Help ons een vakantie vinden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Help ons een vakantie vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 19:39

Mijn vriend en ik willen komende zomer samen op vakantie..en dat blijkt bijzonder lastig. ^)
We hadden al iets bedacht, een reis door Rusland, maar mijn vriend heeft besloten 3 weken toch te lang te vinden, dus nu kunnen we (lees: kan ik) wéér opnieuw beginnen met zoeken.

Ieder apart op vakantie zou ik prima vinden (sterker nog, ik zou komende zomer mijn 'droomvakantie' naar Vietnam doen, alleen op rondreis), maar hij ziet dat echt niet zitten, dus dat kan niet.

De enige voorwaarden zijn betaalbaar (1200 euro p.p. als max), goed weer, en geen camping (tenzij hele bijzonder camping/locatie). Alle soorten vervoer zijn mogelijk, inclusief camper.

Wensen zijn:
Gezellige terrasjes voor 's avonds in de buurt
Zwemgelegenheid (niet de zee) (niet noodzakelijk)
Natuurgebieden in de omgeving
Niet extreem toeristisch, zeker niet in een groot uitgaansgebied

Mijn vriend wil niet de hele vakantie op één plek zitten (dus vliegtuig-hotel en dan 2 weken in één stad rondlopen), ik wil niet alles aan het lot overlaten en geen flauw idee hebben waar ik terecht kom. Een last-minute is dus ook geen optie.

Klinkt niet zo moeilijk, zou je denken..maar is het toch wel. Frankrijk, Turkije en Egypte willen we allebei niet. Spanje en Italië wordt te duur. Balkanlanden zijn we beide meermaals geweest, dus heeft niet direct de voorkeur. En we willen toch wel iets verder dan België/Duitsland/Luxemburg.

Voor mijn gevoel heb ik elke bestemming al tig keer bekeken en is het meeste te duur en de rest vindt één van ons niet leuk. Mijn vriend is slecht in zoeken dus heeft sowieso weinig suggesties, en ik weet het inmiddels ook niet meer.

Help?

Goof

Re: Help ons een vakantie vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:48

Waarom pak je de auto niet en ga je twee weken door Europa rijden?
Pak onderweg B&B's en hotelletjes, er is altijd wel ergens plek. Kun je mooie gebieden aandoen wat je wilt, toeristische plekken opzoeke of mijden wat je wilt en terrasje pakken als het lekker weer is :D

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 19:56

Omdat ik niet de halve vakantie in de auto door wil brengen. :)
We hebben een kleine auto, geen airco, en ik word vrij snel wagenziek op minder goede wegen. Helaas, want anders was dat wel een optie geweest.

Treinreis door Europa zou kunnen, ben ik voor aan 't zoeken, maar ik ben bang dat 2 weken dan zo kort is en dat het toch wat gehaast word..(of zit ik daar echt fout mee?)
Edit: treinreis valt ook af, wil vriendje weer niet..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:37

Rondreis door Noorwegen en Zweden :) ?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:38

Ik ga naar Noorwegen.. Wel voor 6 maanden. Maar het is daar onwijs mooi. En niet extreem druk.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 20:40

Zijn dat niet hele dure landen?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:43

mm, als je goed zoekt zitten in italië best goedkope appartementen, wij zaten afgelopen (en komend jaar weer) in Trieste heel centraal, je staat zo in oa. volterra, siena, pizza enz. en in een uur ofzo ook ik florence en dat appartement (trieste dus) was echt de helft dan wat ze op andere plaatsen aanvragen, met een zwembad erbij en heel gezellig, verder weet ik niet of 't echt aan je eisen voldoet..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:45

Zweden is echt niet duur, je kunt veel wildkamperen, en ook de campings en voedingsmiddelen zijn niet duur. De goedkoopste vakantie heb ik tot nu toe in Zweden gehad.
Noorwegen is wel wat duurder.

En een rondreis door Groot-Brittannie, dat is ook een prachtig land :) .

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 20:51

Maar dan is vervoer wel een probleem..met eigen auto duurt te lang en auto huren is te duur.
Groot-Britannië gaan we nog een keer heen, maar in de zomer wil ik graag mooi-weer-garantie :D

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 23:22

Italie?
Of eventueel kleine rondreis door Turkije?

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 00:12

Zuid/Westkust van Portugal? Kun je nog paardrijden ook! Kijk maar eventjes in m'n onderschrift.
Misschien is dit wat jullie allebei leuk vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 02:40

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 03:02

Ik vind spanje enzo niet echt duur
waar kijk jij dan naar prijzen???

Wij gaan in juni naat portugal

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 11:44

Waar ga jij naartoe shilady? Welk gedeelte van Portugal?
Voor de TS nog 'n tip: je kunt hier ook b.v. Lissabon een bezoek brengen, veel mooie steden zijn van hieruit goed te doen omdat dit zo centraal ligt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 15:59

albufaira

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:03

Florida, auto huren en rondreizen?
Voor €1200,- p.p. zijn er zoveel dingen te bedenken, lijkt me.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:17

Vriendje heeft wel een hoop eisen voor iemand die jou al het werk laat doen :+ Wat is er trouwens mis met twee weken Rusland, als drie te veel is?

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:17

Wj hebben vorig jaar een rondreis door Zweden en Noorwegen gemaakt, was echt prachtig! Met de boot (stena line) heen en terug, was ook geweldig!
Enige nadeel is dat het eten en drinken (en vooral de groenten) er schreeuwend duur zijn.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 16:20

Portugal en Italië ga ik naar kijken!
Florida valt ook af, vriendje wil niet naar de V.S. (en ik ook niet tenzij ik de tijd heb om écht rond te reizen). Rusland valt af omdat ik geen rondreis in 2 weken wil proppen. Dan ben je gehaaster; bovendien is de route die we hadden bedacht echt niet in 2 weken te proppen, en eerder op diezelfde route ligt geen vliegveld.

Als 1200 euro het énige criterium was is er genoeg, ja. Maar iets vinden wat we beide leuk vinden is moeilijk..
Zag ook een reclame over Azerbeidzjan, ga zoeken of dat wat is..we gaan 't liefst naar een land wat nog niet zo bekend is bij alle toeristen.

Overigens is dat veeleisendje vriendje inmiddels wel akkoord met huisje/hotel en dan eigen auto/huurauto, dus er zit vooruitgang in. :+

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:22

Met een beetje zoekwerk kan je ook heel mooie cruises vinden in het middelandse zee gebied :) Ik heb er in de middelandse zee één gedaan en die duurde 8 dagen (er zijn er ook voor 2 weken hoor), de boot vertrok vanuit Venetië (prachtige stad!), om zo naar Bari te gaan vervolgens naar Izmir, dan naar Istanbul (ook super!) dan naar een prachtig havenstadje waarvan ik de naam kwijt ben in Griekenland, dan naar Dubrovnik (ook super mooi!) en zo terug naar Venetië. Ik vond het super, je hebt de hele dag om te gaan bezoeken dan 's avonds vertrekt de boot en je wordt wakker ergens anders :D

Een cruise is idd niet goedkoop maar als je naar de promoties zoekt is het vaak goedkoper dan sommige andere vakanties, hier heb je alvast een paar adresjes waar regelmatig promoties te vinden zijn:

http://www.cruiseconnection.be
http://nl.hollandamerica.com
http://www.msccruises.com

En bij reisagentsschappen zoals thomas cook, jetair of neckermann zijn er af en toe ook mooie deals voor een cruise :)

P.S. Er zijn ook cruises in de carraïben (ook een aanrader ;) ) en in het noorden van Europa die ook prachtig schijnen te zijn maar die cruise staat nog op de verlanglijst dus daar kan ik je niet echt heel veel tips over geven :P

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:32

Hoe ziet je vriend de vakantie precies voor zich? Hij heeft wel vrij veel eisen!
Ik vond Malta ook een erg leuk land om heen te gaan en ook niet zo super druk. Wij zijn een week in Qawra geweest en hebben toen maar een deel van het eiland gezien. Je zou dan een week aan de ene kant en een week aan de andere kant kunnen verblijven :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 17:04

Mijn vriend is niet de enige met eisen hoor, ik ook wel. :)

We willen vooral níet de hele toeristische dingen/gebieden bezoeken (dus een cruise valt ook absoluut af om die reden), en de ruimte hebben onze eigen gang te gaan. Rondreis zie ik niet zitten in 2 weken, dus dat betekent huisje/hotel en dan met eigen auto of huurauto.

En ik wil niet ergens heen waar levensmiddelen net zo duur, of duurder zijn dan hier in NL. Mijn vriend heeft iets meer financiële ruimte dan ik, en ik wil me daar tijdens de vakantie niet druk over hoeven maken. En wat ik me herinner van bijvoorbeeld Spanje (eerder geweest) is dat het daar toch zeker niet voordeliger is dan hier met dineren en uitjes. Dat is ook de reden dat we niet echt naar Scandinavië hebben gekeken. Maar misschien is dat wel regio-afhankelijk en zijn er ook gebieden waar het wél echt voordeliger is?

Ik neem alle suggesties wel mee hoor, ben naar alles aan het rondkijken.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 17:16

Is Bulgarije anders niks? En dan niet Sunnybeach maar bijvoorbeeld goud strand of richting Sofia ? :)

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 17:22

Misschien is Kroatië een optie?
Kwa levenmiddelen geen duur land en voor de rest heerlijk weer :)

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 17:23