Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Grapje schreef:Wat is gunstig met een lekker zonnetje? Maar niet overdreven heet zodat je eigenlijk niet zoekt om iets te gaan doen?
Loose schreef:wat is port elisabeth?
las trouwens nog een tip over ostia antica, idd doen als je er tijd voor hebt! ben ook in tivoli geweest, maar dan is ostia antica veel leuker. ten eerste is het makkelijker te bereieken en ten tweede is het gewoon net zoals het foro romano alleen mag je dan gewoon overal op en in lopen, helemaal geweldig.tivoli dan kijk je gewoon naar een tuin zoals dat een koning hem tig jaar geleden ook had... sja......
Irma_Maandag schreef:Tips over het nachtleven zijn altijd welkom! (Voor mijn tweede trip die er geheid eens aan zit te komen)
Want het echte nachtleven heb ik er niet meegemaakt; bij toeval een club / bar gevonden en de andere avond zijn we tot laat in travestere gebleven. Maar gericht kon ik er niets over vinden (met recensies).....
Andere vraag; hoe kom je als toerist in de crypten van het vaticaan? (De echte, dieper gelegen lagen? Ik heb alleen de trap naar beneden gezien, die niet (zomaar?) toegankelijk bleek.)
Irma_Maandag schreef:Nou, daar waar volgens de verhalen Petrus gekruisigd is, en vervolgens begraven. Naderhand is hier bovenop (eerst wat anders en toen in plaats daarvan) het Vaticaan gesticht, en zijn alle overleden pausen hierbij begraven. De laatste generaties liggen meer bovenin (direct onder het Vaticaan).
Irma_Maandag schreef:Tnx Loose, ook voor je "kleine info"! Ik zal je post printen als ik erheen ga (met deze letterlijke routebeschrijvingen), lijkt me het meest handig
Ik benijd je trouwens wel, dat je er gewoond hebt! Eén van de eerste opmerkingen die ik over Rome had; dìt is nu een stad waar ik zou kunnen wonen...... (En jij hebt het gewoon gedaan! Lang?)
Weet je (of iemand anders) nog hoe je in de crypten van het Vaticaan kunt komen?
Ik had in eerste instantie bij Ostia Antica zoiets van.... hmm.... is dit het? Totdat je verder de stad inloopt, dan wordt het steeds, en steeds indrukwekkender! Blij te horen dat het mooier is dan Tivoli.