Ervaringen 'verre' / 'aparte' reizen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tamara

Ervaringen 'verre' / 'aparte' reizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 19:24

Hallo :wave:

Wij zijn alweer plannen aan het maken voor februari 2012. Dit is eigenlijk onze hoofdvakantie, en de grenzen worden steeds verder verlegd.. :P Ik was dus eigenlijk heel erg benieuwd naar wat ervaringen van landen die wij in gedachte hebben voor februari. We hebben gekeken voor Curacao, Kenia, Malediven, Dominicaanse Republiek en Mexico.. Maar de DP & de Malediven vallen af, misschien een andere keer.

Dus ik zou graag jullie ervaringen willen weten van:
- Curacao
- Kenia
- Mexico

Wij hebben ons al wel verdiept in Curacao, een aantal vrienden van ons zijn daar ook geweest dus zodoende hebben we daar al wat info over. Maar bij Kenia & Mexico hebben we eigenlijk geen beeld.. In Kenia willen we bv. wel op safari, is de savanne dan ook dichtbij de resorts (aan de kust)? En bij Mexico, hoe zit dat dan met de bezienswaardigheden van de Maya's (ook resorts aan de kust)?

Alvast bedankt voor de moeite. :)

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:38

Hooi, Hier een Mexico-verslaafde :o . Ben er de afgelopen 12 jaar inmiddels 13 x geweest.
Wij gaan er steeds naar terug (de laatste jaren naar Sandos Playacar in Playa del Carmen) omdat het kompleet voldoet aan onze :list: eisen :
schoon hotel met super strand (laatste van een hotelzone dus rechts geen andere hotels meer)
er voldoende variatie is in eten en drinken
we kunnen (water)sporten : snorkelen/duiken/fietsen/spa/fitness enz.
we er leuk en veilig kunnen winkelen en uitgaan, van terrasjes tot mega-discoteken en nachtclubs je kunt er bijvoorbeeld heen lopen en dan terug met een taxi of het wordt georganiseerd vanuit het hotel
er heel veel te zien en te doen is op het gebied van cultuur en natuur , de meest binnen een uur met bus/taxi zoals bijvoorbeeld de parken Xcaret/ en Xel-Ha en de maya-tempels : Coba en Tulum
het gewoon heerlijk genieten is met een drankje in de hand luisterend naar een goede latin-band.
Als je vragen hebt, mail ze gerust, groetjes
marijke

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:50

Wat voor vakantie wil je? Een doe-vakantie of vooral luxe/uitrusten?

Kenia is heel gaaf als je wat meer het binnenland in trekt, bijvoorbeeld stammen bezoeken of wildlife bekijken. Maar dan moet je er niet aan denken dat je in een luxe omgeving terecht komt, dan slaap je meestal in tenten/grote hutten/onder de sterren. Je moet er van houden, doe ik persoonlijk niet omdat ik een hekel heb aan zand maar mijn vader is bijvoorbeeld groot fan en zou er het liefst gaan wonen. :)

Als je een bounty vakantie wil moet je voor Curaçao gaan, en Mexico heb ik geen verstand van.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 20:39

Bedankt voor jullie reacties! Hier hebben we echt wat aan. :)

We willen eigenlijk een beetje een combinatiereis doen, bv. 4 dagen lang wat bezoeken en dan een dagje aan het strand.

Mexico klinkt heel erg gaaf, vind het ook erg leuk dat de bezienswaardigheden dichtbij zijn. Daar gaan we nu serieus over nadenken, hadden ook al een erg mooi hotel gevonden in Playa del Carmen.

Hmm, in Kenia onder de sterren in tenten klinkt wel erg avontuurlijk, maar is denk ik niet wat voor ons :+ Mijn vader heeft namelijk ook een enorme hekel aan strand en we vinden camperen ook vreselijk, haha. We willen wel absoluut een keer op safari, maar dan moeten we maar een geschikte rondreis zoeken.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:42

_Tamara schreef:
hadden ook al een erg mooi hotel gevonden in Playa del Carmen.

welk hotel, ik ken de meeste hotels en hun ligging in Playa del Carmen wel.

_Tamara

Re: Ervaringen 'verre' / 'aparte' reizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 22:09

Riu lapita!

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:13

Kijk eens in puerta vallarta in Mexico. Arke fly gaat daar per oktober/november rechtstreeks naar vliegen. Hotel Los Arcos is niet in een hotel zone. en dat trekt ons altijd. Zo maak je makkelijker leuk contact met de mensen van daar. Hotel ligt Direct aan het strand en er is op de malekon/boulevard altijd een hoop te beleven.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 16:57

Oké bedankt :) Dat klinkt wel goed!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 17:02

Venezuela? En dan Isla Margarita. Paar jaar geleden geweest, en dat is echt een bounty eiland *D
Dit zagen we als we het hotel uitliepen:
Afbeelding

Helaas veel armoede en criminaliteit daar. Kreeg op dag 1 van de hostess al te horen dat ik mijn gouden ketting af moest doen, want die wordt gewoon van je afgetrokken. Dit hoor je ook wel over andere landen, dus heb me geen zorgen gemaakt! Hoe dan ook...echt een super vakantie gehad daar! Zulk lekker eten daar, en een super mooie omgeving.

Volgende op mijn planning is Zuid-Afrika of Mexico. Daar ben ik nog niet over uit :P

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 12:09

Hmmm lekker, dat ziet er ook wel erg fijn uit :P Maar wel erg jammer dat er zo veel criminaliteit is daar, het moet wel veilig zijn..

Kenia wordt het daarom zoiezo niet, dat moet wel heel onveilig zijn buiten de resorts.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:46

Wij hebben ons in Mexico nog nooit 1 seconde onveilig gevoeld en dat was op Isla Margarita, Dominicaanse Republiek, Cuba en Jamaica wel eens anders !

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:49

_Tamara schreef:
Riu lapita!

Gefeliciteerd trouwens !!! *\o/* *\o/*

Mooi hotel, maar niet direkt aan het strand van de hotelzone, ze hebben een stukje strand met beachclub en daar kan je dan met golfkarretjes naartoe gebracht worden.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:47

Ik ben vorig jaar in kenia geweest en tjuah ik ben luxe gewend (cannes, dubai) en ik moet eerlijk zeggen ik had weinig te klagen met mn rondreis.

Ben er 2 weken geweest, waarvan 8 dagen safari en een paar dagen strandvakantie.
Safari was super! Het is inderdaad mogelijk dat je in een grote soort tent komt te slapen maar die zijn wij niet tegengekomen maar van wat ik heb gehoord heb je gewoon normale faciliteiten. Alleen moet je niet verwachten dat je wifi hebt midden in de jungle:P.

Wij sliepen elke nacht in een hotel(lodge) of huisje. En ik had bij allen gewoon een nette ruime badkamer(sommige zelfs inloopdouche), geen problemen gehad met bedden of kussens en een klamboe over het bed. En ik moet zeggen het eten in kenia was super!, lunch en avondeten is warm ik ben een lastige eter maar ik at vrijwel alles.

Laatste week hebben wij in Mombasa gezeten aan het strand, mooi hotel (hoorde nog 2 andere bij) grote kamer, erg grote badkamer, mooi zwembad, onbeperkt eten. Watersportfaciliteiten (snorkelen, duiken, enz)
Het is mogelijk om mombasa in te gaan wij hebben het niet gedaan (moe van safari haha), overdag is het zoiezo geen probleem. En van sommige mensen hoor ik dat het uiteindelijk savonds ook nog wel meevalt. Nairobi (hoofdstad) moest erger zijn qua criminaliteit.

Alleen echt discotheken? voor zover ik weet zijn die er niet echt haha:P, we hadden wel avondvermaak in het hotel.

Het fijne was dat de gehele safari tot aan je strandhotel toe geregeld werd voor je. Elke dag reed je een stuk van lodge naar lodge en de laatste dag vlogen wij vanaf nairobi naar mombasa voor het strand.

Maar als je echt luxevakantie wil dan raad ik dubai aan, hotel Al quasr of Min A Salam(aan het strand).

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 17:57

Bedankt duikpaardje! :)

Met welke organisatie was jij dan Stephanie? En ik ben dit jaar al in Dubai geweest, we willen wel een keer terug maar dan over een paar jaar.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:23

Oeh ik houd dit ook in de gaten, ga in september naar mexico voor het eerst :j

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:37

Ik ben een aantal jaar geleden 5 weken naar Mexico geweest. Ge-wel-dig land, wij hebben op eigen gelegenheid (dus met openbaar vervoer) van Mexico-City naar Cancun gereisd, ging prima. Gewoon je gezond verstand gebruiken en niet 's avonds laat in duistere buurtjes rondlopen. Acapulco is geweldig, Mexico-City is ook een belevenis maar wel enorm druk en vies (smog). Veel Maya-tempels gezien, echt prachtig. Chichen-Itza is super toeristisch en deed mij niks (maar was aan het einde van onze reis dus toen hadden we al zoveel mooie dingen gezien !). Cancun is leuk om een keer te zien en een paar dagen te relaxen, maar ook erg "nep" (vond ik).

Malediven op huwelijksreis geweest, en het jaar daarna meteen nog een keer ;-). Is ook prachtig, maar daar moet je echt heengaan voor de rust en het mooie bounty-gevoel, er is weinig "vermaak" daar (behalve natuurlijk prachtig snorkelen en duiken). Wil er zéker nog een keer terug maar :$ :$ :$

Jamaica is mooi, maar voelt een beetje onveilig. Op de vliegvelden bijv. moet je écht je spullen in de gaten houden, anders heb je zo een paar kilo cocaine o.i.d. in je bagage zitten := . Wel prachtige mensen daar, van die echte rasta-boys :+

Okee, aan mij heb je dus niet veel want ik vind alles leuk :+ ;)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:08

_Tamara schreef:
Bedankt duikpaardje! :)

Met welke organisatie was jij dan Stephanie? En ik ben dit jaar al in Dubai geweest, we willen wel een keer terug maar dan over een paar jaar.

Gewoon via Neckermann geloof ik :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:16

Hier een echte Kenia verslaafde, ben er nu 5x geweest en ik moet zeggen prachtig. 1e x ben ik op safari geweest naar Tsavo East, West en Amboselli en dat was prachtig (met de auto vanaf Mombasa). De 2e x ben ik per vliegtuig naar de Masai Mara gevlogen en dat was geweldig. Hier heb ik dan ook de Big Five van dichtbij gezien. De 3e x ontmoette ik mijn vriend die daar woont, dus sindsdien heb ik wel meer gezien van Kenia en ik moet zeggen ben nog steeds verslaafd, iedere keer zie je weer wat anders. Ben naar Lake Nakuru geweest (met de flamingos), Lake Victoria en zo kan ik nog wel doorgaan. Vooral de plekken waar de toeristen niet vaak komen zijn prachtig.

Tip voor als naar Kenia gaat, boek de safari via een local (voor meer info pb maar). Ik boek altijd via mijn vriendin de safaris, zit bij dezelfde mensen als Neckermann en andere organisaties alleen stukken goedkoper.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:58

Voor een doe-vakantie zou ik in ieder geval niet naar Curaçao gaan.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 19:23

Bedankt allemaal voor de reacties! Al die leuke bestemmingen, we beginnen toch wel erg te twijfelen haha.

Mexico wordt 'm waarschijnlijk voor volgend jaar niet. Mijn moeder ziet het namelijk niet zitten. Vorige week zijn er namelijk 100 mensen dood geschoten door de drugsbendes daar, daar zaten ook toeristen bij. Weet ook niet altijd of die berichten 100% waar zijn, maar als we er nu heen zouden gaan, zouden we er niet met een fijn gevoel heen gaan.

@ Douraque, hoe was de criminaliteit in Kenia? Het lijkt ons namelijk wel erg interessant om naar Kenia te gaan, maar de berichten over de criminaliteit op zoover, etc staan ons wel een beetje tegen..

Een doe-vakantie zijn we trouwens ook niet echt van plan als we naar Curacao gaan, we willen dan gewoon een paar dagen wat dingen gaan bezoeken (bv. Willemstad, dat dolfijnengedoe) en de rest lekker aan het strand liggen.

We zijn ons nu trouwens ook wat aan het verdiepen in Gambia!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:54

_Tamara schreef:
Bedankt allemaal voor de reacties! Al die leuke bestemmingen, we beginnen toch wel erg te twijfelen haha.

Mexico wordt 'm waarschijnlijk voor volgend jaar niet. Mijn moeder ziet het namelijk niet zitten. Vorige week zijn er namelijk 100 mensen dood geschoten door de drugsbendes daar, daar zaten ook toeristen bij. Weet ook niet altijd of die berichten 100% waar zijn, maar als we er nu heen zouden gaan, zouden we er niet met een fijn gevoel heen gaan.

@ Douraque, hoe was de criminaliteit in Kenia? Het lijkt ons namelijk wel erg interessant om naar Kenia te gaan, maar de berichten over de criminaliteit op zoover, etc staan ons wel een beetje tegen..

Een doe-vakantie zijn we trouwens ook niet echt van plan als we naar Curacao gaan, we willen dan gewoon een paar dagen wat dingen gaan bezoeken (bv. Willemstad, dat dolfijnengedoe) en de rest lekker aan het strand liggen.

We zijn ons nu trouwens ook wat aan het verdiepen in Gambia!

Niks van de criminaliteit gemerkt. Kijk in Mombasa stad of Nairobi stad zal het wel hoog zijn, maar in de dorpen merk ik er niks van. Ik ga gewoon alleen in een matatu (oud krakemikkig busje) van ons huis naar een strandtent of naar de supermarkt. Maar je moet natuurlijk niet met je peperdure camera, sieraden en dat soort dingen lopen "flashen". S'avonds is het aan te raden om per taxi naar een leuk lokaal restaurant te gaan (als je niet in je hotel wil eten).

Ik hoorde van vrienden die pas naar Gambia zijn geweest dat zij er nooit meer heengaan, ze werden zo lastig gevallen door die mensen en totaal niet vriendelijk (heel opdringerig).

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 12:58

Nou ik ben me ook aan het oriënteren, ik zou eerst naar Noorwegen en Zweden gaan, maar het weer is me te slecht. Mexico gaat het zeker niet worden, daar is een paar jaar geleden een vriendin van me vermoord. Ik zit zelf te denken aan de Dominicaanse Republiek. Is dat een aanrader? Dubai heb ik ook nog even naar gekeken, maar een blonde vrouw alleen, lijkt me niet zo handig.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:01

Tja is wat je wilt ik ben net 1 week terug uit Costa Rica als je van natuur houdt is het er geweldig :j

Las dat jullie je verdiepen was in Gambia ik zou daar zeker niet naar toe gaan er is niks te bezichtigen en je moeder wordt daar lastig gevallen het is seksoord voor oude vrouwen

Maar waarom willen jullie ver weg als jullie toch niet actief zijn, zoek het dichterbij zoals Egypte of Jordanië

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 17:58

Het ligt gewoon aan de bestemming wat we willen gaan doen, Curacao lijkt ons heel mooi qua omgeving (strand) en daar zijn we dan ook niet echt van plan om daar een doe-vakantie van te maken. Maar als we bv naar Kenia gaan, dan wordt dat wel een doe-vakantie (safari). Dus het ligt er vooral heel erg aan..

Hmm, Gambia wordt het dan niet :=

Oké bedankt Douraque, zo klinkt het wel veilig.

Jeetje Cookies, wat heftig zeg :(:) Wij hebben ook voor de DR gekeken, maar dat trekt ons niet zo heel erg. Dubai valt wel heel erg mee als je blond bent, als je alleen bent, weet ik dat niet. Maar ik ben ook blond en heb er in Turkije etc. wel last van, maar dat was nu echt totaal niet. Dubai is wel echt aan te raden, en dan een hotel aan The Walk (lange promenade).

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 19:38

Ik Ben vorig maar in Dubai geweest. Vond het geweldig. . . Jumeraih beach hotel staat tegenover de bjur.
Ik weet niet wat je verwacht van Dubai maar tis wel een oord voor zeer welgestelden. . . Wat k nie Ben.

Blond of bruin maakt niet uit in de souk is de tourist altijd bezienswaardig