Ik wil graag naar de dierentuin.
Vriendje wilt graag naar Antwerpen.
Voeg die twee samen en je krijgt Antwerpen Zoo

We willen ook graag 1 of 2 nachtjes in Antwerpen overnachten.

Hotels genoeg te vinden op internet,

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
malih schreef:Ik ben net dit weekend in antwerpen geweest. We hadden een geweldig hotel. aqua topia zat naast ons en de dierentuin schuin tegen over ons.
We konden er gezellig winkelen en hebben 3 hele leuke dagen gehad. We hadden een zwembad, sauna, turks stoombad en whirtpool
ontbijt was goddelijken de kamers heel mooi ruim en netjes echt ga zo weer terug
Raiddison Blu heten het hotel ( weet niet of ik het goed schrijf)
en ik had geen moeite met de dierentuin, beestjes zaten er prachtig bij. Vond t jammer dat de dagen zo voorbij vlogen.
Ine23 schreef:Imo is de Antwerpse Zoo er ontzettend op vooruit gegaan de afgelopen jaren. De olifanten verhuizen naar Planckendael (zowel de Zoo als Planckendael zijn van de KMDA) en er komt en groot verblijf ala Savanne... Weet niet of dat ondertussen al gebeurd is, is een tijdje geleden dat ik er geweest ben (en dat voor een abonnee). Qua fokbeleid doen ze imo goed werk en op wereldschaal zijn ze erg bezig met het beschermen van vele soorten.
Jammer genoeg zitten de grote katachtigen nog veel en veels te klein, net als heel wat andere dieren, al wordt er wel echt aan gewerkt om het dierenbestand naar beneden te halen en de dieren meer ruimte te geven in de beperkte ruimte die er is (je kan natuurlijk moeilijk uitbreiden vlak in het hart van Antwerpen). Het zou fantastisch zijn mochten alle dieren meteen goed zitten, al is dit erg moeilijk met zo'n ontzettend oude dierentuin. Ze kunnen moeilijk voor alle dieren een tijdelijk nieuw thuis vinden en de Zoo maanden sluiten. Momenteel is het dus nog niet zoals het hoort, zeker niet, maar probeer er naar te kijken met de achtergrondinfo die je wel kan vinden in Zoo magazines etc, met de doelen voor de komende jaren.
Aquatopia is mooi, al ben je er in 1.5 à 2 uur wel door, dus perfect om te combineren met de Zoo, die erg in verbouwing is (aquarium van de zoo is ondertussen ook bijna helemaal weg dacht ik, bijna alle oude bakken zijn nu ook aan elkaar gelinkt als 1 grote bak).
Als je in Antwerpen wilt logeren zou ik een leuke B&B zoeken die in Antwerpen of Berchem ligt (vanuit Berchem neem je zo de tram naar hartje stad).
Je mag altijd pb'en, ik woon op een half uurtje stappen van de Groenplaats
veersche schreef:Radisson Blu Astrid Hotel. Dit is een heel mooi hotel met een prachtig ontbijbuffet. Aquatopia ligt ernaast/eronder!!!!
De ligging is tegenover de centraal station en links naast het centraal station ligt de dierentuin.
Ik vond zelf de dierentuin wel erg leuk en mooi. Er wordt flink verbouwd en er zijn mooie grote verbijven. Als je een "echte" dierenliefhebber bent en er niet van houdt om dieren in hokje te zien moet je naar geen enkele dierentuin gaan!
Edit: zie al dat dit hotel als optie is gegeven....Een aanrader!!!