Vakantie Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cecile_Len

Vakantie Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 09:49

Haallloaaa bokkers,

Wij gaan binnenkort naar Parijs :D
Maar ik moet 1 dag voorbereiden!
Wat zou ik kunnen doen in Parijs wat je niet kunt missen! :o
Ik heb de standaard dingen al bedacht maar weten jullie daar meer van of weten jullie nog wat om te kunnen doen?
Ik heb al bedacht:

- Montparnasse
- Eiffeltoren
- Champs Elysées
- Palais Galliéra

Als je iets meer weet over deze gebouwen/straten of wat leuks weet om te doen?

Laat het weten! :j

Groetjes Cecile

Celiien

Re: Vakantie Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 09:56

-Louvre
-Notre Dame
-Versailles
-Arc d'Triomphe

bijvoorbeeld :')

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 10:26

Schilderswijk in Montmartre en de trappen op de Montmartre

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 10:29

Ik ga dinsdag :j volg dit dus even :))

Cecile_Len

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 10:32

Okee dat klinkt allemaal wel interessant!

Zijn jullie daar zelf ook eens geweest?
want als ik op het internet zoek staat er natuurlijk dat het leuk is, maar meningen zijn verschillend.
Wat vonden jullie ervan?

Bizzybijtje: Jaa ik ga 23 augustus ik heb er echt zin in!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 10:34

Ook het Quartier Latin is heel erg de moeite waard!
Dit is de studentenwijk in Parijs.
Met leuke pleintjes en terrasjes waar veel 'aparte mensen' rondlopen.
Studenten en anderen die voor wat geld, dingetjes op straat verkopen, of als ze iets goed kunnen gaan optreden.
Het is er altijd erg gezellig en van alles te zien, je kunt er zo een dag 'rondhangen'.

Ook langs de Seine lopen is leuk, daar heb je die boekenstalletjes en zo.

Cecile_Len

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 10:44

Is het de moeite waard om naar de montparnasse te gaan?
mika11: quarier latin lijkt dat een beetje op Luxembourg?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 10:51

Cecile_Len schreef:
Is het de moeite waard om naar de montparnasse te gaan?
mika11: quarier latin lijkt dat een beetje op Luxembourg?

Dat weet ik niet?
Het Quartier Latin ben ik een paar keer geweest. Vooral als het mooi weer is, is het heel erg gezellig en druk.
Echt vanalles te zien, en leuker dan alleen maar museums en zo bekijken.
Het heeft een bepaalde sfeer als je daar bent, maar dat is moeilijk over te brengen in een tekst :)

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:05

sacre coeur!! ( en idd Place du tetre, met de kunstenaars! )
Notre dame
La Defense ( Als je van shoppen en moderne architectuur houdt! ) = moderne zakenwijk!!
La Fayette ( warenhuis )
Louvre
Centre Pompidou

Leuke stad hoor, Parijs!! Ik wil volgend jaar weer!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:10

Oh Parijs is zo leuk :D
Ben er al een paar keer geweest en blijf het leuk vinden!

Quartier Latin is idd heel leuk. Echt een gezellig stuk van de stad. Veel leuke eetgelegenheden en gewoon veel gezelligheid :)

Een boottochtje over de Seine is leuk voor als je het wandelen even moe bent :D Kun je even lekker zitten en gewoon om je heen kijken (wel echt een toeristen-activiteit).
Het Musée d'Orsay is ook heel erg leuk (oud treinstation, mooi gebouw), Versailles is gaaf (is wel een stukje met de trein, maar goed te doen hoor).

Cecile_Len

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 12:13

Bedankt voor alle reacties!

Ik kom al een eind maar alle ideeen zijn welkom!

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:16

Bois de Boulogne was superleuk, daar kon je een bootje huren om zelf te roeien op een prachtig meer voor 14 euro voor anderhalf uur. Wanneer je bij de Arc de Triomf gewoon doorwandelt (wel een halfuur, je kan ook met de metro), kom je aan het bos. Wegbeschrijving is wel handig ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 11:35

Ik ben sinds gisteren terug ;)
Dinsdag; Over de Touilleries gelopen (oid :') Idd die grote tuinen _O- )
Woensdag; Notre Dam, Sainte Chapel (Mooi!!) en het Louvre. Doe geen moeite om de Mona Lisa te zoeken, volg gewoon de kudde wilde aziaten :j
Donderdag; Montmartre (Place du Tertre), Sacré Coeur
Vrijdag; Champ d'Ellysees

Ik raad aan om zeker een bezoekje te brengen aan Montmartre en de Sainte Chapel, en alles gewoon eigenlijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 11:38

Koop een lonely planet boek :)

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:19

Ik ben in juli een aantal dagen geweest! De volle dagen waren als volgt verlopen:
Dag 1: Vanaf Pont Neuf naar het Louvre gelopen (had achteraf gezien wel een metrohalte dichterbij kunnen nemen :+), van het Louvre naar de Champs D'Elysees, vanaf daar naar de Arc de Triomph. Terug over de Champs, naar het Petit Palais en Musee d'Armee.
Dag 2: Eiffeltoren (geen aanrader in spits daar naartoe te gaan, je bent een sardientje in de metro!! maar je valt iig niet om :D), Notre Dame, Saint Chapelle en 's avonds langs de Seine gelopen en een boottocht gedaan.
Dag 3: de wijk Montmartre bekeken, oftewel Sacre Coeur, het pleintje met alle kunstenaars en daar zijn we eigenlijk wel een uurtje of 5 blijven hangen. Was erg leuk!

Mocht je 1 dag moeten plannen:
- als je Louvre in wilt, dan moet je er vroeg zijn!!!! Wij waren er om kwart over 9 en er stond al een rij van 3 uur.... Dus wij namen genoegen met de buitenkant en de pyramide bewonderen enzo :P
- Champs d'Elysees vond ik leuk om even overheen te lopen en mezelf te verbazen over de soort winkels die er zitten. Maar voor de rest niet heel bijzonder.
- Arc de Triomph vind ik zelf een aanrader om even op te gaan. Heel bijzonder uitzicht als je ziet dat elke straat er bijna hetzelfde uitziet. Rij was ook niet erg lang, 40 minuutjes denk ik.
- Petit Palais en Musee d'Armee vond ik zelf niet bijzonder. Maar waren voor ons goed genoeg om even te schuilen voor de regen.
- Eiffeltoren vond ik zelf heel gaaf!! Wij gingen wel 's ochtends vroeg. Hadden een rij van ongeveer 40 minuten, maar toen wij naar beneden gingen toen was deze aanzienlijk gegroeid!! Maar super om het uitzicht te hebben en daarnaast is hij gewoon indrukwekkend!
- Notre Dame, vond ik zelf ook indrukwekkend! Mooi gebouw :)
- Saint Chapelle is niets bijzonders, zou ik niet aanraden en de rij daarvoor was te lang. Is het niet waard! (komt ook vooral omdat het een beetje lijkt op de Notre Dame en daar waren we net geweest en die is vele malen mooier!)
- Vooral 's avonds langs de Seine lopen! En als het kan een boottocht maken. Wij waren bij Vedettes de Pont Neuf geweest, de vrouw op de boot vertelde super leuk! Je krijgt leuke weetjes te horen en daarnaast is het gewoon bijzonder om alles verlicht te zien vanaf de Seine. Superromantisch 's avonds!
- Montmartre zou ik echt niet overslaan! De Sacre Coeur is ook echt wauwwww om te zien!! En daarnaast dat pleintje met kunstenaars heeft zo'n leuke sfeer! Wij hebben een leuke karikatuur laten tekenen op het pleintje, is zo gedaan in een minuut of 12 en is een heel leuk aandenken (kunstenaar was ook echt goed, je kunt het best eerst even een rondje maken als je een tekening wilt laten maken. Er zit zoveel talent en verschil in tekenstijlen etc.)

En laat die Afrikanen geen touwtje om je vinger doen om een armbandje voor je te knopen, want het enige wat ze willen is geldgeldgeld. Ook zal je lastig gevallen worden door een soort zigeunervrouwtjes met petities, of je even je handtekening wilt zetten. Niet doen!!
Ze lopen overigens door heel Parijs en staan vooral bij de grote attracties... (Tja, wij wisten al meteen dat het foute boel was. Maar vele mensen trappen er toch nog in...)

Mocht je 1 dag gaan; reis dan stukken af met de metro! Het deel dat wij de eerste dag gelopen hebben was ong. 14km en mijn voeten waren moe!! En dan zijn we nog maar in 1 klein deel van Parijs geweest op die dag... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:33

Als je naar het Louvre wilt moet je juist later komen!! Wij kwamen rond half 2 en er stond geen rij, we konden zo doorlopen ;)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:43

sacre coeur vond ik het mooiste, waanzinig uitzicht, en idd om de hoek erachter die schilderswijk/plein.

daar rijd ook een treintje dan zie je ook veel. voorals je moe bent. ik was met iemand die slecht ter been is, zo zagen we toch nog iets daarboven.

eifeltoren ben ik niet in geweest. louvre ook niet.

arc de triomf was ne teen demonstratie dus ik kon er niet in, met me en alles erbij. enige voordeel complete plein was auto vrij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:53

Sacre Coeur vond ik juist niks :o
Ja, het uitzicht wel, maar de kerk zelf niet... :n

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:57

Droomster schreef:
Ik[i]
En laat die Afrikanen geen touwtje om je vinger doen om een armbandje voor je te knopen, want het enige wat ze willen is geldgeldgeld. Ook zal je lastig gevallen worden door een soort zigeunervrouwtjes met petities, of je even je handtekening wilt zetten. Niet doen!!
Ze lopen overigens door heel Parijs en staan vooral bij de grote attracties... (Tja, wij wisten al meteen dat het foute boel was. Maar vele mensen trappen er toch nog in...)

Wij zijn ook 3 weken geleden ook in Parijs geweest en vind dit echt zo jammer van toch een mooie stad.
Mijn zoon werdt steeds elke keer lastig gevallen door de Afrikanen en ik steeds door de romavrouwen.
En geen 1x maar wel een keer of 30 op 1 dag en dan wordt je het toch wel zat.

De roma vrouwen die op hun knieen liggen op te bedelen op de Champs is toch geen gezicht :o
Bij de Sacre Coeur als de 1e trapje oploopt bij de hekken staat het vol van de Afrikanen en je komt er niet langs zonder lastig gevallen
te worden en wij hebben zeker 10 minuten staan te kijken of ze dit bij elke toerist deden en idd dat deden ze.

En dan nog boos worden als je zegt dat ze moeten ophoepelen :x

Nee helaas voor ons geen Parijs meer en ik snap niet dat de Franse regering hier niks (zichtbaar) aan doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:58

paddington schreef:
Droomster schreef:
Ik[i]

Wij zijn ook 3 weken geleden ook in Parijs geweest en vind dit echt zo jammer van toch een mooie stad.
Mijn zoon werdt steeds elke keer lastig gevallen door de Afrikanen en ik steeds door de romavrouwen.
En geen 1x maar wel een keer of 30 op 1 dag en dan wordt je het toch wel zat.

De roma vrouwen die op hun knieen liggen op te bedelen op de Champs is toch geen gezicht :o
Bij de Sacre Coeur als de 1e trapje oploopt bij de hekken staat het vol van de Afrikanen en je komt er niet langs zonder lastig gevallen
te worden en wij hebben zeker 10 minuten staan te kijken of ze dit bij elke toerist deden en idd dat deden ze.

En dan nog boos worden als je zegt dat ze moeten ophoepelen :x

Nee helaas voor ons geen Parijs meer en ik snap niet dat de Franse regering hier niks (zichtbaar) aan doet.

Ben je weleens in Rome geweest? Das nog 100x erger namelijk ;)

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 16:00

Nee gelukkig niet denk ik ;)
Ik kom regelmatig in grote Hoofdsteden maar gelukkig nog nooit zo erg meegemaakt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 16:02

paddington schreef:
Nee gelukkig niet denk ik ;)
Ik kom regelmatig in grote Hoofdsteden maar gelukkig nog nooit zo erg meegemaakt :D

We zaten te rusten voor het Colosseum en zijn binnen 5 minuten door 8 verkopers lastig gevallen :D Zo is het daar ongeveer _O- Dus in Parijs is het inderdaad ook vervelend, maar het valt op zich nog wel mee. Alleen idd veel van die trucs om geld van je te krijgen, dus het armbandje laten knopen (zeggen ze dat ze het alleen willen demonstreren, doen een touwtje rond je vinger en gaan knopen....en dan mag je dokken ;) ), petities, ring laten vallen, zeggen dat hij van jou is, je pakt hem aan en later komt hij om geld vragen voor die ring. Zo ongeveer :+

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 16:17

Wij gingen via zijstraatjes bij de Sacre Coeur richting een metrostation maar
daar werdt ook van alles aangeboden van goud tot sigaretten om de 5 meter :+

Ik zo´n 10 jaar geleden ook in Parijs geweest en toen vond ik het wel meevallen.
Dus ik kan Rome van het to do lijstje afhalen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 16:22

:oo NEE!! Rome is echt een geweldige stad!! >;)
Niet laten afschrikken door die verkopers :))

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 16:31

Nee joh!
Ik ben niet bang voor een paar vervelende verkopers.. alleen als ze aan mijn kind komen wordt ik link zoals in Parijs.