Tieners alleen op vakantie naar Miami?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nina_love

Tieners alleen op vakantie naar Miami?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 15:22

hoihoi,
Mijn vriendin en ik hadden het idee deze zomervakantie voor enkele dagen naar Miami (Beach) te gaan.
Het liefst een stedentrip achtig iets.
Maar nu vraag ik me af of dit uberhaupt wel kan en mag als je beide 17 bent??
Heeft iemand enig idee?

x_Lys

Re: Tieners alleen op vakantie naar Miami?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:26

Ik Amerika is alles heel streng 21+ . Na bepaalde tijden mag je volgens mij niet eens meer op straat te vinden zijn en ze vragen echt om je legitimatie :j . Uit ervaring van me beste vriendin weet ik ook dat als je bijvoorbeeld bij de Mac zit met 21 jarige en jij bent het niet je gewoon opgepakt wordt en letterlijk bij de lift van je kamer wordt neer gezet. Dus ik zou zeker wachten tot je 21+ bent. Je vakantie kan namelijk een stuk minder leuk worden dan dat je had verwacht.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:26

Eens met hierboven. Als 17 jarige heb je daar volgens mij helemaal niets aan.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:27

Hoe wil je je gaan verplaatsen daar dan? En hotels kun je ook niet altijd reserveren als je nog geen 18 bent... En in de VS waarschijnlijk wel 21...

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:28

Ik zou je als ouders geen toestemming geven om naar Miami te gaan niet alleen

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:29

Zou er eens over nadenken wat je enkele dagen in Miami wil? :+

Spaar dan lekker door, wordt ouder, en ga er een maand heen als je 18 bent. :)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:47

LZP->BEU

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:50

Ik zou zeker wachten, kamerhuur is echt vanaf 18 jaar als het niet vanaf 21 is (tenminste 1 persoon dan, als ouder mag je natuurlijk wel je kind meenemen) Vervoer moet je dan met de bus doen en geloof mij... De busritten zijn lang :')
Je hebt een creditcard nodig op jouw naam, want je kan niet overal met je pinpas betalen. En ja, echt op jouw naam, je id wordt er regelmatig bij gevraagd namelijk :) en dus moet je sowieso 18 jaar zijn.

Nee, voorkeur zou zijn vanaf 21 jaar :) kun je nog leuk met een auto ergens heen en wat drinken :) ze zijn er echt streng en als je het leuk wilt hebben moet je echt even wachten.

In de zomer is het daar ook gloeiend heet en het is duur, vergis je er niet in. Eten is echt niet goedkoop... Trek er maar flink wat geld voor uit, je gaat echt in het duurste seizoen!

Conclusie, tenzij je een ouder meeneemt is het echt geen optie voor een leuke vakantie :)

Nina_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 18:01

Oke, slecht idee dus XD

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:01

Nou het idee was leuk, de uitvoering is minder :')

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:06

Behalve bij specifieke jongerenreizen moet je eigenlijk over de hele wereld vaak 18+ zijn voor bijvoorbeeld hotelreserveringen. Probleem met de VS is dat je onder de 21 op veel plaatsen niet binnenkomt (bijvoorbeeld restaurants na 20:00, plaatsen waar alcohol verkocht wordt, etc.) en je kunt ook geen auto huren, al maakt dat voor jullie nu weinig uit zonder rijbewijs ;)

Creditcard kun je op jouw naam krijgen maar via het rekeningnummer van je ouders, dat is geen probleem :) En juli/augustus is geen hoogseizoen is Florida toch? Volgens mij is dat januari, als je niet dagelijks tropische buien over je hoofd krijgt.

Nina_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 18:07

vuurneon schreef:
Nou het idee was leuk, de uitvoering is minder :')

whaha, zoiets ja XD

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:41

Yessy, klopt :j t is daar dan geen hoogseizoen (t is nu senioren hoogseizoen :') ) maar dan wel vakantietijd net als in Europa, dus dat drijft de prijs wel op :)
Ik denk dat je rustig op 1000 euro pp zit (even incl. Eten etc.) voor een paar dagen in de zomervakantie.

Gewoon lekker doorsparen tot je 21 bent en dan minstens 2 week zodat je ook nog wat kunt zien :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:47

x_Lys schreef:
Ik Amerika is alles heel streng 21+ . Na bepaalde tijden mag je volgens mij niet eens meer op straat te vinden zijn en ze vragen echt om je legitimatie :j . Uit ervaring van me beste vriendin weet ik ook dat als je bijvoorbeeld bij de Mac zit met 21 jarige en jij bent het niet je gewoon opgepakt wordt en letterlijk bij de lift van je kamer wordt neer gezet. Dus ik zou zeker wachten tot je 21+ bent. Je vakantie kan namelijk een stuk minder leuk worden dan dat je had verwacht.

Het is daar heus geen oorlogsgebied hoor :+ Ik was er een paar weken geleden nog en na 23u zie je nog gewoon kinderen en jongeren rondlopen.

En zo onhaalbaar als hier gezegd wordt is het ook weer niet, maar het hangt er vanaf waarom je naar daar gaat ;) Als je wilt gaan om aan het strand te liggen, shoppen en dingen bezoeken, dan kan het prima. Chique hotels heb je als 17-jarige heus niet nodig en hostels (jeugdherbergen) kan je makkelijk zelf boeken als je geen 18 ben. Daar lopen genoeg 16-17-jarigen rond. Rijbewijs kan je ook prima zonder leven in Miami, ze hebben uitstekend openbaar vervoer of je kan een taxi nemen.

Maar als je wilt gaan om te feesten en uitgaan, zal het je niet lukken. Overal waar alcohol geserveerd wordt, kom je gewoonlijk niet binnen als je >21 jaar bent en er wordt vrij streng gecontroleerd op ID's.

Het is dus maar de vraag waar je prioriteiten liggen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:53

Ik ben benieuwd of er uberhaubt een luchtvaartmaatschappij is die alleenreizende kinderen voor dit doel toestaan....
Er moet dan iig wel een aparte aanvraag gedaan worden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:00

Onbegeleid vliegen mag vanaf je 14e/15e, afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. Even nazoeken in de voorwaarden. Bij KLM mag het vanaf 15.

Iemand van 17 is iig geen 'alleenreizend kind'.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:01

Waar haal je dat vandaan Mootje >;)
Wat reageren sommigen dramatisch zeg, het is echt niet onmogelijk om te reizen met 17. Ik ben met 17 bijna 4 weken door heel europa gereisd en vervolgens 2 maanden door guatemala (centraal amerika, overigens ook een stop van 2 dagen in miami). Geen vluchtmaatschappij die het interesseert dat ik 17 ben en hostels/excursies/vervoer regelen + boeken was ook nérgens een probleem.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik jullie plan erg aanmoedig, want een paar daagjes miami is imo zonde van het geld. Ga liever iets meer in de buurt goed op vakantie, of spaar even door zodat je later miami fatsoenlijk kunt doen :)

Edit: Karin, met 5 reisde ik ook alleen, even een kwestie van doorgeven aan de maatschappij en zij regelen de rest.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:04

Zijn er geen jongeren reizen naar miami?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:06

Klopt, onder bepaalde voorwaarden mag je zelfs op jongere leeftijd alleen vliegen. :j

Maar zonder enige vorm van begeleiding of service mag het dus zeker vanaf je 14e/15e. Bij KLM mocht het tot 2009 zelfs vanaf je 12e.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:21

Als 17-jarige kun je prima in je eentje naar de VS vliegen, dat heb ik een jaar of 7 geleden ook gedaan. Ik werd daar opgehaald door kennissen van m'n ouders, maar dat wist de luchtvaartmaatschappij niet.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:36

Ik ben het eens met Yasmine.
Het is echt niet onmogelijk maar ik denk dat het leuker is als je er een paar jaar mee wacht zodat je veel meer uit je reis kunt halen.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:05

JuliaMaria schreef:
Zou er eens over nadenken wat je enkele dagen in Miami wil? :+

Spaar dan lekker door, wordt ouder, en ga er een maand heen als je 18 bent. :)

Nog leuker is het als je 21 bent. Dan kan je een auto huren en overal naartoe rijden. Vóór 21 jaar mag je niet eens na 23.00 uur in een gelegenheid zitten waar alcohol geschonken wordt. Het maakt niets uit dat jij dat helemaal niet van plan bent.

TS Natuurlijk kan je best naar Miami gaan, maar of je er dan wat aan vind???? Ik betwijfel het.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:14

Nou nou, wat een dingen worden hier gezegd... Het is echt niet alsof er geen hol te beleven is in Miami als je geen 21 bent. Je kan op het strand liggen, in South Beach rondlopen in de art déco wijk, uitgebreid gaan shoppen, de Amerikaanse cultuur opsnuiven, lekker gaan uit eten (genoeg tenten waar je wél binnen mag onder de 21), musea bezoeken, het aquarium bezoeken, een georganiseerde daguitstap naar Everglades doen zonder dat je zelf moet rijden.

Is het makkelijker als je 21 of ouder bent? Ja, als je wilt gaan drinken of een auto huren. Is er genoeg te beleven in Miami dat niet alcohol-verwant is of waar je geen huurauto voor nodig hebt? Absoluut.

Ik ben 4 dagen in Miami geweest afgelopen maand en ik heb me er prima vermaakt, alhoewel we nooit zijn uitgegaan of alcohol hebben gedronken. Je vakantie hangt heus niet af van of je al dan niet jezelf lazarus mag zuipen. Want er zijn genoeg tenten waar je binnen mag als je >21 bent.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:20

Hoe the fcuk kom je aan dat geld voor zo'n vakantie op je zeventiende? :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:20

Werken?