Ik kopieer een eigen post uit een eerder topic:
Citaat:
Wij zijn de eerste week van januari naar Hurghada geweest, in het Jasmin Resort. Best netjes hoor, nette kamers, redelijk (maar niet echt lekker) eten, ontzettend vriendelijke mensen, prachtig weer. Weinig op aan te merken.
Ik ben er nog niet over uit wat ik van Egypte vind. Aan de ene kant een prachtig land, met prachtige koraalriffen, woestijn en historische monumenten, maar aan de andere kant zoveel armoede, kinderarbeid, uitbuiting van dieren en mensen. En buiten de hekken van het resort en de toeristenboulevards is het een grote vuilnisbelt (loop voor de gein eens achter de Marina in Hurghada om, je staat in een sloppenwijk zoals je die van tv kent). Ik heb mijn ogen uitgekeken, dat je zo onachtzaam met je leefomgeving om kunt gaan
En een tip: kijk goed uit met wat je eet en drinkt. Geen salade in het restaurant, geen gesneden fruit en niet je tandenpoetsen en handen wassen met leidingwater. Neem diarreeremmers mee.
Het all-inconcept is populair bij Russen, die zul je er in grote getalen aantreffen, evenals Duitsers. Maar er zitten altijd wel een wat Nederlanders.
Aanraders zijn het overnachten bij Bedoeïenen, een weekend snorkelen met overnachting op de boot en de lange trip naar Luxor. Volgens mij biedt elke reisorganisatie dit wel aan. Heel veel plezier!
Wat betreft het vliegveld: dat van Hurghada is klein. Er zijn wel wat winkeltjes waar je tax free kunt shoppen, maar ze verkopen vooral toeristendingen.