kinder vrije vakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

kinder vrije vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 20:49

Op dit moment ben ik mij aan het orienteren op een vakantie, samen met mijn vriend wil ik zon, zee en strand.
Maarrrrrrrr ik wil geen kinderwalhalla ;) dus vroeg ik mij af, hebben jullie betaalbare tips voor een vakantie zonder kinderen?
Wij zijn 27jr en hebben geen kinderen en ook geen behoefte (op vakantie) aan andere kinderen.
Ik wil overigens geen tips hoe ik ze kan vermijden (duurdere locaties, ver weg van al het fijns enz.), ik wil een fijne betaalbare locatie met als enige punt dat we er geen kinderen willen....

Even voor de duidelijkheid, in het dagelijks leven ben ik gek op kinderen maar op vakantie wil ik rust en dus even geen kinderen om mij heen hebben.

Dus kom maar op met jullie tips! :)

marleen_88

Re: kinder vrije vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:51

Zon locaties als Egypte; Spanje en dan écht aan zee richting de 'jongere bestemmingen' denk aan Lloret etc. Heb daar nog nooit kinderen gezien. :P

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 20:52

hahahaha ja maar dan zit ik met de jongeren opgescheept :')
Ik ging vroeger zelf naar Lloret en dat was niet bepaald voor de rust hihi
dus nee dat zoek ik dan weer niet ;)
Egypte lijkt me nu ook nog even niet zo handig overigens....

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:54

wij gaan naar turkije hotel vera club tmt

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:55

egypte, dat lijkt me nog eventjes niet zo'n fijn vooruitzicht... geen kinderen, maar ook weinig rust op het moment... inderdaad zou ik denken aan spanje, of griekenland, turkije... die richting op... en dan de wat kleinere dorpjes opzoeken wellicht?
wij gingen vroeger altijd naar spanje toe, en heb verschillende dorpjes gezien, waar geen kind te bekennen was..
wij zijn ooit naar camarouga (weet niet precies hoe het geschreven word) geweest, in spanje..
erg mooi, dichtbij het strand zaten wij... echt het spanje zoals het in het binnenland is... niet TE veel toeristen, en geen kinderen...

veel succes, en fijne vakantie vast!

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:55

Als je kijkt in reisgidsen zie je wel eens staan dat er een minimale leeftijd aan een hotel is verbonden.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:56

Turkije; schoonzusje gaat all-inclusive in zo'n hotel zitten. Wel prijzig maar kindloos ;)

Griekenland schijnt ook leuk te zijn; Kreta, Zakynthos prachtige plekken zonder kinderen. ;)

En de badplaatsen in Egypte is toch niks aan de hand?!
Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 14-02-11 20:57, in het totaal 2 keer bewerkt

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:57

LZP -> BEU

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:57

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-02-11 20:59, in het totaal 2 keer bewerkt

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:58

De laatste jaren hebben we steeds een campingvlucht geboekt en via http://www.edufield.nl/nl/trips/hostels.htm zelf een gezellig pension of hotelletje uitgezocht. Is allemaal wat kleinschaliger en ik ben geen of nauwelijks kinderen tegengekomen. Dit hebben we gedaan voor Marokko, Ierland (3 verschillende locaties) en Kroatië.

Naar Turkije ga ik ook met een campingvlucht, maar behalve de huurauto boeken we niets. Ieder dorpje heeft wel z'n pensionnetjes. De meeste pensionnetjes hebben maar 2 kamers of zo, dus weinig kans op kinderen en wel zo knus en leuk :D

En anders misschien voor een actieve vakantie kiezen ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:58

Echte excursie vakanties, doorgaans ook geen tot weinig jong grut (ahum... meer het tegenovergestelde,
afh. van hoe actief de excursie vakantie is)

Rondreis Italie, geen grut in de bus, Rondreis Turkije geen grut in de bus, Rondreis voormalig Joegoslavie ook geen grut in bus.

Andere optie, Steden trips...Berlijn? Boedapest? Praag???

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 20:59

Ik zoek nog wat meer naar specifieke tips, dus hotels met naam en verder info :)

nini_roosje dat topic heb ik doorgelezen.... daar komen de globale tips vooral naar voren als in 'zoek duurdere locaties enz'

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:00

Marley schreef:
Ik zoek nog wat meer naar specifieke tips, dus hotels met naam en verder info :)

nini_roosje dat topic heb ik doorgelezen.... daar komen de globale tips vooral naar voren als in 'zoek duurdere locaties enz'

vera club tmt in turkije dat is in bodrum

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:00

Marley schreef:

Ik heb er nog een linkje bij gezet! in mijn post.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:01

quera schreef:

Ben ik ook geweest. Was echt super.
Waren toen wel wat kinderen, niet super veel. Maar was niet helemaal kindvrij. Alleen zijn er meerdere zwembaden. Wij hadden achterin het park een zwembad, vlakbij de kamer. Wij hebben daar veel gezeten en daar hebben we eigenlijk geen kinderen gezien. :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:01

_Lisanne schreef:
quera schreef:

Ben ik ook geweest. Was echt super.
Waren toen wel wat kinderen, niet super veel. Maar was niet helemaal kindvrij. Alleen zijn er meerdere zwembaden. Wij hadden achterin het park een zwembad, vlakbij de kamer. Wij hebben daar veel gezeten en daar hebben we eigenlijk geen kinderen gezien. :)

wij hebben een "prive"zwembad. inderdaad achterin

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 21:02

En dat is/was ook tijdens de zomervakantie?
ik kan namelijk alleen tijdens de schoolvakanties, want ja ik ben juf ;)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 21:03

Anoniem schreef:
[***] schreef:

Ik had ook dat linkje inderdaad gezien, maar in de gauwigheid kon ik daar nog weinig wijs uit worden :o
moet er zo dan nog even wat uitgebreider naar kijken begrijp ik....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:05

Marley schreef:
Anoniem schreef:

Ik had ook dat linkje inderdaad gezien, maar in de gauwigheid kon ik daar nog weinig wijs uit worden :o
moet er zo dan nog even wat uitgebreider naar kijken begrijp ik....

Op de pagina die je gelijk krijgt als de link geopend word, staat er een stuk over het kindervrij zijn. Verder heb ik er geen ervaring mee.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:07

Marley schreef:
En dat is/was ook tijdens de zomervakantie?
ik kan namelijk alleen tijdens de schoolvakanties, want ja ik ben juf ;)

voor mij is dit de 1e keer ik ga 25 juni.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:09

Wil je op je vakantie helemaal geen kinderen om je heen.. Wat versta je onder kinderen ;) Krijg meer de indruk dat je jongeren bedoelt. Ik ga samen met mijn vriend naar Malta dit jaar. Ik heb niet het idee dat daar heel veel kinderen/jongeren zijn. Het gaat om dit hotel: http://www.thegeorgehotelmalta.com/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:10

Citaat:
mischien heb je hier iets aan.

Hotels zonder kinderen
Sun Rocks Hotel, Santorini. Sandals Whitehouse, Jamaica. Hippocrates Hotel op Kos, Griekenland. Excellence Punta Cana, Dominicaanse Republiek. Club Med Kemer, Turkije.Het is een trend: steeds meer hotels richten zich enkel tot volwassenen. De vraag naar hotels zonder kinderen groeit. De stijgende vraag komt van rustzoekers, jong- en pasgetrouwden of koppels die eens zonder hun kroost op reis willen gaan. Zo hangt bijna één op de tien hotels van de Iberostarketen het bordje 'Adults Only' uit. Andere laten kinderen pas toe vanaf 14 of 16 jaar. Je vindt ze tegenwoordig zowat op alle populaire bestemmingen.

Santorini: Sun Rocks Hotel
Welk Grieks eiland kan er nog romantischer zijn dan Santorini? Nergens tekenen de witgekalkte huizen scherper af bij het blauw van de lucht en de zee dan hier. Zo'n hotel met de typische Santorinilook is Sun Rocks (****) in Firostefani.
De unieke architectuur tegen de kraterwand leidt hier tot sterke hoogteverschillen. Zo scheiden maar liefst 133 trappen het hoogste punt van het hotel van het beneden gelegen zwembad. Het hotel heeft een honeymoonsuite met jacuzzi, en een grand suite, met een privézwembad. Eten kan intiem in het restaurant Elea, met slechts vier tafeltjes, of in het Faos Pool restaurant in de open lucht naast het zwembad. Vanaf 99,80 euro per persoon per nacht met ontbijt bij Caractère.
Meer info: http://www.sunrocks.gr

Jamaica: Sandals Whitehouse
Het gloednieuwe Sandals Whitehouse (*****) in het gelijknamige kustplaatsje, in het zuidwesten van Jamaica, is gebouwd in de vorm van een Europees dorp met een Italiaanse piazza, Hollandse straatjes en typisch Franse gebouwen. Extra troeven in dit hotel met 360 kamers zijn vier openluchtzwembaden, een aquapark en een uitgebreid wellnesscentrum met hydrotherapie. Pasgetrouwden kunnen een Honeymoon Penthouse boeken, met balkon en zeezicht en butlerservice, 24 uur op 24. Ook de gastronomie van dit 18+-hotel is op niveau met een Italiaans, een Caribisch en een Aziatisch à la carte-restaurant. Er is ook keuze uit zes bars. Vanaf 2.232 euro per persoon in all-inclusive voor zeven nachten bij VIP Selection, vluchten incluis.
Meer info: http://www.sandals.com

Griekenland: Hippocrates Hotel op Kos
Het Iberostar Hippocrates Hotel (****) ligt op fiets- of wandelafstand van Kos-stad en vlak bij het kiezelstrand van Psalidi. Er zijn 168 kamers verspreid over drie verdiepingen. Enkel voor gasten vanaf 18 jaar. Het is geen superluxueus adresje, alle eten en drinken is in buffetvorm en er is als alternatief slechts één Grieks à-la-carte-restaurant. Je kan bijbetalen voor all-inclusive, maar met de vele eethuisjes in Kos-stad zo dichtbij is dat geen aanrader. Wie wil uitslapen, kan tot 11 uur ontbijten. Het hotel kan een opknapbeurt gebruiken, de installaties zijn verouderd en er waren vorige zomer klachten over de defecte airco en andere mankementjes. Vanaf 549 euro per persoon in halfpension voor zeven nachten bij Neckermann, vluchten inbegrepen.
Meer info: http://www.iberostar.com

Dominicaanse Republiek: Excellence Punta Cana
Een uitmuntend hotel is het all-inclusive Excellence Punta Cana (*****) aan de uiterste oostpunt van de Dominicaanse Republiek, aan een romantisch en rustig palmenstrand, en enkel voor 18-plussers. Het hotel met 452 juniorsuites is gebouwd in koloniale stijl met veel hout, en de kamers hebben hemelbedden en jacuzzi. Er zijn tien bars en zes verschillende à la carte-restaurants, waar je zowel kan ontbijten, lunchen als dineren. Een ruim aanbod aan alcoholische dranken is all-inclusive, net als de minibar op de kamer en de 24 uursroomservice. Een groot aantal (water)sporten is inbegrepen, tot zeilen, surfen, kajak als catamaran toe. Vanaf 1.555 euro per persoon in all-inclusive voor zeven nachten bij Pegase, vluchten inbegrepen.
Meer info: http://www.excellence-resorts.com

Turkije: Club Med Kemer
Kemer is een van de mooiste badplaatsen aan de Turkse Rivièra. Tussen het groen van de berghelling die langzaam afloopt naar de zee ligt het schitterende Club Med-dorp voor volwassenen vanaf 18 jaar. De reacties op een vakantie in dit dorp zijn unaniem lovend: het eten is top, de animatie met openluchtdiscotheek - ook 's middags al - voortreffelijk, de sfeer optimaal. Elke avond is in een ander thema ingekleed met een aanbevolen dresscode. Hoogtepunt is de White Evening. Iedereen kleedt zich dan in het wit en diezelfde kleur domineert dan de hele inrichting rond het zwembad. Sportievelingen kunnen waterskiën, wakeboarden of windsurfen. Dit is een all-inclusivedorp, dus werkelijk alles is in de prijs begrepen. Let wel: het publiek is hier hoofdzakelijk Franstalig. Vanaf 950 euro per persoon voor zeven nachten in all-inclusive bij Club Med, vluchten inbegrepen.
Meer info: http://www.clubmed.be
17/06/08 15u42

Dit haal ik van http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=63853

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 21:12

lucifertje schreef:
Wil je op je vakantie helemaal geen kinderen om je heen.. Wat versta je onder kinderen ;) Krijg meer de indruk dat je jongeren bedoelt. Ik ga samen met mijn vriend naar Malta dit jaar. Ik heb niet het idee dat daar heel veel kinderen/jongeren zijn. Het gaat om dit hotel: http://www.thegeorgehotelmalta.com/

nee hoor, bedoel kinderen vanaf 0 jaar.... tot ja.... zeker tot 12 jaar.... maar ik wil ook zeker geen jongeren vakantie maar het is lastig er een leeftijd aan te hangen, dus tot 18 jaar ofzo?
ik wil in elk geval geen jengelende kinderen maar ik wil ook niet tussen de feestende jongeren zitten....
ben ik zo lastig???
ik vind het zo bijzonder dat ik er weinig specifieks over terug kan vinden bij reisbureaus

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 21:12

dank je wel nini, ik ga eens lezen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:13

Zou het even navragen bij reisbureau bijvoorbeeld.
Heb het met een vriendinnetje ook gehad, goed gekeken naar de ligging van de hotels en kwamen toen uit bij een hotel waar bij stond 'slecht bereikbaar voor buggy's/kinderwagen / niet geschikt voor kleine kinderen ivm de vele trappen'
Nou ideaal, geen kind te bekennen!

Oh en iets zoeken zonder animatieteams enzo, animatie means kindvriendelijk :+