Ik ga weer naar Tenerife!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Primavera

Ik ga weer naar Tenerife!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 12:49

Hallo allemaal!

Wie mij nog kent van mijn vorige topic [BEU] Ik ga naar Tenerife! welkom terug! :D
Voor de rest allemaal: welkom in mijn reisverslagtopic!

Vorig jaar Mei tot juli ben ik naar Tenerife geweest om daar vrijwilligerswerk te doen voor de AWF (atlantic whale foundation). Daar heb ik me ingezet voor het verzamelen van handtekeningen om de walvisjacht te doen stoppen. Ik vond het leuk werk maar ondanks de vele tegenslagen en mijn vreselijke plots ontstane heimwee hebben mij het niet gemakkelijk gemaakt.

Toch bleef er iets aan mij zeuren dat ik terug moest. Omdat ik een andere leerweg in ben gegaan, was dit voor school een lastige opgave. Ze konden mij niet zomaar naar het buitenland laten gaan.

Na een goed plan te hebben gemaakt met vele oplossingen en na een hele hoop gesprekken hebben ze besloten om mij dan toch te laten gaan.

Op heel kort dag (namelijk 22 april al) zal ik eindelijk weer naar het eiland gaan waar ik een fantastische onvergetelijke tijd heb gehad.

Ook in dit topic zal ik weer mijn upjes en downtjes neerzetten zodat ik jullie op de hoogte kan houden van mijn werk op dit eiland.

tot snel allemaal!
Dit keer ga ik werken bij een dierenarts waar voornamelijk honden en katten worden behandeld. Ik heb er heel veel zin in en vind het heel spannend!

Primavera

Re: Ik ga weer naar Tenerife!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 21:05

Heeft er iemand trouwens veel ervaring op het eiland met de bussen?
Ik moet van Playa las Americas naar Playa san Juan en dat is helemaal niet zo ver van elkaar. (20 minuten met de auto)

maar als ik op www.titsa.com kijk dan kan ik geen lijn vinden. Iemand ervaringen??

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:10

Ik ga je volgen! Ga toevallig zelf over 2 weken een weekje op vakantie naar Tenerife (Costa Adeje) :D

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 21:57

xBibi wat leuk! weetje al wat je allemaal gaat doen daar?

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:16

Hoi,

Ik heb zelf ook op tenerife stage gelopen (had ook overigens een hele leuke praktijk voor je geweten!) dit was echter in santa cruz, daar waren de bussen net als in nederland, dus prima te doen. In het zuiden was het minder maar ook zeker goed te doen. Weet zo niet of er een bus tussen die twee dorpen gaat..

Edit.. je zit er inmiddels dus je zult het wel weten :P

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 20:24

Stijntilla ik vertrek volgende week zondag pas. Bedankt voor je reactie, ik hoop inderdaad dat de buslijnen goed zijn daar

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 22:14

Kan je daar een fiets tot je beschikking krijgen? Dat is daar, dacht ik, goed te doen en dan ben je niet afhankelijk van de bus.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 15:57

It_is_me: dat zou nog niet zo'n gek idee zijn. helaas ligt mijn stage 24 km verwijderd van mijn slaapplaats (op zich nog wel te doen) en kost een fiets per 3 dagen zo'n 86 euro.

en het is daar s'middags van 14:00 tot 17:00 siesta dus dan zou ik alleen maar aan het fietsen zijn :P (4x per dag 24 km)

Het verblijf is geboek, de vlucht staat vast dus nu kan de tas ingepakt worden. Ik vind het heel spannend en heb er echt heel veel zin in!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:01

wat leuk! wij gaan op huwelijksreis naar tenerife, moeten alleen nog ff boeken haha. wij hebben costa adaje op het oog. wat leuk dat je daar voor opleiding heen gaat, lijkt me echt super!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 20:06

joanne1987 wat leuk! het is wel het perfecte eiland om zoiets te vieren, gefeliciteerd nog trouwens!
Costa adeje is een prachtige plaats, daar ben ik één maal een keer geweest en het was prachtig.

nu ga ik echt voor een stage in een dorpje wat niet zo bekend staat, dus ik hoop dat het daar net zo leuk is als in het plaatsje waar ik eerst te gast was.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 11:02

Probleem 1 is al om de hoek komen kijken:
Ik heb tijdens het boeken van de vlucht niet aangegeven dat ik een koffer wou bijboeken (van 15 kg) omdat ik dacht dat die er 1 standaard bij zat.

nu wil ik dat net bijboeken via de site en nu kan ik niet betalen met ideal maar alleen met mastercard, visa, en die soort kaartjes.

Dat is erg mooi want dat heb ik niet ;( nu even kijken hoe ik dat ga oplossen.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 11:20

en het is ook al weer opgelost!
:+ ik ehb cheaptickets.be gebeld met het verhaal dat ik niet kon betalen en nu gaan hun voor mij die koffer boeken. nu moet ik het geld niet betalen aan ryanair maar aan cheaptickets.

opgelost dus :+

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:29

Wat leuk dat je weer naar Tenerife gaat!
Wij zijn in januari 3 weken geweest en ik heb hier een boekje liggen met de bustijden.

Bus 473 rijd los cristianos, costa adeje, adeje, abama, playa san juan, los gigantes en dan weer terug.
Hij rijd om het half uur.

Bus 477 rijd los cristianos, costa adeje, abama, playa san juan, los gigantes en terug.
Hij rijd om het uur

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 11:37

choce wat fijn dat je dat voor me hebt opgezocht! ontzettend lief. staan er toevallig tijden bij hoelang die bus erover doet := want los gigantes ligt nu niet bepaald in de buurt van playa las america's

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:10

Nee dat staat er niet bij, maar misschien dat je dat VIA Google maps wel ong kan zien?
Als ik het niet vergeet kan ik vanavond wel even een foto maken van de bustijden

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 12:15

heel fijn!

ik heb het even op goolge maps gekeken en daar staat zo'n 40 minuten vanaf los gigantes naar las america's. ik zit daar nog tussenin dus dat moet niet zo heel ver zijn lijkt me.

XXOOXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:20

Wat een leuk dat je er elke keer voor een doel naar toe gaat.

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:04

Heel gaaf weer dat je weer naar Tenerife gaat!
Heel veel plezier daar en ik ga je volgen in dit topic...
Heb je daar weer gewoon internet?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 18:35

Het komt steeds dichterbij.
Ik vind het heel spannend maar ben gelukkig nog niet zenuwachtig.

Ik ben mijn laatste dingen in aan het pakken (heb er nog een koffer bij geboekt dus heb heel erg veel ruimte := ) en de tassen komen steeds voller te staan.

Morgen nog een half dagje werken en dan de laatste dingen inpakken.

Morgen nacht om 2:00 vertrekken we richting Dusseldorf.

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:54

Jaaaa weer een topic! :D kan ik je toch nog beetje volgen in plaats van dat ik steeds Frank zou moeten bellen haha :P als het goed is ben je onderweg of je bent er nu al. Ben heel erg benieuwd hoe je het daar vind en wat je allemaal gaat doen. Ben je de enige die daar stage loopt of zijn er meer meiden zoals jij? Wel lekker die siësta! Kun je een dorpje opzoeken voor boodschappen bijvoorbeeld of lekker winkelen of aan het strand liggen! Niet je bikini vergeten xD en goed insmeren!! Is t beetje lekker weer?

Ik kijk uit naar een bericht vanavond :D en fotoooos :D

Bah, hier regent het als de pleuris xD heel veel plezier schatjee <3

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 20:06

update

Zondag 22 april
Vandaag was het dan zover. Ik zou voor de tweede keer naar Tenerife gaan. Vannacht om 2:00 stapten we in de auto om naar het vliegveld te rijden, waar we om 4:00 aankwamen. Omdat het heel druk was, en ik verzekerd wou zijn van een plekje bij het raam ging ik op tijd de boardinggate in. Ik checkte in, ging door de douane en liep naar mijn gate.

Bij de gate aangekomen had ik nog lang niet zo snel hoeven te reageren want de gate was op 3 personen na helemaal leeg. Ik ging maar gewoon zitten en wachten tot dat hij open zou gaan (dat is nooit zeker wanneer dat is) ik had nog 3 kwartier en genoeg tijd dus.

Om 5:20 ging de gate open en werden we door gelaten. Eenmaal in het vliegtuig zat ik gelukkig bij het raam en kon de reis beginnen.

De vlucht ben ik goed doorgekomen. Ik las wat, werd dan moe en dutte wat in waarop ik vervolgens weer wakker werd. Dat cirkeltje herhaalde zich constant. We hadden veel last van turbulentie en dus kon ik niet goed slapen waardoor ik maar een beetje bleef suffen.

Na een lange 4,5 uur kwamen we aan op het vliegveld waar in no time de koffers op de banden stonden en ik dus klaar was om mijn reis te vervolgen. Als eerste ben ik een bonokaart gaan halen bij een klein winkeltje (die heb ik morgen nodig voor de bus) en als tweede ben ik een kaart gaan halen waar de reistijden in vermeld staan (ook praktisch).

Toen Teresa aankwam gingen we naar de auto en heeft ze mij weggebracht.

Nu zit ik in het appartementje (klein maar precies goed voor mij alleen) even mijn blog bij te houden en dan ga ik zo meteen even wat avond eten halen.
Het is hier echt stik warm (25 graden) en dat doet niet goed als je hoofdpijn hebt. Helaas heeft mijn kamer ook geen airco dus ik heb de balkondeur maar even open gezet zodat het lekker even kon doorwaaien.

Ik ben ‘middags even lekker naar de super gewandeld. Dit ligt echt maar 2 straten verder van mijn appartement dus daar was ik in no time. Lekker wat te eten gehaald en wat nodige dingetjes voor in het huis en toen weer aangewandeld naar huis. Vandaag had ik helaas me eigen niet aan het budget kunnen houden ik zat er 6 euro over (ik heb 10 per dag gerekend) maar daar zaten een hoop dingen bij die ik lang kan gebruiken (afwasmiddel, boter, bakolie, ketchup etc etc).

Toen ik weer terug in het appartement kwam voelde ik toch wel wat voor inpakt zo’n reis op mij heeft. Dit had ik vorig jaar ook maar toen had ik niet de tijd om even bij te slapen wat dus voor mij erg negatief is uitgevallen. Dit jaar kan dat wel, want er is lekker niemand die mij zegt wat ik moet doen. Ik heb nog even lekker gesprek gehad met frank via skype aangezien ik gewoon internet in mijn kamer heb. Ideaal natuurlijk want anders moet ik elke keer naar een internetcafé en dat kost geld en moeite, dus dit is veel makkelijker.
Maargoed, daarna ben ik dus lekker gaan liggen en heb ik mijn wekker om half 7 gezet (half 8 jullie tijd) zodat ik nog 3 uurtjes had om te slapen.

Toen ik wakker werd was mijn hoofdpijn en misselijkheid weg en voelde ik me duidelijk een stuk beter. Ik ben mijn aardappels gaan schillen (eentje, want dat zijn echt reuzen hier) en had al een pan opstaan toen ik er achter kwam dat ik mijn vlees nog in de vriezer had liggen. Fijn… dat zou vast niet meer op tijd gaan ontdooien. Maar ik ben creatief dus ik heb een oplossing gevonden. Terwijl mijn aardappel in het water lag te koken heb ik een pan gepakt (een ja want meer hebben ze niet in het appartement) en en die vast warm gemaakt met olie en boter.

Helaas kwam ik er na 5 minuten achter dat ik misschien toch niet zo slim bezig was omdat ik én gebakken aardappels wilde én mijn vlees nog moest bakken. Maar ik heb het gewoon in één pan gedonderd en keek wel even hoe het zou gaan.

Toen mijn aardappel klaar was heb ik deze in plakjes gesneden en in de ondertussen al warme pan gedonderd samen met mijn stukje vlees.

En voila na een kleine 10 minuten was mijn eten klaar. Ik heb er komkommer bij gesneden en heb heerlijk gegeten.

Vanavond even bijkomen in de douche, misschien nog even hardlopen en dan weer lekker op tijd richting mijn bedje, zodat de stage morgen goed kan beginnen.

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:12

Dat klinkt al heel goed, wat fijn dat de reis zo goed is verlopen.
Is het de Teresa van vorig jaar?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 20:15

Atalja dat is inderdaad de Teresa van vorig jaar :P

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:16

Wel vervelend die turbulentie maar gelukkig hoefde je maar 4.5 uur te vliegen en niet 8 ofzo :P
Klinkt wel lekker warm! Vast wel beter dan de 13 van hier xD ik vind 16 euro voor je eerste dag nog niet veel! Je hebt helemaal in het begin echt die dingen nodig als schoonmaakmiddel en wc papier! Kan je morgen gewoon wat zuiniger doen als je bijvoorbeeld alleen groenten nodig hebt.

Ben heel benieuwd hoe je het morgen gaat vinden! Veel plezier :D

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 20:19

@lyanne, ja het viel ook erg mee! ik heb een pak vlees van 4 gekocht waar ik dus nog van kan eten, ik had 4 aardappels gehaald waar ik ook nog een avondmaal van kan eten en mijn komkommer is ook nog niet op dus ik overleef het wel :P eerste dag is altijd wat duurder omdat je inderdaad veel nodig hebt