Voor een paar maanden naar het buitenland..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Voor een paar maanden naar het buitenland..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 19:42

Ik wil graag naar het buitenland voor zo'n 3 maanden om mee te beginnen, ik wil een baantje en even lekker genieten van alles en nog belangrijker, mezelf er weer bovenop krijgen.

Nu wéét ik dat er ergens site's zijn met allerlei informatie maar ik kom niet echt verder met google..
Iemand die mij hiermee op weg kan helpen?

En zijn er hier mensen die hetzelfde hebben gedaan?

Zarena

Re: Voor een paar maanden naar het buitenland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:46

Had je al een lang ingedachten? Dat is wel handig om er even bij te melden denk ik :)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:47

ja dat dacht ik ook, half jaartje :+ inmiddels zit ik er ruim een jaar, maarrrrr ga wel einde dit jaar terug naar NL :D

wat wil je precies weten? ;)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:48

Ik ben vooral erg benieuwd hoe je het dan met je vaste lasten (wonen, verzekeringen e.d.) doet...

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:50

Ik weet wel een adres voor je in zuid afrika, is wel vrijwilligers werk. Zal je wel voor moeten sparen.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:52

Ik heb een halfjaar zomerwerk gedaan in Italie als serveerster. Werkte tegen kost en inwoning en een vergoeding per maand (geen vetpot)
Had toen nog geen eigen huis en dus geen lasten in nederland, behalve mijn zorgverzekering. Heb een doorlopende reisverzekering afgesloten.
Bij mij is het via via gegaan, mijn toenmalige vriend had al twee zomers daar gewerkt en heeft mij aanbevolen. Zou even marktplaats in de gaten houden, daar staan nog weleens advertenties. Of zet zelf een advertentie dat je zoiets zoekt.
Laatst bijgewerkt door Sica op 09-11-10 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:52

Ik heb 6 weken gewerkt in Kansas (Amerika). Ik ga er in Januari voor 3 maanden terug ;) Jij kan dat ook! Je werkt dan voor je inwoning&eten! Heb daar echt de tijd van m'n leven gehad en ga dus ook terug. Meer info kun je krijgen bij WillieB of ElCid op bokt! En in mijn onderschrift staat evt. een verslagje mocht het je aanspreken!
Ik ga trouwens die 3 maanden werken met paarden en er zitten op dit moment ook al mensen van bokt daar voor 6 weken, daar is ook een verslag van bij Erop Uit! ;)

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:54

Ik ben de afgelopen 3 maanden in Canada geweest en ben nu een weekje thuis. Ik heb me verzekerd bij Lippmann (ong €150 voor 4 maand) en ben ben daar toch wel blij mee geweest. Ik ben na 1.5 maand met een hengst achterover gevallen en heb mijn rug gebroken. Verzekering heeft alles netjes geregeld. Het was wel even moeilijk in het ZH want je komt toch van een vreemd land.

Verder heb ik bij een familie in huis gewoont wat $30 per week was.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:01

Ligt eraan wat je wilt doen, waar je heen wilt en hoeveel geld je te besteden hebt.

http://www.wereldwerk.eu is een goeie als je een (vakantie) baantje zoekt binnen Europa, daar worden zowel betaalde als onbetaalde posities aangeboden vnl in het toerisme, maar ook bij mensen thuis in het buitenland, als hulp in de zorg voor op een boerderij.

http://www.yardandgroom.com is voor de paardenbanen in het buitenland.

http://www.youthinaction.com (?) is voor (betaald) vrijwilligerswerk binnen en buiten de eu, waar je soms subsidie voor kunt krijgen.

http://www.wereldwijzer.nl is een website met forum waar je het ea kan vinden.

Als je nog hulp nodig hebt stuur maar een pbtje.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:07

Ik lees even mee. Wil na mn afstuderen ook graag naar het buitenland :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 22:18

__Elizabeth schreef:
Ik ben de afgelopen 3 maanden in Canada geweest en ben nu een weekje thuis. Ik heb me verzekerd bij Lippmann (ong €150 voor 4 maand) en ben ben daar toch wel blij mee geweest. Ik ben na 1.5 maand met een hengst achterover gevallen en heb mijn rug gebroken. Verzekering heeft alles netjes geregeld. Het was wel even moeilijk in het ZH want je komt toch van een vreemd land.

Verder heb ik bij een familie in huis gewoont wat $30 per week was.

hoe kwam je aan de familie? ik wil het liefst ook bij een gastgezin :j

Zarena schreef:
Had je al een lang ingedachten? Dat is wel handig om er even bij te melden denk ik :)

nog niet echt eigenlijk, afrika trekt me niet, amerika weer wel, spanje, of engeland oid. als het maar weg is van hier, even een totaal nieuwe wereld.

kehdra schreef:
Ik ben vooral erg benieuwd hoe je het dan met je vaste lasten (wonen, verzekeringen e.d.) doet...

ik woon samen met mijn broer, mijn broer zal dan alles verzorgen en regelen, desnoods mijn moeder :)

Ariebombarie schreef:
ja dat dacht ik ook, half jaartje :+ inmiddels zit ik er ruim een jaar, maarrrrr ga wel einde dit jaar terug naar NL :D

wat wil je precies weten? ;)

hoe je het hebt aangepakt etc, hoe kom je eraan, woon je bij iemand in of op jezelf? hoe kom je aan je baantje etc :)

thanks allemaal!

Dreamy schreef:
Ik heb 6 weken gewerkt in Kansas (Amerika). Ik ga er in Januari voor 3 maanden terug ;) Jij kan dat ook! Je werkt dan voor je inwoning&eten! Heb daar echt de tijd van m'n leven gehad en ga dus ook terug. Meer info kun je krijgen bij WillieB of ElCid op bokt! En in mijn onderschrift staat evt. een verslagje mocht het je aanspreken!
Ik ga trouwens die 3 maanden werken met paarden en er zitten op dit moment ook al mensen van bokt daar voor 6 weken, daar is ook een verslag van bij Erop Uit! ;)

super leuk! werk je dan echt alleen in de paarden? toerisme trekt mij denk ik meer :j

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:25

nou ik wilde naar barcelona en heb via hyves een kamer gevonden bij een meisje dat er al woonde. ben een keer eerder een week erheen geweest om te gaan jobhunten, dus overal bij uitzendbureaus cv ingeleverd. dat was in april vorig jaar, in juli vorig jaar erheen verhuisd en als een malle weer langs die uzb's langs om te melden dat ik in town was, adres doorgeven en telefoonnummer geregeld en doorgegeven. sollicitatiegesprekken gedaan en bij een bedrijf aangenomen dat callcenters heeft. dat is een makkelijk baantje en voor native speakers, dus ook nederlanders. daarna appartement gezocht en gevonden en daarnaast leven hehehe... klinkt makkelijk en het was ook niet heel erg moeilijk. ik zou het zo weer doen :j

edit: hier is het sowieso mensen leren kennen en netwerken. voor je het weet worden je dingen aangeboden ook.
ik werk dus bij een callcenter omdat dat het meeste verdient hier. je kan ook de toeristische kant kiezen, en bij bijvoorbeeld een fietsentourbedrijf gaan werken.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:27

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 01:35

Ik lees even mee, eigenlijk wil ik dolgraag weer terug naar het buitenland. Vanaf april heb ik in Duitsland gezeten en het laatste gedeelte op de internationale markten gewerkt voor een Duitser. Maar het blijft kriebelen om weer weg te gaan. Ik heb nu wel een aanbod om in een skichalet te gaan werken, maar dit zie ik eigenlijk niet zo zitten. Ik ben dan wel gek op eten koken, maar heb altijd te weinig inspiratie en het lijkt mij niet leuk genoeg om het hele winterseizoen te doen. Geld om vrijwilligerswerk te doen heb ik jammergenoeg niet, anders zat ik waarschijnlijk allang in het vliegtuig naar Australie :D

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:44

LZP --> BEU

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 02:55

Waar wil je naartoe?
Wanneer?
Watvoor werk zou je het liefst willen doen?
Wat laat je allemaal in Nederland achter wat zorg vereist? (huis, familie, dieren)
Hoe lang?
Alleen of met iemand samen?

Als je dat weet kan je wat gerichter gaan zoeken :) Op internet kan je namelijk in eigenlijk heel veel landen en plaatsen best makkelijk een baantje vinden, en ook onderdak is niet zo moeilijk als het lijkt. Dit zijn dingen waarop je je hier in NL al kunt orienteren, maar Arie's manier is natuurlijk ook leuk: Kiek'n wat 't wordt. Net waar je zelf de voorkeur aan geeft natuurlijk.

Ik hoop dat je wat meer informatie kan geven over je wensen, wss kan ik je dan wel een paar tips geven! (heb zelf ook 6 maanden in 2 verschillende landen (Oostenrijk en Curacao) gewoond en ben euh, nogal gemotiveerd nog een keer (of tig) te gaan vandaar dat ik zelf al het eea opgezocht heb!)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 15:10

Cynthy, heb je nog een leuk idee qua werk dan?

Ik heb niks wat mij hier houdt en daarnaast maakt het mij echt niet uit waar ik heen ga of voor hoelang. Het enige wat ik niet wil is iets met animatie of skileraar, aangezien ik daar niks vanaf weet en ik niet het type ben om in de animatie te werken :)

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 15:15

Njen schreef:
[naam], heb je nog een leuk idee qua werk dan?

Ik heb niks wat mij hier houdt en daarnaast maakt het mij echt niet uit waar ik heen ga of voor hoelang. Het enige wat ik niet wil is iets met animatie of skileraar, aangezien ik daar niks vanaf weet en ik niet het type ben om in de animatie te werken :)

Haha nou, ik heb in Oostenrijk als skilerares gewerkt, maar dat is wel iets waar je al affiniteit mee moet hebben denk ik. Op curacao heb ik getracht een zomerkamp op te zetten voor kinderen van het eiland. Dit is deels ook 'animatie', maar het kamp zelf duurde maar 1 week en de voorbereidingen bedroegen 1,5 maand.

Mij lijkt het heel erg leuk om bij een ranch te werken, maar dat is natuurlijk ook weer heel afhankelijk van je plannen: Wil je echt trekken (reizen) of heb je er geen problemen mee je buitenland-tijd op 1 locatie door te brengen?

Ik heb de afgelopen tijd, als ik een leuk topic voorbij zag komen met buitenlandwerk, die opgeslagen. Zit nu alleen achter m'n nieuwe laptop en heb die topics dus zo niet bij de hand! Als je er belang bij hebt laat het maar weten.

Edit: Ook nog wel een goeie:
Hoe sta je er tegenover qua financiën? Er is bijvoorbeeld genoeg vrijwilligerswerk te vinden, overal ter wereld, maar daar moet je voor betalen. Ik vertik het om te betalen om ergens te mogen werken, maar als je daar wel bereid toe zou zijn heb je al een boel meer mogelijkheden!
Andere opties zijn: Werken voor kost en inwoning (ook redelijk makkelijk realiseerbaar) of voor een echt loon.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 15:30

Serendipity1 schreef:
Njen schreef:
Cynthy, heb je nog een leuk idee qua werk dan?

Haha nou, ik heb in Oostenrijk als skilerares gewerkt, maar dat is wel iets waar je al affiniteit mee moet hebben denk ik. Op curacao heb ik getracht een zomerkamp op te zetten voor kinderen van het eiland. Dit is deels ook 'animatie', maar het kamp zelf duurde maar 1 week en de voorbereidingen bedroegen 1,5 maand.

Mij lijkt het heel erg leuk om bij een ranch te werken, maar dat is natuurlijk ook weer heel afhankelijk van je plannen: Wil je echt trekken (reizen) of heb je er geen problemen mee je buitenland-tijd op 1 locatie door te brengen?

Ik heb de afgelopen tijd, als ik een leuk topic voorbij zag komen met buitenlandwerk, die opgeslagen. Zit nu alleen achter m'n nieuwe laptop en heb die topics dus zo niet bij de hand! Als je er belang bij hebt laat het maar weten.

Edit: Ook nog wel een goeie:
Hoe sta je er tegenover qua financiën? Er is bijvoorbeeld genoeg vrijwilligerswerk te vinden, overal ter wereld, maar daar moet je voor betalen. Ik vertik het om te betalen om ergens te mogen werken, maar als je daar wel bereid toe zou zijn heb je al een boel meer mogelijkheden!
Andere opties zijn: Werken voor kost en inwoning (ook redelijk makkelijk realiseerbaar) of voor een echt loon.

Ja mijn probleem is dat ik wel moet werken voor inkomen, aangezien ik zit met doorlopende verzekeringen (en 2 telefoonabbonnementen). Ik kreeg namelijk ookal een heel leuk aanbod in Portugal, maar dat is voor mij gewoon niet mogelijk. Ik heb namelijk geen spaargeld meer over na heel wat gedoe de laatste tijd. Mij maakt het niet uit of het op 1 locatie is of rondreizen, ik wil gewoon heel graag naar het buitenland en ervaringen opdoen. Ik heb namelijk niks meer in Nederland te zoeken en uiteindelijk zou ik ook graag naar het buitenland verhuizen, maar ik wil daarom eerst ook rondkijken waar het mij bevalt en waar niet :)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 15:39

Mijn zusje zit momenteel in Costa Rica. Zij heeft ook bij een gastgezin gezeten. Zij is via het andere reizen daar naar toe gegaan, misschien zit er ook wat voor jou bij wat je leuk lijkt.

http://www.hetanderereizen.nl/

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 15:49

Njen schreef:
Ja mijn probleem is dat ik wel moet werken voor inkomen, aangezien ik zit met doorlopende verzekeringen (en 2 telefoonabbonnementen). Ik kreeg namelijk ookal een heel leuk aanbod in Portugal, maar dat is voor mij gewoon niet mogelijk. Ik heb namelijk geen spaargeld meer over na heel wat gedoe de laatste tijd. Mij maakt het niet uit of het op 1 locatie is of rondreizen, ik wil gewoon heel graag naar het buitenland en ervaringen opdoen. Ik heb namelijk niks meer in Nederland te zoeken en uiteindelijk zou ik ook graag naar het buitenland verhuizen, maar ik wil daarom eerst ook rondkijken waar het mij bevalt en waar niet :)

Wel een ontzettend leuk idee :)
Wat betreft je telefoonabbo's; kan je die niet stopzetten/terugbrengen naar een heel laag aantal belminuten? Dat heb ik nml ook gedaan. Zo kon ik wel mijn nummer behouden maar was ik per maand maar een euro of 3 kwijt. Want het is vrij gebruikelijk en ook voordelig om op de plaats van bestemming een simkaart te kopen!

Heb je wel geld om ergens naar toe te gaan (ticket ed, wat geld voor de eerste levensonderhoud)?
Ik zou als ik jou was eerst eens kijken waar je het liefst heen zou gaan, anders zie je dadelijk door de bomen het bos niet meer. Dan kan je verder kijken gericht gaan zoeken naar een baan. Dat is iets wat je echt zelf moet doen omdat jij weet wat je kwaliteiten zijn en welk inkomen minimaal vereist is om je lasten te betalen. Gaat echt lukken als je dat echt wil! +:)+

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 15:59

flappie28 schreef:
Mijn zusje zit momenteel in Costa Rica. Zij heeft ook bij een gastgezin gezeten. Zij is via het andere reizen daar naar toe gegaan, misschien zit er ook wat voor jou bij wat je leuk lijkt.

http://www.hetanderereizen.nl/

Wat bieden hun gave reizen aan zeg! Heeft je zusje goede ervaringen met de organisatie? Ik vind het er echt heel leuk uit zien.

Cynthy, mijn probleem is dat een van de telefoonabbo's zakelijk is en daar kan ik niks mee. Dat is gelijk ook de duurste van de twee. De andere kost maar iets van 6 euro per maand. Daarnaast heb ik wel iets over, maar daarnaast zit ik nog met mijn zorgverzekering en als ik ook een reisverzekering en dergelijke erbij wil hebben, dan ben ik al snel duur uit. Mijn tante werkt namelijk voor een verzekeringskantoor en zij heeft mij geholpen om de toen voor mij goedkoopste optie uit te zoeken en ik zat toen al aan meer dan 500 euro voor alles bij elkaar. Mijn buitenlandse zorgverzekering valt namelijk heel duur uit, omdat ik in de afgelopen vijf jaar een paar keer door mijn rug ben gegaan omdat mijzelf heb vertild. Heel stom, maar daardoor mag ik dus gelijk dokken. Omdat ik daarvoor naar de fysio ben geweest 8)7

En de locatie, tsjah ik wil alles zien, dus geen voorkeur heb ik niet. Alleen trekt (Zuid) Duitsland mij niet heel erg, hier ben ik het afgelopen jaar erg veel geweest en ik heb buiten dat nogal wat problemen met de Duitse mentaliteit heb ik al gemerkt :+ Aangezien er zo'n groot verschil zit tussen werknemer en werkgever, dat botste soms nogal in mijn geval. Ik vind het namelijk niet zo prettig om als sloofje gebruikt te worden :=

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 16:10

Hoi,
Ik heb een paar maanden in Ierland gewoond en gewerkt. Woonde ook bij een gezin, hadden een appartement aan hun huis voor stagiaires/ed. Ze zorgden voor alles, eten, als we uitgingen en kreeg ook nog betaald voor mijn werk. (Eventingpaarden/jachtpaarden/handelstal).

Dit heb ik via de organisatie http://www.activityinternational.nl gedaan. (1e 3 maanden, daarna ben ik nog terug geweest). Maar deze stal staat bijvoorbeeld ook op http://www.yardandgroom.com, dus kun je rechtstreeks contact opnemen. Je hebt dan geen organistatie waar je op terug kunt vallen mocht er wat zijn, maar je bent wel minder kosten (bemiddelingskosten ed) kwijt.. Maar net wat je zelf wilt..

Ieland is echt een geweldig mooi land! (Regen valt mee, niet erger/meer dan hier (de periode dat ik er was iig). Ontzettend aardige behulpzame gastvrije mensen! Echt een aanrader!

Als je meer info wilt, pb gerust!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 00:58

telefoonabo kan je naar beneden schroeven of tijdelijk stop zetten als je een uitschrijving van je gemeente kan overhandigen aan je provider.

ik heb me overigens niet extra bijverzekerd ofzo. ben nog steeds in NL verzekerd, plus hier ook maar dat is gratis (en heel fijn aangezien mijn rug af en toe ook niet wil meewerken :+ )

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 01:00

Ik heb het bij HI eens gevraagd, maar daar kan je je abbo dus absoluut niet naar beneden schroeven...