Emigratieverslag: eindelijk is het zover!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barbulet

Emigratieverslag: eindelijk is het zover!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 20:57

Hoi lieve bokkers,

Zoals sommigen van jullie wel weten gaan wij (ons gezin + hond) emigreren.
Ik heb me verbaasd over de leuke/lieve berichtjes die ik ontvangen of gelezen heb in topics. Bokt is altijd zo ontzettend meelevend als er een paard of erger overleden is, maar ook zo vrolijk als er iets te vieren valt!
Het lijkt me heel erg leuk een soort verslag te maken / bij te houden van onze emigratie. Dus af en toe wat stress kwijt te kunnen, of dagen af te tellen voordat we wegvliegen. En natuurlijk melden hoe het er uiteindelijk is!

Goed, terug naar ons verhaal. We gaan dus emigreren. Naar het volgende land...;

Vorig jaar maart zijn we voor de 2e keer naar Curacao gegaan. Dit keer met zijn drieen. De eerste keer dat ik naar Curacao ging was met mijn moeder, zus en vader. De vakantie in 2011 was met een persoon minder. Mijn moeder is overleden in okt. 2010
Dit is ook een van de zoveel redenen dat we Nederland willen verlaten. Een echte nieuwe, schone start. Waar niemand je kent en je echt 100% opnieuw kan beginnen. Dat is precies wat wij als gezin nodig hebben, denk ik. :)

De emigratieplannen kwamen tijdens de vakantie al opborrelen. Eenmaal terug in Nederland hadden we alle drie vreselijk heimwee. We mistten de sfeer, de warmte, de gezelligheid. We mistten Curacao.

13 mei, nu wisten we het zeker. We gaan hiervoor! Dus "zo gezegd zo gedaan" (o.k. dat klopt niet helemaal)
Ons huis werd te koop gezet en we hadden al snel kijkers.

9 maanden later, ook meteen 14 kijkers verder. Dat sloopt echt trouwens. Iedere keer de onzekerheid, het afwachten, de verschillende makelaars... Pfoe. Ben blij dat dat erop zit. Want half januari 2012 kwamen er mensen kijken die heel veel interesse in onze woning hadden. En nu is het verkocht! We zijn zo super blij, zo trots. We hebben heel veel kaartjes ontvangen van mensen uit ons dorp, dat het ons zo gegund is. Ik voel me zo gelukkig, eindelijk zekerheid, een datum om naar toe leven!

Midden april vliegen we weg. Er komt een grote grijns op mijn gezicht te staan als ik bedenk dat dat al heel snel is. Tegelijkertijd vind ik het doodeng. We liggen goed op schema qua dingen regelen, inpakken e.d. Maar toch heb ik er (positieve) buikpijn van! Ach, die spanning hoort er allemaal bij, en het voelt stiekem heel goed :))

Donderdagmiddag komt "Ik vertrek" bij ons langs. Ze gaan ons misschien volgen. :D Dat maakt het nog enger. := Maar ook onwijs leuk! Als dit allemaal door gaat wordt het ergens in 2013 uitgezonden.

Ik heb dit topic dus geopend om de nodige update's kwijt te kunnen, en ons verhaal te kunnen delen.
Dankjewel als je alles hebt gelezen!

madeliefw

Re: Emigratieverslag: eindelijk is het zover!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:48

Wat leuk zeg! En het is zeker snel nu. Wat ga je daar doen? Hebben jullie daar ook al een huis? Veel plezier!

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 00:05

Dankjewel!

Ja, we gaan eerst een aantal maanden in een huurhuis. Ondertussen laten we een huis bouwen op grond die we al min of meer "gereserveerd" hebben.
We zijn nu druk bezig met het inschrijven voor de scholen e.d. Mijn vader gaat iets met ICT-beheer doen, kennissen van ons zoeken nog mensen op dat gebied. (Iets met computers dus, wat hij ook al in Nederland deed, dus dat komt goed uit)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:59

Wat leuk joh! Mijn vader woont al ruim anderhalf jaar op Bonaire en het leven daar is inderdaad een stuk relaxter als hier....hoe oud ben je TS? Heb je al gekeken wat je later wil gaan doen qua werk op het eiland?
Ik wens je heel veel succes met alle voorbereidingen etc, ik blijf je volgen via dit topic!

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 12:15

Hé Wildgirl! Leuk dat je ook even langs komt in dit topic :))

Oh gaaf zeg! Bonaire lijkt me ook erg mooi. Lekker rustig, niet zo Amerikaans als Aruba.
Dankjewel. :) Ik ben zelf 14, mijn zus is bijna 17. Ik hoop later iets in de horeca te doen of een leuke baan in het Seaquarium. Ik zie wel wat er op mijn pad komt. Tot nu toe gaat het al super goed met alles. Vind het zo onwijs spannend!

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 17:52

Heeft iemand toevallig ervaring met honden overvliegen naar een warmer klimaat? Ben namelijk erg benieuwd hoe snel ze zal wennen. Ze is over het algemeen gek op de zon en warmte, maar dit is toch wat anders.
Ik kan me voorstellen dat dit bij iedere hond anders is, maar zijn er ook echte probleem gevallen die écht niet wennen aan het nieuwe klimaat?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:00

Ik kan me nog herinneren dat ik een keer met jou ge PB't heb, en dat je toen ook vertelde dat je zo graag naar Curaçao wilt; en nu is het gewoon gelukt! Geweldig :D
En ik ga je updates zeker volgen vind dit wel interessant :)
En ook geweldig dat 'ik vertrek' donderdag langskomen ( is stiekem wel jaloers :o )

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 18:05

Hé Sjors!

Klopt :D Ben zo ontzettend blij. Heb altijd al graag in het buitenland willen wonen, en nu komt het er toch van.
Ja dat vind ik anders persoonlijk heel erg spannend haha, maar tegelijkertijd ook heel erg leuk. Dan staat ons verhaal echt letterlijk vast, en kun je het altijd terugkijken. Dat is nou een echte opgeslagen herinnering.

Nogmaals bedankt :D

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:05

Wouw wat gaaf zeg! Heel veel plezier daar ! Ben stiekem wel beetje jaloers, altijd lekker zon heerlijk! Heb je ook school al uitgezocht enzo daar? :P

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 08:11

Barbulet schreef:
Heeft iemand toevallig ervaring met honden overvliegen naar een warmer klimaat? Ben namelijk erg benieuwd hoe snel ze zal wennen. Ze is over het algemeen gek op de zon en warmte, maar dit is toch wat anders.
Ik kan me voorstellen dat dit bij iedere hond anders is, maar zijn er ook echte probleem gevallen die écht niet wennen aan het nieuwe klimaat?

Een vriendin van mij die met haar honden (herders) naar Aruba is gegaan heeft de honden daar na aankomst geschoren en goed in de gaten gehouden qua drinken, geen enkel probleem...na het scheren maakten ze een minder dikke vacht aan als in NL....
Mijn vaders hond (komt van Bonaire) is ook een herderkruising maar heeft een beduidend dunnere vacht dan mijn hond hier.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 08:26

Ik heb toevallig afgelopen week een serie Ik vertrek van de familie van den Boogaard (zie uitzending gemist) gekeken, zij gingen ook naar Curacao. Hun hondje heeft het uitendelijk niet overleefd, maar dat kwam door een tekenbeet toen ze er al een tijd waren. Zij wilden ook niet meer terug.

Wel een ontzettend gave onderneming, ik/wij hebben daar het lef niet voor.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 18:23

Dankjewel Wildgirl!

Heb ik ook gezien ja... Gossie, arm dier. Wij gaan onze kleine meid in ieder geval iedere dag controleren op teken e.d.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:57

Mijn nicht en haar man en kinderen wonen ook al een paar jaar op Curacao. Wat een geweldige updates krijgen wij van hen. Ik ben er nog nooit geweest, maar het lijkt me heerlijk daar een tijdje te wonen. Veel plezier en succes met de laatste loodjes/voorbereidingen.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:04

Succes daar en ik ga je volgen via dit topic/Ik vertrek.
Laat je het weten als we met z'n allen een keer langs mogen komen??? :D

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:10

Wat leuk dat jullie naar Curacao gaan, ik heb familie daar wonen en vind het echt een heerlijk land.
Ik wens je heel veel succes met de voorbereidingen, blijf je zeker volgen.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:32

Wat leuk dat je naar Curacao gaat verhuizen :D Ik ga er volgend jaar waarschijnlijk een half jaar stage lopen dus ga je zeker volgen :j

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 03:32

Hoi! Wij hebben een ranch op Bonaire maar ik ben ook veel op Curacao (bijna elk weekend). Als je het leuk vind kan ik je wel een beetje paard-weg-wijs maken :o

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:50

Hey Barbulet

We hebben elkaar gesproken in het emigratie topic. Wij wonen inmiddels alweer een maand op curacao. Het voelt zo vertrouwd, vanaf het eerste moment. Wij hebben 4 katten meegenomen, dat is allemaal goed gegaan (wel een vluchtvertraging van 8 uur!!). De katten doen het prima hier in de warmte, maar het is nu ook niet op zn heetst hier natuurlijk.
Wat leuk van Ik vertrek, dat kijk ik altijd! Zijn jullie inmiddels al op het eiland nu??
Veel plezier in ieder geval en misschien komen we elkaar wel eens tegen... :D

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 02:00

Hoi bokkers!

Ben een heeeeeele lange tijd niet op Bokt geweest want we hadden het echt onwijs druk met vanalles. (En ik had de laatste dagen simpelweg geen tijd en zin in bokt) :o

We zijn gistermiddag aangekomen op Curacao. Goede vlucht gehad, hondje was nogal gestresst op Schiphol en Hato maar goed dat was verder wel te doen! Ik moet zeggen, ik vind het erg leuk maar merk dat ik toch nog heel erg moet wennen. Heb nogal last van heimwee maar dat trekt hopelijk wel weg. Mijn vader en zus hebben dat totaal niet dus ik hoop dat ik ook binnen enkele dagen me wat meer thuis voel.
Ik heb nu geen tijd om de berichtjes allemaal te beantwoorden, wel wil ik jullie bedanken natuurlijk, hartstikke leuk :D

Overigens, net voor ons vertrek heeft Ik Vertrek helaas afgemeld omdat onze plannen niet ondernemend genoeg zijn. (appartementjes + baan, ipv. alleen appartement(jes/en)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 04:49

Leuk! Hopelijk voel je je snel helemaal thuis!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 10:47

Hee hoe is het nu? Wl foto's plaatsen hoor. Hoe bevalt het op school?

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:31

Wat super gaaf dat jullie deze stap gemaakt hebben!!
Ben erg benieuwd hoe het inmiddels met jou/jullie gaat.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 20:24

Hi bokkers!

Ik ben ontzettend lang niet op Bokt geweest, en daarom even een update. :D
Heb natuurlijk wel een goed excuus, want je zit hier véél meer aan het strand dan achter de computer (wees jaloers :o )

Zoals jullie weten (of net gelezen hebben in dit topic) ben ik geëmigreerd naar Curaçao in april 2012. Ik woon dus inmiddels al bijna 9 maanden hier en heb het echt heel erg naar mijn zin. Ben helemaal gewend, heb totaal geen heimwee meer. Aan ons huis wordt druk geklust want de muur rondom het huis (Da's gebruikelijk hier op Curaçao) is nog niet helemaal af. Ze mogen best opschieten want dan kan er aan het zwembad begonnen worden. :):)
Ik zit op een Nederlandse school in Julianadorp (misschien kennen sommigen van jullie het wel) > http://www.vespuccicollege.net
Daar gaat het ook heel erg goed, hele leuke sfeer op school, zitten weinig mensen op dus je kent iedereen. (ongeveer 200 leerlingen)
Kortom, dit is echt de beste wending in mijn leven tot nu toe. Ben ontzettend blij dat we deze stap gemaakt hebben!

Ik weet niet of mijn foto's het zo doen, ach we zullen zien :D
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 4625_n.jpg
de stad! (+julianabrug)

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 3804_o.jpg
:+
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 2353_o.jpg

Ben zelf overigens in de kerstvakantie naar Nederland gegaan. Leuk om vriendinnen weer te zien maar stiekem nog leuker om thuis te komen. Ik mistte de warme enorm!
Weer op hato aangekomen...
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 5215_n.jpg
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 2495_n.jpg

Met halloween! :D
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 0525_n.jpg

Hondje heeft het ook helemaal naar dr zin :j
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 6616_o.jpg

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:34

Laat even weten wanneer het zwembad klaar is, dan kom ik langs. :P Wat een gave foto's.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:35

Oh wat gaaf zeg!! Ben er ook 2 keer geweest, echt een super mooi eiland :D

Kom je wel eens in Café the Old Dutch? :D