Newcastle

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie

Newcastle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 17:56

Na onze geslaagde trip naar New York gaan een vriendin en ik volgende week richting Newcastle (it's all in the name!).

We gaan gewoon 1 dagje Christmasshoppen, dus maandag heen met de boot (vanuit Ijmuiden), Dinsdag shoppen en Dinsdagavond weer terug. Aangezien we dus niet al te veel tijd hebben ben ik benieuwd naar welke winkels we nou zeker moeten gaan. Ik begreep dat er een primark zit? En ik hoorde ook iets over het grootste overdekte winkelcentrum van Europa :Y)

Dus iemand tips en trucs? We worden met een bus naar het centrum van Newcastle gebracht, dus geen idee of we dan al op de juiste plek zijn. Iemand ervaring?

Debbie

Re: Newcastle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 22:24

Niemand?

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:47

Ik ben ook twee keer met DFDS Seaways naar New Castle geweest. Was erg leuk! Wat ik me kan herinneren is dat we vanuit de bus meteen konden gaan shoppen, dus waarschijnlijk zit je wel goed hoor ;).

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:48

Stipje :)

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:51

Liesje_Lover schreef:
Ik ben ook twee keer met DFDS Seaways naar New Castle geweest. Was erg leuk! Wat ik me kan herinneren is dat we vanuit de bus meteen konden gaan shoppen, dus waarschijnlijk zit je wel goed hoor ;).

Ook mijn ervaring.

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:55

Wij gaan regelmatig richting NewCastle. En inderdaad de Primark zit er ook en als het pokkenweer is, is er een geweldige "shopping-mall" waar je overdekt kunt shoppen. Maar pas op ............... je moet op de terugweg (voordat je de boot weer op gaat) langs de douane.

De bus stopt bij het station van NewCastle. Dit is vlakbij het centrum. Maar zorg er wel voor dat je op tijd terug bent bij het station, want als je de bus mist, mis je dus ook de boot en moet je een nieuw ticket voor de boot terug kopen.

En zorg ervoor dat je al je reisdocumenten bij je hebt en dat je paspoort in orde is. Ze zijn best streng bij de Engelse douane.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 00:20

SulJinty schreef:
Wij gaan regelmatig richting NewCastle. En inderdaad de Primark zit er ook en als het pokkenweer is, is er een geweldige "shopping-mall" waar je overdekt kunt shoppen. Maar pas op ............... je moet op de terugweg (voordat je de boot weer op gaat) langs de douane.

De bus stopt bij het station van NewCastle. Dit is vlakbij het centrum. Maar zorg er wel voor dat je op tijd terug bent bij het station, want als je de bus mist, mis je dus ook de boot en moet je een nieuw ticket voor de boot terug kopen.

En zorg ervoor dat je al je reisdocumenten bij je hebt en dat je paspoort in orde is. Ze zijn best streng bij de Engelse douane.

Als mensen zeggen douane, begrijp ik dat je je documenten en paspoort in orde moet hebben en moet kunnen tonen, maar zijn er dingen die over het algemeen niet erg bijzonder zijn maar die niet mee mogen naar nederland? :+

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 00:47

Wij zijn al onwijs vaak van Engeland naar Nederland gereisd en ze kijken idd wel heel streng in Engeland en checken het ook echt goed, maar als je niets te verbergen hebt is het geen probleem hoor. Ik kan me zo even niets indenken wat je niet mee mag nemen, misschien is het wel handig om te checken hoe veel je mag invoeren, ik weet niet wat je shopbudged is ;)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 12:24

Ik was niet van plan om voor honderde euro's aan kleding te kopen hoor. Maar dus wel verstandig om bonnetjes en alles erbij te houden?

Wij willen inderdaad ook graag zowel naar de primark als naar het overdekte winkelcentrum. Liggen die ver uit elkaar? Moeten we daarvoor gebruik maken van het ov? En als je uit de bus stapt (vanaf de boot) ben je dan bij één van de twee in de buurt?

Heb er zin in!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:27

Grappig ik heb hier net een kaartje binnen gekregen voor een 3 daagse minicruise naar Newcastle, dat is het zelfde neem ik aan? :P Ik ben wel heel benieuwd naar de ervaringen dus ik lees even mee :D

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:28

:wave: Ik ben ook 2x al naar NewCastle geweest, 1x doodziek geweest, net als de andere 75% van de boot :=

Je stapt, als je de boot af komt, meteen de bus in, die brengt je naar het station, vanaf daar kun je zo de winkelstraten inlopen. Overdekt winkelcentrum kom je vanzelf tegen. Zeker ook een stiller steegje instappen om daar in een leuke engelse kroeg nog een drankje te doen!
Primark ben ik niet tegengekomen, maar ook niet naar op zoek geweest.

In ieder geval heel veel plezier!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:28

Authentic schreef:
Grappig ik heb hier net een kaartje binnen gekregen voor een 3 daagse minicruise naar Newcastle, dat is het zelfde neem ik aan? :P Ik ben wel heel benieuwd naar de ervaringen dus ik lees even mee :D

Ik ook!
Wij gaan in het voorjaar via het werk.. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel je aan eten en drinken kwijt bent op de boot?

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 12:30

Wij hebben een waardebon gescoort via hotelkamerveilingen.nl en gaan dus voor 23 euro per persoon op 'mini vakantie'.
We nemen gewoon flink wat eten mee. Het gaat in principe alleen maar om slapen op de boot..

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:31

Eten en drinken op de boot vind ik best prijzig, maar zou je dat niet ergens kunnen vinden?

Ontbijtbuffet vond ik erg goed. Dinerbuffet iets minder, hou er rekening mee dat het een deense boot is ;) en dat smaken verschillen.

De eerste keer dat we gingen hadden we gewoon lekker broodjes meegenomen en die aten wij in onze hut. De tweede keer hebben we wel gekozen voor het eten, maar toen hadden we het ook wat breder.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:35

Ik ben 2 jaar geleden met de boot naar Newcastle geweest samen met mijn moeder, dat was ook rond deze tijd. Nou eerst de boot: vreselijk. Als de goedkoopste hut hebt, neem een upgrade naar een luxere kamer. Die goedkoopste hut is zeer klein, de deur kraakt s'nachts waardoor je niet kan slapen (ook door de woeste Noordzee rond deze tijd). Ten tweede er werkt alleen maar pools (oostblok) personeel die slecht engels spreken. Ten derde het eten was gewoon slecht, vies klefferig eten. Het ontbijt daarentegen was wel te doen.

Zodra je in Newcastle aankomt moet door de douane, lees je id laten zien. Dit duurde zeker wel 1 uur en gaat dus van je tijd in Newcastle af. Daarna met de pendelbus naar het station waar wij de bus naar het overdekte winkelcentrum zijn gegaan. Eerlijk is eerlijk wat is het daar heerlijk winkelen. Maar doordat je zo weinig tijd hebt, hebben wij misschien 1/4 daarvan gezien. Je moet wel op tijd terug zijn voor de pendelbus terug naar de boot.

Terugreis precies hetzelfde gewoon slecht en spijt dat wij niet voor een paar euro meer een betere kamer hadden genomen. En volgende keer nemen wij het vliegtuig, want die boot is oud en echt versleten. Daarbij kom je meestal later aan wat betekent minder tijd in Newcastle

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:36

Bedankt voor de tip LynnDenise!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:53

Ik vond de boot juist heel leuk, mooie kamers, tsja als je luxe hotelkamers bent gewend is het klein, maar je hoeft daar alleen maar te douchen, slapen en naar het toilet te kunnen.
Personeel vond ik erg vriendelijk, sprak allemaal goed engels.

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:44

Debbie schreef:
Maar dus wel verstandig om bonnetjes en alles erbij te houden?

Of juist niet ;) Je zal dan waarschijnlijk wel niet boven het bedrag uitkomen, maar als je bonnetjes en kaartjes eraan laat zitten zien ze dat het nieuw is. Voor de zekerheid bewaar ik van kleding die ik koop nooit bonnen en haal ik de kaartjes er alvast af ;)
Maar ik denk niet dat die bedragen over 100 euro ofzo gaan.

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:47

Boot is prima hoor. De goedkoopste hutten zijn inderdaad minder, die hadden we de eerste keer. Toen zaten we vlakbij de machinekamer volgens mij (was in ieder geval een hoop herrie). Adviseer je een hut met zeezicht te nemen, dan zit je boven het waterniveau en heb je uitzicht over zee en het kost maar ietsje meer (15 euro of zo?). Wel gelijk even door naar de receptie als je voelt dat je misselijk gaat worden. Ze hebben daar reispilletjes, die prima werken. Wij gaan altijd voor het lopend buffet. Is op de ene boot wel wat minder dan op de andere, maar weet ff niet meer welke boot minder was.

Als je het overdekte winkelcentrum helemaal door loopt (vanaf de kant waar je binnen komt vanaf het station), dan is schuin tegenover de uitgang aan de andere kant van het winkelcentrum (moet je dus niet 1 van de vele zij-uitgangen nemen) de Primark. Zit in een grote winkelstraat.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 10:18

SulJinty schreef:
Als je het overdekte winkelcentrum helemaal door loopt (vanaf de kant waar je binnen komt vanaf het station), dan is schuin tegenover de uitgang aan de andere kant van het winkelcentrum (moet je dus niet 1 van de vele zij-uitgangen nemen) de Primark. Zit in een grote winkelstraat.

dankje! Handig om te weten! Het overdekte winkel centrum is wel goed te vinden dus?

Wat slapen betreft maar ik me niet zo'n zorgen hoor. We zijn niet zo veeleisend ;) Afgelopen mei gezellig een nacht door gebracht tussen de zwervers op het vliegveld van New York. Geen enkel probleem :n

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 12:20

Debbie schreef:
SulJinty schreef:

dankje! Handig om te weten! Het overdekte winkel centrum is wel goed te vinden dus?

Wat slapen betreft maar ik me niet zo'n zorgen hoor. We zijn niet zo veeleisend ;) Afgelopen mei gezellig een nacht door gebracht tussen de zwervers op het vliegveld van New York. Geen enkel probleem :n

Je moet op het trein/bus station waar je wordt afgezet de bus nemen naar het winkelcentrum, handigst is om even te googlen welke bus je moet nemen.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 17:45

Oh goed dat je het zegt! Hoe kom ik erachter waar ik uit de bus wordt gezet vanaf de boot?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:52

Debbie schreef:
Oh goed dat je het zegt! Hoe kom ik erachter waar ik uit de bus wordt gezet vanaf de boot?

Volgens mij staat dat op de website van DFDS, je wordt afgezet op het centraal station van Newcastle is.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:53

Het winkelcentrum heet het Metro Centre en als ik het goed heb is het vanaf het station bus 100 (even nazoeken is aan te raden).

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:07

Dat kleine stukje vanaf het station naar het winkelcentrum is makkelijk aan te lopen hoor.