Met vriendje op vakantie.. waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GummyBear

Met vriendje op vakantie.. waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 20:18

Hoi!

Nou, de vraag is eigenlijk heel simpel: wat is een leuke vakantiebestemming voor een stelletje? We willen een zon-zee-strand vakantie waar we lekker kunnen relaxen. Een keertje uitgaan samen zou ook leuk zijn, maar willen dus geen bestemming waar het hoofdzakelijk om feesten gaat (zoals Lloret, Chersonissos, etc.) :)

Heeft iemand tips?

Groetjes Michelle

RelarDevi

Re: Met vriendje op vakantie.. waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:25

Varna, Bulgarije!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:35

Wij zijn aan het kijken voor Corfu en Mallorca. Misschien een idee?

Canarische eilanden is ook altijd een goede bestemming, al ben ik die wind meer dan beu daar haha :P

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:36

Rhodos :D
Veel cultuur, rust, maar ook mogelijkheden tot uitgaan.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:37

Silence schreef:
Rhodos :D
Veel cultuur, rust, maar ook mogelijkheden tot uitgaan.

Die staat idd ook nog op ons lijstje :P

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:37

Bali :D !

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 00:07

cyprus, kreta, malta, istrië, corsica, mallorca, gran canaria, rhodos, lanzarote?

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:22

Ik meld me ook even hier!

Ga ook met vriendlief op vakantie, maar weten nog niet waarheen.

De wensen zijn:
- Niet kamperen
- Aan zee
- Geen 'bekende' feestplaats zoals Salou o.i.d., maar er moet wel wat te doen zijn
- In de buurt van een leuke stad
- Niet Turkije, Egypte, Kroatie, Bulgarije of Mallorca
- Mag zowel met de auto als met vliegtuig

Iemand ideeen? :D

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:10

Laura1589 schreef:

De wensen zijn:
- Niet kamperen
- Aan zee
- Geen 'bekende' feestplaats zoals Salou o.i.d., maar er moet wel wat te doen zijn

Heb je nog een bepaald budget in gedachte? :P

Ook voor TS: Ikzelf vind Florida heerlijk, in de buurt van Miami. Of een mooi Grieks eiland? Of Cyprus, Gran Canaria, Portugal, Marbella in Spanje, Bali, een Caribbisch eiland, Mexico, Costa Rica, Jamaica, Malediven....? :D

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 22:24

Ben vergeten te vermelden in de openingspost dat ik 't wel een beetje betaalbaar wil houden. :o Rond de €500/600 pp. Heb 't er met m'n vriend over gehad en zijn voorkeur gaat uit naar Spanje. We willen niet ergens zitten waar 't een en al uitgaan is, dus ik denk dat het Gran Canaria of Tenerife ofzo wordt. Vorig jaar zijn we al naar Mallorca geweest, dus nu liever ergens anders heen. :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:26

Turkije
daar ga ik dit jaar ook heen met mn vriend

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:27

Ik ga zelf dit jaar ook voor het eerst met vriendlief op vakantie en wij gaan naar Calleala! Volgens mij schrijf je het zo! Dicht bij de zee, leuk om uit te gaan, maar niet voor elke dag! Goed bereikbaar, en goede verbinding naar Barcelona!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:28

Maakt denk ik niet zoveel uit waar je naar toe gaat. Spanje, Portugal, Cyprus, Turkije, etc.
Je bent toch leuk met z'n tweetjes, en je kan het zo gek maken als je zelf wilt wat stappen betreft.

Ik zou de feestbestemmingen vermijden, maar verder gewoon kijken wat binnen je budget valt.

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:31

Turkije, en dan in Alanya
Grote aanrader is hotel Grand Kaptan, is in 2011 uitgeroepen tot beste hotel van alanya.
is 5 sterren en echt tot in de puntjes perfect!
prive strand met eettent en bar. en echt alles incl 24u lang.

WIj hadden via een reisburo geboekt. 12 dagen voor 580pp. vliegreis busreis en verblijf in hotel 24u alles gratis.
vonden we zeer goedkoop.
we hadden ook een ander hotel kunnen pakken van 100 euro minder maar dan was je die 100 euro wel kwijt gweest aan alcoholische dranken, die bij ons hotel dus incl waren. (moet je wel vragen naar de versie van inclusief, da krijg je bijv geen originele malibu uit die witte fles die wij kennen maar een plaatselijke malibu, maar je proeft geen verschil)
Laatst bijgewerkt door kYliieJ op 24-01-11 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:34

ILOVE_TARA schreef:
Ben vergeten te vermelden in de openingspost dat ik 't wel een beetje betaalbaar wil houden. :o Rond de €500/600 pp. Heb 't er met m'n vriend over gehad en zijn voorkeur gaat uit naar Spanje. We willen niet ergens zitten waar 't een en al uitgaan is, dus ik denk dat het Gran Canaria of Tenerife ofzo wordt. Vorig jaar zijn we al naar Mallorca geweest, dus nu liever ergens anders heen. :)

Wij gaan naar Calella, en het is bij ons hotel ongeveer 400 euro pp.
Alleen is dat wel met de bus.
En het hotel ligt net buiten het uitgaanscentrum, dus daar heb je geen last van. :)

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 15:13

Ik denk dat het Gran Canaria of Tenerife wordt, dat trekt ons het meest. :) Ikzelf wil ook graag weer een keer naar Turkije, maar vriendje vindt dat helaas helemaal niks..

@ xGaab: Calella is ook nog een optie idd. We wilden in eerste instantie niet aan de Costa Brava, omdat dat echt een uitgaansgebied is. Maar Calella valt nog wel mee.

@ mbkaatje: Klopt, we willen naar een plaats waar uitgaan niet de hoogste prioriteit heeft, maar waar wel wat te doen is. Leuke restaurantjes, winkeltjes en misschien toch een keertje stappen. :)

@ kYliieJ: Dat klinkt heel goed! Maar zoals ik net zei, wil vriendlief tot mijn grote spijt niet naar Turkije.. We noemden aan de telefoon allebei onze top 5 van landen op en toen zei ie: 'Turkije komt bij mij echt op de 258e plaats ofzo, echt een stinkland.' Dus dat lijkt me wel duidelijk :P Hij kon niet echt een reden noemen, het land trekt hem gewoon niet. Ikzelf had dat bij Marokko, totdat ik op internet zag hoe mooi het daar is. Dus heel misschien kan ik hem nog overhalen..

@ Lailaa: 400 euro is goed te doen! Wij willen wel met het vliegtuig, busreis doen we beide nooit meer, haha. Maar als je dan de vliegreis erbij optelt valt het denk ik alsnog wel mee qua prijs..

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:40

Unfaithful schreef:
Laura1589 schreef:

De wensen zijn:
- Niet kamperen
- Aan zee

Heb je nog een bepaald budget in gedachte? :P

Ook voor TS: Ikzelf vind Florida heerlijk, in de buurt van Miami. Of een mooi Grieks eiland? Of Cyprus, Gran Canaria, Portugal, Marbella in Spanje, Bali, een Caribbisch eiland, Mexico, Costa Rica, Jamaica, Malediven....? :D

Nou, het moet wel een beetje betaalbaar blijven ;) Miami gaat er bijvoorbeeld niet in zitten dit jaar.

Calella lijkt mij ook wel wat, alleen vriendlief denkt dat dit een enorm uitgaansgebied is.
Vriendlief wil nu graag naar Nice, maar dat lijkt mij nou helemaal niet leuk haha.

Is iemand hier weleens in Argèles sur Mer geweest?

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:44

zap schreef:
Wij zijn aan het kijken voor Corfu en Mallorca. Misschien een idee?

Canarische eilanden is ook altijd een goede bestemming, al ben ik die wind meer dan beu daar haha :P

Ik ben vorig jaar met mijn vriend, moeder en een vriendin van mijn moeder naar Corfu geweest. Ik zelf vond het erg leuk maar je bent erg beperkt. Wij hebben wel een auto voor een dag gehuurd en lekker het eiland rondgereden (kan in 1 dag) maar verder ben je erg aan je plekje gebonden.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:45

xGaab schreef:
Ik ga zelf dit jaar ook voor het eerst met vriendlief op vakantie en wij gaan naar Calleala! Volgens mij schrijf je het zo! Dicht bij de zee, leuk om uit te gaan, maar niet voor elke dag! Goed bereikbaar, en goede verbinding naar Barcelona!

Daar ben ik afgelopen zomer heen geweest :D

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:49

ik ga weer naar ventemiglia in italie.
Mijn tante heeft daar huisjes op een berg, en ligt in de buurt bij de bergen van rocceta (of hoe ik dat ook schrijf) Dit is werkelijk waar geweldig mooi. Heb nog wel foto's maar die zou ik dan moeten inscannen.
En half uurtje rijden van monaco.

Je bent bij strand, leuk winkelcentra, En gewoon mooi uitzicht en relax.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:51

ooh leuk callela, ben er 6 jaar geleden geweest :D
Café de luifel zat ik nog al vaak ( nederlands Café) erg gezellig :j

Helaas heb ik amper kunnen zonnen, op het moment dat wij er zaten was het van de 10 dagen 2 dagen goed .... ondertussen in nederland een hittegolf :P

Verder om een tip te geven misschien is Lesvos wat? al weet ik niet je er ook uit kan gaan...
Zelf zat ik in molyvos prachtig plaatsje en het eiland is erg mooi :j

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:00

williejanne schreef:
Mijn tante heeft daar huisjes op een berg, en ligt in de buurt bij de bergen van rocceta (of hoe ik dat ook schrijf) Dit is werkelijk waar geweldig mooi. Heb nog wel foto's maar die zou ik dan moeten inscannen.

Dit klinkt ook goed! Ga je altijd met de auto of het vliegtuig? En ben wel benieuwd naar foto's eigenlijk :D

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:05

Laura1589 schreef:
williejanne schreef:

Dit klinkt ook goed! Ga je altijd met de auto of het vliegtuig? En ben wel benieuwd naar foto's eigenlijk :D

wij gaan weer met de auto, snacht weg, komen we in de ochtend aan.
Ik zal de foto's opzoeken. heb er nog 1 op deze computer staan, zie je een klein beetje berg.
Afbeelding

Van de bergen van rocceta heb ik geen foto op de computer dus die komen er nog aan :D
Heb ook nog wel foto's van monaco :P ahha.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:06

Portugal natuurlijk! Zon, strand, oceaan, heerlijke temperaturen, lekker goedkoop uit eten gaan... in de buurt van grote steden, cultuur, markten, maar toch in de groene natuur met een boel privacy?

Bij ons dus!
Kijk maar eens in mijn onderschrift.

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:11

ik spiek mee!!!!!!!!!!!:D:D:D:D