Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fleur_V schreef:Maar eigenlijk is dat ook flauw Oamaru. De maatschappij kan de stoel dus opnieuw verkopen en krijgt daar weer geld voor, terwijl TS niks terug krijgt.
Of zie ik dat nu verkeerd?
Oamaru schreef:Fleur_V schreef:Maar eigenlijk is dat ook flauw Oamaru. De maatschappij kan de stoel dus opnieuw verkopen en krijgt daar weer geld voor, terwijl TS niks terug krijgt.
Of zie ik dat nu verkeerd?
Nee hoor. Elke vlucht wordt overboekt, omdat op elke vlucht dit soort dingen voorkomen. De luchtvaartmaatschappij krijgt daar dus niet opnieuw geld voor. Eigenlijk komt het elke keer uit, er zit een heel team achter dit soort dingen. Berekenen hoeveel ze kunnen overboeken ed. Als het een keertje misgaat, en je komt niet mee op de vlucht omdat ie vol zit, krijg je er een dusdanige vergoeding voor dat je het niet meer erg vind.
Iedere maatschappij verkoopt altijd meer stoelen dan die heeft.