Camping Terpstra Terschelling 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

trixjepixje

Camping Terpstra Terschelling 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 18:34

Dit jaar ga ik met een hele groep vrienden naar camping Terpstra op Terschelling, was alleen benieuwd naar mensen die ervaringen met deze camping en het uitgaan op Terschelling. Ook hebben we iemand van 15 mee, die moet tijdens het uitgaan ook mee kunnen.

Kortom, deel je ervaringen, wat was leuk, wat minder, aanraders? Ik ben benieuwd! :)

Btw: gaan er nog meer bokkers dit jaar?

_AB_

Re: Camping Terpstra Terschelling 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:53

Wat betreft uitgaan, wij gaan altijd naar de oka 18 op West. Super gezellige danskroeg :)
Verder gewoon lekker zon, zee, strand.
Tip: huur fietsen! Dit ja onder andere bij haantjes, tijs knop en nog een hoop andere fietsverhuurs :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:43

De Dameszaan is erg leuk, alias karaokebar :D Is in Midsland. Hopen op mooi weer, en ZEKER fietsen huren! Overdag is er niet zoveel te doen dus dan ben je blij dat je fietsen hebt. Op loopafstand van de camping te huur :D Ook erg veel leuke eettentjes :j

Annnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:29

Kort vraagje; je kan zeker niet in de big apple van appelhof komen als je op terpstra overnacht?
Willen graag naar terpstra maar vinden het wel jammer als je daar niet in kan.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:32

Het hoort niet te kunnen geloof ik, maar er zijn er genoeg heen geweest afgelopen jaar. Dus ik zou me er niet druk om maken :D Terpstra is wel erg streng, daar kom je zonder bandje niet in.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:35

Aaah terpstraaaa <3
afgelopen jaar als 15jarige ook geweest wil prima, schotse 4 vragen ze geen id en bij de stoep in midsland krijg je naar 1 keer id te laten zien bandje dus kan je er altijd in (gewoon id van iemand lenen ze kijken totaal niet of jij het bent)
Veder vind ik de camping super, eten is er lekker en de sfeer is er zeker goed!
Wij gingen zelf altijd heel veel uit in midsland denk aan karaokebar, stoep, schotse 4 en WYB (ook voor 15 jarige is gewoon even id van iemand regelen en anders rijbewijs)
Een fiets is wel heel handig voor als je boodschappen etc gaat doen en ook niet meer dan 900 watt (was het volgens mij) aan stoorm gaan gebruiken dan valt het er namelijk af!
Heel misschien ga ik dit jaar ook maar dat ligt eraan of me vriendinnen gaan want ik kom dan even 3 daagjes langs ofzo

Galii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:51

ik ga naar appelhof van 3 tot 10 augustus.. Iemand hier nog meer rond die data?

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:59

Oh, heerlijk! Doet mij weer terugdenken aan mijn tijden die ik op Terschelling heb beleefd! :D :+ <3 :j
OK18: heerlijke kroeg/discotheek met wat zwaardere muziek
Braskoer (zat mijn zusje altijd): meer discotheek met 'huidige' muziek (goh, wat voel ik mij oud :o )
Duinmeertje bij Hee: heerlijk om te zwemmen/zonnen
Paardrijden: altijd gaan voor de strandrit geweldig!
Eten: als je lekker een keertje uit eten wilt: De Heksenketel in West (wel eerst bespreken)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:14

Jaaaaah! De OKA!!!! Daar kom ik ook elk jaar :) Komende zomer voor de 8e keer Terschelling. Staan dan wel met n grote groep op t groepenterrein van sbb op west. Al jarenlang gaan we met n hele groep daar fietsen, bruin bakken op het strand, terrasjes pakken en de kroeg in :)
Als ik de kans krijg ga ik ooit nog eens op Terschelling wonen :)

Galii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:18

Weten jullie ook wat over de gemiddelde leeftijd op Terschelling?
Ik en mijn vriendinnen zijn 17. Ik hoor dat veel mensen van 15 of 16 naar terschelling gaan.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:20

Gemiddelde leeftijd ligt idd op 17 :j

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:24

Ik ben 2 jaar geleden naar de Appelhof geweest, was toen ook 17 inderdaad. Heb me prima vermaakt. In Midsland zit een heel goed lunchcafé, kan je heerlijke broodjes kopen. Zit naast Wyb's. Ook een leuke kroeg. Je kan ook lekker hangen in de strandtent op het strand (duh). Verder.. huur fietsen! En kijk uit voor lekke banden, want dad had ik. Voor de terugreis, ga van te voren kaartjes halen(dag ofzo). Wij moesten een paar uur wachten voor er weer een boot met plaats was..

Op woensdag is er geloof ik ook markt in West, ook best leuk om heen te gaan.

Galii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:11

@ _AB_ en CCCCC;

Als ik die verhalen van jullie zo hoor krijg ik er steeds meer zin in:D Nu maar hopen dat het een beter zomer wordt dan 2011 :P

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:15

Nog meer ervaringen? :o

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:23

Ik heb geboekt voor 11 t/m 18 juli met 6 vriendinnen.
Wij zijn dan allemaal 16 jaar :D

trixjepixje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 21:27

sanneXjessy schreef:

Dan gaan we elkaar misschien wel tegenkomen, ik ben er van 13 t/m 20. :j

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 11:49

trixjepixje schreef:
sanneXjessy schreef:

Dan gaan we elkaar misschien wel tegenkomen, ik ben er van 13 t/m 20. :j

Oh leuk! :D

StuiterBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:01

Braskoer in west is een leuke kroeg.
Verder kun je met de bus ook heel goed t eiland over rijden hoor. Wij zaten in Hoorn en het was op de fiets een pittig stukkie naar west. Terpstra zit dichter bij west maar is ook niet echt lekker om met je waarschijnlijk dronken hoofd een stuk te moeten fietsen.
Nachtbus rijdt heel goedkoop en lekker ook. Wel opletten dat je die niet mist dan!
Verder: succes. Ik heb het niet zo op vieze tentjes en schreeuwende boel...

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:03

zoals het nu lijkt ga ik van 19 t/m 24 aug langs bij vriendinnen <3

EAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:08

Leuk om te lezen! Ik ga ook naar terpstra dit jaar, van 14 tot 21 juli met een groep van 16 meiden, en waarschijnlijk nog een groep van ong 10 jongens, dus je zal vast wel één van ons tegenkomen daar!

Veerle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:30

Woehoeee net geboekt! Van 10 tot 17 juli, allerlaatste 5 pers tent!
Had op de site van terpstra nog wat gelezen over uitgaansmogelijkheden en
'de stoep' sprak mij aan qua muziek enzo, iemand ervaring met deze kroeg? :)
En hoelaat moet je terug van stappen zijn? En wat als je dat niet bent?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:16

Ik ben 1,5 jaar geleden geweest :D En ik kan niets anders zeggen dat het echt super was :D :D

Wij hadden 2 4 persoonstenten gehuurd (waren met 6 personen). We konden met 6 makkelijk in één tent, ze zijn best groot en netjes voorzien van spullen (behalve een bed dus). 's Avonds moet het er wel stil zijn, maar dat vind ik niet meer dan logisch. Inderdaad fietsen huren, dan heb je de meeste lol. Lekker even naar het strand of een rondje rond het eiland fietsen, op woensdag (?) ochtend even naar de markt in West etc.

Braskoer vond ik erg leuk :) Helaas was ik beetje grieperig die avond dus ben maar kort geweest. Wij waren veel in de Wyb, ook erg leuk. En de Schotse 4 was ook super gezellig. Maar wij hebben ook vaak lekker buiten op een bankje gezeten. Genoeg mensen die langskwamen voor een praatje, echt top :D

Wij hadden wel geluk, want het was bij ons super mooi weer. We hebben geen spatje regen gehad en het was best warm. Neem wel wat warme kleren mee :)

Oh en als je 15 bent moet je vooral niet mee drank gaan halen bij de supermarkt, dan krijg je het echt niet mee (wij tenminste niet). Verder kom je makkelijk binnen bij Schotse 4, maar daar moet je van houden :P

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:20

Veerle_88 schreef:
Woehoeee net geboekt! Van 10 tot 17 juli, allerlaatste 5 pers tent!
Had op de site van terpstra nog wat gelezen over uitgaansmogelijkheden en
'de stoep' sprak mij aan qua muziek enzo, iemand ervaring met deze kroeg? :)
En hoelaat moet je terug van stappen zijn? En wat als je dat niet bent?

Uitgaan begint daar wat vroeger dan je gewend bent, waarschijnlijk. Gewoonte is om rond half 10/10 uur te vertrekken, en om 2 uur gaat alles dicht, dus dan ga je gewoon weer naar huis.
Ik zat op Terpstra en vanaf 4 uur geloof ik moest het stil zijn, en dan komen ze ook echt met bewakers etc, dus dan moet je ook wel binnen zijn. Kijk uit hoor, want wij hadden een bewaker .. :') Ik heb me doodgelachen. Die kwam gewoon je tent binnen als je je kop niet hield.

De Stoep vond ik zelf niet heel erg leuk, maar wel aardig voor een avondje. Muziek tja wat was het.. Geen top-40 ofzo, vond het niet heel erg leuk. Karaoke bar (ben even de officiele naam kwijt) vond ik geweldig :') Stond ik bijna elke avond. Waren ook de leukste mensen vond ik :j
Wyb vond ik ook wel leuk. Er wordt wel veel gerookt binnen, dus dat vond ik wel een nadeel. Verder erg leuk uitgaan hoor, zo in een straatje en lekker dichtbij :D Je kan heen en weer de hele avond en gezellig met anderen lopen.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:21

Marit haha ja die bewaker :P Daar kon je leuk mee praten haha :D Bij ons moest het overigens wel wat sneller stil zijn. Ik vond het wel fijn dat er een bewaker was, want wij hadden op een gegeven moment ook jongens die langsliepen... En die vervolgens even in onze tent kwamen liggen. Op het begin super grappig, maar op een gegeven moment super irritant :P

Ohja tip: doe geen open schoenen/slippers aan naar de Wyb. Dan kom je niet binnen en wij konden even terug gaan lopen :P

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:24

Ja er was 1 bewaker, een wat jongere vent. Nou die had de tijd van z'n leven hoor, dat hij zo mocht lopen commanderen. De ene na de andere creatieve opmerking kwam eruit. "Als jullie nou je mond niet houden kom ik mijn schoenen in jullie bek proppen!"
En wij lagen in ons tentje te grinniken :')
Maar inderdaad, af en toe heb je er ook wel genoeg van, en ben je blij als iedereen stil is.

Tip; Pas op voor de meeuwen. Élke ochtend rond 5 uur gooien ze hele bierkratten om en ze mollen je halve tent. Dus laat geen eten buiten 's nachts.