_Tamara schreef:Bedankt allemaal voor de reacties! Al die leuke bestemmingen, we beginnen toch wel erg te twijfelen haha.
Mexico wordt 'm waarschijnlijk voor volgend jaar niet. Mijn moeder ziet het namelijk niet zitten. Vorige week zijn er namelijk 100 mensen dood geschoten door de drugsbendes daar, daar zaten ook toeristen bij. Weet ook niet altijd of die berichten 100% waar zijn, maar als we er nu heen zouden gaan, zouden we er niet met een fijn gevoel heen gaan.
@ Douraque, hoe was de criminaliteit in Kenia? Het lijkt ons namelijk wel erg interessant om naar Kenia te gaan, maar de berichten over de criminaliteit op zoover, etc staan ons wel een beetje tegen..
Een doe-vakantie zijn we trouwens ook niet echt van plan als we naar Curacao gaan, we willen dan gewoon een paar dagen wat dingen gaan bezoeken (bv. Willemstad, dat dolfijnengedoe) en de rest lekker aan het strand liggen.
We zijn ons nu trouwens ook wat aan het verdiepen in Gambia!
Niks van de criminaliteit gemerkt. Kijk in Mombasa stad of Nairobi stad zal het wel hoog zijn, maar in de dorpen merk ik er niks van. Ik ga gewoon alleen in een matatu (oud krakemikkig busje) van ons huis naar een strandtent of naar de supermarkt. Maar je moet natuurlijk niet met je peperdure camera, sieraden en dat soort dingen lopen "flashen". S'avonds is het aan te raden om per taxi naar een leuk lokaal restaurant te gaan (als je niet in je hotel wil eten).
Ik hoorde van vrienden die pas naar Gambia zijn geweest dat zij er nooit meer heengaan, ze werden zo lastig gevallen door die mensen en totaal niet vriendelijk (heel opdringerig).