Ik ga op lift/rondtrek vakantien en neem mee...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_AB_

Ik ga op lift/rondtrek vakantien en neem mee...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 01:13

Van de zomer gaan n vriendinnetje en ik als t goed is n week, 10
dagen zoiets liftend naar en door Frankrijk. We willen gaan kamperen en willen zo min mogelijk (zware) spullen mee nemen.
Wat zouden jullie meenemen qua kleding ( ben vooral benieuwd naar aantallen ) en andere spullen? K post straks t lijstje wat ik zelf bedacht had. Kijken of t overeen komt met wat jullie vinden! :)

Winged

Re: Ik ga op lift/rondtrek vakantien en neem mee...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 01:22

Ben zelf 2 maanden op reis geweest. Wat er in mijn backpack zat /ik aan had:
- Ondergoed (10stuks)
- BH (3x)
- Sokken (10 stuks)
- 2 lange broeken
- 2 jurkjes
- 1 kort broekje
- 4 T-shirts
- 3 hempjes
- 2 vesten
- slippers
- goede schoenen

- Slaapzak
- Matje
- Kussentje
- Middelgrote handdoek
- Kleine handdoek

- Tandpasta
- Tandenborstel
- Shampoo
- Basis make-up

Denk dat je hier al een heel eind mee komt :+

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 01:23

Ik ben net terug van 4 weken reizen door Amerika, en ik had 1 backpack mee en een handtas. Ik had twee spijkerbroeken, één legging, twee dikke truien, een joggingbroek, genoeg ondergoed en sokken, bikini, korte broekjes, 2 paar schoenen en m'n slippers en verder gewoon hempjes, truitjes, jurkjes enz. mee. Als het in m'n backpack paste mocht het mee! ;-) Verder nog een handdoek en mijn toilettas.
Je moet bij alles wat je inpakt jezelf gewoon afvragen: ga ik dit écht gebruiken? Zelfs nu heb ik namelijk toch nog kleren ingepakt die ik niet gedragen heb.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 01:28

Fijn dat jullie mee denken! Mijn lijstje ziet er zo'n beetje uit zoals dat van Winged!
Ik ben altijd erg bang om te weinig mee te nemen. Terwijl ze in Frankrijk natuurlijk ook gewoon wasmachines hebben... Dus pniekepnak wat jij zegt over afvragen of ik t echt ga gebruiken is ook wel n goeie, dank je!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 03:35

Blijf je iig realiseren dat als je erachter komt dat er iets is dat je echt mist, je dat gewoon kunt kopen. Dus het is niet zo dat de wereld stopt met draaien als je erachter komt dat je net 2 paar sokken te weinig hebt meegenomen :+

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 14:26

Dat is waar! En teveel kleding is alleen maar zwaar natuurlijk!

Iemand anders nog goeie tips? :) ik hou me aanbevolen :)

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:29

Ik ga nergens heen zonder mn ipad en iphone. boek, film, info contact, bankzaken alles zit erin.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:35

Wassen kun je zowat overal. Campings, hostels... 9 vd 10 keer kun je gewoon wassen.
In het geval van een hostel hoef je eigenlijk geen slaapzak of matje mee te nemen, scheelt ook gewicht.

Mijn backpack woog in totaal zo'n 13kg.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 15:56

13kilo valt nog wel mee qua gewicht, of vond je t heel zwaar? En onderweg wassen kan inderdaad altijd nog!
We gaan wel kamperen, omdat dat n stuk goedkoper lijkt dan hostels. Maar dat moet ik nog even goed uit zoeken hoe dat nou precies zit! Wil max 300 euro uitgeven in n week. Ben benieuwd of dat gaat lukken :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:01

Een goede backpack (die van mij is 55 liter met goed frame, meer inhoud was geen optie voor mijn lengte) waarin je het gewicht goed verdeeld. Zwaartepunt zo dicht mogelijk tegen je rug aan.
Ik had van die microvezel handdoeken mee (xenos), ideaal! Klein pakgewicht.
Goed zakmes kun je ook niet zonder :) en een hoofdlamp voor het donker is handig.

Qua kleding; klinkt onelegant maar een afritsbroek die heel klein op te vouwen is en snel drogend. Ik had een broek van 50 euro, maar had er erg veel plezier aan!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:02

Als je zo kort gaat, kun je het jezelf tegen het einde toe makkelijker maken, door alleen kleding mee te nemen die al op de nominatie stonden om weg te gaan, oude broeken, ondergoed etc. Als het gedragen en vies is, gewoon weggooien, en je tas wordt steeds lichter!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:03

Vriendin kocht een hele rits ondergoed bij de zeeman en kon mooi na gebruik weg, hoefde niet mee terug naar huis :j ideaal!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:04

_AB_ schreef:
13kilo valt nog wel mee qua gewicht, of vond je t heel zwaar? En onderweg wassen kan inderdaad altijd nog!
We gaan wel kamperen, omdat dat n stuk goedkoper lijkt dan hostels. Maar dat moet ik nog even goed uit zoeken hoe dat nou precies zit! Wil max 300 euro uitgeven in n week. Ben benieuwd of dat gaat lukken :)

Onderweg wassen is meestal niet zo'n probleem, dat kan al als je een wasbak en een sopje hebt. Uit ervaring weet ik alleen dat onderweg drogen een stuk moeilijker is. Om je was te kunnen drogen moet je minstens een dag op dezelfde plek blijven staan, en dan het liefst die dag ook geen regen krijgen. Nat inpakken is meestal geen optie als je niet wilt dat je was harder gaat stinken dan voor het wassen.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 16:10

Dank jullie voor de tips!!
Zakmes, hoofdlamp en afritsbroek zijn idd erg nuttige dingen!
Qua tent willen we voor el cheapo een klein koepeltentje kopen. Die gaat eerst mee naar een festival en daarna mee op vakantie. En als die stuk is gooien we m weg.
Qua schoenen zijn n paar gympen en n paar slippers wel voldoende toch? Of heeft iemand daar nog nuttige tips voor? :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:11

Gympen zou ik niet doen, toch wel wat steviger schoenen voor als je veel moet lopen. Wat tent betreft zijn er van die vouwtentjes die echt helemaal niets wegen, omdat er geen stokken in zitten. Die zou ik kopen als je toch moet kopen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:14

Ik had zelf sandalen en goede Lowa wandelschoenen zodat ik wel veel km kon lopen ook met regen (mijn wandelschoenen zijn goed waterafstotend namelijk en bij goed weer de sandalen aan) :) paar lichte gympen mee in de tas voor als ik de stad inging en slippers voor het douchen.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 16:18

Ik heb inderdaad nog wel teva's (sandalen)en voor m'n verjaardag ga k lowa's/meindls vragen. Dus mss moet k die maar mee nemen! Waar ben jij geweest, vuurneon? :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:21

Nergens echt, maar ging mee met primitief kamperen en pokke stukken lopen; weer of geen weer :')
Dus idee is wel hetzelfde, zo min mogelijk mee, zo licht mogelijk. Had ook een lichtgewicht tentje, ding woog 2 kilo en kon gewoon aan de zijkant van de tas worden geknoopt. Matje woog ook amper wat (zelf opblazend) en was enorm klein op te vouwen.
EHBO tasje ook mee natuurlijk, incl blaren prikkers := en tape om dakpansgewijs de blaar af te dekken, of gewoon blarenpleisters. Al ben ik zelf fan van fixomull :) en dan wel bovenin de tas doen!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 17:26

Wat een leuke tips allemaal nog!
Ik heb nog n klein licht gewicht tentje, maar voor t festival willen we zowiezo n goedkoop tentje, dat dan ook nog mee naar Frankrijk kan :)
Qua slapen heb ik n heel klein op te vouwen luchtbed en n slaapzak die ook lekker klein opgepropt kan worden, dat is wel chill :)
We nemen wss nog n klein camping gasje en 2 pannetjes mee. 2 licht gewicht bordjes en bestek dat je aan elkaar kan klikken.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:32

ik dacht meteen aan pepperspray en een mes.. bij het woordje liften haha

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:36

(ik aan een stungun :') maar had dat maar achterwege gelaten hahahaha. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:47

Waarom wil je die kant op gaan liften? Een vliegticket nu kopen is niet heel duur en de trein zal vast ook meevallen. Ik ga september naar Italië (Pisa beginnen, Rome eindigen), vliegtickets zijn retour 120 euro ongeveer en 3x de trein is ook helemaal niet duur daar. Maar dan ben je wel snel waar je wilt zijn, veilig met je spullen.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 00:05

Liften is gewoon lekker het avontuur opzoeken enzo.
Misschien gaan we nu heen met de bus van Eurolines en terug liften ofzo :)
Of op en neer met de bus naar zuid-frankrijk kan ook nog :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:30

Zoek alles wat je écht mee wil nemen bij elkaar. En leg dan de helft weer terug. ;) De ideale backpack formule.

T-shirts e.d. oprollen, scheelt ruimte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:11

Eurolines... sterkte dan alvast... wat een rampen busorganisatie is dat zeg. Avontuur gegarandeerd dan! Ik zou dan eerder gewoon vliegtickets (trein of bus) boeken en tussendoor vanzelf zien waar je slaapt. Avontuur is leuk, maar ik vraag me af hoe verantwoord liften tegenwoordig nog is. Het lijkt mij ook erg praktisch en goedkoop om te doen, maar ik begin er maar niet in. Daarbij vliegen gaat veel sneller en ik heb niet zoveel geduld :P

Wat JuliaMaria zegt is een goede tip! Je denkt altijd veel teveel nodig te hebben.. iig heb ik daar last van. Ik heb altijd 2x zoveel mee op vakantie dan ik gebruik. En als je veel moet lopen met je backpack is dat niet echt prettig. Die handdoeken van de xenos zijn ook heel praktisch en zeer klein!