Bali 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

S_C

Bali 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 17:36

Bokkers !

Aangezien mijn vorige zomervakantie met me mannetje een totale flop was gaan we dit jaar knallen !
Onze bestemming zomer 2011; BALIII *\o/*
We gaan van 19juli tm 12 august.
Hotel is al geboekt aan k.uta beach.

Maar nu vroeg ik me af zijn er bokkers die er al geweest zijn en tips hebben van dingen die we echt nog moeten zien?
Met de zeokfucntie kon ik niks vinden.

brand los :D

Yessy

Re: Bali 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:37

Ik ben er nog niet geweest maar wil er wel heel graag heen, waarschijnlijk volgend jaar, dus ik ga dit topic ook even volgen!

Wat is aan te raden? Strand, rondreizen, welk seizoen? Een georganiseerde reis of alles zelf regelen?

S_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 17:39

We willen dit jaar alleen op Bali blijven het liefste. Volgend jaar uitbreiden met oa lombok ed maar nu eerst maar eens Bali verkennen.
We gaan hoogzomer staat ook in de op. Me mannetje en ik gaan samen hebben zelf hotel geboekt verder willen we alles zelf doen.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:36

Wat gaaf :D

Mijn planning is om aankomende zomer een rondreis te doen door Jakarta en Bali :)
Maar eerst eens kijken hoeveel geld ik over hou na mijn vakantie in april :+

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:08

Ik zou zo bij je in de koffer gaan zitten, wat gaaf! Een klasgenoot van me is vorig jaar geweest en het schijnt heel mooi te zijn!

S_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 20:40

Ik heb er ook enorm veeel zin in !
even 3 weken genieten.

@urselinn.
Dat is ook gaaf ! Alleen schijnt Jakarta zelf veel enorm gevaarlijk te zijnn.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:42

Ooh ook lekker drie weken :D

Ik ga gelukkig met reisorganisatie, dus ik zal niet alleen reizen :)
Bedoelde eigenlijk ook Java, niet alleen Jakarta :+

Maartje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:46

Super leuk dat je er naartoe gaat.
Ik ben er zelf in 2007 geweest voor 3,5 week.
Echt een hele gave vakantie gehad.
Wij hadden alleen een vlucht en hotel voor 2 nachten geboekt en de rest daar gedaan. Hebben ook het hele land gehad. K.uta is wel een erg leuke stad, is een beetje de toeristische stad van bali. Leuk strand en veel te zien!

Als je wat wilt weten, vraag maar raak!! Kan hier wel alles vertellen maar dan ben ik morgen nog bezig! :D

Alocasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:46

Ik ben er geweest, maar wij zijn puur naar Bali gegaan om uit te rusten van de rest van de reis (Sumatra + Java), In poedersuiker kun je heeel leuk stappen! Wij zaten zelf in Sanur en daar is het veel rustiger, Bali is echt heel mooi! En ik weet zeker dat je daarna de rest van Indonesië ook wilt zien :)

S_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 20:48

Ooh ben vergeten te vermelden dat we bij k.uta beach zitten. dus niet bij t centrum maar we moeten ongv 10min met de taxi we hebben een super rustig hotel met een prive tuin.

Mn vriend en ik zijn beide geen stappers vind t leuk maar verder niet gaat denk niet gebeuren op vakantie hihi.

Ben je op bali ook nog op speciale plekken geweest Just_me? En was je met vrienden of familie?

@maartje; Heb je foto's of nog tips waarvan je zegt dat moet je echt zien.

@urselin. super gaaf ! maar je gaat wel in je eentj ein de zin van gaat geen bnekende mee?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:51

Ja klopt, ik ga wel alleen in die zin :j
Niemand van vrienden of familie wilde mee op reis haha!

Je hotel klinkt echt super!

Maartje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:56

Wordt wel een hele ervaring dan urselin! Leuk.

Ik zal eens wat foto's zoeken van bali en kijken wat ik echt de aanraders vind!!
(zowiezo paardrijden op het strand en tussen de rijstvelden als je vriend ook kan/wil rijden!)

S_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 20:58

@urselin vind t erg stoer van je.

Paardrijden wil ik heel graag maar word erg lastig met een vriend van ruim 2 meter die rond de 90 kilo hangt. lijkt me stug dat ze een paard hebben dat hem zonder moeite lang kan dragen. Dus denk helaas niet dat dat hem gaat worden. Misschien ga ik dat wel in me eentje doen.

Ik ben iig wel van plan met een lege koffer heen te gaan en met een volle terug te komen :D

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:59

Ben benieuwd naar je foto's Maartje86!!

Lege koffer heen en volle mee terug lijkt me ook een goed plan :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:01

Ik geef je de tip: koop het ANWB extra reisboekje! Hier staan alle mooie en bijzondere plekjes in en eigenlijk alles wat je van Bali wil weten. Wij zijn er ook geweest (Sanur) en dit boekje heeft ons echt heel veel informatie gegeven waardoor we voordat we op vakantie gingen al een lijst hadden met dingen die we niet konden missen.

Fijne vakantie! maar dat gaat op Bali heeel zeker lukken.

S_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 21:03

@guuuuusje; ik heb 100 van die boekjes maar hoopte via dit topic op echt unieke plekken te komen die niet in die boekjes voorkomen.

@urselin; me moeder is een paar jaar terug geweest en die nam slippers mee man wat liepen die dingen worden met hand gemaakt en zijn niet kapot te krijgen. ik ga goed inslaan :D

Maartje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:09

haha goed idee om daar in te slaan!! Is genoeg te kopen!

Moet wel zeggen dat paardrijden zonder ervaring niet echt een aanrader is. Ze kijken daar niet echt of je wel/niet kunt rijden. Ze gingen bij ons ook zonder duidelijk aan te geven in 1 keer voluit over het strand! Wat natuurlijk hartstikke gaaf was! Maar als je weinig ervaring hebt lijkt het me wel wat minder leuk..

Ik ben foto's aan het zoeken maar moet wel even het verhaal erbij zoeken van tempels en dergelijke, en weet ook niet meer precies welke plaatsen het allemaal precies was!

Lees ook dat je unieke ervaringen wilt, wij zijn naar een waterval geweest zonder toeristen, zo mooi was dat!! Lekker in het water onder de waterval. Waren er met een paar balinezen naartoe gegaan. Denk dat ik nog wel kan vinden in welke plaats dat het was!

S_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 21:12

Ik rij al sinds me 9e bijna elke dag ben ondertussen bijna 19 dus dat ervaring deel zit wel snor me vriend heeft ook jaren gereden maar nogmaals zijn het niet bepaalde stevige paardjes waarvan ik gewoon bang ben dat ze hem niet kunnen dragen. maar goed dat zien we nog.

De beste vriend van me mannetje is getrouwd met een indonesier. En die heeft ons gekoppeld aan een lokale gids daar waar we iig 3 dagen mee op pad gaan. Denk dat dat ook al een hele unieke ervaring gaat wrden.

Maartje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:20

ow dan zit dat rijden inderdaad zeker goed!
En leuk dat je gewoon een lokale gids hebt, die zal je ook veel moois laten zien.

Heb even een foto van de Tanah lot tempel. Deze is erg mooi om te zien bij zonsopgang

Afbeelding

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:21

Mooi zeg! :)

Wel fijn, een lokale gids S_C!

MJR84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:51

Ik volg dit topic ook even. Ben wss van plan om in het najaar (duurt nog wel even :+) naar Bali te gaan. Ik ga dan ook alleen met een georganiseerde groepsreis mee. Het lijkt me prachtig daar, zie alleen wel op tegen de lange vlucht....

S_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 14:20

het is uit mn hoofd 22uur vliegen,
Maar de vlucht die ik heb moet ik 2 x op overstappen dus zal nog wel langer zijn.
Ach voor 3 weken in een prachtomgevin heb ik dat r wel voor over.

MJR84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:16

Daar heb je ook wel weer gelijk in!
Na ja, het is ook nog lang geen najaar dus ik heb nog een hele tijd om aan het idee te wennen ;)

lesleygjof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:24

Hier nog een die misschien naar bali gaat!!!!
Mijn ouders zijn dit jaar 25 jaar getrouwd, dus gaan we een keer ver weg op vakantie.
Ook hebben ze beloofd dit jaar met dolfijnen te gaan zwemmen!!!! Lijkt me echt super gaaf.
Ze zitten alleen nog te twijfelen over mexico, israel, of bali, maar bali lijkt hun het leukste.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:32

Pff, ik vind een vlucht van 10 uur al lang zat :))
Ik hoop wel een rechtstreekse vlucht te krijgen..