Leuk hotel in Antwerpen? hellepie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Leuk hotel in Antwerpen? hellepie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 16:19

:wave:

Ik wil graag naar de dierentuin.
Vriendje wilt graag naar Antwerpen.

Voeg die twee samen en je krijgt Antwerpen Zoo *\o/*

We willen ook graag 1 of 2 nachtjes in Antwerpen overnachten. :Z

Hotels genoeg te vinden op internet, :list: maar ik dacht zo: misschien zijn er bokkers die met bepaalde hotels hele goede :) of juist hele slechte :( ervaringen hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:22

Persoonlijk zou ik dan doorrijden naar Mechelen, naar Planckendael. De dierentuin van Antwerpen is niet je-van-het, en al helemaal niet voor dierliefhebbers :o
Qua hotels kan ik je niet helpen, helaas :)

Amaris

Re: Leuk hotel in Antwerpen? hellepie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 16:25

Ik dacht dat dat goed verbeterd was de laatste jaren? Nouja, ik wil toch graag zelf mijn mening vormen en ik wil eigenlijk ook nog wel naar Aquatopia (ja we krijgen het nog druk) dus ik wil het wel graag bij Antwerpen houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:26

Begrijp ik, was ook maar een tip hoor :D ! Veel plezier iniedergeval!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:28

Het is helaas nog steeds veel beton, weinig realistische leefomgevingen en veel stereotype gedrag. Het is leuk dat er veel bijzondere diersoorten te zien zijn, maar de manier waarop ze gehouden worden is nog steeds achterhaald vind ik.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:02

wij zijn naar het Radisson Blu geweest, geweldig hotel (was ons eerste hotel en weekendje weg en ook gelijk het mooiste hotel). Wij hadden ook wel een dure kamer (via www.hotelspecials.nl) maar ik moet zeggen, meer dan waard! (hadden toevallig hotelkamer + kaartjes Aquatopic (niet teveel van voorstellen hoor!) en waren 70 euro of iets p.p. kwijt....ontbijt was echt goed! uitzicht op het prachtige station, en het hotel ligt op nog geen 100 mtr van de dierentuin (waar wij niet geweest zijn omdat ik niet van zulke dierentuinen hou)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:30

Wij hebben eind vorig jaar in het Crowne Plaza gezeten. Mooi hotel, goed ontbijt, zwembad erbij. En (na wat zoekwerk voor een goede aanbieding) ook erg voordelig. Je zit wel een stukje buiten Antwerpen, maar er is een bushalte direct voor het hotel en die bussen rijden regelmatig.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:37

Imo is de Antwerpse Zoo er ontzettend op vooruit gegaan de afgelopen jaren. De olifanten verhuizen naar Planckendael (zowel de Zoo als Planckendael zijn van de KMDA) en er komt en groot verblijf ala Savanne... Weet niet of dat ondertussen al gebeurd is, is een tijdje geleden dat ik er geweest ben (en dat voor een abonnee :o ). Qua fokbeleid doen ze imo goed werk en op wereldschaal zijn ze erg bezig met het beschermen van vele soorten.
Jammer genoeg zitten de grote katachtigen nog veel en veels te klein, net als heel wat andere dieren, al wordt er wel echt aan gewerkt om het dierenbestand naar beneden te halen en de dieren meer ruimte te geven in de beperkte ruimte die er is (je kan natuurlijk moeilijk uitbreiden vlak in het hart van Antwerpen). Het zou fantastisch zijn mochten alle dieren meteen goed zitten, al is dit erg moeilijk met zo'n ontzettend oude dierentuin. Ze kunnen moeilijk voor alle dieren een tijdelijk nieuw thuis vinden en de Zoo maanden sluiten. Momenteel is het dus nog niet zoals het hoort, zeker niet, maar probeer er naar te kijken met de achtergrondinfo die je wel kan vinden in Zoo magazines etc, met de doelen voor de komende jaren.
Aquatopia is mooi, al ben je er in 1.5 à 2 uur wel door, dus perfect om te combineren met de Zoo, die erg in verbouwing is (aquarium van de zoo is ondertussen ook bijna helemaal weg dacht ik, bijna alle oude bakken zijn nu ook aan elkaar gelinkt als 1 grote bak).

Als je in Antwerpen wilt logeren zou ik een leuke B&B zoeken die in Antwerpen of Berchem ligt (vanuit Berchem neem je zo de tram naar hartje stad).

Je mag altijd pb'en, ik woon op een half uurtje stappen van de Groenplaats :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 21:21

hee wat een leuke reakties al! Radisson staat momenteel boven aan de lijst 'hotelstudie' maar ik zag dat er ook Zoo arrangementen zijn. Crown Plaza zag ik ook op hotelspecials staan (mijn studiemateriaal ;) ) maar die heb ik niet op mijn lijst gezet zie ik. Nog eens ff checken dan.
Fijn te horen dat het er wel op vooruit gaat in de Zoo! Denk dat je als dierentuin vandaag de dag ook wel moet, consumenten worden steeds kritischer denk ik.
En aqua is met een uur of twee gedaan? Goed om te weten, hoeven we daar geen hele dag voor uit te trekken. :)

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:25

Aquatopia ben je inderdaad echt wel na een uur of 2 weer door. Je kan nog altijd een dag Zoo + Aquatopia doen en een andere dag Planckendael, al wordt het dan erg veel dierentuin natuurlijk. Er bestaan zo'n tickets voor beide parken dacht ik. Anders is er in Antwerpen ook genoeg leuks te doen :D

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:28

Ik ben net dit weekend in antwerpen geweest. We hadden een geweldig hotel. aqua topia zat naast ons en de dierentuin schuin tegen over ons.

We konden er gezellig winkelen en hebben 3 hele leuke dagen gehad. We hadden een zwembad, sauna, turks stoombad en whirtpool

ontbijt was goddelijk <3 en de kamers heel mooi ruim en netjes echt ga zo weer terug

Raiddison Blu heten het hotel ( weet niet of ik het goed schrijf)

en ik had geen moeite met de dierentuin, beestjes zaten er prachtig bij. Vond t jammer dat de dagen zo voorbij vlogen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 09:00

oeh, dan gaat het toch het radisson blu worden ben ik bang, dol op goddelijke ontbijtjes :D :9

even kijken nog of een arrangement nog okee is, en anders is de keus wel gemaakt denk ik :)

fijn ook dat de Zoo jou wel goed beviel! Ik ben wel heeeeel benieuwd nu.

EN ik ga me even verdiepen in planckendael! Wel veel dierentuin dan, maar vriendje vindt gelukkig alles goed, als we maar samen zijn :+:

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:04

malih schreef:
Ik ben net dit weekend in antwerpen geweest. We hadden een geweldig hotel. aqua topia zat naast ons en de dierentuin schuin tegen over ons.

We konden er gezellig winkelen en hebben 3 hele leuke dagen gehad. We hadden een zwembad, sauna, turks stoombad en whirtpool

ontbijt was goddelijk <3 en de kamers heel mooi ruim en netjes echt ga zo weer terug

Raiddison Blu heten het hotel ( weet niet of ik het goed schrijf)

en ik had geen moeite met de dierentuin, beestjes zaten er prachtig bij. Vond t jammer dat de dagen zo voorbij vlogen.

Blij om te horen dat het ontbijt nog steeds zo heerlijk is. Heb altijd gezegd nog een keer terug te gaan! dus denk dat we dat ook nog maar eens gaan doen (was wel wat duur, maar was het zeker waard voor een bijzondere gelegenheid). Aquatopia hadden wij volgens mij zelfs in een uur gezien (terwijl we toch wel grote visliefhebbers zijn) maar toch wel de moeite waard hoor! Dit jaar hebben we 5 jaar verkering, is wel weer een reden om wat te vieren :D

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:37

Oehh, wij waren n half jaar samen, en de baas van me vriend betaalde :P dus van de prijs had ik geen last haha :P

Alleen t avond eten in het hotel leek me niet zo bijzonder, dus dat hebben we buiten de deur gedaan. We zijn ook nog naar de kapel geweest. Vonden we ook erg gaaf ( al zijn we beide niet gelovig)

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:41

Radisson Blu Astrid Hotel. Dit is een heel mooi hotel met een prachtig ontbijbuffet. Aquatopia ligt ernaast/eronder!!!!
De ligging is tegenover de centraal station en links naast het centraal station ligt de dierentuin.
Ik vond zelf de dierentuin wel erg leuk en mooi. Er wordt flink verbouwd en er zijn mooie grote verbijven. Als je een "echte" dierenliefhebber bent en er niet van houdt om dieren in hokje te zien moet je naar geen enkele dierentuin gaan!

Edit: zie al dat dit hotel als optie is gegeven....Een aanrader!!!

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:44

Ine23 schreef:
Imo is de Antwerpse Zoo er ontzettend op vooruit gegaan de afgelopen jaren. De olifanten verhuizen naar Planckendael (zowel de Zoo als Planckendael zijn van de KMDA) en er komt en groot verblijf ala Savanne... Weet niet of dat ondertussen al gebeurd is, is een tijdje geleden dat ik er geweest ben (en dat voor een abonnee :o ). Qua fokbeleid doen ze imo goed werk en op wereldschaal zijn ze erg bezig met het beschermen van vele soorten.
Jammer genoeg zitten de grote katachtigen nog veel en veels te klein, net als heel wat andere dieren, al wordt er wel echt aan gewerkt om het dierenbestand naar beneden te halen en de dieren meer ruimte te geven in de beperkte ruimte die er is (je kan natuurlijk moeilijk uitbreiden vlak in het hart van Antwerpen). Het zou fantastisch zijn mochten alle dieren meteen goed zitten, al is dit erg moeilijk met zo'n ontzettend oude dierentuin. Ze kunnen moeilijk voor alle dieren een tijdelijk nieuw thuis vinden en de Zoo maanden sluiten. Momenteel is het dus nog niet zoals het hoort, zeker niet, maar probeer er naar te kijken met de achtergrondinfo die je wel kan vinden in Zoo magazines etc, met de doelen voor de komende jaren.
Aquatopia is mooi, al ben je er in 1.5 à 2 uur wel door, dus perfect om te combineren met de Zoo, die erg in verbouwing is (aquarium van de zoo is ondertussen ook bijna helemaal weg dacht ik, bijna alle oude bakken zijn nu ook aan elkaar gelinkt als 1 grote bak).

Als je in Antwerpen wilt logeren zou ik een leuke B&B zoeken die in Antwerpen of Berchem ligt (vanuit Berchem neem je zo de tram naar hartje stad).

Je mag altijd pb'en, ik woon op een half uurtje stappen van de Groenplaats :)

Ik ben in januari geweest en er werd flink verbouwd maar de aparte aquariums zijn er nog steeds. Het aquarium is ook erg groot, daar hebben we zeker een uur rondgelopen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:48

veersche schreef:
Radisson Blu Astrid Hotel. Dit is een heel mooi hotel met een prachtig ontbijbuffet. Aquatopia ligt ernaast/eronder!!!!
De ligging is tegenover de centraal station en links naast het centraal station ligt de dierentuin.
Ik vond zelf de dierentuin wel erg leuk en mooi. Er wordt flink verbouwd en er zijn mooie grote verbijven. Als je een "echte" dierenliefhebber bent en er niet van houdt om dieren in hokje te zien moet je naar geen enkele dierentuin gaan!

Edit: zie al dat dit hotel als optie is gegeven....Een aanrader!!!

hahah zijn er ook nog mensen met negatieve ervaringen :P

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 12:10

t enigen nadeel wat ik kan bedenken zijn de parkeer kosten....

en ik vond t mega eng rijden ( vriend heeft geen rijbewijs, en ik net 3 maanden... ) dan is t wel even flink slikken met al die trams, auto's stoplichten zebra paden en voetgangers....

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 12:19

volgens mij vond ik de parkeerkosten toen wel meevallen, volgens mij kregen wij toen voor 6 euro ofzo een uitrij kaart.....

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 15:09

ik wil graag met de trein maar daar heeft vriendje dan weer geen zin in... :(
van hieruit is dat makkelijk: met de auto half uurtje naar neerpelt van daaruit naar antwerpen met de trein (wat zijn die treinkaartjes goedkoop in Belgie, hoe doen ze dat toch?!)

Maar vriendje wilt echt met de auto.... dus heb hem al gezegd dat HIJ in Antwerpen mag rijden.
Parkeerkosten: €19,- per dag *slik*
Maarja, dat hoort er dan maar gewoon bij...

We gaan voor het Radisson Park Inn hotel, een soort 'dependance' van het Radisson Blu Astrid, en iets nieuwer en goedkoper. Als we in het hotel willen eten moeten we wel naar het Blu maar dat is juist leuk, een wandeling van (wel) 100 meter :')

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:26

Ik zou gewoon lekker in Antwerpen gaan eten, zijn zoveel lekkere adresjes (wil je er wel een paar pb'en) :j

Alvast heel veel plezier, zal wel een super weekend worden!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 17:01

ja, wil je pb'en?

mijn moeder had het al over heerlijke italiaanse restaurants aan de markt, maar alle tips zijn welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:48

Klopt ja! :D Bij Giovanni eten is een hele ervaring haha :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:50

Wij hebben heel goede ervaring met het Hilton in Antwerpen. Erg mooi, luxe, gewoon fijn.
Enige nadeel was dat de parkeerkosten asociaal hoog waren.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 01:33

Da Giovanni is hét toeristenrestaurant bij uitstek, snel binnen en weer buiten en goede pizzas, maar geen romantisch avondje uit (Antwerpenaren zelf eten er niet, behalve wij studenten als we gaan voor een snelle hap :j ). Ik ga morgen even pb'en met verschillende plekjes uit diverse soorten keukens!