Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zap schreef:Je hebt Engels op school gehad neem ik aan? Dan kan je toch wel redden in het buitenland?
Zoveel hoef je niet te vragen toch? Kies gewoon een georganiseerde reis uit (in de zin van dat je een hotel+vliegreis hebt en dat je een hostess op de plaats van bestemming hebt die eventueel excursies voor je kan regelen en in noodgevallen).
Mijn talen zijn ook niet zo denderend, maar heb me hier toch nooit druk om gemaakt hoor. De talen van de meeste Nederlanders zijn vaak 10x beter als het engels dat in andere landen wordt gesproken. Ik zou me niet zo druk maken hoor
[edit] en eten kan je toch ook aanwijzen op een kaart? Of poging doen tot het oplezen wat er staat? Komt wel goed joh!
[edit2] je had toch een vakantie in Turkijke uitgezocht?
HindaFree schreef:spanje valt erg mee ! en als je naar salou gaat praten ze bijna allemaal nederlands net als dat je naar griekenland gaat naar chersonisos
noekje schreef:Misschien een idee om Engels te gaan leren? Lijkt me toch vervelend om niet naar bepaalde landen te kunnen en dat zijn er nogal wat!
Je kan inderdaad naar die typische nederlandse dorpjes zoals Blanes/Callela/Chersonisoss, maar echt in het buitenland ben je dan niet, wat ik juist altijd het leukst vind!
toscan schreef:noekje schreef:Misschien een idee om Engels te gaan leren? Lijkt me toch vervelend om niet naar bepaalde landen te kunnen en dat zijn er nogal wat!
Je kan inderdaad naar die typische nederlandse dorpjes zoals Blanes/Callela/Chersonisoss, maar echt in het buitenland ben je dan niet, wat ik juist altijd het leukst vind!
ik wilde het idd ook gaan leren daarom heb ik een stap gezet om op het MBO WEL engels te gaan doen omdat dit op het vmbo erg mislukte ...maar hoe kan ik het nu leren? Want naar school ga ik in september als het mee zit...
Cahill schreef:@ Noekje: Well that's exactly what i had in mind....
english is not difficult to learn unless you are missing your flair of languages.
When would you like to go on holidays? When you choose for the summer theres plenty of time to learn. You can take a course at LOI or NTI at home! Dont think that going on holidays outside Holland that you're speaking english all the time. When you book a hotel including breakfast and dinner, you get a menu description and then you only have to say whats on the menu. Thats easy!! For the rest you only have to talk english when you want to ask something.
Outside the hotel you are on your own. When you want to visit public places you get a big change that you must talk english to someone. And when you want to explore the country by just the 2 of you, you can talk Dutch to your hubby!