Sziget 2012 (Hongarije)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Targaryen

Sziget 2012 (Hongarije)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 18:55

Ik kon nog geen topic over Hongarije/Sziget vinden, dus bij deze.

Zoals het er naar uit ziet gaat de reis deze zomer naar Hongarije en dus ook naar het Sziget festival.
Zijn er Bokkers die ook gaan of die er in het verleden al eens zijn geweest? Want ik ben totaal groen op Hongarije/Sziget gebied dus tips over vervoer en verblijf (vliegtuig/trein/ho(s)tels) e.d. zijn heel welkom! :D

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:04

Ik ben er geweest in 2010. Was super leuk maar ook heel erg vermoeiend, wij sliepen daar gewoon op het eiland. Er zijn geen aparte campings dus je ligt gewoon zo'n beetje tussen alle podia of aan de rand van het eiland. Ik kan je vertellen dat ik geen moment stilte heb gehad, ook snachts niet en dat 7 nachten lang :D Je kan vast ook in een hotel in de stad, maar ik vind daar slapen er wel een beetje bij horen. Er gaat ook een boot naar de stad.

Je kan inderdaad met vliegtuig of trein (gaat volgens mij een speciale festivaltrein heen) maar ik was met de auto. Wij zijn aan een stuk door daarheen gereden en dat zou ik wel een beetje afraden. Je mag met de auto het terrein op om je spullen te droppen, en wij hebben hem daarna op een parkeerplaats bij de supermarkt gezet. Die supermarkt is best dichtbij en ook handig om eten en drinken te halen.

Verder is het een heel leuk festival met goede en relaxte sfeer, lekker eten, wel erg veel Nederlanders. O en het was er bloedheet, hou daar ook rekening mee.

Achterom

Re: Sziget 2012 (Hongarije)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:07

Ik ben er 2 keer geweest. In 2007 en 2009.
Beide keren sliepen mijn man en ik in de stad, mijn zus en haar vriendin sliepen op het eiland. Wij vonden het heerlijk om een kamer in de stad te hebben met fatsoenlijke bedden, een schone badkamer en een fatsoenlijk ontbijt :j
Mijn zus en haar vriendin zijn ook bij ons komen douchen :')
En toen waren er zeker nog wel aparte campings. Je kon op het eiland in principe overal je tentje opzetten, maar er waren ook echt wel afgezette stukken die fungeerden als aparte campings.

Vaak zag onze dag er zo uit: ontbijten, de stad in, tegen een uur of 3 met het treintje naar het eiland, festival, en 's nachts met de taxi weer terug.
Wat op zich ook financieel goed te doen was, de prijzen liggen immers veel lager dan hier gebruikelijk is. Maar het was in 2009 al wel veel duurder dan in 2007, en ook wel zoveel dat het voor de Hongaren zelf eigenlijk niet meer te betalen is. En het aantal nederlanders was toen ook al exponentieel toegenomen :')

De sfeer op het festival vonden wij beide keren gewoon heerlijk relaxed. Mooi weer, geen heel strak tijdschema, voor ieder wat wils en overal ontzettend leuke dingen. Ik zou zo weer terug gaan.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:12

Ja, ik ga ook weer!
Voor de tweede keer, vorig jaar ook geweest.
En net als vorig jaar gaan wij weer met de trein vanuit Nederland, de 3FM partytrain :)

Slapen op het terrein daar vond ik prima te doen en was onwijs gezellig. Toiletten en douches vond ik voor een festival nog vrij schoon, zeker in het begin. Eten is er zo onwijs veel keus, echt alles wat je je kan bedenken is er en het is ook nog eens allemaal niet duur! Ook drinken niet trouwens.Hoewel ik eigenlijk helemaal niet door heb gehad hoeveel ik uit heb gegeven. Je betaalt door middel van je festivalcard. Daar pin je gewoon een bedrag op en als je iets wil kopen hou je je kaart voor een scan apparaat en klaar is kees! Prijzen staan erbij in 'huf' maar ik had eigenlijk niet echt een idee hoeveel wat nou was :+

Wat betreft Budapest, dat vind ik ook een erg mooie stad! De partytrain waar wij mee gingen en weer gaan komt 2 dagen voor het festival begint aan en in die 2 dagen zijn wij Budapest in geweest. Veel badhuizen bezocht (echt een aanrader) en zelfs nog paardgereden ook :)
Ik weet niet hoe het dit jaar zit, maar vorig jaar kon je een Citypass kopen, waarbij je voor 25 euro anderhalve week al het openbaar vervoer gratis gebruikt en ook gratis in alle badhuizen mag en korting krijgt op een aantal dingen.

Vliegen heb ik gehoord dat dat ook goed te doen is, zelf geen ervaring mee.
Ga je een dag of een paar dagen naar Sziget of de hele week?

Ik vond zelf de sfeer van Sziget gewoon erg fijn. Heerlijk weer gehad ook en het was voor mij echt wel een beetje vakantie hoor, zij het een vermoeiende :+ Dit kwam ook omdat de meeste acts pas vanaf 15.00 beginnen. 's Ochtends is er dus tijd om uit te slapen of wat te gaan doen zonder dat je iets van het programma mist :)

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:43

Ik ben er nu 4 of 5 keer geweest, maar vind het wel steeds minder worden. In het begin kwamen er veel mensen alleen of met zijn 2en en nu zijn het hele groepen. Gaan meestal een paar weken en dan ook nog even naar het vakantiehuis in Szalatnak.

Zelf heb ik neem ik een campingkaart en een hotel. Als je geen campingkaart hebt mag je namelijk niet op het terrein blijven en het is juist 's nachts gezellig :)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 02:03

Ik lees even mee! Heb ook vage plannen om naar sziget te gaan :)

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:33

Ik ben in 2008 naar Sziget geweest en al vaker naar Hongarije geweest, ik heb sowieso een zwak voor het land, Sziget vond ik fantastisch, alleen het camping verhaal wel moeilijk, daarnaast zijn al onze spullen eens uit de tent gejat toen we sliepen, dus geld, paspoorten, tomtom zelfs mijn zonnebril op sterkte. Dat bleek veel voor te komen.

Door omstandigheden zijn we niet nog een keer geweest, maar we kijken ieder jaar weer of het misschien haalbaar is. Ik zou overigens niet meer met de auto gaan maar gaan vliegen of met de trein en na Sziget nog een paar dagen om bij te trekken.

Wij gingen overdag altijd de stad in en ook naar badhuizen / zwembaden en namen daar dan ook de tijd om te douchen. Verder was het echt goed, super weer, naast muziek ook veel theater. Dagelijks van het terrein afgaan was voor mij wel een must, anders heb je echt 24/7 herrie aan je hoofd.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:08

Dat van dat jatten herken ik wel. Er werd/wordt veel gejat, van geld tot slaapzakken en kleren aan toe. Wij zaten in een grote groep, heel veel tenten bij elkaar dus er was altijd wel iemand om op de spullen te passen. Geld, ID, telefoon etc had ik altijd bij me in een klein tasje, lag ook bij mijn kussen.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:16

Het lag bij ons allemaal naast mijn luchtbed waar ik en vriendlief op lagen te slapen.
's morgens stap ik de tent uit en breek mijn nek over mijn eigen rugtas.... Bij ons is de tent open geritst en zijn er spullen gepakt. Ik kwam met aangifte doen meisjes tegen van wie de tent vlak naast hun hoofd was opengesneden en alles er uitgehaald. Hoewel aangifte doen een happening op zich is met hongaren die geen engels spreken, een vertaler die gebrekkig engels spreekt en nog 20 Nederlanders allemaal zonder paspoort, sommige zonder pinpas en geld. Dan kun je dus niets meer om nog aan geld te komen. Wij hadden gelukkig de pasjes in mijn vriend zijn portemonee zitten en die was niet gejat en mijn rijbewijs is terug gevonden in een container. Wij bewaren dus nooit meer alles bij elkaar, als je dat hebt en er wordt iets gejat, dan ben je echt alles kwijt.

Als ik ooit weer ga weet ik zeker dat ik gebruik ga maken van die kluisjes en zo min mogelijk bij me houden en er echt op gaan liggen met slapen.

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:38

Hallo, mag ik me melden?
Ik ga dit jaar voor het eerst naar sziget ben echt zo benieuwd!
Die kluisjes kan je die nu al regelen of moet het daar als je aankomt? Ik zit er dus echt niet op te wachten dat me spullen weg zijn.. Misschien een klein slotje op de rits van je tent ofzo? Ik ga trouwens met de party trein.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:39

Slotje op je tent kan nooit kwaad :) En kluisjes kun je daar ook nog regelen.

Leuk, ik ga ook met de trein! :j

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:48

Welke trein ga je? Ik heb a zit plaats :-)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:49

A slaap plaats :j
Vorig jaar hadden we zitplaats en dat beviel mij persoonlijk echt prima! Maar de rest van de groep wilde nu toch graag slapen, dus daar ben ik dan ook maar in mee gegaan :)

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:52

Lekker dat leek mij ook wel prettig voor de terug reis maar was ongeveer een dag te laat met kaartjes daarvoor. Is het leuk met de trein? Heb geen idee wat ik verwachten kan! Mag je er roken? Toilet enzo?

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:55

Ik vond het ontzettend gezellig in de trein! Toiletten vond ik, voor een treinreis, redelijk schoon. Niet teveel van verwachten, dan zijn ze schoon :P
Of je er mag roken... ik weet niet meer of het mocht of niet, maar er rookten wel veel mensen, en daar is niks van gezegd. Enige nadeel was dat we zo vaak moesten stoppen omdat je je hoofd en handen eigenlijk niet uit de ramen mag steken, maar uiteraard gebeurd dat vaak zat :+

knollina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:17

Leuk zeg! Ik ga dit jaar ook naar Sziget met een paar vriendinnen! :) Eerste keer, ben erg benieuwd. Wij gaan ook met trein A en hebben slaapplaatsen.

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:06

Jaaa Sziget!!! *\o/*
Vorig jaar voor het eerst geweest, dit jaar weer :))
Na vorig jaar te hebben gevlogen gaan we dit jaar met de bus, geen partybus overigens. Scheelt een hoop in de kosten en het is lekker makkelijk :P

Wij hadden aardig wat waardevolle spullen in de tent, iphones, spiegelreflex camera ed, maar niks gestolen :n

Ow en de citypas geeft dit jaar maar 1x recht op een gratis badhuis bezoek -O-
Daarna 10% korting als ik het goed heb. Beetje jammer, maar op zich wel begrijpelijk met al die drukte van vorig jaar :')

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:53

Dat was echt niet normaal he? Als je naar een badhuis wilde moest je echt om 08.00 weggaan :')

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:33

Lag eraan waar je heen ging.
De grotere zaten vrij snel vol, maar enkele kleinere/onbekendere waren goed te doen.
Ben benieuwd hoe druk het bij de douches zal zijn dit jaar :=

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:58

Wij gingen inderdaad wel naar de grote bekenden :j

De douches vond ik vorig jaar heel erg meevallen! Heb maximaal 5 minuten in de rij gestaan en de eerste twee dagen (dat eigenlijk alleen de Nederlanders van de partytrein er zijn) helemaal niet :)

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:46

Leuk topic.
Wij komen net van pinkpop af, en dat was zo tegen gevallen dat wij volgend jaar waarschijnlijk eens Sziget gaan proberen, lijkt me echt heeeeel erg leuk!!

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:47

Wat jammer dat Pinkpop zo tegen viel. Sziget is zeker het proberen waard!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:52

Jaa, vodn het ook jammer, alle spullen zijn gestolen terwijl we sliepen icl telefoon en geld.
Dus baalde al enorm

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 11:22

Ai :=
Da's nooit leuk..

Nog 51 dagen :):)
Gisteren bustickets en citypasses gekocht :))

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 11:38

Wij vertrekken al iets eerder met de trein dus voor mij is het nog 48 dagen dacht ik!
Citypass moet ik nog wel kopen.