Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Bonte_ schreef:Ik heb ook alle films gezien waar haaien in komen ... Jaws , Jaws 2 , jaws 3 ...![]()
elke keer als ik ben aan het zwemmen/ eerder dobberen en ik krijg schrik trek ik mijn armen in zodat ik niet lijk op een schildpad dat eetbaar is
IndianLady schreef:Tijgerhaaien en witte haaien, de haaien waar je bang voor zou moeten zijn, (ivm bijten/ opeten) zwemmen niet bij Turkije
Rond Australie, Zuid Afrika en Hawai zou ik banger zijn
Ja er zullen heus wel kleinere haaien in het Middellandse Zeegebied zitten, maar daar hoef je absoluut niet bang voor te zijn. Je kunt gerust gaan zwemmen.
barracuda's daarentegen zitten er wel. Maar wederom het zijn schuwe dieren.
Citaat:Dan heeft mijn opa dus mij voorgelogen, hij zei dat barracuda's wel voorkwamen in Turkije. Hij weet dat ik een angsthaas ben en dus ook bang was voor haaien ed
IndianLady schreef:Wiki:
In het wild kan het voorkomen dat een barracuda een mens bijt. Omdat de mens geen prooi is voor een barracuda blijft het vaak bij een beet. Dit soort incidenten komt vooral voor bij slecht zicht of als mensen naar de vissen toezwemmen.
De Grote Barracuda of grote zeesnoek (Sphyraena barracuda) is een straalvinnige vis uit de familie van barracuda's (Sphyraenidae), orde baarsachtigen (Perciformes), die voorkomt in de Grote, Atlantische en Indische Oceaan. In Amerika kent men de soort als zeetijger, cuda, becuna en zee- of zoutwatersnoek.
Dan heeft mijn opa dus mij voorgelogen, hij zei dat barracuda's wel voorkwamen in Turkije. Hij weet dat ik een angsthaas ben en dus ook bang was voor haaien ed