Vakantietips jong stel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amandananana

Vakantietips jong stel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 21:27

Hoi allemaal! :wave:
Ik ben al een tijdje met mijn vriend keihard aan het zoeken naar een vakantie voor met z'n tweetjes. We willen anderhalve week weg, maar we schrokken nogal van de prijzen! Vorig jaar hebben we voor in totaal 1100 euro prinsheerlijk 11 dagen in een 5-sterren all in hotel gezeten, dit was weliswaar in het voorseizoen.

Heeft er nou iemand echt een goede tip voor het zoeken naar een zonvakantie die niet al te duur is?

Laura_x_

Re: Vakantietips jong stel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:34

Wil je in Nederland of in het buitenland?
Wat voor soort vakantie ben je naar op zoek?

Ik ben ook al een paar keer weggeweest met mijn vriend (nog geen anderhalve week, maar wel lange weekenden), misschien kan ik je wel helpen :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 21:35

Ik wil graag naar 't buitenland. Liefst echt een zonvakantie. :)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:39

Daar heb ik geen ervaring mee :P

Ik ben met school wel naar Rome geweest. Klimaat is heerlijk, maar de hotels :P

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:40

Ben ondertussen een week weg geweest met mijn vriend naar Kreta vorige zomer, ook is een lang weekend Parijs en nu staat er in september een week Corfu gepland dus mss kan ik je ook wel helpen :)
Al een land in gedachten? Bepaald budget? :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 21:41

Het budget is rond de €700 pp. Land is iets als Spanje, Griekenland etc. Griekenland lijkt me wel echt leuk, corfu had ik ook al naar zitten kijken!

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:45

Wij zijn een paar jaar terug naar Turkije geweest. Was erg leuk voor een keertje. Maar wij zijn beide niet van het strand liggen. Gelukkig konden we ook veel excursies doen! Was echt genieten!
Later zijn we nog met de auto naar Genève en Parijs geweest. ook erg leuk!
Dit jaar gaan we kamperen (ik hou niet van kamperen, wordt een echte relatie-test dus :P ) samen met de hond. Ben erg benieuwd. We gaan gewoon rijden en zien wel wanneer we terug komen!

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:47

Kroatie misschien? Is niet heel duur en toch zoiets als spanje/griekenland

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 21:53

Ja Kroatië zijn we inderdaad wel eens geweest met familie. Alleen hebben we nog niet heel erg veel rij-ervaring dus zouden we dan met het vliegtuig moeten.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:54

ik lees even mee, vorig jaar een verschrikkelijke vakantie gehad op curacao dus besloten om dit jaar samen met vriendlief te gaan... maar wat ??

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:55

In Griekenland kan je daarvoor echt wel iets moois vinden :) Spanje vergt al wat meer zoekwerk (voor mij dan toch want ik zit graag in een goed hotel zodat ik me over niks zorgen moet maken :P ) want het is ook heel toeristisch wat de prijzen vaak opdrijft.
Het is ook wel een beetje tijdrovend om iets te vinden op de vele websites... Een goeie tip die ik je geef als je op het internet zoekt is wel om te zoeken op websites zoals die van neckermann, thomas cook en jetair al is dat gewoon omdat je dan al met meer vertrouwen kan boeken :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:55

Wanneer ga je? Is het echt in de zomer?

Ik was paar jaar terug in de zomer op corfu (45 graden was echt vreselijk met zo'n föhn wind) en waren echt boven de 1000 euro kwijt.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 21:56

Diva92: ja het is echt zoeken naar een speld in een hooiberg.. Word er echt gek van, ik wil namelijk ook graag in een goed hotel en me nergens zorgen over hoeven maken.:P

vuurneon: ja t is echt in de zomer.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:59

Bulgarije misschien?

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:59

Wil je all in of maakt het niet zo veel uit?

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:00

vuurneon schreef:
Wanneer ga je? Is het echt in de zomer?

Ik was paar jaar terug in de zomer op corfu (45 graden was echt vreselijk met zo'n föhn wind) en waren echt boven de 1000 euro kwijt.

Ja, je moet een beetje kijken wanneer je gaat idd... Als ik zeker iets aanraad is om als koppel hotels met de vermeldingen zoals "kid's choice" of "kid's club" te vermijden, vooral als je in de maanden juli en augustus gaat. Wij gaan in september dus dat scheelt in prijs en in volk maar dat is bij jullie dus niet mogelijk?

Het valt te vinden hoor! Moed niet opgeven :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 22:02

Het maakt niet zo heel veel uit, alleen hoorde ik bij 't reisbureau dat het qua prijs niet veel uitmaakt met twee personen of je nou all in of bijvoorbeeld halfpension gaat.

Diva: wij moeten helaas in de schoolvakantie dit jaar.. Vorig jaar allebei examen gedaan dus lekker in het voorseizoen geweest, maar dit jaar jammer genoeg aan 't hoogseizoen gebonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:03

Mallorca is ook leuk?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:04

Dan is het lastig om het echt goedkoop te houden; wij zaten al in een kaal appartement en echt met 45 graden kun je niets doen. Dus was doodzonde van het geld :=
Griekenland is mooi, maar in hartje zomer snikheet (en wij hadden vlakbij nog bosbranden... Dus ook echt kurkdroog) en duur.

Verder; Frankrijk? Vlucht naar Nice is niet zo duur tegenwoordig :)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:05

Bulgarije indd? En anders misschien Tunesië of Egypte?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 22:06

Frankrijk hebben we ook al aan zitten denken. En dan kamperen ofzo. :) Heb ik nog nooit gedaan haha!

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:06

Bulgarije is heel goedkoop om heen te gaan, en daar is het helemaal goedkoop. Als je echt voor zon gaat en niet voor cultuur is Bulgarije ideaal

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:13

Nee, qua prijs scheelt het in principe niet zoveel maar best altijd eens checken want ik ben er toch een paar tegen gekomen waar het toch best een groot verschil was. Pluspunt aan all in: je hoeft niet te gaan rekenen aan het einde en alles te gaan delen als jullie alles door 2 willen delen :P

Wij zijn vorige zomer naar Kreta (temperatuur viel trouwens heel goed mee, op een ailand is er altijd wel wind dus je zal niet zo snel stikken) ook in het hoogseizoen geweest dus echt er zijn dingen te vinden :) Persoonlijk vind ik neckerman, heel makkelijk in gebruik: je kiest een land, geeft aan hoeveel sterren je wil in je hotel en een budget. En kijk ook is naar de promoties, die veranderen regelmatig op de verschillende websites van die reismaatschappijen ;)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:20

Madeira! Ik ben er nog niet geweest, maar al wel erg verdiept, omdat wij er deze zomer heen willen. Je moet niet een diehard stapper zijn, dan zal je het denk ik wat minder vinden, maar qua klimaat en natuur is het volgens mij echt geweldig. Veel positieve dingen gehoord van iedereen die geweest is :j

Maar hou er rekening mee dat prijzen in het hoogseizoen verdubbelen. 1100€ voor 11 dagen in 5 sterren red je echt niet, je moet meer de ken richting 1500€ voor 8 dagen in 4sterrenhotel.

Voordeel van Madeira vind ik wel, dat de prijzen het hele jaar door redelijk gelijk blijven door het gelijkmatige klimaat. In hoogseizoen betaal je (naar wat ik heb gezien) voor een vakantie op Madeira niet veel meer dan in het laagseizoen.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 22:21

Ik hoef niet per se in een 4-sterrenhotel hoor. :)