
Zoals : luchtje - shampoo - gel - tandpasta - zonnebrand en dergelijke?

Kan hierover niks terug vinden op de tickets of op de site!

Groetjes Ilona van Dijk..

__denise

Re: Vraagje over handbagage Rynair?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:58

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:59

Vloeistoffen mogen maar daar zijn strenge regels voor, moet je even googlen op vloeistoffen hanbagage zijn namelijk interrnationale regels.

Reken maar dat je met 5miniverpakkingen al bijna aan de max zit.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:00

Volgens mij mag je max. 100 ml per verpakking en die verpakkingen moeten in een hersluitbare, doorzichtige plastic zak geloof ik :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:03

Klopt, die flessen mag je niet meenemen. Ze gooien het voor je neus in een megakliko waar voor honderden euro's dure spullen in liggen als creme enzo. Alles moet je in je grote koffer stoppen, of wanneer je alleen met zo'n kleine cabinekoffer reist in doorzichtige flesjes van max. 100 ml in een doorzichtig tasje... Maar of je daar wat mee opschiet wanneer je deo mee wilt nemen.. :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:04

Ik heb laatst gevlogen met AerLingus, ook handbagage. Heb gewoon zo'n minideo meegenomen in een doorzichtig zakje. Geen problemen mee gehad :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:07

Grotere vloeistoffen mag je inderdaad niet meenemen. Maar waarom zou je dat meenemen, zowel in Alicante als in Valencia zitten grote Carrefour (vergelijkbaar met de grote van de Makro in Nederland) waar je werkelijk alles kan kopen van alle merken. Ik zou het gewoon daar kopen bij de Carrefour of bij een kleine supermercado.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:36

Douraque schreef:
Grotere vloeistoffen mag je inderdaad niet meenemen. Maar waarom zou je dat meenemen, zowel in Alicante als in Valencia zitten grote Carrefour (vergelijkbaar met de grote van de Makro in Nederland) waar je werkelijk alles kan kopen van alle merken. Ik zou het gewoon daar kopen bij de Carrefour of bij een kleine supermercado.

Amen *\o/*

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 22:04

quera schreef:
Douraque schreef:

Amen *\o/*

Omdat ik in principe alles hier thuis heb; dingen zoals gezichtcreme / mascara / zonnebrand enzo vind ik zonde om nieuw te kopen daar,
want na 5 dagen daar kan ik alles wat overblijft weggooien want mee terug nemen kan ik het natuurlijk dan ook niet?

Deo - shampoo en gel enzo is opzich nog niet zo erg, dat kan ik idd daar gemakkelijk kopen! :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:07

Je kan daar ook kleinere verpakkingen kopen, maar inderdaad zonnebrand is lastig. Anders moet je het gewoon proberen, wordt het eruit gehaald dan heb je pech en anders heb je geluk. Mascara kan je wel in je handbagage doen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:07

Wat je kan doen is je gezichtscreme in een klein potje doen en in je handbagage mee nemen. Je mascara mag ook mee maar zonnebrand is een no-go, deze wordt zonder pardon weggeknikkerd.

Ga idd in spanje naar de supermercado en koop daar nivea zonnebrand, ze hebben waarschijnlijk ook nog wel van die kleine verpakkingen.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:10

Ryanair is redelijk streng met vloeistoffen (eigenlijk met alles, als er al één heel kein foutje op je ticket staat heb je al één probleem) dus je moet je echt aan de max houden, anders gooien ze het weg.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:17

Idd kleine verpakkingen van thuis meenemen met je eigen spul (bij de drogist kun je setjes met van die lege flesjes en potjes van max. 100 ml kopen, kun je zo je eigen spul in overgieten, lenzenvloeistof ofzo) en ter plekke in groter formaat verpakkingen kopen waar wat meer in zit (zonnebrand, tandpasta). Als je toch niet in je eentje bent kun je daar mooi samen mee doen.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:46

Bij de kruitvat heb je ook miniverpakkingen zonnebrand :) ik heb laatst met ryanair gevlogen, onwijs veel minis in zo'n speciaal doorzichtig zakje gepropt, was geen probleem verder.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:44

AngelofLove schreef:
Ryanair is redelijk streng met vloeistoffen (eigenlijk met alles, als er al één heel kein foutje op je ticket staat heb je al één probleem) dus je moet je echt aan de max houden, anders gooien ze het weg.

Die ervaring heb ik niet met Ryanair.. een vriend van mij had bij het boeken per ongeluk aangegeven dat hij uit een of andere ver land kwam ( :') ) en daar kwamen we pas achter op het moment dat we op het vliegveld stonden. Hij kreeg vrij makkelijk een nieuw ticket.

Maar flesjes water, vloeistoffen, etc. zijn ze inderdaad niet van gediend. Maar dat hoort geen enkele vliegmaatschappij te zijn, toch? ;)

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:16

Jaduuh schreef:
AngelofLove schreef:

Die ervaring heb ik niet met Ryanair.. een vriend van mij had bij het boeken per ongeluk aangegeven dat hij uit een of andere ver land kwam ( :') ) en daar kwamen we pas achter op het moment dat we op het vliegveld stonden. Hij kreeg vrij makkelijk een nieuw ticket.

Maar flesjes water, vloeistoffen, etc. zijn ze inderdaad niet van gediend. Maar dat hoort geen enkele vliegmaatschappij te zijn, toch? ;)

Ik ken toch heel wat mensen die met Ryanair hebben gevlogen maar allemaal met slechte ervaringen. Maar zodra er maar 1 foutje stond in een naam of geboortedatum was het vliegveld te klein.... Ook onvriendelijk/nors personeel etc. Ik heb er één keer mee gevlogen en voor mij nooit meer, betaal liever iets meer voor kwaliteit.... Ook wat betreft het vliegtuig zelf en de plaats etc.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:21

Ik reis heel graag met ryanair :j

Qua vloeistoffen mag je inderdaad max 100ml van iets meenemen.
Het moet vervolgens ook in een speciaal afsluitbaar zakje.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:22

LZP --> BEU

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:28

Je mag best wel veel meenemen, 100ml is al een aardig grote verpakking (mijn dagcreme is bijv. een pot van 50ml) Je mag 10 stuks meenemen van 100ml, die in 1 doorzichtige plastic zak moeten zitten. Ik weet niet wat jij allemaal gebruikt, maar ik kan er mijn toilettas wel in kwijt en dan koop ik alleen nog een losse deo op de plek van bestemming.

Let erop dat de verpakking niet groter mag zijn dan 100ml, een flesje van 150ml dat maar voor een derde vol zit mag dus niet)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:32

Ik heb een speciale set gekocht met allemaal doorzichtige flesjes en potjes voor in het vliegtuig. En heb gewoon dingen overgegoten.
Zonebrand/deo haal ik daar wel. Mascara kan gewoon mee.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:14

Weet iemand of je lippenbalsem ook in een zakje moet doen?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:37

Dat is toch geen vloeistof?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 02:11

Je mag max 100ml meenemen, maar ik vind dat ze er nooit zo op letten. Ik vlieg best vaak met Ryanair, sowieso eens per 2 maand, en ze hebben nog nooit iets van teveel vloeistof gezegd. Ik doe soms mn vloeistoffen niet eens in een zakje maar gewoon in mn koffer en dan zeggen ze er niks van. Ook als ik iets groters dan 100ml mee wil nemen dan doe ik dat gewoon in mn handbagage en de rest wel in een zakje. Volgensmij lijdt dat zakje af ofzo, want ook daar heb ik nog nooit wat over gehoord. :P Maar verschilt ook per land, als je vanuit Duitsland vliegt vind ik ze wel strenger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 04:26

__Leonie schreef:
Weet iemand of je lippenbalsem ook in een zakje moet doen?

Als er 'X ML' op de verpakking staat wel. staat er X gram op dan weer niet bv

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 17:59

Oke! Dankjewel voor alle reacties!

Net als een pincet of scheermesje mag zeker ook niet mee omdat we alleen met handbagage reizen? :)