Hallo lieve Bokkers,
Ik ben nu al weer bijna 2 maanden terug uit Kansas, waar ik voor 3 maanden heb gezeten. Nu is onlangs mijn laptop kapot gegaan en weet ik niet of ik hem terugkrijg met al mijn foto's erop!

Zoals sommige weten ben ik vorig jaar ook al naar Kansas geweest en heb ik toen op allerlei farms gewerkt. (Met koeien en paarden) In deze periode heb ik mensen leren kennen met een eigen stal (http://www.possumacres.com) die wel wat hulp konden gebruiken. Zodoende heb ik uiteindelijk met mijn NLse contactpersoon, willieb @ bokt, geregeld dat ik daar 3 maanden zou komen helpen!
En op 14 januari was het zover! Eindelijk weer naar de plaats waar ik me zo thuis heb gevoeld!

De eerste dagen heb ik bij willieb doorgebracht om even op gang te komen, maar al snel ging ik naar de stal toe waar ik voor de rest van de tijd zou verblijven!
Daar aangekomen kreeg ik een warm welkom en werd ik rondbegeleid door het huis. Ik had gewoon een hele basement (kelder met 2 slaapkamers, een badkamer & een woonkamer) tot mijn beschikking! Wat een ruimte en wat was het heerlijk om, als ik uit het raam keek, paarden zo dichtbij te zien en te horen!

Het huis (basement valt hier niet te zien haha, die zie je meer aan de andere kant van het huis)
Ook bij Jim & Diana (de eigenaren) voelde ik me helemaal op mijn gemak. Ze hebben humor en zijn ontzettend lief en zorgzaam! Ik mis ze dan ook echt ontzettend.. vooral nu ik dit weer zo typ!
Diana is een Engels lerares.

Jim is hoefsmid en ook werkzaam voor de Gouvernment.

Verder hebben ze nog een hond,Mike (Michael). De vaak eenkennige huiskat, Peanut en een heleboel stalkatten
Ze hebben (nu de veulens allemaal geboren zijn) welgeteld 55 paarden. De meeste zijn zelfgefokt en getraind. Ze worden pleasure ingereden en getraind voor shows. Dit doet Jim voornamelijk zelf en soms vragen ze hulp van een trainer en gaat een paard daar enkele weken naartoe. Diana helpt verder met de stalklusjes en pikt rond de zomertijd het rijden vaak pas weer op ivm haar werk (weinig tijd).
Ik zal even een paar van de paarden showen:

(klik op de namen voor een duidelijkere foto van het paard zelf)
vlnr: (liggende) Vegas, (grijze)Scotch, (staande) Keeper, (liggende) Zipper, en die rechtse heb ik de naam nooit van kunnen onthouden

Paris (lichte palomino), Miracle (donkere palomino) & Baby (bruine).

Groepje drachtige merries.
En wat jaarlingers enzo.

Heb ze niet allemaal op de foto gezet, haha.
Maar de meeste paarden (die gereden moesten worden) heb ik dus gereden en verzorgt incl. alle stalklusjes eromheen!

Scotch rijden..

Dat ging allemaal hartstikke lekker en ik heb veel geleerd en gedaan. Het was echt een geweldige ervaring om te doen en ze zoeken nogsteeds mensen die voor langere periode wilt helpen! Dus heb je interesse, PB mij of WillieB!!!

Verder heb ik nog zoveel andere dingen gedaan in Amerika!

Ik heb o.a. de volgende voertuigen gereden: De stoere Lincoln van WillieB, Semi-truck met oplegger, Dodge Charger (mijn grote liefde) & mijn leenauto natuurlijk!
Verder had ik een heuse verrassingsparty voor mijn verjaardag die mensen van vorig jaar voor me hadden geregeld!

En natuurlijk een trailride gedaan!

Waar we trouwens met een superstoere wagen naartoe gingen!
En een pistool & geweer geschoten.
Werd ook herenigd met m'n 'eigen' paardje Moonlight;

Heb voorgereden bij een sale.
Veulentjes en kittens geboren zien worden..

En een mooi souvenier voor thuis laten zetten:

Kortom, ik heb echt geweldige 3 maanden gehad

Mocht dit je nou interesseren en wil je dit ook doen? Het kan.