alleen met vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn5

alleen met vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 15:28

Wie van jullie zit ook met dat probleem. Dat je niemand hebt om mee op vakantie te gaan. Heel vaak ga ik er dan alleen naartoe, maar dat is lang niet zo gezellig als met iemand samen gaan. Ik zou wel van jullie willen weten of er meerdere mensen zijn die dit ook hebben, en hoe ze dit dan aanpakken.

citroen

Re: alleen met vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:40

Wat voor soort vakantie wil je? Want bij www.fox.nl heb je leuke single rondreizen! :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:10

Ik zat een aantal jaar terug met hetzelfde probleem. Ik heb toen via Fox een singlesreis gemaakt. was helemaal geweldig, een hele leuke ervaring!!

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 07:27

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zou het leuk vinden om naar Disneyworld in Florida te gaan. Maar dan met iemand samen die kan autorijden, want dat kan ik niet. En niet puur voor alle attracties, maar gewoon om daar lekker te shoppen en te genieten van het hotel en het lekkere eten. Daar ben ik eigenlijk naar op zoek naar een soort `maatje` die ook dezelfde dingen leuk vind als ik.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 07:37

Ik ben ook alleen en ga dit jaar ook alleen op vakante met de auto. Rondje Scandinavie. Je ontmoet altijd wel weer mensen op zo'n trip.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 07:45

Ja cookies, dat is waar, dat je altijd wel weer mensen ontmoet. Wel knap van je.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 08:06

Ja als ik moet gaan zitten wachten totdat iemand een keer met me mee wil dan is het tijd voor de rollator denk ik. _O-

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:06

Ik had een soortgelijk probleem, ik wilde naar Indonesië, maar niemand kon of wilde mee.
Dus ik heb een singlesreis geboekt, ook bij Fox :))
Je hebt wel een forum waar je een reismaatje kan zoeken, geloof dat het wereldwijzer.nl is :j

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:12

Ook ik ken het probleem, met settelende vrienden en gebrek aan eigen vriendje :P Ik heb nu ook weer een singlereis geboekt, al gaat er dit keer nog een mede bokker gezellig mee. We vertrekken 28-8 naar Kroatie, voor 8 dagen. Je bent welkom aan te sluiten ;) Wij hebben geboekt bij Estivant.
Mijn ervaring is dat singlereizen echt super gezellig zijn, je hebt in zo'n groep altijd wel een aantal mensen waarmee je een klik hebt. Plus als je even je eigen ding wil doen, is daar ook gewoon ruimte voor.
Ik ben dan zelf weer niet zo'n held dat ik alleen zonder georganiseerde reis op pad zou gaan, dat vind ik dan weer net iets te spannend.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 15:12

Bedankt voor jullie reacties. Er schijnen dus meer mensen last van te hebben. Vroeger ging ik dus wel vaak alleen met vakantie in binnen of buitenland. Mijn laatste vakantie was vorig jaar naar Euro Disney met kerst. Toen ben ik ook alleen gegaan, maar wel met een groepsreis met de bus van Oad reizen. Oad reizen is op zich een hele goede organisatie, maar toch het alleen gaan en het alles alleen doen, en alleen eten dat maakt het vaak ongezellig en is ook duurder. Ik ga toevallig wel dit jaar in augustus met mijn familie mee op vakantie 5 dagen naar Duitsland, maar buiten dat doe ik het vaak alleen. En als je alleen bent wil je ook met vakantie, dus doe ik het met gebrek aan iemand toch alleen, maar diep in mijn hart wil ik dat niet meer. Maar jullie brengen me wel op ideeen. Ik heb al gekeken bij FOX reizen voor singles, maar daar zit niet de vakantie bij, die ik graag zou willen. Maar het zal al een hoop schelen, als je met een singlereis meegaat, want dan ben je allemaal alleen als dat je met een groepsreis meegaat. En het nadeel van mij is, dat ik geen rijbewijs heb en dus afhankelijk bent van openbaar vervoer. Maar goed, ik kom vast wel een keer met een leuk iemand in Florida terecht. Maar nogmaals bedankt voor jullie goede adviezen en dat jullie hebben willen reageren.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 14:56

Is er van jullie al eens iemand in Florida geweest dan bedoel ik Disney World?

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:20

Ik ben wel in Orlando Florida geweest, waar al die parken liggen ja. Maar niet naar Disney World, heb toen voor een ander park gekozen. En aangezien wij een soort van trek tocht hielden, daar ook niet zo lang gebleven om alle parken te gaan bekijken.
Dus kan je verder over Disney World weinig vertellen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:45

Vervelend is dat, als je geen reismaatje hebt.
Als je graag Disneyworld wil (en eventueel andere parken), zou je je misschien bij een disneyforum kunnen aansluiten, bijv. http://www.dlrpfans.be. Dit is wel meer gericht op disneyland parijs, maar je weet maar nooit. Het zou heel goed kunnen dat er wel meer mensen naar Disneyworld zouden willen, maar ook geen maatje hebben.

Succes in ieder geval. Ben er zelf nooit geweest, dus daar kan ik je verder ook niet mee helpen.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 18:06

Dankjewel voor jullie berichtjes. En dat je mij dat disneyforum hebt aangeraden. Ik wist allemaal niet dat dat bestond. Dankjewel daarvoor.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:38

Zelf ga ik altijd met singlesreizen mee.
In 2009 met Cirkel naar Toscane (Italië), in 2010 met Estivant naar Istrië (Kroatië), en dit jaar weer met Cirkel maar dan naar Canyelles (Costa Brava,Spanje).
Over Fox (hebben wat verdere/duurdere reizen), Mambo (is dochter van Cirkel) en Dynamic Holland heb ik in mijn kennissenkring ook al goede verhalen gehoord.
Verder zou je nog bij Sawadee en Koning aap kunnen kijken, die zijn vergelijkbaar met Fox.

Ik ben een paar jaar geleden (voordat ik met groepsreizen in aanraking kwam) ook al eens op een site/forum geweest waar je oproepjes kunt zetten om vakantiegezelschap te zoeken.
Die hele site is opgezet om mensen die willen reizen of op vakantie willen aan elkaar te koppelen.
Een soort vakantie/reis-dating dus.
Heb er zelf geen ervaring mee, en weet ook even niet meer hoe die site heette, maar misschien weet google het.

sazsie schreef:
Ook ik ken het probleem, met settelende vrienden en gebrek aan eigen vriendje :P Ik heb nu ook weer een singlereis geboekt, al gaat er dit keer nog een mede bokker gezellig mee. We vertrekken 28-8 naar Kroatie, voor 8 dagen. Je bent welkom aan te sluiten ;) Wij hebben geboekt bij Estivant.
Mijn ervaring is dat singlereizen echt super gezellig zijn, je hebt in zo'n groep altijd wel een aantal mensen waarmee je een klik hebt. Plus als je even je eigen ding wil doen, is daar ook gewoon ruimte voor.
Ik ben dan zelf weer niet zo'n held dat ik alleen zonder georganiseerde reis op pad zou gaan, dat vind ik dan weer net iets te spannend.

Ik ben vorig jaar met Estivant naar Porec geweest.
Was echt super; Venetië, Plitvice, boottochtje Rovinj en Vrsar, waterskiën.
Mijn tip: val niet in slaap in de bus naar en van Plitvice (zolang het licht is dan), want is echt een indrukwekkende trip.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:23

In principe zijn singles hier ook hardstikke welkom hoor! Eventueel willen wij wel begeleiden op b.v. 'n citytrip naar Lissabon, en zo zijn er nog wel meer dingen te verzinnen hier. I.p.v. een houten chalet zoals SonhoCabana kun je er ook voor kiezen om in ons eigen huis, dat is het appartement, te verblijven. Dan heb je 'ons' als gezelschap en wie hier verder toevallig ook nog is. Vaak zijn dat vrienden van ons, meestal ruiters.
Je kunt eventueel samen met mij buitenritten maken als je dit leuk vind. Mocht je een autotje huren, dat kost helemaal niet zoveel, kun je in feite gaan en staan waar je wilt, met of zonder gezelschap.
Alles is immers te overleggen? Mail me maar als je meer informatie hierover wilt.
Meer mensen zijn je voorgegaan, lees het gastenboek maar eens, gewoon leuk!

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:58

Inge_83 schreef:
Ik ben vorig jaar met Estivant naar Porec geweest.
Was echt super; Venetië, Plitvice, boottochtje Rovinj en Vrsar, waterskiën.
Mijn tip: val niet in slaap in de bus naar en van Plitvice (zolang het licht is dan), want is echt een indrukwekkende trip.

Oh leuk te horen!! Ik heb er ook super veel zin in!!! Helaas nog 2 maandjes wachten. Maar dan heb je ook iets om naar uit te kijken.
Bedankt iig voor de tip. Ik ben zo'n muts die in auto's en bussen altijd in slaap valt....:P

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:40

Sazsie, ga jij met Marieke (even boktnaam kwijt)?

Edit: Zonnetje81 dus. :+

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:13

Yup :D
Zou eigenlijk alleen gaan, maar Marieke had tegelijk met mij vakantie, dus even overgehaald....Had niet heel veel overredingskracht nodig :)
Gaat een gezellige boel worden die week! *\o/*

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:18

Ik heb vorig jaar alleen in Amerika gereisd, onderweg leer je inderdaad gauw genoeg mensen kennen. Ik was er 3 weken en heb me geen moment alleen gevoeld zelfs in het vliegtuig op de heen weg was er voldoende aanspraak(9 uur vliegen). Ben ook in Disney world geweest maar toen was ik nog wel jong.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:22

Ik heb ook zo n probleem maar ik wil op paardrijvakantie.Maar de meeste die ik ken hebben kinderen of geen geld.Zit er nu ook over tedenken alleen tegaan maar eigenlijk vind ik het niets.Op plaats van bestemming zou wel lukken maar het reizen het is toch altijd handig als te tegen iemand aan kan praten.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:38

jessie84 schreef:
Ik heb ook zo n probleem maar ik wil op paardrijvakantie.Maar de meeste die ik ken hebben kinderen of geen geld.Zit er nu ook over tedenken alleen tegaan maar eigenlijk vind ik het niets.Op plaats van bestemming zou wel lukken maar het reizen het is toch altijd handig als te tegen iemand aan kan praten.

Alleen is ook niet zo gezellig he? Vind je onze locatie (het appartement?) wat, en dan b.v. eind september, begin oktober?
Ik kan je spectaculaire uitzichten en schitternde natuur garanderen! Je kunt, als je de weg 'n beetje weet hier, alleen gaan, maar ik kan ook met je meerijden zodat je niet alleen bent. Kan heel erg gezellig zijn!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:41

Dat Fox mag je wel een hypotheek op aanvragen :wow:

Ik zit hier ook met hetzelfde probleem. Ik vind het een beetje eng om alleen te gaan, dus wordt het meestal 'dan maar niet'. Helaas.

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:52

Nou wie weet is er nog plek in onze groepsreis naar Kroatie.....28-06 vertrek voor 8 dagen....ga allen gezellig mee :P

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:50

Ja die singlereizen draaien ze je wel een poot uit. Wat een prijzen man.