Ibiza ter plaatse te duur?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ladyAn

Ibiza ter plaatse te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 21:31

Hoi,

Ik probeer mijn beste vriendin over te halen dit jaar op vakantie te gaan naar Ibiza. Ik zou graag naar Figueretas (buitenwijk van Ibiza-stad) gaan. Nu heeft zij gehoord dat het leven op Ibiza echt enorm duur is. Dit is voor haar eventueel een reden om niet naar Ibiza te gaan. Ik heb op google gezocht en op bokt en ik lees dat toegang tot de clubs en drankjes in de clubs enorm duur zijn, maar ik ben heel benieuwd of dit ook op gaat voor uit eten en drankjes op terrasjes. We vinden het leuk om 's avonds een drankje te doen op een terrasje en gaan graag uit eten. Stappen gaan we vast en zeker ook wel doen, maar dit hoeft niet perse in de meest trendy gelegenheid te zijn van Ibiza.

Ben benieuwd of er bokkers zijn die meer kunnen vertellen over de prijzen op Ibiza :)

Wildgirl

Re: Ibiza ter plaatse te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:40

Ik ben er zelf nooit geweest, vriendin van mij heeft er een 2e huis, van haar weet ik dat het hele horeca gebeuren op Ibiza duur is, dus ook de minder bekende clubs en praktisch alle leuke restaurantjes etc.
Boodschappen schijnen ook iets duurder te zijn maar dat is vrij logisch aangezien je op een eiland zit.

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:35

De boodschappen zijn idd vrij duur, maar er zijn zeker ook betaalbare restaurantjes en genoeg kroegen waar je voor normaal geld wat kunt drinken. Een club is idd een heel ander verhaal! Naast de toegang (bij een bekende dj rustig 60-80 euro) is bv water al 8-10 euro! De eerste keer bestelde ik met een vriendin 2 wodka lemon, 32 euro! Dat bestelden we dus voortaan maar in de kroeg voordat we naar de club gingen...Maar ik vind wel, als je naar Ibiza gaat, moet je zeker wel een club bezoeken, ze hebben daar echt fantastische feesten! Het is dat ik dit jaar naar de olympische spelen ga, maar anders had ik zomaar voor de 3de keer naar Ibiza kunnen gaan...:D

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:56

Boodschappen hoeven ook niet duur te zijn, mijn broer heeft in 1 maand 160 euro aan boodschappen uitgegeven. Valt best mee toch? Je moet gewoon kijken dat je zoveel mogelijk dingen koopt die van het eiland zelf komen, import is nou eenmaal duur als je alleen zee om je heen hebt.

ladyAn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 13:11

Bedankt voor de info tot nu toe! :-) Het lijkt mij zeker leuk om ook naar een club te gaan, wil dat wel een keer meemaken daar! Maar, als alles duur is krijg ik mijn reisgenootje niet mee naar Ibiza.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:18

Ik ga ook eind juni, zin! Iemand tips qua clubs? Wij gaan maar één avond echt stappen ofzo hoor, maar dan wel helemaal goed en op en top. :D Verder lekker chillen daar!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:30

Je kan Ibiza zo duur maken als jezelf wilt. Eten uiteten vond ik echt totaal niet duur, had het veel duurder verwacht. In Ibiza stad zitten veel tentjes naast elkaar met gewoon Nederlandse prijzen. Er zitten een aantal dure strandtenten, restaurant et cetera maar dat zie je van buitenaf wel dat die duur zijn! Stappen is in de clubs wel duur, maar als je dat van te voren weet kan je daar rekening mee houden. In Sant Antonio zitten veel engelse pubs die normale prijzen hanteren.

Ik zou gewoon lekker naar Ibiza gaan! Ik dacht veel meer kwijt te zijn geweest op vakantie, viel mij reuzen mee!

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:19

Voor de clubs moet je echt kijken welke DJ je graag heen wilt, wie vindt je leuk/goed? Ik vond Tiesto erg goed (in Privilige) maar David Guetta echt fantastisch! (in de Pacha) Nadeel van de Pacha is wel dat je bijna altijd opgepropt staat.. Het is maar net wat je zelf leuk vind..Ben ook naar La Troya geweest in Amnesia, dat is heel apart! Travestieten etc, alles over de top, ik kon der wel om lachen :D

ladyAn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 09:03

We hebben geboekt! 1 juli 8 dagen :)

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 19:31

ik ben 15 tot 25 juli naar ibiza :D heb er echt veel zin in, en heb van veel andere mensen gehoord dat je het echt zo duur kunt maken als je zelf wilt... wij gaan een paar avonden naar de grotere clubs en verder naar barretjes enzo.. zeker als je eerst lekker een paar goedkope drankjes doet, dan hoeft het uitgaan ook niet zo duur te zijn...

@ladyAn waar ga jij heen?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:49

Iemand bekend met de club ushuaia?

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:41

Falbala schreef:
Iemand bekend met de club ushuaia?

Dat is een hotel/club, voornamelijk feesten buiten bij het zwembad geloof ik. Is vorig jaar omgebouwd, wel erg mooi geworden en ze hebben goede optredens!

hexodrien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:02

Leuk een Ibiza topic. Ik ga vanaf a.s. zaterdag voor een weekje. Iemand nog leuke tips, goede restaurantjes en dergelijke? We willen in ieder geval een keer naar de Pacha. We zitten in Figueretas.

Billie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:55

ladyAn schreef:
Bedankt voor de info tot nu toe! :-) Het lijkt mij zeker leuk om ook naar een club te gaan, wil dat wel een keer meemaken daar! Maar, als alles duur is krijg ik mijn reisgenootje niet mee naar Ibiza.

De clubs zijn duur en de bekende strandtenten, verder moet ik heel eerlijk zeggen, dat ik het zelfs goedkoop vindt.

Wij gaan tot nu toe al 4 jaar achter elkaar naar figueretas (Ibiza Playa) en ik ben voor een volle week, inclusief huur van een scooter, middag eten, avond eten, drank en 1 bezoekje aan een club altijd tussen de 700 en 800 euro daar kwijt.
Hiervan is de scooter huren al 300 euro dus voor zo'n 400 a 500 euro kan je een leuke week hebben! Moet je uiteraard nog wel de vliegreis en hotel bij optellen. Afhankelijk van het seizoen hoeft dit ook niet duur te zijn. Wij zijn vorig jaar eind juni geweest en toen hebben we voor 8 dagen € 600,00 betaald. Zijn ook een keer naar hotel Figueretas geweest, dit was € 500,00 maar geen airco alleen een blower.

hexodrien schreef:
Leuk een Ibiza topic. Ik ga vanaf a.s. zaterdag voor een weekje. Iemand nog leuke tips, goede restaurantjes en dergelijke? We willen in ieder geval een keer naar de Pacha. We zitten in Figueretas.

Aan de boulevard bij Figueretas zitten een heleboel erg lekkere restaurants, wij waren met z'n 2e gemiddeld € 60,00 kwijt voor een voorgerecht, hoofdgerecht en (veel ;) ) drankjes.

Op talamanca bij het strand heb je strandfeestjes, even op de borden kijken wanneer enz, en die zijn erg gaaf!!
Gratis toegang, alleen de drankjes zijn wel duur.
Pacha vindt ik niet zo'n aanrader, waar je mag staan wordt bepaald door je portomonnee, hoe meer geld je neer legt, hoe verder je mag staan, dat werkt echt met hekjes. Daarnaast is de muziek te hard en zijn er zo vreselijk veel mensen in gestampt dat je niet kunt dansen, zeker bij bekende DJ's. Ik vindt de club Space leuker en vele malen mooier.

Verder moet je een keer op Bora Bora zijn geweest. Je weet niet wat je ziet...
Let wel, een cola kost zeker een tientje dus ga niet te lang, maar rond een uur of 5 's middags stroomt het helemaal vol, dj's draaien en je ziet de raarste figuren helemaal los gaan.
Pas wel op want er wordt daar veel, heel veel drugs gebruikt. Wel fantastisch om even te zien, want de mensen daar gaan echt los, maar ik was na 2 uurtjes wel snel weer weg ;)

hexodrien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:47

Bedankt voor de leuke tips! Ik vertrek morgen, heb er zin in!

ladyAn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 10:05

@wonderworst_ wij zitten in appartementen mar y playa in Figueretas. En jij?

@hexodrien --> jij ook uit Breda, leuk! Jij zal nu wel volop aan het genieten zijn! Als je nog tips hebt als je terug bent, graag :j

Billie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:14

Ik ben ook weer aan het aftellen, zeker met dit weer kijk ik er erg naar uit!!

hexodrien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:16

Heerlijke vakantie gehad! Lekkere cocktails bij Haddock, heerlijke tapa's bij Homeloos, lekker Itiliaans eten met uitzicht over zee bij Marco. Allemaal in Figueritas. Dag een auto huren is de moeite waard. Veel plezier allemaal! De prijzen vielen mij echt heel erg mee, vond het echt niet duurder dan in Nederland. Lady-An toevallig dat je ook uit breda komt.

ladyAn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 16:40

Leuk dat je een heerlijke vakantie hebt gehad Hexodrien! Ga je tips zeker meenemen en het plan is inderdaad om een dagje een auto te huren :) Nog iets minder dan 3 weken, echt veel zin om weg te gaan!

Billie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 10:05

Nog een weekje voor mij *\o/*
Ik zit ook vlak bij Figueretas hexodrien, dus zal zeker eens kijken bij de plekken die je noemt!!

Voor de gene die nog gaan... een dikke dikke aanrader is de zonsondergang bij Cap des Falco, heerlijke lounge bedden boven op een berg met een prachtig uitzicht en een indrukwekkende zonsondergang. Daarbij ook heerlijke cocktails en eten of hapjes, dus ik zeg doen :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 10:11

Ik zit altijd wat oostelijker op het eiland, bij Santa Eularia. Van daaruit zit je ook zo in Ibiza stad, maar ook dichterbij wat rustigere (en goedkopere) strandjes, veel en gezellige restaurantjes en de 2 Hippymarkets (Las Dalias en die bij Punta Arabi).
Maar dan is een auto huren wel verstandig als je regelmatig meer richting San Antonio of Ibiza Stad wilt.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:32

Wij zitten in Playa d'en Bossa. Oehh zin, donderdag gaan we!

Gaan ook zeker auto's huren en het eiland rond.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:43

Ohh het was zo leuk! Heerlijke strandjes, eten, wijntjes, clubs. We zijn naar de Ushuäia en de Space geweest. Verder de hippy market en strandjes met de auto, en natuurlijk Ibiza stad heerlijk bezichtigd. En gegeten en gelounched bij KM5.
Playa d'en Bossa was alleen wel erg Salou maar goed ons appartement was zeer goed en niet duur en we waren toch telkens op pad. En wel op loopafstand van Ushuäia en Space.

Poolparty@ Ushuaïa <3
Afbeelding

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:01

@Falbala
Ziet er vet uit! :D Wat betaal je voor die pool party?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:09

20 Euro, maar we hadden via via tickets gekocht. Normaal 40e. Prima dus wel!

Drankjes zijn minder grappig haha.

Je kan het op Ibiza idd echt zo duur maken als je zelf wilt! De grote clubs en hippe tenten zijn duur maar er zijn ook prima plekjes voor veel minder.