Vakantie komt niet meer uit, vliegticket ongedaan maken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Vakantie komt niet meer uit, vliegticket ongedaan maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 21:44

Hallo Bokkers,

Door omstandigheden wil ik niet meer op vakantie over een maand, ik heb wel al een vliegticket geboekt (een retour),
bij Transavia, kan ik dit ticket zeg maar ongedaan laten maken en krijg ik dan mijn geld terug of ben ik het dan gewoon kwijt?

Alvast bedankt voor de reacties.

Polly
Moderator Algemeen

Re: Vakantie komt niet meer uit, vliegticket ongedaan maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:45

Heb je een annuleringsverzekering en wat staat er in die voorwaarden?
Misschien contact opnemen met het reisburo?

marleen_usar

Heb je een anuleringsverzekering anders ben je je geld kwijt.

zonnebloem18

Hangt er volgens mij vanaf of je een annuleringsverzekering hebt en wat de reden is.
Dan kan je nog een percentage terug krijgen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:46

Ik denk dat zoiets valt onder je reisverzekering?
Maar " het komt niet meeruit" is dan overigens geen geldige reden.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:46

Volgens mij ben je je geld gewoon kwijt. Zelfs met een annuleringsverzekering moet je wel een heel goede reden hebben om je geld terug te krijgen. Kan het mis hebben hoor.. Even een telefoontje plegen?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:47

Sowieso even bellen met de instantie waar je het ticket hebt geboekt.
Als je een geldige!! reden hebt dat je niet meer kunt, krijg je met een annuleringsverzekering vaak nog wel iets terug, maar naar het volledige bedrag kun je ben ik bang wel fluiten. Ook omdat de datum van vliegen vrij dichtbij is.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:48

Het komt niet meer uit is geen reden waarom ze je gaan vergoeden.
Ik weet vrijwel zeker dat je naar je geld kunt fluiten.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:50

Als je een goede reden hebt en een annuleringsverzekering, kan je misschien een deel terug krijgen.
Echter is iets niet snel een goede reden. Zonder annuleringsverzekering kan je naar je geld fluiten.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 21:51

Volgens mij heb ik geen annuleringsverzekering, zo duur was het ticket ook niet, wel jammer als ik mijn geld niet terug krijg, maar ik ben absoluut niet van plan te gaan. Ik ga zeker een belletje wagen, maar wilde graag wat meer info, dacht mischien hebben Bokkers iets soortgelijks gehad.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:52

Anulerings verzekering is 17 euro heb toevallig vanmiddag zelf een ticket besteld.Maar je moet een goede reden hebben inderdaad.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:52

Zonder annuleringsverzekering hoef je dat belletje niet te wagen, zonde van je tijd (en geld van het gesprek )

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:53

Ik denk dat omboeken naar een andere reis meer kans van slagen heeft. Je zou transavia even kunnen bellen om de mogelijkheden te bespreken.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:56

Ik werk bij KLM, weet niet precies hoe het bij Transavia gaat. Omboeken brengt waarschijnlijk ook kosten met zich mee. En zonder annuleringsverzekering maak je ook weinig kans. Sowieso even bellen, als ze weten dat je niet komt scheelt heel veel tijd en gedoe. En zij kunnen dan iemand anders met die stoel blij maken die misschien op de wachtlijst staat. :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:03

LZP -> BEU

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 23:46

Maar eigenlijk is dat ook flauw Oamaru. De maatschappij kan de stoel dus opnieuw verkopen en krijgt daar weer geld voor, terwijl TS niks terug krijgt.
Of zie ik dat nu verkeerd? :)

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 23:57

Fleur_V schreef:
Maar eigenlijk is dat ook flauw Oamaru. De maatschappij kan de stoel dus opnieuw verkopen en krijgt daar weer geld voor, terwijl TS niks terug krijgt.

Nee hoor. Elke vlucht wordt overboekt, omdat op elke vlucht dit soort dingen voorkomen. De luchtvaartmaatschappij krijgt daar dus niet opnieuw geld voor. Eigenlijk komt het elke keer uit, er zit een heel team achter dit soort dingen. Berekenen hoeveel ze kunnen overboeken ed. Als het een keertje misgaat, en je komt niet mee op de vlucht omdat ie vol zit, krijg je er een dusdanige vergoeding voor dat je het niet meer erg vind. ;)

Iedere maatschappij verkoopt altijd meer stoelen dan die heeft. :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 00:01

Dus ze hebben de stoel al 2x verkocht (en er dus al 2x geld aan verdiend), en nu de TS er geen gebruik van wil maken krijgt ze niet haar geld terug...

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 00:32

Als je het heel plat zegt wel. Maar zo gaat het bij alle maatschappijen. Zonde om een vliegtuig met lege stoelen te laten vliegen. Als je je geld terug wil, moet je een verzekering afsluiten. :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 07:23

Oamaru, je maakt me bang := Heb tot nu toe nog nooit het probleem gehad dat we niet mee konden, maar wil in augustus toch echt wel graag op huwelijksreis.

@TS Als je geen verzekering hebt afgesloten wordt het sowieso lastig denk ik, maar dan nog lijkt "komt niet meer uit" een reden die niet geaccepteerd wordt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:39

[quote="Saffier"]Oamaru, je maakt me bang := Heb tot nu toe nog nooit het probleem gehad dat we niet mee konden, maar wil in augustus toch echt wel graag op huwelijksreis.

Als je op tijd inchecked, op het vliegveld of een dag van te voren thuis, is er niks aan de hand.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:42

Het ligt er maar net aan hoe coulant de luchtvaartmaatschappij is. Ik heb ooit een ticket gekocht voor mijn vriendin in Chicago zodat ze naar Nederland kon komen en door omstandigheden die mij ook geen geldige reden leken voor de luchtvaartmaatschappij kon ze niet komen. Maar goed, erg zonde van mijn geld natuurlijk dus onder het mom van nee heb je, ja kan je krijgen heb ik toch gebeld en de luchtvaartmaatschappij in kwestie was zo coulant om mij 90% van de ticket prijs terug te betalen *\o/* . En ipv een ticket voor mijn vriendin heb ik toen een paard voor mezelf gekocht... :D

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:46

Ik heb het wel een paar keer op Amerikaanse binnenlandse vluchten meegemaakt, riepen ze om dat het vliegtuig overboekt was en dat je een flinke vergoeding zou krijgen, nou rennen dat die mensen deden haha!
Denk inderdaad dat je je geld kwijt bent..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:08

Oamaru schreef:
Fleur_V schreef:

Nee hoor. Elke vlucht wordt overboekt, omdat op elke vlucht dit soort dingen voorkomen. De luchtvaartmaatschappij krijgt daar dus niet opnieuw geld voor. Eigenlijk komt het elke keer uit, er zit een heel team achter dit soort dingen. Berekenen hoeveel ze kunnen overboeken ed. Als het een keertje misgaat, en je komt niet mee op de vlucht omdat ie vol zit, krijg je er een dusdanige vergoeding voor dat je het niet meer erg vind. ;)

Iedere maatschappij verkoopt altijd meer stoelen dan die heeft. :)

Hoe kom je aan die vergoeding?
Toevallig zojuist een mail ontvangen dat onze vlucht overboekt is en nu moeten wij een andere vlucht kiezen, ben echt wel even pissig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:12

Mijn vriend kon niet mee met de vlucht omdat ie z'n paspoort kwijt was.. Vlucht van 1300 euro #) Niks terug gekregen, niet eens de fuel/taxes..