Op 'reis' zoveel leuker met vriendin!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SadyLady

Op 'reis' zoveel leuker met vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 11:30

Ken je dat dat je heel erg zin hebt om een weekendje ergens heen te gaan, maar dat er niemand mee kan?

Ik zit al weken/maanden in m'n hoofd met het idee om een weekendje naar Parijs te gaan (oke, en Londen en Terschelling etc etc :o ), maar al m'n vriendinnen hebben chronisch geen zin, geen geld of geen tijd!
Vorig jaar ben ik zelf een weekje alleen naar Texel geweest, omdat niemand vrij was en ik persee weg wilde. En ondanks dat ik me heerlijk vermaakt heb, moet ik toch toe geven dat het leuker en praktischer is om met minimaal 2 mensen te gaan.

Daarbij komt ook nog eens, dat ik een hekel heb om alles 3 maanden vooraf al te bespreken voor zoiets 'simpels' als een weekendje weg. :+

Wie kent dit 'probleem'?? :D

Cookies

Re: Op 'reis' zoveel leuker met vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:45

Aha, een bekend probleem. Ik ga volgende week voor 4 dagen naar Parijs. Ook alleen. Niemand wil mee en heb geen zin om altijd maar thuis te zitten. Ik ga met een georganiseerde reis. Het zal vast gezellig worden.

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 11:53

Wat voor georganiseerde reis is dat dan? Gaan er meer mensen alleen mee?

Wel leuk hoor!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:58

Bij mij het omgekeerde. We zouden met een hele groep van 14 man gaan skiën in februari, maar ik weet niet meteen 1000 euro op te hoesten :+
Ik vrees dus dat ik zelf niet mee kan, en dat vind ik ongelofelijk balen..

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:59

ik zou zeggen plaats een advertentie hiet op bokt
en kijk of er een aantal bokkers mee willen :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:59

Dat ben ik niet helemaal met je eens :+
Als ik alleen ga hoef ik met niemand rekening te houden. Ja het kan gezellig zijn, maar ik bepaal het tempo (van lopen) ik ben met weinig tevreden ik hoef niet perse iets te doen wat me niet aanstaat en ga zo maar door.

Ben wel vaker keer heel leuk met een vriendin (3 verschillende) weggeweest, maar mn voorkeur gaat uit naar iemand met wie ik kan lezen en schrijven en aan een half woord genoeg hebben.
Ook al ben je jaren vriendinnen, dat betekent niet dat het automatisch goed gaat. Bij mij dan :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:01

Ja ik heb dat met vakanties, wil gewoon een zon zee strand vakantie, niks doen. Altijd is het zo dat anderen geen tijd, vooral geen geld hebben en niet dzelfde periode kunnen :(

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 12:02

IndianLady schreef:
Dat ben ik niet helemaal met je eens :+
Als ik alleen ga hoef ik met niemand rekening te houden. Ja het kan gezellig zijn, maar ik bepaal het tempo (van lopen) ik ben met weinig tevreden ik hoef niet perse iets te doen wat me niet aanstaat en ga zo maar door.

Ben wel vaker keer heel leuk met een vriendin (3 verschillende) weggeweest, maar mn voorkeur gaat uit naar iemand met wie ik kan lezen en schrijven en aan een half woord genoeg hebben.
Ook al ben je jaren vriendinnen, dat betekent niet dat het automatisch goed gaat. Bij mij dan :+

Absoluut waar! Vond het ook heerlijk vorig jaar een weekje op Texel te doen waar ik zin in had! Maar het is toch leuker om iemand mee te hebben om mee te eten, ervaringen te delen en foto's te maken! :D

wopkelover schreef:
ik zou zeggen plaats een advertentie hiet op bokt
en kijk of er een aantal bokkers mee willen :D

Hahah goed plan! ;)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:04

Ik heb ook tripjes gemaakt met Brudoe op bokt en we moeten er nogsteeds wat maken, alleen kan ik komende tijd echt niet qua tijd/geld/werk! Ik ben aan 't sparen voor mijn trip naar Kansas (ik ga in januari al) en op het werk is het ook retedruk. Vind het heel jammer om haar elke keer af te wijzen, maar het is nou even niet anders. Ik vind het ook leuk om zoiets met een vriendin te doen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:04

Hmm, een weekend alleen weg zou ik niet erg vinden maar aangezien ik doordeweeks 's avonds altijd al alleen ben (en ik ook heerlijk vind) vind ik het leuk om een paar dagen weg met een vriendin te doen. Samen geniet je er toch net wat meer van. Tenminste, dat vind ik. ;)

Ben al met verschillende bokkers op vakantie geweest en het is altijd goed bevallen. Tuurlijk zijn er dingetjes maar die heb je altijd. Of je die mensen nou al jaren kent of net een paar keer hebt gezien.

Maar ik heb ook geen geld boom en dus spaar ik ook voor die paar dagen weg. En dat heb ik er echt voor over. We gaan met 8 meiden uit het Twilight topic een weekend weg in november...héérlijk. :+:

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:06

Ik heb ook heel vaak de behoefte om lekker weg te gaan, dingen te zien, reizen enz. Maar alleen gaan doe ik dan liever niet. Heb dit ook nooit gedaan. Alleen is ook zo alleen...

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:07

Marrke schreef:
Ik heb ook heel vaak de behoefte om lekker weg te gaan, dingen te zien, reizen enz. Maar alleen gaan doe ik dan liever niet. Heb dit ook nooit gedaan. Alleen is ook zo alleen...

nou ik zou zeggen sluit je aan
XD
dan doe ik ook wel mee

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:08

Ik ben trouwens wel alleen naar Amerika geweest in 2005. := Weliswaar met een organisatie maar ik ging alleen naar een kamp waar ik niemand kende.

Moet zeggen dat het de tijd en zomer van mijn leven was...

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:08

Ik vind alleen op vakantie juist leuker... :o In de meeste gevallen. Lekker doen en laten wat je zelf wil!

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:09

Of ze hebben allemaal een vriendje..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:10

Ja en ik heb een vriendje met een chronisch geldgebrek....vind ik geen reden dat ik ook maar thuis moet blijven...toch? Plus hij heeft een nieuwe baan dus voorlopig niet vrij denk ik.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:10

En hij is niet zo van NIKS doen, zon zee strand :+

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:12

ik heb er geen enkel probleem mee om alleen weg te gaan. ben in 2007 alleen naar cuba geweest, was de vakantie van mn leven :j

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 12:13

xDaPhNex schreef:
Of ze hebben allemaal een vriendje..

Ohja die vergat ik nog!!
Gelukkig zijn m'n 2 beste vriendinnen (weer) single, dus dat 'excuus' heb ik al een tijdje niet meer gehoord :D

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:19

wopkelover schreef:
Marrke schreef:

nou ik zou zeggen sluit je aan
XD
dan doe ik ook wel mee

Bij deze! :D

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:22

Heb afgelopen jaar in Schotland gestudeerd en ben zowel alleen als met andere mensen weggeweest. Dat laatste was leuk hoor, maar ik vond het toch ook wel heel fijn om zelf te kunnen bepalen wat ik ging doen. Nog even een uurtje langer hier, nog even een dagje langer daar.. en onderweg heb ik toch ook genoeg aansprak gehad, in vooral de kleinere hostels gaat dat bijna vanzelf. Alleen toen ik op Orkney zat buiten het toeristenseizoen had ik wel liever iemand anders erbij gehad, want afhankelijk van slechte busverbindingen zijn en in je eentje prehistorische monumenten gaan zoeken.. ik ben gelukkig niet verdwaald, maar anders had het zeker nog een halve dag geduurd voordat ik weer een mens tegengekomen zou zijn, zo verlaten was dat eiland :Y)

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 12:40

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:48

Hahah, erg herkenbaar. Meestal ga ik alleen en dat bevalt me prima, maar soms is het weleens gezellig om met iemand anders te gaan :) Door mijn werk heb ik veel in het buitenland gezeten afgelopen jaar, maar dan zag ik alleen het marktterrein en het hotel, aangezien niemand iets mee wou gaan drinken en ik de hotels te ver waren om er zelf heen te wandelen. :+ Dusjah, ik ben ik veel steden geweest, maar niks gezien. En iedereen maar jaloers dat ik zoveel reis, tsjah onzin, want het is verschrikkelijk saai werk :Y)

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 13:10

Njen schreef:
Hahah, erg herkenbaar. Meestal ga ik alleen en dat bevalt me prima, maar soms is het weleens gezellig om met iemand anders te gaan :) Door mijn werk heb ik veel in het buitenland gezeten afgelopen jaar, maar dan zag ik alleen het marktterrein en het hotel, aangezien niemand iets mee wou gaan drinken en ik de hotels te ver waren om er zelf heen te wandelen. :+ Dusjah, ik ben ik veel steden geweest, maar niks gezien. En iedereen maar jaloers dat ik zoveel reis, tsjah onzin, want het is verschrikkelijk saai werk :Y)

Ohhh dat is mooi, dan ben jij lekker bekend in verschillende steden :P
Wanneer gaan we?! :P

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:16

SadyLady schreef:
Njen schreef:

Ohhh dat is mooi, dan ben jij lekker bekend in verschillende steden :P
Wanneer gaan we?! :P

je leest niet goed :P ze is veel overal geweest, maar heeft er niks gezien ;) dus ze is niet bekend in verschillende steden