Eerste keer met het vliegtuig!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Eerste keer met het vliegtuig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 20:04

Hallo lieve Bokkers,

Binnenkort ga ik voor de eerste keer met het vliegtuig naar Londen toe om het te proberen.. Van de zomer willen mijn vriend en ik namelijk een zonvakantie doen naar het buitenland (Tenerife) maar als ik dan in paniek ben(hyperventilatie en angstig voor heel veel dingen) zijn we letterlijk verder van huis. Heeft iemand nog tips voor zo'n bangerik als mij voor de eerste keer? Krijg al zweethandjes als ik er aan denk haha.

Groetjes!

Cemlys

Re: Eerste keer met het vliegtuig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:07

vliegen valt best mee hoor. :) :(:) Ik ben in november nog naar londen gevlogen. Ging erg relax eigenlijk. de vlucht houdt niks in, inchecken en die hele handel neemt iets meer tijd in beslag. :) Handig is als je thuis al incheckt via internet, dan kun je gelijk door om je bagage in te leveren. Schiphol lekker automatisch allemaal. dan wachten op de boarding. Eens op het vliegtuig gaat het best snel. opstijgen, hapje en drankje uitdelen, opruimen en landen. Zo kort is het echt naar londen. Ideale starttrip dus. :)
ook helemaal geen last gehad van oorpijn (had ik een week of 2 ervoor wel toen ik terugkeerde uit portugal), wel beetje turbulentie, maar voor de rest is het een half uurtje boekje lezen.
Gewoon ontspannen, boekje meenemen, even genieten van het opstijgen (eerste keer wel een beetje raar, maar daarna gewoon leuk) en dan heb je het belangrijkste gehad.
Veel plezier in Londen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:12

Vliegen is leeeuk! Het hele proces op de luchthaven is een eitje, het spreekt allemaal voor zich en anders zijn er overal mensen om je te helpen. En het vliegen zelf vind ik een heerlijk gevoel. Geniet er maar van, de wereld is mooi van bovenaf :)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:05

Vliegen is heerlijk! :D Gewoon rustig gaan zitten en uit je raampje kijken! *D Misschien een muziekje op en een kauwgompje/pepermuntje voor je oren :P

Watermeloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:06

Vliegen is heel leuk! Kauwgompje mee voor je oren tijdens landing/start mee en muziek of een boek tijdens de vlucht :j

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 01:10

Ik vind vliegen ook leuk, en heb dezelfde dingen als jou als 'last'. Het is alsof je in de trein zit! :)) Luister gewoon lekker muziek, en relaaax!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:46

Vliegen is helemaal niet eng hoor, vind het altijd wel leuk! Waar ben je bang voor eigenlijk, weet je dat ook?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:47

Vliegen valt reuze mee :P al ben ik wel elke keer duf vanwege de hoeveelheid paracetamol die ik inneem verdeeld over de gehele vlucht:') ( 6x 1000mg, vanwege oorklachten bij dalen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:49

Ik heb in maart voor het eerst gevlogen, vond het doodeng :o maar toen we eenmaal in de lucht zaten, viel het allemaal mee. Op de terugweg vond ik het geweldig, en zat ik bij het vertrekken (wat een geweldig gave ervaring is, het vertrekken en opstijgen!!) met mijn handen in de lucht net als in de achtbaan :') Zo eng is het dus :))

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:52

Mijn eerste vlucht was meteen de oceaan over :+
Dus alleen maar water, water, water onder je.
Dus ik vind vliegen echt enorm saai haha.

Het stelt echt niks voor.
Zeker niet naar Londen.
Voordat je goed en wel op hoogte bent ga je alweer landen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:57

Same here Silence. Eerste vlucht was naar Amerika en ik vind vliegen zo verschrikkelijk saai. Ik vind een vluchtje van 2,5 uur al lang duren :O Dus maak je niet druk TS...maak je meer druk om hoe je in godsnaam al die tijd gaat volmaken :')

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 23:58

Onwijs bedankt voor alle leuke reacties alvast! Ben best zenuwachtig omdat ik zoiezo al heel bang ben voor nieuwe dingen. Heb wel realiteitsbesef en geloof ook echt niet dat dat ding gaat crashen ofzo. dus dat is het niet. Meer dat het allemaal heel erg spannend en nieuw is, indrukwekkend groot allemaal.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:59

Naar londen is overigens echt stijgen en landen :') het is een vlucht van nog geen 2 uur? of zeg ik het fout := Mijn eerste vlucht was naar Wenen (nouja, Bratislava) en mijn tweede vlucht was in mijn eentje naar Aruba :P behoorlijk lange vlucht. Ik probeer in die tijd maar uit mijn neus te peuteren en een boekje te lezen ofzo :j Heb denk ik nu zo'n 6 of 7 x gevlogen

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:04

Naar Londen is minder dan 1 uurtje :)
Maar inderdaad, vliegen is helemaal niet eng!
Ik heb nu op mijn 15e al zo'n 16x gevlogen en er is nog nooit iets gebeurd!

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:04

London is nog geen uur vliegen, is echt alleen maar naar boven en weer naar beneden ^^.

Mijn eerste vlucht was gelijk een goede vlucht, ik ging toen naar Australië.. was wel een superervaring en ik ben nog steeds dol op vliegen, ondanks dat ik het best spannend vond :)

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:11

Vliegen is echt niet eng ;)
Ik heb in oktober voor het eerst gevlogen en vond het echt verschrikkelijk eng! heb de reis ongeveer 9 maanden voor vertrek besproken en heb me ook echt 9 maanden druk lopen maken over het vliegen :')
Toen we eenmaal richting vliegtuig mochten en moesten wachten in het vliegtuig tot we op konden stijgen vond ik het echt verschrikkelijk. Eenmaal aan het opstijgen vond ik het stiekem alleen maar heel erg leuk.

Een van de dingen waar ik ook verschrikkelijk bang voor was, was oorpijn, heb namelijk heel vaak oorpijn en als we de bergen in gaan met de auto heb ik daarna standaard oorontsteking. In het vliegtuig heb ik echt nergens, maar dan ook echt NERGENS last van gehad wat betreft met mn oren... (en ik was me toch een partij verkouden op de terugweg, maar nog nergens last van.)

Mij is het vliegen alles meegevallen, de terugweg was ik al in slaap gevallen in het vliegtuig voordat we opgestegen waren, terwijl ik op de heenweg nog verschrikkelijk bang was geweest :')

Ik vloog overigens naar Kenia, dus niet echt een klein stukje, met een tussenstop op Istanbul ;)

(zelfs mijn oma heeft het vliegen doorstaan, die heeft afgelopen jaar voor het eerst gevlogen naar portugal, en hoewel mn oma een verschrikkelijke angsthaas en zenuwpees is riep ze na de vakantie dat ze zo weer in een vliegtuig zou stappen :'))

jasmijn89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:23

ik zorg altijd dat ik meteen een plait en een kussen bemachtig eenmaal in t vliegtuig, zorg dat mijn riem vast zit en slapen maar.. :) en dan heerlijk met wat turbulentie lekker slapen. (ik kan eigenlijk altijd en overal zo slapen dus dat is dan wel gemakkelijk natuurlijk, mijn zus bijvoorbeeld kan het echt niet.
hoewel mijn zus altijd weer veel oorpijn heeft waar ik dan geen last van heb, en enorm ziek word van de turbulentie.. en eenmaal geland nog een dag duf is van de primatour haha...

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:30

Mijn eerste vlucht was afgelopen zomer, ik ging naar florida :) Ik moest overstappen in Manchester (engeland) Maar ik durfde ook echt niet, ik had schrik dat ik in manchester het vliegtuig niet meer op durfde. Gelukkig heb ik daar kennisgemaakt met mensen die ook naar florida gingen, dat maakt het al heel wat dragelijker.

In het begin is wel wel even schrikken, het opstijgen. Vanaf dat je omhoog gaat krijg je kriebels in je buik, best leuk :) En omlaag hetzelfde, landen vond ik niet zo eng. Het leek alsof ik met gigantische stuiters zou neerkomen maar dat was niet, het was een hele rustige zachte landing.
Nu zou ik gewoon op reis willen om alleen maar in het vliegtuig te zitten :D Zalig gewoon :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:30

Vliegen is niet leuk, vliegen is saai.
Vliegen is synoniem aan wachten. Wachten bij de auto, bij de ingang, voor het inchecken, bij het inchecken, bij de douane, voor paspoortcontrole, bij paspoortcontrole, voor het boarden, bij het boarden, voor het opstijgen, jippie opstijgen :D, en meer wachten tot je er bent, tot je geland bent, tot je bij de gate bent, tot je door de paspoortcontrole, tot je je bagage hebt en als je echt geluk hebt verzinnen ze er nog wel wat bij.

Als ik jou was zou ik me meer zorgen maken om de hoeveelheid knieruimte dan dat dat ding naar beneden komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:36

Idd :))

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 22:10

Leuke reacties weer ! Helaas vannacht wel zwetend wakker geworden van een vliegtuig droom terwijl ik nog niet eens crashte alleen erin zat :') Mensen, dat wordt wat he :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:11

_O- Het is echt niet erg hoor. Geloof me. :) En ik ben bang voor liften... :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:12

Ik zou veel zuigsnoepjes meenemen om op te sabbelen tijdens het landen. Ik heb nooit last van mn oren maar soms dus wel tijdens het landen. Door het slikken blijven ze ploppen.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:34

Als je bang bent dat je gaat hyperventileren, kun je dat het beste even aangeven bij het cabinepersoneel. Vorig jaar kreeg ik opeens een paniekaanval in het vliegtuig en de stewardess kwam tijdens de vlucht nog een aantal keer vragen hoe het ging. (Was wel een vlucht van 11 uur, niet dat ze elke twee seconden naast m'n stoel stond. :') ) Probeer om er niet teveel aan te denken wat er allemaal wel niet zou kunnen gebeuren, want in bijna 100% van de vluchten gebeurt gewoonweg niets bijzonders, zeker naar Londen, dat is nog geen uur. :)

Ik weet niet in hoeverre jij echt 'in' een boek of een computerspelletje kunt zitten, maar als ik wat nerveus begin te worden op een vlucht om wat voor reden dan ook, pak ik altijd even een boek erbij. Dan ben ik zo van de wereld dat de nervositeit ook weer wegtrekt. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:35

Reispilletje van Primatour word je ook rustig van :)