Ervaringen met Cuba

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ervaringen met Cuba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:19

Vriendje en ik hebben onze bestemming voor dit jaar zo'n beetje bij beetje vastgesteld.. Cuba. Zeker voordat alles daar helemaal gaat instorten.

Maar nou ben ik de bange poepert van ons tweetjes, hij wil graag dingen bekijken, rondtrekken over het eiland en gewoon op de bonnefooi naar hotels etc. Ik twijfel daar onwijs over omdat ik dus bang ben, is dat wel veilig om te doen?

Zelf zie ik mezelf ook nog niet de hele dag in een resort zitten, alhoewel bij het resort wat ik wel zou willen paardrijden bij de all inclusive prijs zit :+

Zijn er ervaringen met Cuba, rondreizen etc?

Mootje

Re: Ervaringen met Cuba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:52

Ik ga in mei naar Cuba :)
Spreken jullie vloeiend Spaans, want op Cuba spreekt nagenoeg niemand Engels en als ze engels spreken, is het zeer gebrekkig.
Als je van plan bent een auto te huren, raad ik je aan om niet 's avonds te rijden!

Een reisgenote van mijn afgelopen reis is in haar uppie alleen naar Cuba geweest voor 3 maanden en dit was zeer goed te doen volgens haar.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:55

Wij hebben er rond getrokken en dat is echt prima te doen. Ik ben echt een angsthaas in een vreemd land maar heb me nog nooit zo veilig gevoeld in het buitenland als daar. Tip: koop een lonely planet boek voor goede slaapadressen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:56

Ik spreek vloeiend Spaans ja :j gelukkig :D

Lonely Planet ga ik noteren. :j

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:57

De lonely planet aanschaffen is wel een aanrader.

Vind het een geweldig eiland en je moet alleen opletten dat je niet bedonderd wordt. Dus vooraf goed afspreken wat het kost.

Mijn ervaring is dat op de toeristische plekken (ook de toeristentrekkers in het binnenland) goed engels gesproken wordt. De Amerikanen hebben er toch een behoorlijke tijd gezeten.

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:01

Ik ken iemand op Cuba en weet daardoor het een en ander .
Ze hebben er nagenoeg niets , neem bijvoorbeeld , goedkope , shirts en make up mee , leuk om weg te geven .

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:46

Ik ben er ook geweest! Hadden wel met ouders een all in hotel gedaan en vanaf daar een paar excursies naar Havanna, oude huis van el capone? ,Santa Clara, Trinidad, Een stuk lopen naar de water vallen duur de bush! *D, met een stoom trein door de suikerriet plantages, indianen dorpje, met een Jimmy auto naar grotten geweest, gesnorkelt, jetskieen, en bij een oude boederij wezen lunchen :D
en met dolfijnen gezwommen echt een super land! Veel gezien voor een twee weekse strand vakantie! Leuke lieve mensen! En indd wel nu gaan er is niks Amerikaans te vinden er is geloof op het hele eiland maar 1 mac :+

Vrienden/Kennisen van ons zijn er al 3x heen geweest hebben 3x een auto gehuurt en gewoon gaan touren echt super die verhalen! <3 En prima te doen volgens hun *D

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:56

Ik ben vorig jaar in Cuba geweest en vond het een fantastische ervaring. Prachtig land, aardige mensen en heerlijk weer. Wij hebben niet rond getrokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:12

Klinkt allemaal erg goed! Hebben vandaag wat folders bij het reisbureau gehaald maar willen graag meer weten :)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:25

Misschien kan je nog naar de vakantie beurs? :D (weet niet tot wanneer die is :+ ) En is misschien anders een rondreis niet iets? :P

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:43

Ik ben met mijn partner met Djoser in Cuba geweest. Groepsreizen zijn helemaal mijn ding niet maar voor de periode dat wij wilden en konden wel de goedkoopste optie.
Ik heb dus niet vrij rondgereisd maar wel gewoon met z'n 2-en dingen gedaan, zowel overdag als 's avonds.
In Havana zijn bv. buurten waar je beter niet kunt komen 's avonds maar tja, die zijn er hier bij mij in Rdam ook :-)

Als je spaans spreekt zou ik het ZEKER doen !!! Ik heb alleen maar aardige mensen gezien !!!
En heb inderdaad ook mijn oude kleding meegenomen, en zeepjes en toiletartikelen, dat is zo'n grote luxe voor ze ! Vaak achtergelaten voor de schoonmaaksters. En ballonnen voor kids en pennen enzo. Doe je ze echt een plezier mee !

mar84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:41

Wij hebben vorig jaar met een huurauto rondgereisd. Begonnen in Hoguin (oosten), geeindigd aan het strand van Varradero (westen) en dus ong. het hele eiland gehad.
Was erg mooi en goed te doen, ondanks het feit dat we geen spaans spreken. De wegen zijn er wel erg slecht, je kunt dus niet echt doorrijden.
Wij hebben gevlogen met ArkeFly, zij vliegen op verschillende punten op het eiland.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:49

Ik ben afgelopen kerstvakantie in Cuba geweest.
Rondreizen kan prima, ik zou er wel voor kiezen om dan in casas particular te slapen.
Je maakt dan veel meer van de gewone bevolking en het is goedkoper dan op de bonnefooi in hotels slapen. Ik vond Cuba een erg bijzonder land. Het voelt wel oneerlijk om als toerist daar rond te lopen.
Het is wel een velig land, alleen in de toeristische gebieden heb je wel veel opdringerige mensen.
Mispuntje vond ik het eten

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:23

Ik ben afgelopen zomervakantie samen met mijn vriend naar Cuba op vakantie geweest.
Ik ben echt verliefd geworden op dat land. Onwijs leuke mensen en een prachtig land.
Wij hebben er voor gekozen om in Varadero te verblijven en vanuit daar allerlei uitstapjes te doen.
Wij hebben toch aardig wat gezien van Cuba. oa Havana, caribische zee, trinidad (hier hebben we ook in de buurt overnacht), cienfuegos, Santa Clara.
Zoals hierboven wordt gezegd voelt het inderdaad haast oneerlijk om daar als toerist rond te lopen.
Wij vlogen met Arkefly.

Ik zou zo graag weer terug willen.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:15

Oh ik ben jaloers, Cuba is in één woord GEWELDIG! <3

Ik ben in juni 2010 geweest, heb toen twee weken op een resort in Varadero gezeten. Van daaruit uitstapjes gemaakt naar Havana en Trinidad. De volgende keer dat ik naar Cuba ga (en dat staat zeker nog eens op de planning) wil ik graag een rondreis maken want naast prachtige stranden heeft dat land zoveel meer te bieden. :D Ik ben echt verliefd geworden op de sfeer daar en wat een vriendelijke mensen!

Ik denk dat je rustig op de bonnefooi kunt rondtrekken hoor! Lees je wel even goed in van te voren, maar Cuba is absoluut veilig. :)

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:44

Wat een leuke ervaringen, ik ben ook benieuwd of het geschikt is om er als vrouw alleen rond te trekken? :)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 18:18

JA! Cuba is sowieso erg veilig! Natuurlijk moet je niet snachts alleen in de donkere steegjes lopen maar verder geen probleem! :D

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 18:42

Dankjewel!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:51

citroen schreef:
JA! Cuba is sowieso erg veilig! Natuurlijk moet je niet snachts alleen in de donkere steegjes lopen maar verder geen probleem! :D

In Havana en de andere steden zijn echt wel delen waar je beter niet kunt komen, ook niet als man. Maar ja, Rotterdam is ook niet altijd even veilig dus met je gezonde verstand komt dat helemaal goed.
En inderdaad; casas particulares zijn geweldig !!
En ook eten in de huiskamers bij mensen (ben de naam effe kwijt hoe je dat noemt) Dan hebben mensen (illegaal vaak) restaurantjes in hun huis om zo wat normaal geld te kunnen verdienen. Is echt geweldig !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:03

We hebben inmiddels een hoop informatie gezocht, contact gehad met een man die veel vrienden in cuba heeft, daar een dagje heen geweest om te praten, (heeft een cubaans restaurant in Veldhoven), was erg leuk. En we hebben dan ook tickets geboekt en gaan op 20 april voor drie weken die kant op *\o/* rondreizen :D

Nu nog visa regelen, maar dat kan gewoon bij het Consulaat in Rotterdam + ik moet prikjes :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:16

Jans, ik ben als de dood voor naalden en ik vond de prikken meevaleen (zolang ik de naalden niet zie O:) )
Toeristenkaart kun je ook via visum.nl aanvragen. Dat gaat allemaal digitaal. Of je moet het niet erg vinden om langs het consulaat te gaan. Ik wel, want dan moet ik weer vrij nemen van mijn werk :')

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:47

Gaaf dat je heb geboekt! Heel veel plezier! :D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:49

Ik vind bloedprikken ook helemaal niet erg, maar hierbij gaat er wat in mijn lijf, en ik herinner me nog maar al te goed als 9 jarige dat ik de DKTP echt, ECHT ECHT ECHT, verschrikkelijk vond :=

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:54

IngridM schreef:
En inderdaad; casas particulares zijn geweldig !!
En ook eten in de huiskamers bij mensen (ben de naam effe kwijt hoe je dat noemt) Dan hebben mensen (illegaal vaak) restaurantjes in hun huis om zo wat normaal geld te kunnen verdienen. Is echt geweldig !

Wij hadden hotels maar kwamen continu hetzelfde stel tegen die wel de casas sliepen. Die hadden het meer naar hun zin dan wij, scheen erg goed te zijn. Wij hadden vrij dure hotels die stuk voor stuk tegen vielen. De volgende keer dus ook casas voor ons! We hebben inderdaad ook bij mensen thuis gegeten, was heerlijk, goedkoop en superleuk! De hele vakantie niet weer zo lekker gegeten haha.

Heeeeel veel plezier! Wij hebben trouwens geen visa aangevraagd in Rotterdam? (weet ook echt niet hoe dat zit hoor..) maar volgens mij gewoon daar op het vliegveld bij aankomst?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:58

Dktp had ik als kind ook enorm last van! Ik heb nu alle spuiten gehad voor panama en mijn werk, maar nu had ik nergens last van.... :D