Tunesië 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Reneee

Tunesië 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 20:31

Hallo allemaal :)

Mijn vriend en ik zijn er eindelijk uit waar we op vakantie willen, en het is Tunesië geworden. Nou zijn we er allebei nog nooit geweest en was ik benieuwd of er bokkers zijn met ervaring met het land. Wat zijn nou echt dingen die je moet zien? En welke plaats is echt aan te raden? We zijn er ook nog niet uit welk hotel het word, ik lees op zoover zoveel slechte dingen over het eten, en dat moet zeker wel goed zijn :=

Dus kom maar op! :D

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 00:33

hoi, hoi!

Ik ben in de zomer 2009 naar Tunesie geweest met mn ouders en broertje en het was echt een super vakantie! :)
Wij zaten in hotel jinene beach in sousse, ongeveer 5km van het drukke centrum af, was een erg leuk hotel gezellig personeel, mooi zwembad alles. Vanuit t hotel konden we makkelijk richting de winkels lopen zonder allemaal ''verkoop'' mannetjes.
Winkels waren daar gewoon open tot 22.00a24.00.

Ook ligt er naast een leuk vissers achtig dorpje met een leuke boulevaard, waar je ook leuk uiteten kan gaan. Volgens mij hete het port el katoei ( weet niet hoe je het precies schrijft)

Mijn beste vriendin zat met haar ouders op het schier eiland Djerba maar daar was 's avonds alles gesloten. Dus dat is misschien wel een min punt.

Verder kan je erg leuke excursies doen! Wij hebben zelf een 2daagse excursie gedaan, je gaat dan eerst naar de grote oude arena, daarna ga je de bergen in en langs bij mensen die in grotten wonen. Tegen de namiddag maak je een mooie rit door de sahara op een drommeldaris tijdens zonsondergang. En overnacht je in een luxe hotel met uitzicht op de sahara. De volgende dag moest je er vroeg uit voor een zons opgang en voor de zout velden. Na dit gezien te hebben maak je een tochtje met koetsjes waarna je over stapt in een landrover en de bergen in gaat naar het anders gebergte waar je een leuke wandel routte kan doen van ongeveer een halfuur. Ook kom je langs mooie watervallen! Tegen de avond ben je dan weer bij je hotel.

Ook hebben we quads gehuurt, was erg gaaf!

En we hebben een dagje een auto gehuurt en zijn daarmee naar de hoofdstad Tunis gegaan en verder een paar keer gestopt bij dorpjes die we onderweg tegen kwamen.

Let er trouwens wel op dat de mensen je gauw voor de gek houden! Wij liepen bijvoorbeeld een keer in het centrum van sousse (aanrader) en daar kwam een man op ons afgelopen die zei dat hij de kok was van ons hotel.. Hij vertelde dat die een goedkope staatswinkel wist met uitverkoop.. Naja als nederlander loop je dan meteen achter hem aan door het word ''goedkoop''. Uiteindelijk werden we door de meest smalle en enge straatjes geleid en kwamen we bij een staats winkel uit met dikke europese prijzen! Tsja opzich logies als je bedenkt hoe weinig die mensen hebben.

De meeste herkennen aan de kleur bandjes in welk hotel je zit dus dan is het makkelijk voor ze ! tot het ook nog een keer 100x km van je hotel gebeurt :+

Verder goed afdingen ook op de taxi!

Haha is een beetje een lang verhaal geworden! Als je vragen nog heb of foto's wil moet je maar even een pb sturen :)

veel plezier alfast!

_Reneee

Re: Tunesië 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 18:33

Super gaaf! Die excursie lijkt me echt super leuk, gaan we zeker kijken of we dat kunnen doen :) ik zat nu aan dit hotel te denken:

http://www.arke.nl/zonvakantie/tunesie/ ... arina.aspx

Schijnt een heel mooi plaatsje te zijn.

Ik kijk vooral op zoover, en bijna alle hotels worden afgekraakt op het eten.. en daar ben ik zo bang voor haha. Het eten moet wel goed zijn.

Heb er nu al zin in :D

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:38

Haha indd maar houd er rekening mee dat mensen al snel zeuren dat het eten niet goed is of gevarierd, maar daar kan je natuurlijk zelf ook voor zorgen. bijvoorbeeld een dag pasta, dan weer frituur, chinees enz enz. Wij vonden het eten erg goed! :)

En je moet maar denken, thuis heb je ook niet altijd een 5* maaltijd voor je neus! :d

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:40

Nou wij willen onze vakantie ook in Tunesie gaan doorbrengen.
Trok me eigenlijk nooit echt vanwege de ideeen die ik erbij had, maar na wat lees en speurwerk op het i-net moet ik toch zeggen dat ik wat achterhaalde beelden bij het land had.
Bij ons staat Djerba op de planning en wij gaan voor een zon, zee en strandvakantie, dit hotel:
http://www.arke.nl/zonvakantie/tunesie/ ... lasso.aspx

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:56

Jammer van het negatieve reisadvies dat momenteel is afgegeven...

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 20:56

ja! Ik hoop dat ze die tien ontsnapte gevangenen in Juli weer gepakt hebben :=

Wij hebben trouwens het hotel wat ik al eerder had gepost geboekt :)
Djerba lijkt me ook super mooi!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:09

Hey... Tunesie is ook mooi, maar voorlopig valt het echt even niet aan te raden hierheen te komen... Het noorden , met daarbij Sousse en ook Port el Kantoui al helemaal niet! Hier in het zuiden is het nog relatief rustig. Voor wanneer heb je geboekt? Door het hele land (behalve hier op het eiland gelukkig) worden dagelijks mensen neergeschoten, er is een avondklok ingesteld en levensmiddelen worden steeds schaarser, toeristen zijn met haast het land uitgegaan.. Ik hoop dat het snel weer beter gaat, tsja het moet ook haast wel want veel slechter dan hoe het nu gaat kan het bijna niet, iedereen zit in angst, overal plunderingen, overvallen e.d. Wel goed om te lezen dat er toch mensen nog vertrouwen in hebben, en tja het land is nu eenmaal enorm afhankelijk van het toerisme dus ik geloof ook wel dat ze zo snel mogelijk het weer toerist veilig zullen willen maken, maar de komende maanden zal het vast wel onvoorspelbaar blijven.. Normaal gesproken over twee maanden nieuwe verkiezingen, hopelijk zal alles dan weer wat kalmeren. Maar als je kon boeken zullen ze er wel vertrouwen in hebben, voor de komende tijd is alles geannuleerd en hebben reizigers hun geld teruggekregen..

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:17

Ik zou alleen niet in de zomer gaan. 2 vrienden zijn in juli/augustus in Tunesië geweest, daar was het rond die tijd 45 of 50 graden in de schaduw en hebben ze eigenlijk alleen maar op hun hotel kamer gezeten omdat het té heet was om wat te doen.
Behalve dat schijnt het wel een enorm gaaf land te zijn! :D

En wat betreft het eten; Doordat ze daar heel anders eten en koken krijgen veel mensen last van diarree. Enige wat je dan kan doen is veel chips en cola eten/drinken en een dag op bed blijven liggen. Als je een dagje hebt bijgeslapen en bijgekomen is het daarna wel weer te doen om aan het strand te gaan liggen oid.
Ik ben zelf in Egypte geweest, en daar hadden ze een apotheek bij het hotel. Hier hadden ze ook medicijnen tegen diarree. Dit zijn de enige medicijnen die werken op zo'n moment. Mn moeder had heel erg last van diarree en een virus die ze had opgelopen. Toen is ze medicijnen gaan halen bij de apotheek.
Deze virusremmers "remmen" het dus alleen, als je stopt met slikken als je thuis bent zal je nog wel 3 dagen ziek zijn, voordeel is wel dat je er op vakantie geen last van hebt :')

Maar ik, mn 2 broertjes en mn vader hebben nergens last van gehad en we hebben we hetzelfde eten gegeten. Dus het het is net pech hebben of je ziek wordt of niet... :P

Heel veel plezier! :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 10:17

Bij het reisbureau was idd de waarschuwing om voor bepaalde gebieden in Tunesie niet te boeken, voor Djerba geldt deze waarschuwing nog niet. Wel wel ons geadviseerd om een annulerings- en omboekverzekering af te sluiten, dat hebben we dan ook gedaan.
Het hotel is gewijzigd in het RIU Royal Palace Garden: http://www.riu.com/nl/Paises/tunesie/ei ... /index.jsp
@lakshmi: waar woon jij ergens in Tunesie?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 10:53

Ik woon in Djerba, sinds eergisteren is de noodsituatie aangekondigd in het hele land, er is dan ook nu een negatief reisadvies voor ALLE reizen... De vluchten voor de komende week zullen allemaal gecancelled worden... Wanneer kom jij Esther? Royal garden is wel een fijn hotel trouwens :j Hoop dat jullie gewoon fijn op vakantie kunnen komen tegen die tijd!

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 11:15

Wij gaan in juli.. hoop dat het dan allemaal voorbij is.. maar heb er wel vertrouwen in :)

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:24

Tunesie is inderdaad een geweldig land! Ik ben er inmiddels 2 keer op vakantie geweest.
Maar ik zou er inderdaad ook niet voor kiezen om midden in de zomer te gaan. Ik ben beide keren zo rond eind mei / begin juni geweest. De 2e keer was het dagelijks zo'n 40 graden. Ik heb een dag ziek op bed gelegen door de hitte. In de zomer lopen de temperaturen inderdaad op naar zo'n 50 graden...
Wat betreft het eten; het is anders. Maar dat is te verwachten als je naar zo'n land op vakantie gaat. Ik vond het wel erg lekker. Alleen hier in Nederland zijn we gewend om echt warm te eten. In Tunesie wordt lauw warm gegeten. Dat is overigens niet alleen in Tunesie het geval.
Beide keren dat ik geweest ben stonden er magnetrons bij het buffet.
En verder, de bevolking is ontzettend aardig! Er valt veel te zien en te doen. In de touristenplaatsen zijn de verkopers van winkeltjes alleen opdringerig. Dit is even wennen. Die verkopers zijn ook erg goed in het aanpraten van een schuld gevoel...
Ik had destijds een vakantievriendje waarmee ik op pad ging. Echt een aanrader! Geen opdringerige verkoper meer te vinden! :D

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 14:31

Eddy rocks ik hoop het ook! Verder is er niets gebeurd met de hotels geloof ik, alleen een of twee die aan die familie toebehoorden, verder is het toerisme gewoon doorgesukkeld.. En aangezien het een van de grootste bronnen van inkomsten is ben ik ervan overtuigd dat ze zo snel mogelijk wel weer alles in orde proberen te maken voor de toeristen. Het zijn nu echt de oude aanhangers van de expres die de boel in de war schoppen...

HelgaV klopt de zomer kan echt errrg warm worden, moet je wel tegen kunnen.. Wij blijven meestal binnen 'smiddags. Maar lauwwarm eten? Dat is niet normaal hoor, misschien pech gehad in het hotel (is een vaker gehoorde klacht) maar dat is niet een gewoonte van het land ofzo... Haha een local naast je helpt inderdaad altijd wel :)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 15:33

Ik ben twee jaar geleden naar Turkije geweest en daar was het toen ook 45 graden. Gewoon veel zwemmen :D

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:12

lakshmi schreef:
HelgaV klopt de zomer kan echt errrg warm worden, moet je wel tegen kunnen.. Wij blijven meestal binnen 'smiddags. Maar lauwwarm eten? Dat is niet normaal hoor, misschien pech gehad in het hotel (is een vaker gehoorde klacht) maar dat is niet een gewoonte van het land ofzo... Haha een local naast je helpt inderdaad altijd wel :)

Oh echt? Er werd mij verteld dat het normaal is dat het eten lauw warm is.

Edit: ik heb ook vaker gehoord dat Nederlanders rare eters zijn. Wij eten ons eten heet (in de zin van heel warm). Daarmee zouden we één van de weinige bevolkingsgroepen zijn?

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:18

Ik hoop toch dat het snel ophoudt in tunesie! Ben er nu al zo´n 6 keer geweest en kan niet wachten om weer heen te gaan!

Wij gaan altijd naar Karthago el ksar, in Sousse.
Erg mooie plek, mooie locatie, mooie grote tuinen, goed eten, leuke animatie.. er is genoeg te doen..

Wat wil je nog meer? :D

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 22:37

Ik hoop ook echt dat het goed komt! Heb er zo'n zin in :D

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:40

Ik zou inderdaad het reisadvies van minbuza in de gaten houden en nog even wachten met boeken.
Als het weer rustig word kan je er straks waarschijnlijk wel goedkoop naartoe :))

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:53

Equimotion schreef:
Ik zou inderdaad het reisadvies van minbuza in de gaten houden en nog even wachten met boeken.
Als het weer rustig word kan je er straks waarschijnlijk wel goedkoop naartoe :))

Hee daar heb je wel een punt! :j
Had ik nog niet over nagedacht!

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:28

Wij zijn op die manier relatief kort na de tsunami voor een prikje naar Thailand geweest, dat stond enorm in de uitverkoop omdat niemand er toen nog naartoe durfde.

Op het moment is het wel heel bar in Tsunesië (en het is even afwachten wat dat met de rest van de regio gaat doen) maar in regel heb je als buitenlander weinig last van interne conflicten. De site van minbuza is een goede graadmeter voor reisadvies.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:23

Wij hebben ook Tunesie in ons achterhoofd als vakantiebestemming.. Maar door alle rellen weet ik nu zelf niet of het allemaal zo slim is, we wachten het gewoon even af :j

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 16:45

Ja, ik heb gewoon geboekt.. kan het altijd nog annuleren.. Als het werd afgeraden hadden we toch niet kunnen boeken..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:47

Er is een negatief reisadvies, de meeste vakantiegangers zijn naar huis toe gehaald..

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:14