Help! Waar winkelen vandaag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn_

Help! Waar winkelen vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 12:58

Hoi Bokkers,

Haha nou bij deze dus een hulpoproep van mijn kant. Geen idee of m'n topic hier goedstaat, dacht van wel maar anders hoor ik het wel weer.
Nu wil ik dus vandaag gaan winkelen omdat ik niks te doen heb, maar heb geen idee waarheen.
Ik heb helaas niemand kunnen vinden die vrij is dus dan maar alleen shoppen ;)

Ik zat zelf eerst aan Amsterdam te denken, maar heb géén idee waar ik dan ergens heen moet. Ik weet zelfs niet eens waar ik uit moet stappen :D Dus mochten jullie een leuke winkelstraat weten (en dan bedoel ik met normale winkels, niet alleen die hele dure boetiekjes), dan hou ik me aanbevolen ;)

Andere steden zijn ook welkom, maar Maastricht e.d. is toch iets te ver om daar nu nog heen te gaan. Verder woon ik zelf in Arnhem dus die stad ken ik wel...
Ik wil eigenlijk binnen een uur vertrekken dus alles is welkom :D

Anoniem

Re: Help! Waar winkelen vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:59

Nijmegen / Enschede / Hengelo / Rotterdam / Utrecht / Amsterdam / Doetinchem / Amersfoort / Hilversum / Deventer / Apeldoorn / Zwolle / Den Bosch / Eindhoven :+

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 13:02

Haha wow dat is snel! :D
Nijmegen vind ik niet zo gezellig, rotterdam is een rotverbinding met de trein en utrecht ben ik al regelmatig geweest. Hm die andere ken ik nog niet.
Ik ben een beetje op zoek naar gezellige steden waar niet alles heeel ver lopen van elkaar vandaan zit.
Ik ben ook wel benieuwd naar jullie motivatie voor de steden en must see's in de stad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:02

Dan zou ik naar Eindhoven gaan, leuk centrum, pal naast het station, alle winkels aanwezig leuke sfeer :j

Rotterdam is een goed uur vanaf arnhem denk ik, misschien iets meer. Maar heb ik zelf al te vaak gezien :+

brego2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:03

als je bij het centraal station in Amsterdam uitstap loop je eigenlijk al meteen de winkelstraat in. De kalvestraat ligt achter de dam Nieuwe zeedijk(geloof dat die straat zo heet) die aansluit op de kalvestraat is erg leuk. de Bijenkorf zit op de Dam was vroeger ook wel leuk.
Vroeger ging ook nog wel naar het waterloo plein.
Almere heeft een leuk centrum met heeeeel veeeel kleding winkels

have fun

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:04

Apeldoorn vindt ik een hele leuke winkelstad :)
Niet heel groot maar ook niet te klein :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:07

Gooi een paar namen in een pot en trek daar een kaartje uit :+

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 13:10

Thanx voor al jullie snelle reacties zeg!!

Hm ik zit even te denken. Apeldoorn ken ik al, daar heb ik een keer moeten flyeren ;)
Amsterdam is dus wel te doen, Almere en Eindhoven...Lastig zeg!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:12

mijn eerste ingeving was arnhem, maar dat ken je dus al. Dan zou ik zeggen, Den bosch of amsterdam :) Of zutphen of deventer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:13

Den Bosch! Je kan er vanaf het CS naartoe lopen :)

brego2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:14

Wat voor soort winkels zoek je
bij ons ina lamere stad hebben we heel veel kleine boetiekjes maar ook de grootte ketens zoals de zarah esprit ect.
Het leuke van Almere is je stapt het station uit en dan loop je de stad in. Vervolgens kom je in een heel groot nieuw gedeelte. Dan denk je alles gezien te hebben dan hebben we weer een oud gedeelte met heel veel kleine boetiekjes.
Amsterdam is massaal(druk)

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 13:23

Hm zoals jij het omschrijft klinkt almere wel erg leuk!
Ik zoek een beetje een soort stad als Arnhem, dus met veel normale winkels (idd de bekende winkels) en wat kleinere boetiekjes zijn ook altijd wel leuk. Hier in Arnhem is in elke winkel sale, echt niet normaal meer.
Nu was mijn hoop dit ook in een andere stad te vinden omdat ik heel Arnhem al gehad heb.

Edit; Amsterdam lijkt me ook leuk, maar dit doe ik denk ik toch liever met iemand samen. Veel gezelliger en hopelijk is alles dan wat makkelijker te vinden, want bij het idee voel ik me al 'lost' ;)

brego2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:25

meestal wel in januari dat er overal sale is.

Karin

Zutphen! En dan kun je altijd nog door naar Deventer, ook leuk! :j

Ik werk op loopafstand van het centrum van Zutphen, levensgevaarlijk in de uitverkoop, zelfs voor iemand die niet van uitgebreid shoppen houdt, zoals ik. :D

Anoniem

Iets als Arnhem, dan echt eindhoven :j

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:29

Den Bosch of Eindhoven, maar bij beide moet je de weg weten voor de echt leuke winkels...die liggen meestal in de zijstraten :D

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:32

Aah wat stoer!!

Ik hou er ook van om alleen ergens naar toe te gaan. Groningen is ook supervet. Enschede helemaal!

Succes!

En misschien kunnen we een keer samen gaan shoppen! Naar een onbekende grote stad!

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 13:36

Haha echt super voor alle leuke reacties hier.
Wordt er alleen niet makkelijker op.
Ik twijfel nu nog tussen Almere, Zutphen en Eindhoven...
Einhoven en Almere zijn ongeveer anderhalf uur reizen en Zutphen nog geen half uur.. pff dilemma ;)

Haha nou als je mee wil ben je welkom hoor. Vind het niet erg om alleen te shoppen, maar samen is ook altijd gezellig..

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:39

dan ging ik voor zutphen, lekker dichtbij en zo te lezen heel leuk ;)

Anders is Groningen ook eeeeeerg leuk!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:40

Zutphen heeft op vrijdag ook koopavond. :j

Als je nou eerst naar Deventer gaat en dan via Zutphen terug, dan kun je nog tot 9 uur vanavond shoppen. :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:40

En Duitsland, ben je daar al eens geweest? Ik weet of je met het OV wilt, maar het is met de auto prima te doen.

Bocholt (Arkaden, overdekt) + binnenstad is leuk, veel andere soort winkels als in NL, maar ook veel dezelfde als in NL (HM, C&A, Open32).
Oberhausen (CentrO, gratis parkeren!) erg veeeeel winkels! En ook lekker overdekt!

Doetinchem is trouwens ook een leuke stad, niet heeel groot, maar wel lekker overzichtelijk en vele winkelaanbod! Grotere zaken als V&D, HM, C&A, Open32, Superstar, Piet Zomers maar ook kleinere boetiekjes La Peche, DNM, ect

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 13:44

Duitsland lijkt me ook erg gaaf, maar ik moet helaas wel met het OV. Ik kan gelukkig wel gratis reizen dus wat dat betreft hoef ik me geen zorgen te maken, maar Duitsland doe ik wel een keera ls ik een auto kan lenen.
Als ik het zo lees is Zutphen idd wel aantrekkelijk. Qua reistijd en qua wensen die ik heb sluit het wel aan. Ik ben volgende week ook nog de hele week vrij dus tijd genoeg om naar de andere steden te gaan ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:46

Jasmijn_ schreef:
Haha echt super voor alle leuke reacties hier.
Wordt er alleen niet makkelijker op.
Ik twijfel nu nog tussen Almere, Zutphen en Eindhoven...
Einhoven en Almere zijn ongeveer anderhalf uur reizen en Zutphen nog geen half uur.. pff dilemma ;)

Haha nou als je mee wil ben je welkom hoor. Vind het niet erg om alleen te shoppen, maar samen is ook altijd gezellig..

ik denk dat Eindhoven wel het grootste is qua winkelaanbod en overzichtelijke looproute! Station = 3 minuten lopen van het centrum :-)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 07-01-11 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:46

Haha en geld genoeg ook??? ;)

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 13:47

Hahah nee dat helaas niet. Nu eigenlijk ook niet maar ach.. doe het toch maar lekker wel :D