Wat is er te doen in Oss?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vraagje_

Wat is er te doen in Oss?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 21:46

Omdat ik sinds een tijdje elk weekend en 1 door de weekse dag in Oss bevind,
ben ik heel benieuwd wat hier allemaal te beleven valt. Ik ken hier absoluut geen andere mensen,
op mijn vriend na.

Helaas is mijn vriend erg druk bezet, en moet ik mezelf zien te vermaken met mijn zoontje.

Dus wat is leuk in/omgeving van Oss? Ik heb soms een auto beschrikbaar,anders openbaar vervoer.
Het zwembad hebben we al gehad, een stad? Heeft Oss een stad? ipv alleen Ruwwijk?

Yonker

Re: Wat is er te doen in Oss?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:48

Ja Oss heeft een stad :=
Niet zo groot hoor :')
Ruwwijk bedoel je de ruwaard mee denk ik... de ruwaard heeft 2 winkelcentrums nou ja kleinetjes en op Ussen zit er nog 1. Maar er zitten ook nog wat winkels in het Centrum...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:50

Ik heb een tijdje op de Ruwaard gewerkt, klein winkelcentrum maar je kan er wel genoeg vinden.
Het centrum ben ik ook een keer geweest, genoeg winkels.

Ligt eraan wat je wil doen? Zoek eens op de kernwoorden in de buurt.
Er is vast wel een zwembad, speeltuinen, noem maar op.

Vond Oss best leuk, wat ik had gezien.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:51

Ja idd wat wil je doen in Oss...
Er is opzich wel wat te doen hoor :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:54

Hmm Oss... Ik ben niet zo'n fan van Oss eerlijk gezegd. Kom er ook niet heel vaak, maar stap er wel regelmatig op de trein. Ik vind winkelen in Oss niet leuk, pak dan liever de bus naar Uden of de trein naar Den Bosch of Nijmegen. Of iets anders leuks is om een middag te gaan winkelen bij de van Tilburg in Nistelrode. Hele grote winkel, echt huge met voor iedereen wel wat. Is 10 minuten tot een kwartier met de bus (lijn 157).

Ben afgelopen week ook gaan uiteten in Oss bij de Bodega. Dit was wel heel erg leuk. Je kunt daar bijvoorbeeld onbeperkt tapas eten voor 25 euro (?) en een drie-gangenmenu kostte 20 euro. Ik vond het een heel leuke tent, maar reserveren is wel nodig :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:58

Bodega is leuk maar ook De wereld kun je goedkoop eten :j
Heb je 3 gangen voor geloof ik 17,50 is rond die koers.. :)
Maar ik weet niet wat de TS zoekt?? Er is ook een bios in Oss... enne ja uhm wat nog meer :')

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:03

in oss bij de spiegel pakken wij vaak een drankje :j Je hebt als je van leuke muziek houd de groene engel (http://www.groene-engel.nl)
Zit een bios in oss, maar in wijchen vind ik de bios persoonlijk leuker!

vraagje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 22:04

Ja iets leuks voor mij en mn zoontje, en shoppen 3 dagen per week is ook niet echt wat je elke week doet.......
En wat valt er op zondags te doen? Gewoon leuke dingen zoals zwembad, binnen speeltuin ofso?

Is stappen nog wat in Oss? Zijn de mensen aardig en makkelijk ''vrienden'' te maken?

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:10

Ik heb geen ervaring met Oss, maar wel met Uden en ga met SSDesign mee. Vind dat dat wel een leuk winkelcentrum heeft, je kan er eigenlijk alles wel vinden. Van Tilburg is ook leuk inderdaad :) Ik zou je niet beperken tot Oss, maar ook de plaatsen er omheen, Den Bosch is ook een leuke optie :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:14

lindatje schreef:
Ik heb geen ervaring met Oss, maar wel met Uden en ga met SSDesign mee. Vind dat dat wel een leuk winkelcentrum heeft, je kan er eigenlijk alles wel vinden. Van Tilburg is ook leuk inderdaad :) Ik zou je niet beperken tot Oss, maar ook de plaatsen er omheen, Den Bosch is ook een leuke optie :D

Sportiom in Den Bosch is ook leuk om een dagje naar toe te gaan. Is een heel groot zwembad :)

Verder ben ik niet echt bekend in Oss dus weet niet echt of er nog speeltuinen of zo zijn. In Uden is er wel bijvoorbeeld speelboerderij Hullie, maar daar is je zoontje misschien wat te jong voor.

vraagje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 22:15

Ja klopt, maar ik moet toch eerst ook wat vrienden gaan maken in Oss.
Aangezien mijn pony niet mee gaat lijkt het me vrij moeilijk om hier vrienden te maken. Via mn vriend hoef ik het niet te proberen die heeft vrienden uit de randstad waar we beide eigelijk vandaan komen.....

Zoontje is 4 :)

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:16

ik kom niet vaak in oss, weet dat ze d'r een goede piercingshop hebben.. that's it :+
verder is Hullie idd misschien wel leuk! maar dat ligt dan weer net buiten oss.
en de mensen.. tja in iedere dorp/stad heb je leuke en minder leuke mensen dat geld ook voor oss..

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:20

:j in oss kan je leuk uitgaan hoor! En als je zelf open voor staat, is het redelijk makkelijk om er vrienden te maken!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:21

Bij een club/sport gaan??
Advertentie plaatsen voor een verzorg/bijrijdpaard??

In Oss zit genoeg. Een centrum met uitgaansmogelijkheden, een bioscoop, een golfslagbad, een grote kinderboerderij met daarnaast een grote speeltuin, bij de naaldhoff zit een grote speeltuin. Op Ussen heb je een paar parken met speeltuintjes.
Je kunt bij de Geffense Plas wandelen in de bossen.

Een grote bibliotheek.

En er zal ook vast wel iets zijn van kindergym, kinderdansen en dergelijke.

Ik denk gewoon alles wat elke gemiddelde stad heeft.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:30

Er is hier geen binnenspeeltuin wel een buitenspeeltuin maar daar heb je natuurlijk niks aan..
Zwemmen heb je idd al ontdekt en uhm ff denken hoor.. wat Grit hier ook zegt dat is allemaal aanwezig :j

Makkelijk vrienden maken in Oss gaat natuurlijk als je er zelf open voor staat net als overal ;)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:56

Ja in oss, niet echt super veel vind ik zelf.
IN Den bosch heel mooi zwembad dat ook echt leuk blijft!
En daar kun je nu ook schaatsen bv!

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 00:01

De muziekschool (Muzelinck) is groot in Oss, kunnen kinderen vanaf jong al terecht.
De Lievekamp (theater) heeft volgens mij regelmatig jeugd/kindervoorstellingen. Achter het theater zit een poppentheater.

Er is een grote atletiekvereninging, manege, waarschijnlijk ook wel veel andere sportclubs).

Veel kleine parkjes waar je heen kunt en zoals al gezegd zijn de kinderboerderij in de Ruwaard en de speeltuin daar vlakbij ook de moeite waard.

Doen ze weer een kerstmarkt dit jaar op de terwaenen/eikenboomgaard?

Probeer het regiokrantje eens te pakken te krijgen (Regio Oss) en anders op het gemeentehuis even een gemeentegids halen!

Veel plezier :)

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 00:05

Oss ken ik zo niet maar in DB heb je ook nog avonturenland dat is een grote binnen speeltuin
Sportiom is al genoemd maar nu de winter eraan komt erg leuk om te gaan schaatsen.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 10:56

Oss heeft ook een bioscoop, al ga ik zelf liever naar Uden (woon tussen Oss en Uden in) dus ik kom daar nooit. Verder kun je leuk bowlen bij de Ruwaard in de buurt.

Eten is lekker bij de Bodega (tapas!), de ontmoeting, de wereld (lekker goedkoop) en Gossiemijne. En bij de La Colline kun je gezellig zitten rond borrel-tijd. Stappen wordt veel gedaan in de Fellini's en Ontmoeting maar daar ben ik ook niet zo'n fan van.

Bij motel de Naaldhof kun je paintballen, is een speeltuintje, etc.

Je kunt de bossen ingaan (Herperduin), erg mooi om daar eens te gaan wandelen!

Oss heeft een klein haventje, misschien is het leuk om daar eens te gaan kijken.

Het Jan Cunen museum (gingen wij vroeger altijd met de basisschool heen) zit dicht bij de stad, maar of daar iets te doen is weet ik ook niet.

Persoonlijk heb ik erg weinig met Oss. "Daar ga je niet wonen; daar word je hoogstens geboren."

vraagje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 12:39

Haha, veel mensen zeggen inderdaad dat Oss niet zo leuk is en weinig moet verwachten ervan. Maar probeer me daar toch een beetje wegwijs te maken. Ruwaard ken ik ''redelijk'' weet daar de winkels te vinden en de bezinepomp en het grote grasveld. Ook het zwembad inmiddels.

Hoe kom ik bij de stad terecht? Welke bus/straat?
Kinderboederij binnenkort ook maar eens bezoeken, en bios in je eentje is niet zo leuk, evenals uit eten.

Helaas een bijrijdpaard daar zoeken of manege lessen volgen is geen optie, aangezien ik hier en onregelmatig ben en een zoontje van 4 bij me heb.

Meer ideeen zijn welkom.. Ook vanuit de omgeving.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 12:43

vraagje_ schreef:
Hoe kom ik bij de stad terecht? Welke bus/straat?
Kinderboederij binnenkort ook maar eens bezoeken, en bios in je eentje is niet zo leuk, evenals uit eten.

Dat ligt er denk ik helemaal aan waar je zit :P

vraagje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 12:53

Owja, dom van me ;) Vlakbij de vivaldisstraat.

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 12:58

:D Ik woon daar ook in de buurt :D De kinderboerderij is ook vlakbij de Ruwaard hoor ;) Verder is alles wel zo'n beetje genoemd, als je naar de stad wilt, moet je richting het ziekenhuis. Weet je dat te vinden? Ik weet zo niet welke bus je moet hebben, maar ik geloof dat alle bussen richting het Centraal Station gaan en van daar kun je in principe naar de stad lopen.

vraagje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 12:59

Hm, nee / ja ziekenhuis is bij een rontonde richting het zwembad?
Weet jij dan toevallig ook hoelang ik erover zal lopen naar een leuk natuur gebied waar de hond mee in mag?

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 13:01

Ja, als je bij het zwembad bent, ben je ook al aardig in de buurt.
Een leuk natuurgebied om met de hond te gaan wandelen is in de buurt van de Naaldhof, maar dat is vanaf de Ruwaard nog wel een eindje lopen. Verder kun je in het park bij de kinderboerderij ook wel een eindje wandelen, maar daar mag de hond volgens mij niet los.