Ervaringen met Fox.nl ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vroli1

Ervaringen met Fox.nl ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 17:18

De organisatie in kwestie:
http://www.fox.nl/groepsreizen/default. ... oepsreizen

Ik ben hard aan het overwegen om mee te gaan met zo'n groepsreis naar Java en Bali.. ik ben dan alleen (heel misschien met z'n 2en)
Heeft iemand ervaring hoe zoiets in zijn werk gaat? of ben je daadwerkelijk met fox reizen mee geweest op zo'n groepsreis?

Ik zou heel graag iets meer willen weten voordat ik offertes ga aanvragen etc :)

bvd!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:51

Ik heb geen ervaring met Fox, maar wel met Summum. Afgelopen jaar heb ik een rondreis gemaakt door Costa Rica en de reis van Fox is een aantal keren gelijk met ons op gegaan (dwz zelfde hotel, zelfde reisroute). Tijdens het vergelijken heb ik ook bij Fox gekeken, maar prijstechnisch gezien toch voor Summum gekozen. Achteraf ben ik daar heel erg blij om geweest, want Fox had minimaal de helft van de hotels/ lodges hetzelfde als Summum. (en eerlijk is eerlijk, dan zou ik het jammer vinden als ik meer zou betalen dan strikt noodzakelijk)
Waarschijnlijk is het een vooroordeel dat ik uitspreek, maar ik heb erg het gevoel dat de reizigers van Fox een hogere gemiddelde leeftijd hebben dan de reizigers van Summum. Dat was tijdens onze Costa Rica rondreis zo en tijdens het programma "wie is de reisleider" had ik dat gevoel ook. Het is natuurlijk erg afhankelijk van de groep, maar ik geloof dat ik persoonlijk bij de Fox groep in Costa Rica nauwelijks tot geen aansluiting had gehad en dat had ik met de Summum groep wel.

En dan hoe gaat zoiets in z'n werk. Tsja gewoon eigenlijk. De reisroute is van te voren bekend, de reis(bege)leider vertelt van te voren hoe laat de bus vertrekt en dan reis je van locatie naar locatie. Ik denk dat het ook erg afhankelijk is van de reisleider/-begeleider. Wij hadden een van oorsprong Nederlandse man die al enkele jaren in CR woonde en erg veel wist van het land, maar ook van de flora en fauna. Perfect dus. Op Java en Bali ben ik nog nooit geweest, maar voor CR kan ik zeggen dat er gezocht was naar een goede mix van in- en ontspanning. Ik vind het zeker voor herhaling vatbaar.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:07

Ik ga in juli de singlerondreis op Java & Bali doen. Heb voor Fox gekozen omdat je bij veel andere organisaties een kamer moet delen met een medereizeger. Bij Fox heb je een tweepersoonskamer voor alleen gebruik :)

vroli1

Re: Ervaringen met Fox.nl ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 22:19

@mikkie: thnx voor je reactie daar heb ik veel aan :) was jij alleen tijdens de reis..?

@astriidj: die singels reis is dat voor als je alleen bent en rond wil reizen of als je leuke contacten zoekt ..? wat moet ik me daarbij voorstellen?
wel stoer dat je dat alleen durft.. ik durf juist niet alleen bang dat er wanhopige mensen mee gaan :=

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 09:13

Op het laatste moment is mijn broer meegegaan, maar eigenlijk zou ik alleen gaan.
Na de ervaringen in CR twijfel ik er absoluut niet over om dit jaar alleen weg te gaan. Ik heb tijdens de reis zelfs gezegd dat het iets was wat ik heel prima alleen had gekund en dat ik dan echt niet minder of minder leuke contacten had opgedaan.

Een singlesreis is een rondreis die is gereserveerd voor singles. Dat betekent niet dat het een groot dating-walhalla is, maar dat je er zeker van bent dat je niet het spreekwoordelijke vijfde wiel aan de wagen bent.
Ik was ook bang voor een hoog gehalte "wanhopige mensen", maar ik heb er geen een gezien.

Fox is overigens niet de enige organisatie waar je een kamer voor jezelf kunt krijgen. Dat kan bij Summum ook en volgens mij ook bij Shoestring en vast ook nog bij andere organisaties, maar dat weet ik niet zeker.

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 09:21

Ik heb hele goede ervaringen met Fox. Goed Geregeld. Het ligt aan de periode hoe de groep is samengesteld maar dat heb je bij alle Organisaties. Wij zijn twee jaar geleden in Zuid Afrika geweest met fox en waren maar met 10 de groepssamenstelling was 6 mensen in de 20 waarvan 2 alleen reizend en 4 wat oudere maar hier hadden we geen last van. Die deden alles gewoon mee.

Ik denk dat het niet uit maakt met welke organisatie je gaat. Kijk van te voren goed wat je voor de betaalde prijs krijgt. Bij sommige reizen en organisaties komen er op de bestemming nogerg veel kosten bij.

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 10:30

@mikkie: klinkt allemaal heel positief.. :j
eigenlijk moet ik gewoon gaan.. maar aan de andere kant durf ik niet :')

@lytse: wat gaaf dat je in afrika bent geweest!! :oo dat staat ook op mijn lijstje :j

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 11:43

Ik heb ook de singlereis Java Bali geboekt in juli :j
Van Shoestring hoorde ik ook goede verhalen, maar Fox trok mij toch wat meer aan.
Ik ben een paniekerd als het om alleen reizen gaat en bij Fox vertrek je met zijn allen vanaf Schiphol.
Singlekamer was ook een voordeel, plus het via internet contact op kunnen nemen met friste ogen en kunnen zien wat de samenstelling van de groep is.
Ik heb de singlereis geboekt omdat er niemand mee wilde of kon en ik al jaren naar Indonesië wil.
Ik ben daar niet om vrienden te maken of een vriend op te doen, maar ik doe het voor de reis. Leuke contacten zijn mooi mee genomen.
Groepssamenstelling is bij mij twee mannen en de rest alleen vrouwen :))

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 12:35

is er geen plekkie bij jou vrij.. :')

maar er valt nu een last van mijn schouder af door te horen dat je met zen allen vanaf schiphol vertrekt en niet bij aankomst elkaar pas leert kennen.. dat is idd weer een voordeel :j + dat je een kamer alleen hebt.. dat is ook heel fijn :j

goh.. ik denk toch dat ik aan het boeken verdaag :D

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 13:02

Ik zie dat mijn iPad weer een mooi woord verzonnen heeft, 'friste ogen' moest 'reisgenoten' zijn :')
Reis die ik doe, is al volgeboekt voor die datum dacht ik.
Maar ik zou gewoon een beetje rondneuzen, kijk op het forum bij Fox over de reis die je leuk lijkt.
Veel mensen melden zich op het forum voordat ze iets gaat boeken, bijvoorbeeld omdat ze twijfelen of willen weten wie er nog meer gaan :j
Ik heb me van tevoren ook gemeld op het forum, omdat ik bang was de jongste te zijn voor de reis. Op die manier zag ik dat er nog iemand van mijn leeftijd mee ging :))

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 14:24

ik ben nu ook op het forum aan het kijken wie gaan en waneer ze gaan.. best leuk om te weten :j

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 14:25

Mijn ouders zijn met Fox naar bali/Java geweest en die vonden het super geregeld en echt een prima vakantie!
Ze hadden niets te klagen en vonden ook de groep erg gezellig. :)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:36

Ik ben met fox afgelopen december naar Thailand geweest, groepsreis omdat ik met mijn ouders mee ging. Heel erg leuke groep gehad en op Schiphol al kennis kunnen maken waardoor je al contacten hebt in het vliegtuig! Het is vaak wel vroeg opstaan, maar dat is overal zo als je wat van het land wilt zien. Goed Nederlands sprekende reisleider gehad die enorm veel van het land afwist. Alles tot in de putjes verzorgd, goede hotels, goed eten, en een afwisselend programma. Voor extra dingen (olifantendorp, kabelbaan etc) moest je wel extra ng wat betalen dat zeker goedkoper kan, maar omdat je er nou eenmaal bent, het vantevoren allemaal goed geregeld is en je met mensen gaat die je dus al kent is het zeker de moeite waard. Volgend jaar willen wij hoogstwaarschijnlijk ook naar Java-Bali, en gaan dan weer met Fox! Gewoon een geweldige vakantie gehad :)

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:56

vroli1 schreef:
@astriidj: die singels reis is dat voor als je alleen bent en rond wil reizen of als je leuke contacten zoekt ..? wat moet ik me daarbij voorstellen?
wel stoer dat je dat alleen durft.. ik durf juist niet alleen bang dat er wanhopige mensen mee gaan :=

Voor als je alleen bent en rond wilt reizen :j Vind het inderdaad ook erg fijn dat je van te voren de groepssamenstelling kunt zien. We gaan met 15 man, 2 mannen en de rest allemaal vrouwen. Via het fox forum hebben we al contact met elkaar, en gaan binnenkort een keertje afspreken om alvast kennis met elkaar te maken voordat we op reis gaan.

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 11:39

dat is wel cool idd.. :j

ik denk dat ik mijn keuze gemaakt heb := maar nog steeds stront nerveus ben :=

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:46

Welke reis wil je gaan doen :D?
Gewoon boeken, dan kun je er niet meer onder uit!
Die tactiek heb ik ook gebruikt, want ik bleef twijfelen of ik het wel durfde :))

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 12:14

java/bali of thailand :D
tja eigenlijk moet ik dat gewoon doen :')

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:15

Leuk :D!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:19

Kijk ook eens bij baobab, djoser, koning aap en sawadee. Die hebben ook reizen naar Azië.
Bij deze organisaties kun je op de site de groepssamenstelling zien, of dat per mail/telefoon opvragen. Als er een aantal singles en mensen van je leeftijd meegaan, dan kun je gerust boeken.
Is de rest van de groep 60 plus, dan is het misschien geen goede match.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:20

Hier ook hele goede ervaringen met Fox! Alles goed geregeld!
Vorig jaar zijn we met Fox naar Vietnam en Hong-Kong geweest, dit jaar gaan we een rondreis maken door Zuid-Afrika, Mozambique en Swaziland :j

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 12:26

ik denk niet dat een groep van 60+ mij ligt nee.. := ben ook al een beetje aan het kijken naar de groepssamenstellingen of dat wel ligt :j

vietnam en hong kong! gaaf! :D

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:31

Kijk je wel verder dan alleen single reizen? Mijn ervaring is dat het belangrijker is dat de groep gemixt is, en een beetje je eigen leeftijd. Vooral jonge stellen mengen prima met de singles. Oudere stellen zijn meer op zich zelf (van sommige snap ik echt niet waarom die überhaupt voor een groepsreis gekozen hebben).

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 13:37

ik ben nu met een groep in contact die aardig jong zijn.. :j
ze zijn nu met 10 personen waarvan 6 vrouwen en 4 mannen waarvan 9 tussen de 25 en 35 en 1 boven de 56

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:36

Dat klinkt wel goed. Een paar jaar ouder of jonger maakt niet zoveel uit.

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 16:45

idd.. men moeder vond dit ook wel een leuke ploeg mensen :)