Ervaringen met Kos-stad (kos, Griekenland)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Ervaringen met Kos-stad (kos, Griekenland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 21:46

Lieve allemaal,
mijn vriendje en ik hebben afgelopen week een vakantie geboekt naar Griekenland in kos-stad. op Kos. (duh :') )
Wij waren van plan om een chille strandvakantie te hebben, lekker de toerist uithangen op strandje zitten etc. etc.
Ook houden wij ontzetten van lekker uit eten en op terassjes zitten. Beiden hebben we de pest aan het hele massale toeristische dus de mevrouw van het reisbureau raadde ons deze vakantie aan.

Nu ging ik dus even zoeken op internet en aan mensen in mijn omgeving een beetje rondvragen of ze kos-stad toevallig kenden.
Nou blijkt er dus alleen rots-strand te zijn. Althans groten deels. En blijkt het een soort party stad te zijn. Met dronken engels en alles erop en eraan. Niet helemaal wat wij ervan hadden verwacht.

Nu vraag ik me af of dit zo is, misschien overdrijven deze mensen wel gewoon en is het een prima eiland om gezellig met z'n tweeen een fijne vakantie te hebben en niet midden in het feestgedruis te zitten.

Dus, jullie meningen! Wie is er in kos-stad geweest en kan mij vertellen of dit wel geschikt is :)

Liefs, eileen.

_Tara_

Re: Ervaringen met Kos-stad (kos, Griekenland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:02

Fietsen huren en een stukje fietsen, dan heb je prachtig strand :j Maar de stad zelf, mij viel 't een beetje tegen.

Hadden jullie dit trouwens niet beter vantevoren uit kunnen zoeken? :P

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:08

WIj zijn ook een aantal jaar geleden op Kos geweest. Inderdaad voor het 'echte' strand moet je wat verder weg. Wij hadden toen een scooter gehuurd en elke dag naar het strand gereden. Daar was het toen echt super rustig en gewoon fijn zand. En aan de andere kant van kos stad had je weer een stuje waar je in heel warm water kon zitten. Ik weet zo niet meer hoe dat heet maar dat is ook leuk om een keer te doen. En verder het uit gaan vond ik echt niks aan daar. Wel elke avond even een terrasje gepakt maar veel mensen bleven er ook niet zitten. Ik zou er niet voor kiezen om er nog een keer heen te gaan. Dan zou ik een groter eiland uitzoeken.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:10

Ben er zelf vorig jaar geweest, als stap-vakantie eigenlijk. Beviel ons wel! Wij zaten in Kosta Palace en vanaf daar zat je zo op het strand, daar heb je veel eettentjes met de daarbij behorende muziek (voor ons leuk, maar niet als je daar voor je rust komt)
Mochten jullie in de buurt van Kosta Palace zitten, is Filarakia aan te raden :) Super leuk restaurantje van half NL half Griekse eigenaren. Wij hebben daar praktisch de hele vakantie geluncht + avond gegeten :j
Tsja er is inderdaad een echt uitgaansstraatje, maar daar moet je dan maar net heen gaan, denk dat je anders weinig last zult hebben van die dronken mensen. In die straat zitten voor zover ik weet ook geen restaurant oid.
Verder heb je er wel leuke straatjes met winkeltjes etc. Maar het is maar net waar jullie zitten. Zelf hebben wij niet veel van Kos-stad verder gezien.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:11

Ik heb familie op Kos en kom er ieder jaar. In het hoofdseizoen is kosstad redelijk druk maar met de fiets ben je inderdaad zo op een rustig stuk. Ben vorig jaar met een vriendin naar tigaki geweest, wel een stukje fietsen vanaf kosstad en dit is een stuk rustiger. Ben ook met m'n vriend naar kosstad geweest en we hebben absoluut geen last van de drukte gehad. Gewoon de fiets pakken als je een rustig strand wil:) veel plezier op Kos! Het is echt super leuk!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:13

Ik ben afgelopen jaar naar Kos geweest samen met mijn vriend.
Er zijn daar wel zandstranden, maar alsnog raadzaam om een bedje te huren.
Verder zijn wij eigenlijk niet wezen stappen, dus weten eigenlijk niet hoe het was daar.
verder wel erg lekker kunnen eten daar en op terrasjes kunnen zitten!

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:19

Wij zijn er afgelopen (geloof) september geweest.
We zaten zelf iets verder weg in een all inclusive appartementen complexiglas, maar hebben een aantal keer de bus gepakt naar Kos city.
Op zich wel een leuk stadje, niet heel groot maar wel in de stijl waar ik van houdt.
Een leuk plein in het midden met terrasjes waar we lekker hebben gezeten.
Ook kun je bijv. de boot naar Turkije nemen en daar een dagje rondhangen.
Wij wilde dit op de laatste dag doen, maar wisten niet dat er maar 1 boot ging smorgens dus helaas niet gedaan.
Je kunt de bus naar t zandstrand nemen, was niet duur alleen weet ik ff niet meer welke bus je moet hebben.
Maar als je tegen een chauffeur zegt dat je naar magic life wilt dan kom je in ieder geval in de goede richting.

Kos stad is echt een havenstadje waar ik ook niet eens een rotsstrandje hebt gezien.

Ik weet niet voor hoelang jullie gaan, maar persoonlijk heb ik het na een week wel gezien daar, maar smaken verschillen natuurlijk!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 22:25

Oke thanks iedereen, dus als ik het goed begrijp kan je wel degelijk uitgaan maar moet je het zelf echt opzoeken. Niet dat je er midden in zit terwijl je daar eigenlijk niet op staat te wachten. Zoals het in cherso is ofzo? En er is dus genoeg te doen begrijp ik :)

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:57

Er is 1 uitgaansstraat 'barstreet'. Deze ligt aan de zijkant van de stad dus je komt er in principe alleen als je daar moet zijn..

Oh er zijn trouwens een hoop leuke excursies :)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 23:07

En hoe zit het met het strand daar? en is er iemand toevallig naar app hotel Agela geweest?

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:24

leeneliefje schreef:
En hoe zit het met het strand daar? en is er iemand toevallig naar app hotel Agela geweest?

Google is jouw beste vriend! Kijk bij de beoordelingen van het appartement en check de website van het eiland Kos! Kos is druk in het hoogseizoen en niet bepaald rustig....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 00:34

Toch bijzonder dat dit jullie aangeraden is?
Ga je in het hoogseizoen? Dan is het wel degelijk zuipen en feesten op Kos. Veel meer is er ook niet echt dan.
Het is op zich een leuk eiland, maar als je het massa toerisme wil ontwijken zit er niet goed. Zeker niet in het hoogseizoen.
Ik denk zo dat ze jullie beter een ander eiland aan had kunnen raden.

't Is geen Chersonnissos, maar Kos is een goede tweede.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:14

Angela ben ik met mijn vriend geweest. Prima appartementen maar af en toe een beetje gehorig. Leuke eigenaren ook.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:15

Kijk is op Zoover.nl Daar staan alle reviews op en leuke bezienswaardigheden

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:21

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:24

leeneliefje schreef:

Ik ben ook naar Angela toen geweest met mijn vriend. Leuk appartement en supermarkt er tegenover met iedere dag verse broodjes! Aardige mensen die er werken! En je loopt s avonds zo het centrum in en je zit er echt niet middenin daar! Wij hadden een scooter gehuurd en gingen iedere dag naar een strand iets verder op..

De appartementen zijn inderdaad een beetje gehorig, maargoed verder zijn ze prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:28

Wij zijn ook geweest in Kos, wel lang geleden. Er is wel ook zand strand hoor! Wij zaten in een appartement het hete Lenakie whaha. Er waren redelijk veel zieliege zwerf dieren. iig

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 13:14

Kanelly schreef:
Ga je in het hoogseizoen? Dan is het wel degelijk zuipen en feesten op Kos. Veel meer is er ook niet echt dan.
Het is op zich een leuk eiland, maar als je het massa toerisme wil ontwijken zit er niet goed. Zeker niet in het hoogseizoen.

:') hier was ik dus bang voor.
we zitten nét in het hoogseizoen geloof ik. Van 28 juni tot 7 juli.
Is al hoogseizoen toch?

:o?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:36

Naar mijn mening valt dat echt hartstikke mee hoor. Dat zuip en feestgehalte. Ik ben zelf ook op Chersonissos geweest en zelfs daar is 't maar net wat je zelf op zoekt.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:08

Ben het met tara eens! Valt reuze mee.. Angela ligt ook net achter het centrum en helemaal aan de andere kant ligt barstreet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:18

Ah ja, dat zal ook aan je referentiekaders liggen misschien?
En aan je opvattingen over wat wel en niet zuipen, massa toerisme etc. is ;)

Voor mij is Kos wel een eiland met massa toerisme en feesten en zuipen, zeker in het hoogseizoen.
Maar dat kan voor iemand anders inderdaad anders zijn :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:18

Ik denk dat het toch echt vooral is wat je er zelf van maakt. Toen ik op Chersonissos was heb ik geen Oh Oh Cherso achtige dingen meegemaakt iig.

RianUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:28

leeneliefje schreef:

Ben er vorig jaar met mn man geweest was onwijs goed te doen, erg leuke barman ook savonds!
Die heeft ons op onze laatste dag meegenomen naar een strand waar de echte grieken komen, super rustig water en dolfijnen gezien. Ook heeft hij ons een stuk eiland laten zien.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:43

Ik ben er een paar jaar geleden ook geweest en ik vond het eigenlijk ook wel meevallen. Ja, er zit wel een uitgaanswijkje, maar heb geen last gehad van overdreven dronken mensen, of mega toeristisch gezuip.

Het klopt dat Kos stad geen fijn zand strand heeft, maar inderdaad, klein stukje fietsen en je zit zo aan prachtige stranden.

Wat ik vooral super leuk vind om te doen ook was dat we een buggie hebben gehuurd en beetje de bergen in zijn getrokken. Was echt een super leuke dag met die buggie over dat eiland crossen.

Die warm water bronnen zijn we inderdaad ook geweest, heel bizar hoe warm!

Kortom, het mega toerisme vond ik wel mee vallen, maar ik ben meer een doe'er op vakantie dan een "op het strand hangen"

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:51

leeneliefje schreef:
Kanelly schreef:

:') hier was ik dus bang voor.
we zitten nét in het hoogseizoen geloof ik. Van 28 juni tot 7 juli.
Is al hoogseizoen toch?

:o?

he grappig.. met welke maatschappij vliegen jullie?

Beste vriendin en ik gaan ook 28 juni vliegen naar kos (maar wij gaan 2.5 week rondtrekken langs de griekse eilandjes)