In spitstijd naar Paradiso Amsterdam, OV geen optie. Tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

In spitstijd naar Paradiso Amsterdam, OV geen optie. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 10:50

Ik moet morgen om 18.00u in Paradiso in Amsterdam zijn voor een repetitie met aansluitend concert.
Helemaal leuk natuurlijk :D
Maar hoe ga ik er komen? :+
OV is eigenlijk geen optie, vanwege mijn saxofoon.
Dus ik wil er met de auto heen, parkeren in de buurt (parkeergarage).

Maar nu, ik kom vanuit omgeving Rotterdam, moet dus naar Amsterdam.
Kan iemand mij vertellen hoe het op dat traject is op donderdag rond die tijd?
Ik zit er zelf al aan te denken om rond 3 uur weg te gaan, dan kan ik daar gewoon wat eten en ben ik ruim op tijd.

Is het sowieso wel te doen met de auto, of moet ik toch voor OV gaan kijken?
Eventueel naar een P+R rijden en daar op OV stappen bijvoorbeeld.
Ik rij er nooit, dus ik heb echt geen flauw idee :o

Keet

Re: In spitstijd naar Paradiso Amsterdam, OV geen optie. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:53

Ik zou toch de optie OV goed bekijken. Bijvoorbeeld met de auto tot een P+R en dan met de tram verder.
Rotterdam-Amsterdam in de spits is niet grappig (vooral nu met de autorai niet, het is elke dag erg druk) en moet je best de tijd voor uit trekken, vooral als je naar het centrum moet.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 11:00

Autorai... Daar heb ik helemaal niet aan gedacht.
Paradiso zit in het centrum, dus dat is dan wel lastig inderdaad.
Welke P+R is handig? Ik doe dat in Utrecht inderdaad ook, P+R op Zuid en dan met de tram verder.
Volledig OV is geen optie. Hier rijden weinig bussen en eer dat ik klaar ben en richting het eiland moet rijden er helemaal geen bussen meer denk ik :=
Idem met treinstation in de buurt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:02

Ik heb de route op routenet even bekeken en zie dat je het grootste deel op de A4 rijd. In de avondspits staat deze vanaf Leiden iig niet vast richting Amsterdam. Het gros van het verkeer gaat in de avondspits Amsterdam uit ipv in, wat dat betreft rij je daar vrij gunstig.
Vlak bij paradiso zit een parkeerplaats, vanaf hier is het nog geen 5 minuten lopen naar de poptempel. Op de site van paradiso staat deze garage volgens mij wel vermeld.

Hoe de spits rond Rotterdam, Delft en Den Haag zit durf ik niet te zeggen.
Maar het lijkt mij ruim op tijd als je om 15 uur weg rijd. Op een donderdag is de avondspits dan ook nog niet echt begonnen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:04

denk trouwens niet dat je van de autorai heel veel last zal hebben, de mensen gaan daar meestal 's morgens al heen en het publiek vertrekt heel gespreid of pas wanneer het afgelopen is. Dan ben jij al lang en breed in Amsterdam

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 11:07

Er zitten 4 parkeergarages dichtbij volgens de site van Paradiso.
Verder: bedankt voor de info!
Ik ga in ieder geval wel zover mogelijk met de auto. Of dat een P+R wordt (tram stopt vlakbij op Leidseplein) of parkeergarage ga ik nog even over nadenken. Maar inderdaad, meeste mensen gaan Amsterdam uit.
Rotterdam ook helaas, maar misschien ben ik dat voor als ik om 3 uur weg ga :j

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:10

ik denk inderdaad dat je dat dan voor bent :j zal ff op de site kijken welke parkeergarage wij altijd gebruiken.

[edit] Wij parkeren altijd bij Qpark byzantium :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:18

Liselot schreef:
denk trouwens niet dat je van de autorai heel veel last zal hebben, de mensen gaan daar meestal 's morgens al heen en het publiek vertrekt heel gespreid of pas wanneer het afgelopen is. Dan ben jij al lang en breed in Amsterdam

Savonds staat de hele ring vast door de autorai ;) alle kanten op. Geloof mij maar, rij er elke dag en kom elke dag een uur later thuis als normaal :x

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:23

ik heb er ook altijd gereden en er rond de tijd dat de TS wil gaan rijden nooit last van gehad ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:26

Dan ben ik gek zeker deze hele week, sta ik voor niets elke dag heel lang stil op de ring A10 en kom ik voor niets elke dag ver na etenstijd thuis :j is goed Liselot :j je zal vast gelijk hebben, denk dat ik gek ben }:0 :')

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:28

Ik denk dat je beter met het ov kunt gaan.. Donderdag gaan er ook heeel veel mensen een lang weekend weg en dat word al druk, en dan ook nog de autorai er bij.. ik zou er toch nog eens over na denken...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 11:32

OV is eigenlijk echt geen optie, voornamelijk vanwege de terugreis (ik kom gewoon niet thuis dan :+ ) en vanwege een nogal kostbare saxofoon.
P+R en met OV verder is wel een optie.

Parkeren in parkeergarage is nogal kostbaar kom ik net achter.
4 euro per 50 of 60 minuten. Aangezien ik er om 6 uur moet zijn en pas rond 12 uur weg ga wordt dat ook wel een beetje kostbaar.

Dus ik ga voor de P+R en OV.
Volgende vraag, ik kom er niet uit welke P+R het beste aan te rijden is vanuit richting Rotterdam en welke een tram met bestemming Leidseplein heeft.
Ik heb al op de site gekeken, maar ik kom er niet helemaal uit...

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:35

't is niet zozeer de autorai als wel de massale paasvakantieavondspits, die al vroeg zal gaan beginnen.
Voor Paradiso zou je denk ik 't beste 't leidse kunnen mijden en van de andere kant komen, overtoom/weteringssschans...

veel plezier!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 11:39

Ik geloof dat ik het gevonden heb :+

P+R World Fashion Centre en dan tram 1 of 2. Deze stoppen beiden bij Leidseplein.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:40

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 11:41

Ja, precies. Is goed aan te rijden inderdaad :j
Plus rechtsstreekse trams. Is ook wel handig :j

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:44

Evelli schreef:
Dan ben ik gek zeker deze hele week, sta ik voor niets elke dag heel lang stil op de ring A10 en kom ik voor niets elke dag ver na etenstijd thuis :j is goed Liselot :j je zal vast gelijk hebben, denk dat ik gek ben }:0 :')

Jeetje, mag ook wel wat vriendelijker hoor...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:44

Voorheen ging ik altijd via P+R naar A'dam (of parkeerde gratis in Amstelveen en dan met de metro verder) vind het ideaal :D in de zomer namen we vaak de fiets ipv de tramkaartjes :D

Nu kan ik lopend naar een NS station dus ga met de trein naar de stad. Maar nooit snachts :D

In ieder geval: veel plezier!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:45

Ik ben vorige week nog naar Amsterdam gereden, naar de 3FM Awards. Had om de ring nergens last van, wel moesten wij op gegeven moment een autosnelweg de andere kant op hebben richting sloterdijk. Daar was 't langzaam rijdend verkeer maar meer ook niet. En dan was stipt 18.00 :P En 18:30 waren we in Amsterdam zelf. :j Maar wel inderdaad vrijwel geen last van de Autorai, daarin ga ik volledig met Liselot mee. :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 11:48

NS was het mooiste geweest inderdaad. Maar met sax durf ik dat niet zo goed.
En hier kennen ze geen treinen :+
Maar zo via die P+R is het wel een goede oplossing inderdaad :j
En ik ga op tijd weg, dus dan ga ik het wel redden. Heb ik mooi de tijd om nog even wat te eten hoop ik.

Bedankt voor alle hulp in ieder geval!
Plezier komt wel goed. Paradiso lijkt me een hele gave zaal om eens in te spelen :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:50

KBTP schreef:
Ik ben vorige week nog naar Amsterdam gereden, naar de 3FM Awards. Had om de ring nergens last van, wel moesten wij op gegeven moment een autosnelweg de andere kant op hebben richting sloterdijk. Daar was 't langzaam rijdend verkeer maar meer ook niet. En dan was stipt 18.00 :P En 18:30 waren we in Amsterdam zelf. :j Maar wel inderdaad vrijwel geen last van de Autorai, daarin ga ik volledig met Liselot mee. :)

Dus twee mensen die 1 dag op de ring zijn geweest maken iemand voor gek uit die daar elke dag 2 keer midden in de spits komt? En dan ook dik stil staat en minimaal 30/45 min vertraging oploopt door de ring?
Ik vind het prima, de TS is inmiddels aan haar informatie geholpen, ik wens haar veel plezier morgen en ik ga twee mensen op FOEI zetten. Vind het wel prima.... :roll:

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:52

De a4 tussen Leidschendam en Leiden is wel drama rond die tijd hoor. Dat staat bij het prins clausplein al vast.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:54

evelli, ik snap echt niet waar je je zo druk om maakt :? ik heb twee jaar lang elke dag van amsterdam naar haarlem en utrecht gereden. denk dus dat ik het daar wel een beetje ken ;)
en waar zie jij staan dat ik je voor gek uit maakt? mijn ervaring is gewoon anders

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:04

Jezus ja Evelli, waar maak je je druk om?! Ze vraagt om ervaring en hulp hier, dus ik zeg gewoon wat mijn ervaring is....

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:20

Haha mijn god, evelli, wat een dramaqueen ben jij zeg. :') Ik hoop voor je dat je gewoon ongesteld bent of een slechte dag hebt, want als je altíjd zo snel beledigd bent, zal jij ongetwijfeld een heel zwaar leven hebben. :D

Ik woon naast de RAI en het valt inderdaad wel mee hoeveel auto's daar tegelijk weggaan, nu met de autoRAI. 's morgens is het erg druk, iedereen komt in één keer, maar de mensen die weggaan gaan tussen 2 en 10, valt reuze mee. :)
Ik zou inderdaad met de auto gaan, als je met de auto kan. Doordeweeks genoeg plek om te parkeren in alle parkeergarages, byzantium is het dichtst bij, vanaf daar loop je in 3 minuten naar Paradiso. :)