Center Parcs, kun je gebracht worden door derden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Center Parcs, kun je gebracht worden door derden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 11:24

Ja ik weet het, een hele gekke vraag :+

Wij gaan 7 mei lekker een midweekje naar Center Parcs toe. Nu gaat mijn oma ook mee en die woont in een andere provincie. Daarom hebben mijn moeder en stiefvader aangeboden haar te brengen en dan drinken ze een kop koffie en gaan ze weer. Mijn vraag is: komen ze uberhaupt het park wel op met de auto? Ik kan uiteraard aangeven dat er nog meer bezoek komt met een andere auto en ik kan ook van tevoren het kenteken doorgeven, maar ze tellen toch echt de hoeveelheid mensen en dan zien ze vanzelf dat het er 2 meer zijn dan wij geboekt hebben.

Mijn vraag is dus of je door mensen die niet in Center Parcs verblijven toch weggebracht kunt worden tot aan het huisje?

Ibbel

Re: Center Parcs, kun je gebracht worden door derden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:30

Je mag sowieso het park niet op met een auto. Alleen gedurende een paar uur bij de start van het weekend om je bagage af te leveren. Tenminste, dat was vroeger zo. Parkeren (ook bezoek) doe je buiten het park.
Volgens mij controleren ze niet hoeveel gasten er in 1 auto zitten en waar die naartoe rijdt. Kan ook haast niet, een paar honderd auto's moeten in 2 uur tijd park op en af.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 11:39

Bij het park waar wij heen gaan mag je wel met de auto het terrein op en naar je cottage :j

Maar als ze het niet controleren kun je dus veel meer mensen meenemen?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:41

Klopt, maar je kan ook gewoon een dagpas aanvragen :)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 11:41

:o? Kost dat geld?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:42

Oh dat weet ik niet, ik weet wel dat mijn schoonouders een keer een dagje zijn gebleven, maar die hadden het allemaal zelf geregeld.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 11:43

Ik ga er eens op zoeken dankjewel voor de tip!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:58

Naar welke CP ga je?
Normaal gesproken mag je alleen het park op met de auto om je spullen naar het huisje te brengen. Buitenstaanders kunnen hun auto gewoon de parkeerplaats oprijden, dat is openbaar. Het swemparadijs is ook te bezoeken voor dagjesmensen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 12:59

De Huttenheugte. Maar mijn oma heeft ook een koffer bij zich he ;)
Wil haar dus echt graag voor de deur laten afzetten anders moeten we ermee lopen sjouwen.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:05

Park even bellen en vragen aan een medewerker? :+

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 13:06

Mijn ervaring met Center Parcs bellen is niet zo denderend :+ En zit op mijn werk :D
Maar als ik er niet achterkom ga ik ze uiteindelijk wel bellen :j

Kitty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:06

In principe zijn de Center Parcs parken autovrij. Het is mogelijk een parkeerontheffing te krijgen (speciale parkeerkaart) wanneer u kunt aantonen slecht te been te zijn, zodat u bij uw huisje kunt parkeren. Een parkeerontheffing wordt gegeven door de parkreceptie (bij aankomst) door een invaliditeitskaart of een doktersverklaring te tonen. Indien u hier niet over beschikt, dan kunt u bij u boeking natuurlijk aangeven om een huisje dicht bij het Market Dome te reserveren.

Dit is iets wat ik op de site van centerparcs gevonden heb.. ik denk dat je het beste dus even naar het park kunt bellen voor meer duidelijkheid

Edit: Oeps volgens mij bedoelde je niet of je de auto op het terrein mag parkeren gedurende de hele periode of wel? :+
Laatst bijgewerkt door Kitty__ op 27-04-12 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:07

Ik ben een tijd geleden met vriendinnen een midweek naar centerparcs geweest, bij port zelande. Daar keken ze niet raar op toen mijn moeder en nog een vader ons kwam brengen. Was geen probleem! Auto terrein op, spullen uitladen, en weer weg. Wij waren toen wel een jaar of 16, denk ik. En daar zijn ze het waarschijnlijk wel gewend met veel jongeren. (natuurlijk vlakbij renesse). Daar was het in ieder geval geen probleem hoor!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:12

Als jij je meld bij de receptie, voor de sleutel en nachtregistratie, dan kun je aangeven dat er even iemand tot de deur gebracht moet worden, hetzij met een extra auto.
Deze extra auto moet daarna wél weer van het terrein af. Je mag 1 auto bij je huisje hebben.

Dit is allemaal geen probleem.
Zo lang ze niet blijven overnachten betaal je hier niets voor :)
geef wel even aan dat er bezoek is, mocht er iets gebeuren(brand bijv.) dan weten ze hoeveel mensen er verblijven die dag in dat huisje.

Fijne vakantie :)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 13:12

Kitty__ schreef:
In principe zijn de Center Parcs parken autovrij. Het is mogelijk een parkeerontheffing te krijgen (speciale parkeerkaart) wanneer u kunt aantonen slecht te been te zijn, zodat u bij uw huisje kunt parkeren. Een parkeerontheffing wordt gegeven door de parkreceptie (bij aankomst) door een invaliditeitskaart of een doktersverklaring te tonen. Indien u hier niet over beschikt, dan kunt u bij u boeking natuurlijk aangeven om een huisje dicht bij het Market Dome te reserveren.

Dit is iets wat ik op de site van centerparcs gevonden heb.. ik denk dat je het beste dus even naar het park kunt bellen voor meer duidelijkheid

Maar dat is niet echt mijn vraag :o

Mijn oma komt gewoon rond dezelfde tijd aan als wij: als je dus gewoon allemaal met je auto het park op mag om je spullen bij het huisje te brengen. Alleen mijn moeder en stiefmoeder zitten dus in die auto en willen dan even helpen en een bak koffie drinken en dan gaan ze weer.
Maar vorig jaar moesten we onze incheck papieren in de auto laten zien bij het oprijden van het terrein. Dan checken ze met hoeveel mensen je bent en je boeking en dan mag je doorrijden. Mijn broertje was toen ook in zijn eigen auto en toen heb ik gewoon op de boeking ook zijn kentekennummer gezet en toen hij dus een half uurtje later aankwam mocht hij ook doorrijden. Dat ga ik nu dus precies hetzelfde doen, alleen komen er nu meer mensen aan dan waarvoor wij betaald hebben. Dus kans dat ze mijn moeder en stiefvader niet doorlaten en oma ter plekke moet uitstappen. Vervelend voor oma, maar ook voor mijn moeder en stiefvader die toch 2 uur moeten rijden.

Het gaat dus niet echt om of er een auto het terrein op mag, dat weet ik al. Het gaat erom of er mensen het terrein opmogen om iemand weg te brengen.

[edit] Thanks Jolliegirl!

Kitty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:14

Haha ja sorry ik had er al een edit onder staan, ik had het verkeerd begrepen :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:23

Hier een medewerker ;).

Je mag met je auto het terein op op aankomst en vertrek dagen om je spullen weg te brengen. Daarna is het de bedoeling dat je je auto zo snel mogelijk op een van de aangegeven parkeerplaatsen zet (bij aankomst krijg je te horen welke parkeerplaats). Welke auto dat is maakt weinig uit. Van auto's die 's nachts blijven moet je het kenteken opgeven, van andere autos niet.

De enige reden dat je door de weeks een auto bij je huisje zou mogen hebben is als je daar een ontheffing voor hebt. Heb je die niet dan zal je na de eerste nacht briefjes op je auto vinden dat het de bedoeling is dat ze naar de parkeerplaats gaan. Hier zijn ze behoorlijk streng op, omdat de parken opzettelijk autovrij zijn.

Dagbezoekers (dus extra auto's die NIET van mensen zijn die blijven slapen) betalen €3 per auto. Dat geldt voor alle bezoek. Mochten die op wisseldagen komen dan is het niet te controleren en kunnen ze vaak wel het park op rijden, maar echt de bedoeling is het niet.

Beantwoord dat de vraag?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 13:41

Niet echt :') Het gaat niet om doordeweeks of om parkeren. Mijn oma komt gewoon net als wij aan op maandag, een wisseldag dus. Ze komt niet halverwege de vakantie pas :P

Maar ik denk dat deze zin wel een beetje antwoord geeft:
Citaat:
Mochten die op wisseldagen komen dan is het niet te controleren en kunnen ze vaak wel het park op rijden, maar echt de bedoeling is het niet.

Ik wist niet dat de vraag zo onduidelijk was hahaha maar ik weet eigenlijk nog steeds niet hoe ze nou reageren met mobiel inchecken bij de slagboom als er al 3 van de 4 mensen hebben ingecheckt en er nu nog eens 3 mensen het park op willen. Ik ga de Huttenheugte maar gewoon bellen :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:56

Je mag met zoveel autos komen als je wilt (binnen het redelijke). Als je die autos inschrijft op jouw reservering mogen ze het park op (op een wisseldag). Dat moet je dan thuis al opgeven als je een e-checkin wilt doen. Staan de autos niet op je reservering dan mogen ze tot de parkeerplaats, of je moet apart om toestemming vragen bij de receptie.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 15:00

En mag ik dan ook een willekeurige hoeveelheid mensen in die auto's doen? :D
Want daar gaat het eigenlijk om. De kentekens heb ik doorgegeven idd op de e-checkin :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:41

Eigenlijk niet, eigenlijk betaal je €3,- toegang per persoon. Maar op wisseldag: kniesoor die daarop let.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 16:45

Ok dan gaat het vast goedkomen :D

Wel een supertip trouwens hier in het topic over die dagpassen! Wist ik dus echt niet! Want nu komen waarschijnlijk 2 vrienden van ons wel een dagje zwemmen. Dan ga ik die dagpassen voor ze aanvragen en mogen ze gewoon gratis 1 dagje langskomen (alleen parkeerkosten). Vind het echt top!

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:05

Euhm dagpassen zijn niet gratis hoor!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 18:08

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:28

Ah, die kende ik nog niet.