Ik wil graag met m'n vriendin in de zomervakantie lekker een weekje op vakantie in de provincie Noord-Holland. Ik ben een beetje aan het zoeken geslagen naar leuke campings, maar het zijn er zo veel!
Dus nu ben ik benieuwd of jullie tips hebben voor leuke, betaalbare campings?
Eisenlijstje: - ten noorden van de lijn IJmuiden/Purmerend - maximaal fietsafstand van het strand - niet meer dan 25 à 30 euro per nacht - caravans toegestaan
Er hoeft niet per se wat te doen te zijn op de camping zelf, wellicht in de buurt van een gezellig dorpje/stadje.
Hier in Alkmaar heb je Camping Alkmaar. Volgens mij staat die wel goed bekend. Wat de prijzen betreft heb ik verder geen idee. Maar de camping ligt niet verkeerd en zowel Alkmaar als Bergen zijn goed te bereiken.
In Bergen / Schoorl zijn sowieso wel een aantal campings. De omgeving hier is mooi en niet te ver van het strand.
Bergen/Schoorl tal van campings idd De enige camping waar ik zelf ooit gestaan heb ivm een trektocht was bij een pensionstal/SVR camping aan de Voert in Bergen. Dan zie je ook nog paardjes, zit je vlak bij het leuke centrum van Bergen en er mogen ook caravans op.
MarrieLeen
Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-11 11:51
Ja, dat die er zijn, had ik zelf ook al wel gevonden.
Maar wellicht hebben jullie nog namen van leuke campings?
Anoniem
Geplaatst: 13-04-11 11:52
Camping bakkum is heel leuk maar ik weet niet hoe duur. Anders de camping in Castricum, ben de naam even kwijt. *gaat googlen*
: Geversduin
mbkaatje
Geplaatst: 13-04-11 11:54
Ik noemde er al eentje op: Camping Alkmaar. Die hebben een eigen internetsite, even googlen.
Als je hier zelf in de buurt woont, kom je niet op die campings, dus uit eigen ervaring kan ik niet spreken. Ik kijk in zulke gevallen graag op zoover. Dit wordt geschreven over Camping Alkmaar:
Texel wordt vrij duur met overtocht van caravan enzo, plus dat je in Noord-Holland nog bij leuke steden in de buurt zit. Dagje Texel staat overigens wel op de planning waarschijnlijk.
Arabesk, die had ik idd gevonden, lijkt me hele mooie camping. Maar zit helaas al vol.
Kan ik me voorstellen hoor, maar ik dacht ik gooi 'm er toch even tegenaan ha ha. Ik zou het ook gezelliger vinden, wat dichter bij de kust en bij wat meer vertier.
Ik weet niet of Callantsoog wat is voor je? Klein dorpje aan zee, met verschillende grote en kleinere campings. Google maar eens op de Tempelhof, Callasande, de Nollen, het Landleven, en de Lepelaar. Die laatste is niet echt Callantsoog, maar meer Sint Maartenszee, maar ligt wel echt in de duinen.
Callasande is leuk! Ik kom echt al me hele leven onderhand in Callantsoog, als wij naar het strand gaan, gaan we dus 2 uur rijden ipv een half uurtje ... want we moeten naar Callantsoog