Reis naar Kenia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Megan_

Reis naar Kenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 13:31

Hello :)

Mijn vriend en ik hebben poosje terug een reis geboekt naar Kenia :) We gaan as November 3 dagen naar Bamburi Beach (Mombasa), dan 4 dagen op privesafari (Amboselli, Saltlick, Tsavo east&west), en tot slot weekje naar Kole Kole resort aan Diani Beach.. In totaal gaan we dus 2 weken naar Kenia (Oost/Midden/Zuid)

Maar in het licht van de droogte en hongersnood daar (zie het nieuws, reclames giro 555 enz) maak ik mij een beetje zorgen of deze vakantie uberhaupt wel door kan gaan. Weet iemand of er al negatieve reisadviezen zijn gegeven? (Nog geen contact opgenomen met reisbureau).

November lijkt nog ver weg, maar het schijnt al 16maanden niet te hebben geregent daar dus ik heb er niet zo veel vertrouwen in dat het voor November nog flink gaat regenen daar..

Zijn er bokkers die recent daar geweest zijn of ook een vakantie daar naar toe hebben geboekt?

Groetjes Megan

kistaah

Re: Reis naar Kenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:06

Ik ga 1 november heen. Vlieg op Nairobi, ga dan met de trein naar Mombasa en dan zie ik het wel weer verder. Ik maak me er eerlijk gezegd niet zo druk om en denk niet dat er een negatief reisadvies is. Er is immers geen oorlog oid, 'slechts' tig vluchtelingen.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 23:27

Zoals ik het nu begrijp is het in het noorden zo dat je neer wordt geschoten voor een glaasje water..
Het is ook wel een beetje cru als je daar lekker all inclusive en net buiten het resort mensen dood gaan van de honger en dorst.. Het wild schijnt ook allemaal af te sterven door de droogte. De vakantie glorie is dan wel een beetje weg...

Overigens heb ik contact gehad met Roger waarbij ik de safari heb geboekt en hij zegt dat er in Zuid Kenia geen problemen zijn dus dat is fijn om te horen :)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:26

Gaaf dat je naar Kenia gaat! :D Ben er zelf ook geweest 4jaar geleden voor drie weken en echt geweldig! <3 Heb nog contact met de schoon maker uit ons hotel (Le soleil in Mtwappa net buiten de drukte in Mombassa) Zal hem zo even smse voor je hoe erg de droogte bij hem is! Me ouders zijn ook van plan om hem weer wat geld te sturen doen we elk jaar rond kerst en oud&nieuw of als het erg slecht gaat in Kenia zo als met die verkiezingen...

Verder als je nog tijd over heb moet je echt naar Malindi gaan! Hele mooie stad en ook breed strand met onwijs mooie zee! <3
Ook simba hills is de moeite waard hier loop je met een ranger naar de water vallen *D

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:38

Mijn vader is net terug uit afrika, er werd hem daar afgeraden om erheen te gaan omdat je gezien wordt als rijke toerist en dus de kans op overval enorm groot was. Hij zat in Mombassa gewoon veilig maar meer naar het noorden wordt het idd gevaarlijk.

Onderschat de tig vluchtelingen niet. betekent niet dat ze je niet van het leven zullen beroven voor je geld om hun familie te onderhouden. Terwijl mijn vader er was is er een nederlander vermoord. ( roofmoord)

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 22:44

Thanks voor jullie reactie!! Heel erg bedankt voor de tips!!

Vooral voor dat laatste ben ik ook bang, die mensen hebben niks meer te verliezen.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:53

Ik zou ook een beetje voorzichtig zijn. Moeilijk! Ik had toen al het idee; toen we met ons touristenbusje door bepaalde gebieden reden dat sommige Kenianen niet echt blij met onze komst waren.

Ik ben trouwens ook naar Bamburi Beach geweest, enorm naar mijn zin gehad! Helaas alweer 7 jaar geleden ;)

Succes met je beslissing, mocht je gaan veel plezier!

Persoonlijk zou ik de reis denk ik uitstellen. Ik zou bang zijn daar momenteel veel dierenleed te zien in de parken. Misschien dat even ergens natrekken?

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 01:13

Bamburi is prima middenklasse hotel zo te lezen uit Zoover. Was dit ook jou ervaring? Hoe was het allinclusive eten daar? Heb je nog excursies gedaan via het hotel?

Ik had al contact op genomen met de gids waarbij ik de privesafari heb geboekt, maar die beweert dat er in Zuid Kenia geen droogte is en dat alle safari's gewoon doorgaan. Ik heb mijn vakantie 2 maanden geleden geboekt dus als ik wil annuleren ben ik 10% kwijt? Anders zou ik lastminute moeten wachten en annuleren wegens calamiteiten, maar eer je dan je geld hebt is mijn verlof alweer voorbij!!

Best lastig!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:36

van wat ik begrijp van familie die daar woont is het vooral in het noorden erg. Als je in het zuiden zit zul je er weinig last van hebben, behalve dat het eten erg duur wordt. (Waar je dus als europeaan geen last van hebt, dat is voornamelijk het probleem van de lokale armere bevolking)

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:43

Ik heb prima ervaringen met dat hotel. Lekker eten (zelfs voor iemand die vegetarisch eet ;) ). Leuk/vriendelijk personeel. Beetje simpel ingerichtte kamers maar het was er prima schoon. Maar nogmaals dit is wel 7 jaar geleden :)

Op het strand zijn er wel veel Kenianen die je van alles aan proberen te smeren. Een rustige strandwandeling zal er dus niet inzitten. Als je iets van die mannen wilt kopen ding dan vooral goed af. Zij vragen echt veel te hoge prijzen. Wij hebben op het strand een dolfijnen-uitje geboekt en ik moet zeggen dat was erg leuk en goed georganiseerd (was een tip van de reisleidster)!

Als je iets van snoep aan de lokale bevolking (kinderen) wilt geven, geef dan niet persoon een hele zak want dat kan wel eens een flinke knokpartij worden :')

In dit hotel -> Saltlick Lodge, hebben we geslapen met de safari (Tsavo West)
Afbeelding
Afbeelding
Dat was echt geweldig!

Ik krijg echt de kriebels om er weer terug naar toe te gaan!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 18:08

Goed om te lezen!!

En die foto's beloven veel moois, ik ga ook precies daar heen!!

die strandverkopers hadden we op Bali ook, erg irritant maar voor hun is het een way of life!! Iemand hier bekend met het Kole Kole resort? Daar verblijven we de laatste week!

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:10

In tsavo heeft het iig nog geregend in april :D wij hebben toen namelijk echt noodweer gehad :j

De vluchtelingen zitten voornamelijk in het noorden en daar zou ik me niet al te druk om maken :n
Diani beach is duur en de weg ernaar toe niet altijd even veilig voor blanken, zorg dus dat je een bekende/bevriende keniaan meekrijgt :)

De weg naar malindi werd ons toen echt afgeraden ivm milities die voornamelijk blanken toeristen te pakken nemen en veel mensen zijn er zwaar bewapend. Maar iig een super mooie stad!
Verder is natuurlijk een duiktripje naar wasini zeker de moeite waard en eigenlijk onmisbaar. Probeer wel te regelen dat je met een kleine groep gaat (bijv mensen uit et hotel) zodat je niet met 30 man in de bus zit en ook niet met 30 man het water in hoefd als de dolfijnen tevoorschijn komen ;)

Heel veel plezier!!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:14

Hé wat leuk!
Ik ben in 2008 met school 2 weken naar Kenia geweest (om scholen te helpen enzo) en daar zaten we in het Baobab Beach Resort, volgens mij heel dichtbij Kole Kole resort :D Tis daar zo mooi!!
Kenia is sowieso super gaaf <3 heeel veel plezier!

(daar op het strand zijn trouwens ook veel strandverkopers O:) )
Laatst bijgewerkt door 1234 op 28-08-11 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:24

Wij hebben in 2009 twee weken door Kenia getrokken met een privé safari
GEWELDIGE ervaring :D
We hebben er ook ons Plan-kindje bezocht (ik weet niet of jullie dat kennen in Nederland) en dat was echt heel aangrijpend om er een dag bij die mensen door te brengen.

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:47

Ik heb 2 jaar in kenia gezeten en ik kan je vertellen dat je in de buurt van Diani nergens zorgen over hoeft te maken, daar is het veiliger dan in de randstad.
Ik weet niet of kole kole echt in Diani zit of in Ukunda, Ukunda is namelijk een kilomter richting binnenland en echt een typische keniaanse nederzetting.
Leuke bar is trouwens fourty-thieves, taxi (matatu) kost je ongeveer 15chilling.
In Diani is wel erg veel sekstoerisme en 's nachts in de clubs zie je tientallen meisjes onder de 16 met oude vieze mannen meegaan, vaak in ruil voor een drankje o.i.d.
Als blanke kan je trouwens zo in elk super luxe (200+euro per nacht hotel) aan het strand naar binnen lopen en daar aan het strand gaan zitten en chillen, niemand die dat vreemd vind en je hebt geen last van de beachboys en verkopers. Diani Reef hotel is bijvoorbeeld een aanrader.
Goede Pizza's en Espresso kan je vinden bij Aniello's, een echte italiaan. ;)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:43

Weet niet of je het al heb gelezen maar anders moet je lezen; De blanke masaii, gaat over een zwitserse vrouw die voor vakantie daar kwam met haar toenmalige vriend en daar werd ze op de boot van mombassa verliefd op een masaii. Later gaat ze ook bij hem wonen enz, echt heel leuk boek en je leert meteen wat over Kenia *D

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:45

Dat boek hebben wij ook gekocht in Kenia. Mooi boek!
Er is ook een verfilming van, maar het boek is beter, zoals gewoonlijk :P

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:51

En dat boek speelt zich in precies de dorpen Ukunda en Diani af..... en ook op exact dezelfde veerpont als welke jij moet gebruiken....

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:42

Ja indd! Film vond ik zelf niks aan maar het boek heb ik denk al 10x gelezen zo mooi ! `

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:55

Negatieve reisadviezen kan je inzien via de website van buitenlandse zaken. Ik ga er over anderhalve week heen ivm werk. Ik blijf vooral in de hoofdstad en iets ten noorden daarvan. Ik zou me meer bedenken hoe je een lokale organisatie kan ondersteunen met de situatie daar, dan dat je je druk moet maken om lastige verkopers op een strand, maar goed...
November is toch het begin van de warme natte periode? Volgens mij moet je heel blij zijn met een droge periode in die tijd; dan zie je juist veel wild rond de overgebleven poelen zitten.

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 23:03

stefan3 schreef:
Goede Pizza's en Espresso kan je vinden bij Aniello's, een echte italiaan. ;)

Daar hebben wij ook heerlijk gegeten na 2 weken in de binnenlanden!!! :-)

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 08:46

Zunzuncito schreef:
Negatieve reisadviezen kan je inzien via de website van buitenlandse zaken. Ik ga er over anderhalve week heen ivm werk. Ik blijf vooral in de hoofdstad en iets ten noorden daarvan. Ik zou me meer bedenken hoe je een lokale organisatie kan ondersteunen met de situatie daar, dan dat je je druk moet maken om lastige verkopers op een strand, maar goed...
November is toch het begin van de warme natte periode? Volgens mij moet je heel blij zijn met een droge periode in die tijd; dan zie je juist veel wild rond de overgebleven poelen zitten.

En hoe is het daar?

@Stefan3: Dank je voor je bericht. Die bar die je omschrijft, waar zit die? En zoals ik van jou begrijp ging je wel je resort af en op onderzoek uit? Aniello's klinkt ook goed.

Kole kole is een onderdeel van Baobab resort, volgens mij zit dat aan Diani beach. Niemand bekend mee? En bamburi beach? Daar brengen we de 1e drie dagen door voor we op safari gaan!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:54

Wij zijn vanuit ons hotel daar (le soleil) 2 middagen richting bamburi beach gegaan. Vonden het alleen heel druk, wel mooi hotel! (Zijn even binnen wezen kijken omdat kennisen er ook heen gingen :+ ) Maar je kan daar haast niet op het strand liggen... Staat vol verkopers vond het voor 2x een uurtje leuk maar verder zou ik er niet hoeven zitten :o Wij hadden bij le soleil een heel mooi groot breed strand met in totaal 2 kraampjes aan de zei kanten! Heerlijk! *D En het ''echte leven'' lag op 2 min lopen achter t hotel :P

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:37

Wauw, ik ben er maar een paar dagen geweest, maar wat een mega tourisme daar! Had ik nooit verwacht! Hordes amerikanen en europeanen die op safari gaan, in het begin dacht ik dat het een grapje was maar er rijden elke ochtend honderden jeeps en matatu's af en aan naar hotels om mensen op te halen...
Een paar dingen die mij opvielen:
- Nairobi ruikt puur naar uitlaatgassen, het is altijd druk op straat en heeft op een paar grote parken na niet echt iets om naar uit te kijken. Ik stel me zo voor dat je daar niet lang wil blijven hangen.
- Mensen gaan erg netjes gekleed: een groot verschil met ontwikkelingslanden in latijns Amerika waar ik ben geweest: ik heb binnen en buiten Nairobi zelden mensen in vodden zien rondlopen. Dat vinden ze dus belangrijk: goed gekleed gaan.
- Een heleboel vreemde beesten (vooral vogels) zijn al te vinden in de grote stad en op het platteland; erg leuk om te zien! En na 8 dagen weinig ongewenste kriebelbeestjes in je koffer/bed viel me ook niet tegen.
- Ik vind Kenianen geen natuurtalenten wat betreft hoffelijkheid naar toeristen/buitenlanders toe (dat zie je dan weer veel meer in Latijns Amerika)
- Met een lach op je gezicht zit je als snel in een gesprek. Dat lachen mag ook wel, want de hordes (werkende) Amerikanen die ik daar tegenkwam kunnen ongelooflijk lomp zijn tegen hotel personeel.
- De swahili taal is erg mooi om naar te luisteren: zacht en langzaam en met veel uitdrukking in je gebaren; ik heb genoten van de bijeenkomsten waar ik geen r33t kon verstaan, maar wel kon kijken en luisteren.
- Volgens mij ga je daar een supertijd tegemoet, zeker als je eenmaal op weg bent, veel plezier!

P.S. Ik weet niet of je dicht je bij de grens met Somalië gaat zitten, daar zijn wel wat dingen voorgevallen in de laatste weken, dus daar moet je oppassen en er wordt in Nairobi ook gewaarschuwd voor opbouwende spanning in die streek: http://youtu.be/e35GrBisuK0

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:21

En, ben je al geweest? Ik ben erg benieuwd naar jou ervaringen want ben zelf nog aan het twijfelen (kenia/ Namibie/ Zuid Afrika/ Mexico of Suriname). Welke trips heb je gedaan en wat was je ongeveer kwijt aan je vakantie?