Bagage...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bagage...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:57

Ik heb al zitten zoeken maar vond 2 oude topics en geen antwoord op mijn vraag.

Ik zit momenteel mijn koffer in te pakken voor 2 weken Rhodos.
En ik ben nogal van de ál mijn kleren moeten mee O:)

Goed.. ik heb een best grote koffer van vriendlief, maar die weegt zelf al 5 kilo ^)
Ik ga het er denk ik net niet mee redden.. en ik ga zeker denk ik over de 20 kilo heen.

Daar raak ik al in de war.. ticketvoorwaarden zeggen 20 kilo, transavia zegt tussen 20 en 30 kilo.. Brussel airport zegt max. 32 kilo pér koffer..
Wat is het nu dan? :+

Dus ik dacht ik neem nog mn iniminikoffertje mee als handbagage :)* heb ik vanuit down under ook gedaan aantal jaren terug.
Maar nu lees ik dat je dan bij Transavia je echt maar 1 stuks handbagage mee mag en je dan dus geen handtas nog ernaast mee mag nemen. :?

Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben? Blijkbaar zijn er nieuwe regels sinds afgelopen 5 april..

Goed mocht dat dus niet kunnen, is het dan eigenlijk toegestaan om 2 koffers als ruimtebagage mee te nemen? (naja een grote en de mini dus...).
En dat zal vast wel extra betalen zijn.. wil ik ook niet... *zucht* -O-
Ik weet anders echt niet hoe ik alles mee moet krijgen := En nee dingen weglaten is echt echt geen optie... ^) als het even kan :')

Stressssss. Ben toe aan vakantie... _O-

SAKKIA

Re: Bagage...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:01

Niet op de luchthaven afgaan in elk geval, je moet ook weer terug en misschien gelden er op dat vliegveld wel andere regels.
Ik heb ook altijd een trolley mee als handbagage, daar gaat tijdens het inchecken ook mijn handtas in, beetje proppen past wel :j En na de douane gaat die er weer braaf uit :+
Doe in de trolley vaak de boeken en de schoenen :+

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:04

jaaa, je mag maar 1 handbagage hebben en je koffer mag meestal maar max. 20 kilo wegen!
Als hij zwaarder is dan 20 kilo mag het wel maar dan moet je per zoveel kilo, zoveel extra bijbetalen duss of je daar nou zo vrolijk van wordt weet ik ook niet ;)

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:11

Hangt echt van de luchtvaartmaatschappij af, en niet van het vliegveld. Betalen voor een te zware koffer wil je niet, dat is echt heel duur (vanaf 100 of 150 euro voor de eerste 25 kilo te zwaar of zo). Een tweede koffer inchecken kost minder, varieert van 25 tot 75 euro, weer afhankelijk van je maatschappij.

En ook de regels voor je handbagage bepaalt Transavia in jouw geval. Als zij zeggen dat je maar één stuk handbagage mee mag, dan is dat zo.

Ik zou toch overwegen iets minder kleren mee te nemen. Ik ben twee maanden in Amerika geweest met een koffer van 20 kilo en een trolley als handbagage, dan moet twee weken op een warm Grieks eiland toch ook wel lukken? :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:14

Nou dat is voor mij niet veel hoor, maar ik heb mezelf wel uitgedaagd dit jaar om met minder kleren op vakantie te gaan :+
Ik weeg thuis ook altijd al even, maar word toch vaak ook lichtelijk nerveus als ik moet inchecken en mijn koffer op die band moet :o

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:23

Let er ook op dat de handbagage koffer aan de afmetingen van Transavia voldoen.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:27

Hoeveel je mee mag nemen hangt overigens ook af van waar je heen gaat, op intercontinentale vluchten is het vaak wel 32 kilo, binnen Europa vrijwel altijd 20 kilo.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:27

Haha, ik heb ook net mijn tas gepakt voor de vakantie !
Ik heb volgens mij veel te veel mee,

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:33

Hoe kom je aan 20 kilo met alleen kleding voor een zomerbestemming:P ? Ik heb letterlijk m'n hele zomergaderobe ingepakt en de koffer was nog geen 10 kilo. Daarbij had ik ook wel een volle handbagage zo'n allstar bowlingbag.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:45

Transavia is veranderd, je mocht altijd zonder bij te betalen ik dacht 20 kilo meenemen. Nu hebben ze dat uit de ticketprijs gehaald en moet je 7 euro bijbetalen voor 15 kilo en 10 euro voor 20 kilo. Als je daar overheen zit gaat dat een duur geintje worden. Per kilo mag je namelijk aardig wat dokken. Als ik alleen met handtas vlieg (5 kilo) neem ik een klein koffertje, die prop ik zoveel mogelijk. Vaak hoef je die niet te wegen (Eindhoven tegenwoordig wel, Amsterdam niet) en als je wel moet wegen, al je kleren aantrekken en na de douane weer erin proppen. Het is ook geen systeem :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:59

Ik vlieg met Arke Fly zowel heen als terug, maaaarrrr op de heenweg vlieg ik Comfort en mag ik 25 kilo meenemen.
Terug echter vlieg ik economy en mag ik maar 20 kilo meenemen.
Wel 7 kilo handbagage :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:17

oke.. 20 kilo dus.. :\ dat bijbetalen klinkt als een duur grapje dan ja :=

nou de kleren vallen wel mee, maar 3 pumps en gewone schoenen.. en dingen als lenzenvloeistof, make-up ed dat tikt toch wel aan ^)

dat minikoffertje kon toen ook als handbagage mee, dus dat doe ik dan maar gewoon en als het moet prop ik daar die handtas wel in dan ja :)* *is best goed in stouwen* :D

ik begin me echt af te vragen hoe ik dat ooit heb gedaan met 1 backpack voor een hele maand :')

Nickey ik zie het al voor me _O- wij vliegen vanaf Brussel trouwens.. ervaringen daar met wegen?

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:21

Je hebt voor lenzenvloeistof ook kleine verpakkingen, net als voor shampoo en douchegel en zo. Dat scheelt vaak echt al heel veel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:24

ik heb voor shampoo enzo al kleinere dingetjes :j
vloeistof wel grotere, ik knoei nogal en ik kan ook alleen tegen deze..
ik moet even wachten tot ik wat jurken van de stomerij terug heb en dan wordt het vrees ik toch kiezen en dingen niet meenemen :') -O-

edit: :)* en anders leid ik gewoon vriendlief af avond voor vertrek en prop snel nog wat bij hem erbij hahaha :D O:)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-07-11 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:25

Die kleine verpakkingen zijn echt te klein hoor :')

Maar idd, mijn gewicht komy ook van de beautycase en waar ben je op vakantie, zonder verschillende riemen, 20 armbanden en kettingen e.d. Helemaal nergens hoor :+
Komend weekend ga ik een weekend feestvieren met vrachtwagenchauffeurs en dat is al een uitdaging :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:27

sakkia snapt mij :D
ik heb écht die 3 riemen nodig.. en mn ondergoedsetjes die bij de bepaalde jurkjes horen.. en dus ook de pumps die erbij horen.. en de krultang.. en de beautycase.. en en en.. :+
*zucht*

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:31

Ja en een beautycase is al snel anderhalve kilo............ leeg :+

Ja ik ken je probleem ik heb precies hetzelfde, soms tot grote frustratie van mezelf.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:31

Dan is het in dit geval 'wie mooi wil zijn, moet bijbetalen bij het inchecken' :D

Wat lenzenvloeistof betreft, ik gebruik liefst ook altijd dezelfde, maar je kunt wat uit een grote fles overgieten in een klein flesje, dat doe ik altijd tenminste. Maar goed, als je de helft ernaast gooit schiet dat niet erg op natuurlijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:33

Justy :D
tis nie eerlijk.... ^) haha :D
Nou we zullen zien.. hopelijk zit ik er net onder en anders weeg ik die van mijn lief en ga ik even met de wimpertjes knipperen }:)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:38

Oh maar vriendlief wil altijd wel wat van mij in de koffer hoor, maar die is ook altijd spannend met wegen. Die is namelijk net als ik, maar dan de mannelijke versie :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:40

sakkia ik vrees ook met grote vrezen.. hij plaagt mij nu met mijn koffer maar ik sta denk ik woensdag goed te grijnzen als al zijn buckles en cowboylaarzen en hoeden er in moeten O:) :D

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:41

Dat bagageprobleem had ik toen een half jaar wegging en ik ook dingen als beddegoed mee moest nemen.. maar twee weken vakantie en dan nog niet kunnen beperken tot 20 kilo.. ga je drie keer per dag iets anders aandoen ofzo? :D
Kijk eerst eens naar wat écht meemoet. Moeten die vier paar schoenen persé allemaal mee, of kun je ook een paar thuislaten? Heb je al die rokjes, jurkjes en t-shirtjes allemaal nodig, of kun je misschien met eentje minder ook toe?

Succes :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:42

Oh ja die heeft mijn liefje niet, maar hij wil wel elke dag want anders aan :j En ook 3 paar schoenen mee ongeveer, en 2 paar slippers (1 paar voorbijhet zwembad, 1 paar voor netjes)
Ik ga pas volgende week maar ik leg deze week al alles klaar, scheelt een hoop stress, aangezien wij 's nachts vliegen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:44

ik heb idd overdagkleding en avondkleding ingepakt.. :o

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:47

Oh ja ik draag bij het zwembad en op het strand niet hetzelfde hoor :+
AEn ook elke avond iets anders. Bij het zwembad kan het wel een dagje of 2 langer :j