Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) Onze langste dag rijden was ook ongeveer 5-600 km denk ik. We vertrokken meestal rond half 10-10u bij het hotel en waren dan rond 13-14u bij het volgende, zodat we tijd hadden om onderweg dingen te bekijken of in de omgeving van het hotel juist nog wat te gaan doen. Sowieso is het daar in de zomer enorm lang licht, dus wandelen e.d. kan echt nog heel makkelijk smiddags. Wij hebben er iig erg van genoten!
Hij deed dat meestal in een week, vraag me niet waarom, was een soort Scandinavie-verslaving geloof ik. Meestal stond de caravan in Denemarken, kwam hij een dag op de camping, ging naar de noordkaap, bleef weer een dag op de camping en ging weer aan het werk.
Ik zou zelf de reis dan veel intenser beleven en thuis op de route al dingen gaan uitzoeken. Lekker op de bonnefooi 
maar idd niet het doel alleen. Navigatiesysteem hebben we niet, alleen maar kaarten!
heeeeerlijk, weet je iig altijd waar je heen rijdt! 

Fangio schreef:Als je toch zoveel tijd hebt kun je misschien ook doen wat wij hebben gedaan: Met de auto door Zweden omhoog, een lus door Finland maken, Noordkaap en dan door Noorwegen weer terug naar beneden. Wij hebben dat in 3 weken gedaan en het was echt geweldig mooi.
Hangt trouwens een beetje van jezelf af wat het best is, een groot eind met de boot of gewoon met de auto. Wij hebben voor de auto gekozen omdat je dan onderweg zelf kan bepalen waar je stopt, of je kan eens een omweg maken als er iets interessants in de buurt is (wij zijn naar het 'officiele' huis van de kerstman geweest bijvoorbeeld) We vonden dat je met de boot zo 'vast' zit aan de stops van de boot enzo. Maar dat is dus persoonlijke voorkeur